رواية شغف الصقر الفصل الرابع و العشرون 24 - بقلم موني
وقفنا المره اللي فاتت لم تحولت نظرتهم كلهم من فرحه لي استغراب لم سمعوا صوت بيبي تاني نكمل
بعد شوي الممرضة و معاها طفلين ولد وبنت
الممرضة : الف مبروك
صقر مخدش الأطفال: شغف حالتها اي
الممرضه :الدكتوره هتطلع تطمن حضرتك اتفضل الأطفال شلت زينه البنت و تمارا الولد
بعد وقت مش طويل طلعت الدكتوره
جري عليها صقر
صقر : شغف أخبارها اي يا دكتور
الدكتوره بابتسامه إرهاق : حالتها مستقرة جدا و الاطفال احنا بس هنحتاج نعمل شوي فحوصات زيادة اطمننا و شغف هتتحتاج تمشي فتره كبيره على العلاج و مفيش حمل تاني لمده سنه على الاقل لانو خطر عليها الف حمدلله على السلامه سلامتهم احنا ضمنا سريرها لاوضه مدام مرام و لم تفوق هيجي اطمن عليها بنفسي تاني عن اذنكم
مشيت الدكتوره و خدوا الممرضين الأطفال منهم تاني و طلعت شغف بعد دقايق راحو كلهم اوضه مرام
بعد ساعه كانت شغف بتفوق من البينج : صقر….. همس….. همس
كلهم استغربوا همس مين دي
فاقت شغف
صقر قرب باس دماغها : حمد الله على سلامتك يا قلبي
شغف بتعب : همس فين بنتي فين
لسه هيتكلموا دخلت الدكتوره و معاها الأطفال
الدكتوره بابتسامة : الكتاكيت اهم و صحتهم تمام الحمد لله خلينا نطمنا عليكم انتم بق كشفت على مرام الأول بعدين شغف
الدكتوره : مرام انتي و شغف هتقعودوا اسبوعين في المستشفى
الكل اتخض
صقر : خير يا دكتورة هم كويسين
الدكتوره : اطمن يا استاذ صقر بس هم ضوعاف اوي فا لازم يفضلوا في المستشفى شوي و الأطفال كمان كويس اه شغف انا قولت لاستاذ صقر و نبهات عليها مفيش حمل قبل سنه على الاقل يا شغف عشان خطر عليكي تمام
شغف : تمام يا دكتور
الدكتوره عن اذنكم
شغف مكنتش شايفه السرير بتاع البيبي اللي جنب مرام عشان كده بتحسب ان الولد
شغف: هاتوا همس
عاوزه اشوفها
ادوهلها
شغف بدموع فرحه : يا روحي انا على القمر تبارك الرحمن عيونها خضرا زي ماما الله يرحمها
الكل بحزن الله يرحمهم جميعا
ندى بمرح عشان تفك الجو : طب و الولد ولا هو ابن البطه السودا
شغف بستغرب : هو مش ده ابن مرام
مرام : بضحك لا يا ختي انا بنتي اهي انتي جبتي توأم
شغف بصدمه : تؤام
الكل قاعد يضحك عليها
شغف : يعني ياربي انا كنت قادرة على قرد عشان تبعتلي اتنين عليها
دخلت منه في الوقت ده و سمعت شغف
منه : انا قرده يا مامي
شغف : لا يا روح مامي ده انا اللي بقت ارنبه
الكل ضحك و منه مش فاهمة حاجة
منه عاوزه اشوف البيبي
شغف بحنية تعالى يا روحي قربي
منه : الله يا مامي عسوله اوي عيونها خضرا و جميل جدا يا مامي
شغف : وانتي كمان جميل يا قلب مامي هات الولد يا صقر
خدتوا منو : يا قلبي انا على جمالهم
زينه : طب هتسمي القرد التاني اي قصدي البيبي للتاني اي
الكل ضحك
شغف : منون هي اللي هتسمي
منه بفرحه كبيره : بجد يا مامي
شغف : طبعا مش انتي اختهم الكبيره يلاه انا سميت البنوته همس نسمي الولد اي
منه بتفكر: زين يا مامي
الكل قال : حلو اوي يا منون
شغف بي ابتسامة : همس صقر رعد الشامي زين صقر رعد الشامي نورت العيله يا حبايب مامي
ندى :وانتي يا مرام هتسمي اي
مرام بي ابتسامه : انا هسمي تالا
محمد : جميل اوي يا حبيبتي
احمد : الف مبروك و عقبالي
الكل ضحك
فهد مش لم تتنيل تتجوز الأول
أحمد بغيظ ادعي ربنا يهدي ناس
صقر بصلوا بطرف عينو
أحمد : حبيبى مش انت طبعا انت براحتك يا باشا
صقر : محمد روح لي الدكتوره قولها تطلع اذن خروج لي شغف و مرام
محمد : خليهم هنل الدكتوره قالت ان صحتهم ضعيفه و محتاجين راعيه
صقر : القصر امان ليهم و هي تبقى تيجي تبص عليهم كمان احنا كلنا معاهم
راح محمد للدكتوره وبعد فتره اقتنعت و خرجوا من المستشفى رجعوا على القصر
وصلوا
عبدالرحمن راح يروح ندى
قعدين كلهم في الرسيبشن
تمارا : صقوره
فهد برفع حاجب صقوره 🙄
تمارا: استنا انت
صقر : عاوزه مصلحت اي يا تمارا وانجزي
تمارا : انا مش عاوزه اي مصلحه انا بس عاوزه اقولك اني ابراهيم و زينه و و ندي و عبدالرحمن زوغوا من الشركه انهارده 😁
عبدالرحمن كان دخل هو زينه و ابراهيم سوا و سمعوها : ربنا يخدك يا تمارا الكلب انتي انتي حد مسلطك علينا
عبدالرحمن بهمس : ماشي و حيات ربنا لوريكي
عبدالرحمن بستعبط : يلهوي ده انا عندي بحث مهم لازم يتسلم عن اذنكم
زينه : وانا عندي محاضره اون لاين
إبراهيم : عندي عزا واحد صاحبي عن اذنكم
صقر : اقف عندك منك ليها ليا
كلهم في نفس واحد : يومنا مش معدي
صقر : عقابكم هتخدوا بكره عشان الحلوه الرابعه تبق معكم
دلوقتي الكل يطلع يرتاح
احمد : انا هخرج انا و عشق
صقر :لا
احمد : احنا بقالنا اسبوع ممنوعين من الخروج و ده ظلم
صقر : الهانم عندها امتحانات وانت نفس الكلام و ولا انت ولا هيا ولا الزفته دي ولا البلوه دي اشوف وشكم غير لم الامتحانات تخلص تمام
صقر : تمارا زينه ورد وردة عشق على اوضكم
البنات طلعوا و صقر شال الأطفال و خد شغف و طلع و كذلك محمد و ساب الشاب يشتموا فيها تحت
- تابع الفصل التالي "رواية شغف الصقر" اضغط على اسم الرواية