رواية انقذتني الفصل الثامن والعشرون 28 - بقلم يارا احمد
Part28
غسان مش فاهم حاجه بسبب عياطها بس قلبه بوجعه جامد من شفتها كدا
غسان بشدها لحضنه وبقول بحنان:اهدئي ي كيان محدش بكرهك خالتو كانت بتحبك اوي صدقيني متسبيش حد يقولك كدا تاني..خالتو هتفضل تحبك
كيان بتمسكه فيه اكثر:م..ماما بجد مش بتكرهني!!
غسان بزعل:لا مش بتكرهك..انتي مش بتثقي فيني
كيان بتدفن نفسها في حضنه اكثر:بثق فيك
غسان بقول بحب:يبقى تصدقي كلامي..بكمل كلامه بعصبيه مكتومه..مين قالك كدا!!
كيان بضعف:بنت عمتك..اظن بسبب الحصل امس
غسان بدهشه:هو ايه الحصل امس!!كيان بتقله كل حاجه..هي عملت كدا..بتهز راسها..ماشي تعالي معايا..بطلعها من حضنه وبمسك ايدها وبشدها وبروحو تحت بلقو ميرا بتضحك وهي بتاكل و مامتها بتبادلها الضحكات ميرا بتمسك كاسه العصير وكانت هتشرب غسان بطلع مسدسه وبقوص على الكاسه و الكأس بتكسر في ايدها كلهم بخافو وكيان بتمسك فيه بخوف من صوت المسدس
عمته بصدمه وخوف:بنتي!!حصلك حاجه!!
ميرا بدموع و صدمه:ماماااا ايدي ايهه الحصل!!
مامتها بتبص على غسان الببص عليها ببرود
عمته بعصبيه:انت اكيد اتجننت على الاخر بتوقص على بنتي
غسان ببرود:دي ايدها بس المره الجايه دماغها او قلبها..بقرب منهم و هو شادي ايد كيان..الا لو بنتك اتكرمت واعتذرت من مراتي وباست رجلها طبعا
عمته بعدم تصديق وعصبيه:انت مجنون!!دا كله علشان الست الهانم راحت عيطت في حضنك
غسان بقرب من ميرا وبحط على راسها المسدس وببص على عمته
غسان بسخريه:وربنا لو مش اخت بابا مكنتش هتفضلي عايشه بس مش مشكله بابا مش هيزعل على بنت اخته اوي يعني
ميرا بخوف ودموعها بنزلو:م..ماماااا
عمته بخوف:غ..غسان بعد عن بنتي غسان نزل المسدس دموعها بنزلو..نزله ي غسان ابوس ايدك
غسان:انا مش بتشرف تبوسي جزمتي حتى..بنتك هتعتذر من مراتي وتخدو حاجاتكم وشكم مش عايز اشوفه هنا..بكمل بصوت عالي وعصبيه..فاهمين!!
بترجفو من صوته
ميرا بدموع وخوف:ا..انا اسفه ي كيان ارجوك سامحيني
غسان ببص على كيان:خلاص سامحتيها ولا لا!!
كيان بتهز راسها بخوف
غسان ببعد المسدس و عمته بتخد بنتها وبروحو غرفهم يخدو شنطتهم و بروحو بسرعه
غسان بيخد كيان الغرفه وهو ماسك ايدها:انا مش هسمح حد يتكلم عنك نص كلمه ي كيان
كيان بدموع:شكرا ي غسان..انا اسفه لاني عملت مشاكل عائليه
غسان بقرب راسه من راسها:تولع هي وبنتها انا مش بطيقهم اصلا وكل مره بجو عندنا بمسح بيهم الأرض متزعليش نفسك
كيان:غسان انت ليه بتعمل كدا معايا!!
غسان بحب:لانك..الباب بدق بكمل بضيق..مين الرخم دا
ببعد و يفتح الباب بشوف عشق وغرام
غرام وهي بتضربه على كتفه وتضحك:كنت عسل ي غسوني
#بقلمي_يارا_احمد
عشق بتضحك:دا كان تركي دراما
غرام بتضحك:اه فعلا
غسان بغيظ:ههه ظريفين اوي..انتو جايين ليه!!
غرام بضيق:ايهه قله الذوق دي ي ابني..بتكمل بضحكه..عشق شكلنا جينا في الوقت الغلط اصل غسوني بقى عنده حد مهم
غسان ببص عليها بحده
عشق بتضحك:وسع يلا وسيبنا ندخل
غسان بغيظ:ي رب صبرني..ببعد عن الباب وبدخلو
عشق بتروح جنب كيان بسرعه وتبتسم:شفتي غسان اخذ حقك منها
غرام:صح كيان وبلاش تزعلي نفسك هي تستاهل
غسان ببص عليهم و يبتسم
عشق بتبص على الغرفه بانبهار:الله غسان دا ذوقك!!
غسان:اه عجبك؟؟
عشق:مش اوي
غسان بضحك:واضح من لمعه عيونك ذكرتيني انتي عندك حاجه عندي
عشق بعدم فهم:انا؟؟ايهه هي!!
غسان بروح الدولاب وبطلع علبه صغيره
غسان بروح جنب عشق:خدي دي افتحيها
عشق بتمسكها و بتفتحها بتشوف خاتم و واضح انه غالي اوي
عشق بعدم فهم:هو انت ليهه جايبلي خاتم!!
غسان:دا مش انا دي هديه من ماما..بكمل بالم..هي قالت انها امانه عندي ليك
عشق بوجع:غسان سيبه معك انا مش عايزاه
غسان بقرب منها وبحضنها:لا هتخديه ماما بتحبك اوي ي عشق بتحبك اكثر مني بس مش اكثر من غرامي يعني بضحك..بقرب راسه من راسها..هتخديه
عشق عيونها بتملو دموع وبتهز راسها
غسان ببوسها على راسها:حبيبتي الشطوره
كيان بتضايق من الموضوع بس بتعمل نفسها مش مهتمه
غرام:طب يلا ي عشق نحن اطمنا على كيان هنروح..بروحو
غسان بلتفت علشان يكمل كلامه بلقى كيان راحت السرير واتغطت فكر انها تعبانه فبسيبها و يروح شغله
كيان بضيق وهمس:ي رب ريحيني من العذاب دا..بتكمل بدموع..انا عايزه ابعد عن كل حاجه..بتنام وتغرق في النوم ومش بتفوق الا على صوت صراخ بتفوق وهي خايفه بتبص بتشوف غسان بصرخ وبتكلم وشكله بحلم بكابوس
غسان بصراخ:م..ماما متبعديش عني ماما خديني معك..لا لا متروحيش ماما ارجوك
كيان بتقرب منه وبتمسك ايده وتمسح على شعره
كيان:غسان اهدا..غسان بفوق وبشوفها
غسان بتعب:كيان انا..
كيان بتقفل بقه:متشرحش حاجه..بتقعد جنبه..نام وانا هفضل جنبك ولا اقلك تعال السرير احسن علشان تعرف ترتاح
بتقومه و بتخده السرير و تخليه يتمدد وتغطيه وتقعد جنبه وتمسك ايده وتمسح على شعره كانه طفل صغير
كيان بحب:يلا نام انا جنبك..غسان بنام لانه كان تعبان من الكابوس و كيان بتفضل باصه عليه وهي بتمسح شعره و اتذكرت كلام جاسر لما قال غسان تعبان وهو بحاجه حد يحتويه هي فهمت كلامه لما شافت حالته هي عارفه انو كان بحب امه اوي وهو اكثر حد متعلق فيها ودا سببله صدمه كبيره لما ماتت وهو لسه مش عارف يتخطاها هو مش قادر ينسى موت مامته هو بكون ضعيف اوي لما الموضوع يتعلق بمامته بتبص عليه بحزن و وجع لانها عارفه شعوره كويس
كيان بحزن:بوعدك ي غسان هفضل جنبك
الصبح غسان بفوق وببص جنبه بشوف كيان ويلقاها ماسكه ايده بتذكر الحصل امس ببعد عن و يغطيها ويروح يتحمم ويخرج وهي بتفوق
غسان ببص عليها:شكرا
كيان بابتسامه حزينه:على ايهه!!مش انت عملت نفس الحاجه معايا كدا يبقا الدين البينا خلص..بتنزل وتروح الحمام بتخرج
انا هرجع الشغل
غسان بهدؤ:دي حاجه مش بتخصكنيش حياتك وانتي حره
كيان:انا بعرفك علشان لو حد سالك لو اتاخرت وكدا
غسان:محدش هيسال اطمئني..بنزلو تحت بفطرو وكيان كانت هتروح كيان انا هوصلك في طريقي تعالي
كيان بتبص على عشق:ملهوش لزوم بطلب من السواق..بتروح هسيبه في حاله بقا هو لو مش بحبني مش هجبره
عشق بضيق:هو انت مزعلها
غسان:لا ابدا يلا..بركبو و بوصلها وبروح الشركه
قصي:عشق
عشق:هاه!!
قصي:معليش نخرج مع بعض بعد تلاته ايام!!
عشق:نخرج؟؟انا وانت؟؟لوحدنا؟؟
قصي بهز راسه:بعد موافقتك طبعا
عشق:طب ماشي بس نوع الخروجه ايه يعني
قصي:هنشرب قهوه مش اكثر
عشق:ماشي
كيان بتدق الباب غسان باذن لها بالدخول بتدخل
كيان:انا جيت اناقش مع حضرتك موضوع المخزن الهنتعامل معه لانو الاستاذ رعد مش موجود
غسان بهدؤ وهو يبص على الورق:اتفضلي..كيان بتقعد ببص عليها..سيبنا على طبيعتنا وكاننا مش متجوزين وبلاش رسميه اصلها مش بتلبق علينا
كيان بضيق:ماشي ب..فجاه بتكحح جامد غسان بقرب منها بسرعه و خوف و بشربها ميه
غسان بقلق:كيان انتي كويسه!!
كيان:انا كويسه متخفش..ركزت مع نفسها..انا اتكلمت بتلقائيه عارفه انك مش خايف
غسان:بس انا كنت خايف
رعد بدخل من غير ما يخبط
غسان ببص عليه بضيق:خير ي رعد هو في حد يدخ..
رعد بسرعه وخوف:الدكتور اتصل وقالي انو رعد الصغير تعبان
غسان بخوف:ايهه!!بيخد مفاتيح العربيه وبجري على تحت وهو خايف اوي
رعد كان هيلحقه
كيان بخوف:رعد غسان ماله..؟!
رعد بخوف:تعالي نلحقه وهقلك في الطريق غسان مجنون ويمكن يعمل حادثه..بنزلو تحت بسرعه بشوفو عشق
عشق بخوف:رعد غسان ماله جاري كدا!!
رعد:تعالي معايا وهتعرفي دا مش وقت اسئله..بروح وعشق وكيان بركبو العربيه وبسوق بتصل على غرام..ردي ردي ي غرام غرام بترد..روحي المزرعه بسرعه غسان هيتجنن
غرام بخوف:في ايهه!!رعد الصغير حصله حاجه!!
رعد:اه الدكتور قال انه تعبان وانا قولت له وهو نزل بسرعه واخوك دا سايق زي المجنون ربنا يسترها وميعملش حادثه
غرام بقلق:طب انا هشوفك هناك..بتروح بسرعه
رعد بقلق:ربنا يسترها ي رب
كيان:هو مين رعد الصغير دا!!
رعد:ابنه
كيان وعشق بنصدمو ازي غسان عنده ابن بوصلو المزرعه و رعد بنزل وهو بجري على اسطبل الخيول و هم بلحقوه بشوف غسان راكع على ركبتيه على الأرض و ببص على حصان بني وفيه شويه مناطق بيضاء وشعره اسود غسان بمسح على شعره
غسان بوجع:رعد..رعد حبيبي فوق بابا جا..حبيب بابا هيفوق حقك عليا..متسبنيش وتروح رعد متسبنيش زي ماما انت الوحيد الفضلت جنبي انت الوحيد الفاضل من ذكرى ماما رعد مامتك كانت لماما وانت ليا رعد انا معرفش اعيش من غيرك انا نزلت مصر علشانك وانت فوق علشاني رعد فوق علشان اركب عليك ونلعب تحت المطر مش انت بتحب صوت الرعد ارجوك ي حبيبي فوق انت الوحيد المصبرني على الدنيا دي ي رعد متسبنيش وتمشي
غرام بتدخل وتسمعه وتجري عليه وتخده في حضنها
غسان بعيط:غ..غرام غرام رعد هيسبني زي ماما صح انا مش عايزاه يمشي انا هقوله اسف هقوله اي حاجه بس لو سابني هموت وراه ي غرام!!غرام قوليله ميسبنيش هو بحبك هو اكيد زعلان هو هيموت زي ماما!!
غرام بدموع على حالته:لا ي حبيبي مش هيسبك انت ابوه وهو بحبك رعد الصغير مش هيسبك ماشي بلاش تعيط ي قلبي
غسان لسه دموعه بنزلو:ا..انا مش قوي انا مجرد واحد بتصنع القوه انا مش الشخصيه البخاف منها الكل لما يسمع عنها انا بس واحد عايز يعيش حياته براحه ويبعد عن البوجعه هو انا بطلب حاجه كثيره ي غرام!!هو انا لو طلبت انه يفضل جنبي دي جريمه
غرام دموعها بنزلو:لا لا ي حبيبي رعد الصغير هيفوق وعد بس انت كون قوي علشانه
غسان:اكون قوي ازي وهو بحاله دي!!هو مصدر قوتي هو كل حاجه في حياتي دا اخر حاجه بقت ليا من ماما ي غرام انا هموت من غيره
رعد بزعل اوي لما يشوف غسان بالحاله ودي ومنهار كدا وبقرب منه
رعد:اهدا ي غسان هو مش هيحصله حاجه..انا هروح اجيب الادويه وارجع ماشي
غسان:ماشي..رعد بروح وبخد معاه عشق الكانت مصدومه اوي كيان بتبص عليه وقلبها كان بتقطع بشوفته كدا
بعد مده رعد برجع وعشق معاه وبجيبو الادويه وهو بكون قال لعشق كل حاجه
انقذتني🤍
بقلمي_يارا_احمد
متحمسين؟🔥
•تابع الفصل التالي "رواية انقذتني" اضغط على اسم الرواية