رواية نغم وجاسر الفصل التاسع و العشرون 29 - بقلم يارا أحمد
عن رعد الصغير وغسان وتعلق غسان فيه بشكل مبالغ وانه بقول انه ابنه لانه كان بهتم بيه من ولادته وام رعد هي كانت لمامتهم و غسان اهتم فيها لحد ما ماتت قبل سنين فحس انو رعد الصغير بشبهه اوي فبقى يحبه ومش بتحمل يحصله حاجه وبخاف يخسره اوي لانه اخر ذكرى من مامتهم غسان بهدا بس لسه بكون خايف
غرام بهمس:كيان خليك جنبه غسان بحاجتك
كيان بهمس:انتي هترجعي!!
غرام بهمس:اه لانو بابا هيرجع معصب وللازم افهمه غسان عمل كدا مع عمتو وميرا ليهه بلاش يحصل مشاكل بينهم وغسان بالحاله دي ماشي!!كيان بتهز راسها..غسان انا للازم ارجع علشان بابا هيجي ويمكن يهد الفيلا من عصبيته من العملته امس فانا ورعد وعشق هنروح نشرحله الموضوع غسان بهز راسه بشرود وهو ببص لرعد الصغير غرام بتبص على رعد بزعل
رعد ببص على غسان:غسان اهدا شويا حالتك دي مش هتساعده ابدا
غسان بتعب:انا هبقا هنا لاسبوع ومش عايز حد يجي عايز نبقى لوحدنا
غرام بضيق:لا مش هتحمل كل حاجه لوحدك من جديد..على الاقل كيان هتفضل معك
غسان بتعب:غرام..
عشق بضيق:غسان سيب كيان معاك علشان نطمئن
غسان ببص على دموعها النزلو:متخافيش ي عشق انا كويس
عشق بدموع:طب علشاني سيبها معاك
غسان بتنهد بتعب وبهز راسه ببتسمو وبخرجو
غرام:ي رب سيبهم يعترفو لبعض اي واحد ارخم من التاني!!
رعد:بجد بتعبو
عشق:حصل
غسان بقلع جاكيت البدله وبعلقه على العلاقه وبروح جنب رعد الصغير
غسان:حبيب بابا هيفوق امتى!!بسمع صوت رعد قوي ببتسم فوق بسرعه دا انت هتروح منك لعبه جنان..بكمل بحزن..لو مش فقت انا مش هلعبك تحت المطر تاني ي رعد
كيان بتبص عليه من بعيده وهي ساكته رعد الصغير بفتح عيونه وبعمل صوت
غسان عيونه بلمعو بفرحه:رعد رعد حبيبي انت فقت..ببتسم ببص على كيان بشوفها مبتسمه ببص على رعد تاني ويتصل على الدكتوره وهي بتجي بسرعه وتفحصه
الدكتوره بابتسامه:الحمد لله على السلامه ي غسان
غسان ببتسم بفرحه:شكراً ي مرام
كيان بتبص عليه بضيق
مرام:هو نص ساعة كدا ويرجع زي ما كان..بس ي ريت ما تتعبه
غسان:عادي نلعب تحت المطر انا وهو؟؟
مرام:اه بس مش كثير
غسان بفرحه وهو ببص لرعد:حبيب بابا البطل
مرام:انا هروح
غسان:معليش جيتي في الجو دا بسبببي سيبي عبدالله يوصلك ماشي
مرام:ماشي..بتروح
كيان بغيظ:هو انت مش بتعرف غير تكلم الستات حلو!!
غسان بضحك:بتغاري عليا!!
كيان بضيق:وهغار ليه لاكون ميته عليك وانا معرفش
غسان مش برد ويبص على رعد:انت قولت ايهه!!بضحك اه والله معك حق دي شكلها نكديه اوي..بس معليش ي رعد للازم تتحمل انت عندك بابا عسل زيي يعني اكيد ماما هتطلع واحده نكديه اوي..بص كدا زي جدو و تيته بابا واحد نكدي وماما هي العسل
كيان برفعه حاجب:والله
غسان بضحك وبقوم وبقرب منها وبمسك ايدها وبشدها عليه
غسان وهو بقرب راسه من راسها:اعترفي
كيان وهي بتحاول تبعده:اعترف بايه سيبني ي غسان
غسان:اعترفي انك بتحبيني اوي ي كيان
كيان بتبص عليه بدموع:وهي فرقت معاك يعني ما انت بتحب
غسان بتنهد وببعد عنها
غسان:يلا ي رعد ماما دي غبيه وهتجبلي جلطه
كيان بغيظ:روح اصلا مش عايزه اشوف وشك
بروح و يتمشى مع رعد وبسيب كيان لوحدها في الاسطبل وهو مبتسم
غسان بثقه:هتجي تلحقني وتحضني لوحدها..ببص على رعد انت مش مصدق طب اقلك..واحد اتثنين ثلاثه..كيان بتطلع وهي بتجري وتحضنه من ورا وهي خايفه
كيان بخوف:انت ازي كنت هتسيبني لوحدي هناك وانت عارف اني بخاف من الأجواء دي!!
غسان وهو بحاول يكتم ضحكته:مش على اساس مش عايزه تشوفي وشي
كيان بتبعد عنه بضيق:رخم مستفز..الرعد بشد وهي بتشد على قميصه..غسان انا بخاف
غسان بمسك ايدها و وبسحبها قدامه و بشيلها وببص عليها
غسان بابتسامه:تخافي وانا جنبك!!رعد بعمل صوت بضحك بس ي رعد خلاص اهو ي سيدي شكلك حبيت ماما..بحطها على رعد
كيان:بس انا معرفش!!
#بقلمي_يارا_احمد
غسان:رعد الصغير طيوب وانا هفضل جنبك وماسك ايدك تحسبا يعني
كيان بتبص عليه:ماشي..بتمشو تحت الجو دا وغسان بحكيلها عن رعد لما كان صغير ولحد ما كيان توترها يقل
كيان:الله رعد الصغير حلو اوي باين عليه ذكي اوي
غسان بضحك:طالع لابوه
كيان بغيظ:لا انت مش حلو وانت واحد غبي!!
غسان:على فكره انا ممكن اقول لرعد الصغير يوقعك و هيوقعك!!
كيان بخوف:ههه انت مش هتعملها
غسان:انتي عارفني مجنون
كيان بخوف:غسان انا بحبك انت مش هتعمل كدا صح
غسان بضحك:لا دا اعتراف تحت التهديد مش محسوب
كيان بتبتسم:اصلا رعد بحب ماما صح ي حبيبي..رعد بعمل صوت بتمسح على شعره وهي بتضحك ومبسوطه
غسان ببص عليها بحب بعدها بوقف رعد ويركب عليه وبكون وراها بمسك ايدها الماسكه الحبل
كيان بتوتر:ا..انت بتعمل ايهه!!
غسان:نحن هنخرج شويا مع بعض
كيان بقلق:فين!!
غسان:نتجول في الغابه
كيان:الغابه!!بس المطر شكله تقيل اوي انت هتخد برد
غسان ببتسم:لا هكون كويس يلا ي رعد..رعد بجري كيان بتمسك في ايده جامد علشان خايفه تقع من سرعه رعد
غسان بضحك:يلا ي رعد يلا ي بطل
كيان بفرحه:غسان حاسه اننا بنطير!!دا رعد جامد اوي
غسان ببوسها على خدها وبقول بحب:كيان انا بحبك
كيان بتبص عليه وهي مصدومه:قولت ايهه!!
غسان بقرب راسه من راسها:بحبك و اوي اوي كمان
كيان دموعها بنزلو:طب وعشق يعني انت..
غسان:عشق اختي والله العظيم هي اختي الصغيره..بحكيلها القصه
كيان وهي بتعيط:طب انت مقولتش ليهه!!انت عارف انا كنت بتعذب ازي بسببك
غسان بقربها منه وبحضنها:انا اسف بلاش دموعك ينزلو ي حبيبتي
كيان:انا بكرهك اوي ي غسان انت واحد اناني
غسان بمرح:ماشي طب انا هنزل واروح انتحر لانو مراتي مش بتحبني وهي بتكرهني جامد كمان
كيان بضيق:هو انت مش عندك حق تموت وتسيبني اصلا ولو سمعتك جبت سيره الموضوع دا تاني بكون موتك على ايدي
غسان بضحك وبقرب منها:انطقيها بقى وريحيني ي كياني
كيان بضيق:لا هفضل حارقه قلبك زي ما عملت معاي ي عسل انت..بتبص عليه بحده..وبلاش كياني دي
غسان بضحك:لا ي ستي كياني وهتفضل كدا مش مراتي وانا حر
كيان بضيق:انا اصلا غلطانه لاني وافقت ربنا يسامحكم ي خالو و عمو دبستوني في مصيبه
غسان بغمز:واحلى مصيبه كمان
كيان:لا اقلك ارجع غسان البعرفه انت بتخوفني كدا
غسان بضحك:ماشي يلا ي رعد نرجع..رعد بعمل صوت غسان ببص حولينه بحذر وبمسك المسدس وبطلق كم طلقه وبسمع صوت صراخ
كيان بخوف:غسان ايهه البحصل هنا!!
غسان:كيان اهدئي..بنزل من رعد..رعد لو حصلي حاجه خد كيان وروح..بنزل وبقرب من الشجر وبلقا ملثم وعنده مسدس انصاب بواحده من طلقه بجره بقول بحده..مين بعتك
المثلم بضعف:هتموت ي غسان المالكي
غسان بعصبيه وهو بمسكه:مين بعتك..الراجل بموت غسان برميه..هي دي الناقصه..ببص على كيان بخوف..كيان روحي بسرعه رعد روح..رعد مش بتحرك..رعد روح ارجوك
كيان بدموع:لاااا غسان انا مش هروح بدونك ازي هسيبك رعد ما تروحش
غسان بعصبيه:اتحرك ي رعد اتح..فجاه طلقه بتجي في كتف غسان و بوقع على الأرض وبشوف اتنين ملثمين وهم بقربو من رعد و كيان بحس انه هيغمى عليه بس صوت كيان وهي بتصرخ بخوف بخليه يقوم ويطلق عليهم في راسهم وبقرب من كيان و رعد وبركب على ركب ورعد بجري بسرعه علشان يوصلو المزرعه
كيان بعياط:غسان..غسان انت كويس غسان رد عليا غسان
غسان بتعب:كيان انا كويس متعيطيش اول ما نوصل المزرعه هنكون كويسين
كيان بدموع وخوف:ماشي بس انت افضل اتكلم معايا مسبنيش
غسان بضحك رغم المه:شفتي خايفه علي ازي انطقيها بقا
كيان بعياط:دا وقتك
غسان:انا مش هيجرالي حاجه لو قولتيها وعد هفوق
كيان بعياط:انت اصلا مش هجرالك حاجه..بتمسك ايده بخوف انا بحبك ي غسان بلاش تسيبني بلاش تبعد عني ارجوك
غسان ببتسم وبغمض عيونه..لا لا لا غسان افتح عيونك غسان بلاش هزار انت هتسبني لوحدي غسان لا..رعد اسرع ي رعد ارجوك..رعد بزيد سرعته و بوصلو المزرعه الحراس اول ما شافو غسان بالحاله دي بجرو عليه و واحد بتصل على الدكتور
بنزلو غسان ويساعدو كيان تنزل وهي بتكون منهاره وخايفه على غسان اوي بدخلو غسان والدكتور بجي و يطلعله الرصاصه
بعد 6 ساعات غسان بفوق بشوف كيان بتعيط وهي حاضنه
كيان بعياط:فوق بقا وبطل رخامه مش انا اعترفت لك طب ليه ما فضلت جنبي!!ليهه عايز تسيبني زي ماما غسان انا مليش غيرك ما تسبنيش وتمشي ي غسان..انا بحبك من لما كنا صغنين انا بحبك انت وبس انت ازي عايز تبعد عني!!
غسان بتعب:ك..كيان
كيان بتفتح عيونها البكون حمرا من كتر العياط وصوت عياطها بزيد
غسان بعد من جلسته بتعب وبحضنها:خلاص كفايه عياط
كيان بتمسك فيه بخوف وبتعيط:ا..انت كنت هتسبني!!انت كنت..كنت..
غسان بحب:مش هسيبك ي كياني
كيان بتمسكه فيه وتفضل تعيط لحد ما تهدا
غسان بمرح:مش كنت عارف انك بتحبيني كدا
كيان بغيظ:انت هتفضل رخم حتى وانت بالحاله دي!!
غسان بقرب منها:وماله ادلع شويا على مراتي
كيان بتبعده بضيق:ابعد وسيب الرخامه
غسان بضحك:ماشي..بس يعني اعملي اعاده لكلمه انا بحبك اصلي مش سمعت كويس!!
كيان بغيظ:هنبدا ي غسان
غسان بقرب راسه من راسها:قوليها علشان قلبي يطمئن
كيان بتبص على عيونه:انا بحبك اوي
غسان ببص عليها:ومن امتى!!
كيان بحب:من لما كنا صغنين من لما قولت انا بحبك ي غسان كنت بعني كلامي..بطلع العقد
غسان بدهشه:دا انا الهديتك ليه هو انتي محافظه عليه ومش ضاع منك ليوم دا!!
كيان بتمسك العقد بحب:وهيضيع ازي وانا مش بفرط فيه دا الحاجه الوحيده القدرت تسندني حتى وقت وفاه ماما كنت ببص عليه واطمئن حتى لما بابا اتجوز ومراته كانت بتعاملني وحش وزي الخدامه كنت بقدر اوقف على رجلي بسبب وجوده حتى لما خلفو عيل وكان بعاملني اسوا معامله كنت بكافح بسببه..عيونها بدمعو..انت كنت فاهمني غلط ي غسان انا مكنتش بحب عدي ولا في حياتي حبيته وهو مش حبني نحن علاقتنا صداقه واخوه مش اكثر وهو عارف اني بحبك انت بس انت دائما كنت مفكرني بحبه هو
غسان بحب:انا كنت أعمى لاني كنت غيران كنتي بتضحكي معاه
يتبع….
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية نغم وجاسر) اسم الرواية