رواية جنون العشق الفصل الثاني 2 - بقلم دينا عبدالله
كانت هتمشي لكن مسكها بسرعه وسحبها ليه وثبتها علي الحيطه بقوة وهوا يلتهم شفايفها بعنف……
انصدمت جوري وحاولت تبعده عنها بكل قوتها لكنه كان اقوى منها وهوا بيبو*سها بقوة
كانت بتحاول تصرخ بس معرفتش وكانت دموعها بتنزل بحرقه وهيا علي وشك انت تفقد وعيها لانه مش عاطيها مجال انها تتنفس
بعد عنها شويه وانفاسه الساخنه بتخبط في وشها بصتله جوري بغضب ودموع وشفايفها كانت حمره… زقته بقوة بعيد عنها وجريت بسرعه وهيا بتهرب منه
حط ياسين اصبعه علي شفايفه وقال بمكر: لذيذه
استضمت جوري بجسد عريض بصت ليقته باسل اخو ياسين.. بصلها بدهشه من حالتها ودموعها وشفايفها اللي حمرا اوي
باسل: انتي كويسه
جريت جوري بسرعه من غير ما ترد عليه بصلها باسل باستغراب وسأل نفسه في اي… لمح باسل ياسين وهوا جاي من نفس المكان اللي خرجت منه جوري بصله باسل بشك وقال: انت عملتلها اي
ياسين بلا مبالاه: معملتش حاجه
باسل بحده: ياسين
ياسين: قولتلك معملتلهاش حاجه اي مش مصدقني.. هتكدب اخوك عشان حتة خدامه
بعدين سابه ومشي وكان متوتر اوي… بصله باسل بهدوء بعدين طلع علي اوضته
طلعت جوري الجنينه عشان محدش يشوفها وهيا منهاره عياط وقلبها اللي اتكسر من اكتر واحد حبته في حياتها وكان اول حب ليها ازاي مقدرتش تشوف حقيقته القذره دي… ازاي كانت مخدوعه فيه ازاي هوا يفكر فيها بالطريقه دي
********
حط باسل تليفونه ومفاتيح عربيته علي التسريحه قلع جاكت البدله و رماه علي السرير… راح قعد علي الكنبه بارهاق وتعب من ضغط الشغل عليه
طلعت واحده من الحمام ولابسه برنص ولافه شعرها بمنشفه صغيره شافت باسل ابتسمت وقالت: حمدالله على السلامة حبيبي رجعت امتي
رد عليها وهوا مغمض عنيه من التعب: لسه راجع دلوقتي
فتح عينيه وبصلها وقال: انتي خرجتي النهارده روحتي فين
قعدت جنبه وبدات تلعب في خصلات شعره باغراء وقالت: انتي بتراقبني ولا ايه
باسل بهدوء: ردي علي سؤالي
حاوطت رقبته بايديها برقه وقالت: منا قايلالك من امبارح يا حبيبي اني هروح النهارده اشوف ماما عشان تعبانه شويه
باسل بهدوء: وهيا عامله ايه دلوقتي
رقيه برقه: كويسه الحمدلله… مش هتخف شغل شويه بقا… انت وحشتني اوي
دفن وشه في عنقها وقال وهوا بيقبلها بعشق وهمس: وانتي كمان وحشتيني
بصتله بحب وتايهه في لمساته ليها… شالها وحطها علي السرير وخدها لعالم تاني…..
*******
نزل ياسين وقعد علي السفره مع والدته مرفت… شويه ونزل باسل و وراه رقيه وقعدو علي السفره معاهم… وبدأو ياكلو في هدوء
رقيه: اومال فين اسيل…
سكتت لما لقيت جوري تقرب منهم وبتزق كرسي متحرك وقاعده عليه طفله عمرها 10 سنين… قام باسل وخد الكرسي من جوري وخدها قعدها جنبه علي السفره بصلها بحنان وقال: كويسه النهارده
اسيل ببرائه: الحمدلله
طب طب عليها بحنان.. قرب الطبق و المعلقه ليها وبدأت تاكل…. كانت كريمه و جوري بيغرفو الاكل للباقين بصت جوري لـ ياسين اللي كان بيبصلها بابتسامة ماكره.. خافت منه وسابت اللي في ايدها ومشيت بسرعه بصتلها كريمه باستغراب
مرفت: مالها بنتك مش علي بعضها كدا ليه
كريمه: يمكن من ضغط المذاكره ولا حاجه… تؤمري بحاجه تاني
مرفت: لا روحي انتي
مشيت كريمه بصت مرفت لـ باسل وقالت: روحتو لدكتور زي ما قولتلكم
وقف باسل عن الاكل بصلها بهدوء وقال: وانا مش مستعجل علي الخلفه دلوقتي
مرفت بضيق: يعني ايه مش مستعجل انت بقالك سنتين متجوز ولحد دلوقتي مشفتش عيل منك افرح بيه… مش عيب ولا فيها حاجه لما تروح انت وهيا لدكتور وتطمنو
باسل من غير اهتمام: ان شاء الله
بصتله مرفت بضيق من قلة اهتمامه وقالت: لو انت مش عايز تروح هاخد رقيه واخدها انا للدكتور وانت روح للدكتور براحتك العمر بيجري لو مخلفتوش دلوقتي اومال هتخلفو امتا
باسل بهدوء: ماشي ابقا روحي انتي وهيا
كانت رقيه بتسمعهم وهيا ساكته لا بتعطرد ولا بتقول حاجه
********
كانت جوري راجعه من الجامعه حست بحد وراها كانت هتبص بس حط مخدر علي انفها… حاولت المقاومه بس من غير فايده
بعد فتره فتحت عينيها ببطئ واتفاجأت لقت نفسها في اوضه غريبه قامت بفزع لقت راجل بجسم عريض و طويل واقف قدام الباب
اتفتح الباب دخل ياسين بابتسامة الماكره…
جوري بصدمه: ياسين…
اومأ ياسين للراجل انه يطلع و يسيبهم.. طلع الراجل وقفل الباب…. بصلها ياسين ببرود وحط ايده في جيبه ونزل علي ركبته حتي بقا في مستواها… بصتله بصدمه… رفع ايده ولمس بشرتها الناعه بعدت وشها بعنف و قرف منه وقالت بغضب: انت جايبني هنا وعايز مني اي
ياسين بخبث: برأيك انا وانتي و لوحدنا في اوضه هكون عايز ايه
جوري بغضب ودموع: انت لو قربت مني هصرخ
بصلها بسخريه وقال: اصرخي زي منتي عايزه محدش هيسمعك ولا حد هينقذك مني
جوري بدموع: انت ليه كده مكنتش اتوقع منك كدا
بصلها باستغراب من صوتها الحزين وفيه عتاب ليه
ياسين: انا بحب نفسي كدا وهفضل كدا… انتي بقا اي مش عايزه دا ولا بتتظاهري انك مش عاوزه
جوري بدموع وغضب: انا مش مقرفه ولا حقيره زيك ولا زي البنات اللي تعرفهم اللي كل همهم القرف اللي انتو بتعملو
ياسين: قرف…. بتقولي عليه كدا بس عشان مجربتهوش بس انا هخليكي تجربي القرف ده شكله ازاي ووعد مني هخليكي تحبيه
خافت جوري منه ومن نبرته الجاده وهوا بيبصلها وبيقرب منها بصتله برجاء و دموع وقالت: ياسين ارجوك سيبني امشي ونبي
ياسين: في احلامك
جوري بدموع ورجاء شديد: ارجوك يا ياسين صدقني مش هقول لحد علي اي حاجه بس سيبني امشي
ياسين: مش هسيبك المرادي غير لما اخد منك اللي انا عايزه….
خلص كلامه وانقض عليها زي الوحش اللي انقض علي فريسته تحت صراخها الشديد ليها وهيا بتحاول تبعده بس من غير اي فايده…. قطع هدومها حتي اصبحت شبه عاريه امامها وهيا تترجاه انه يسيبها بس هوا مصر للي هوا بيعمله… حتي فقدت وعيها من شدة عنـ فه و قوته عليها
بعد فتره فتحت عينيها بتعب شديد وجسمها كله بيوجعها وكانت علامات عنفه عليها…. بصت حوليها برعب ودموعها بتنزل بغزاره… مكنش في حد في الاوضه غيرها… انصدمت لما لقيت بقعة د*م دليل انها خسرت شر*فها وعمل اللي هوا عايزه و اغتصـ بها ومشي….
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية جنون العشق) اسم الرواية