رواية مأساة حوريه الفصل الثالث والثلاثون 33 - بقلم فريدة احمد
مأساة_حورية
كانت رشا واقفة قدام المرايا وهي بتبص علي نفسها بإعجاب بعد ما لبست اجمل قميـ ص نو، م وحطت ميكاب هادي وبسيط وهيأت نفسها لأجمل ليلة تقضيها مع محمد اخو جوزها في الرذيلة
اتحركت ناحية الدفاية الكهربائية وشغلتها لما حست بالبرودة، وبعدها راحت تستناه في السرير
.......
في الوقت ده كانت حورية في شقتها بتقلب في تليفونها بملل لحد ما جالها فضول تفتح اكونت محمد اللي كانت مهكراه وبالصدفة فتحته لتنصدم بالرسايل اللي بينهم
لتشهق بدهشة وعدم تصديق وتقول... يانهاركو اسود.. هو انتو لسه مكملين في وسا،، ختكم
كانت في حالة من الزهول وهي مش مستوعبة لحد ماقامت وهي بتقول في نفسها بحيرة ... اعمل ايه. اقول ل امجد ولا اعمل ايه
وفضلت راحة جاية بحيرة
......
فتح محمد باب الشقة ودخل بهدوء ،، بعدها اتجه للأوضة لينبهر بمنظر رشا اللي كانت نايمة في السرير بطريقة مغرية،، وبرغم ان مزاجه كان وحش وحاسس بالضيق الا ان منظر رشا جذبه وبشدة ونساه اي عكننة.. و زي كل مرة بتعرف تغريه وتفصله عن العالم،، علشان كده كل ما بيلاقي نفسه متضايق ومزاجه مش متظبط اول واحدة بتيجي في دماغه يترمي في حضنها ،، هي رشا
بقلم فريدة احمد
اما بقي هي بمجرد ما شافته قدامها قامت اتنطرت من السرير وقربت عليه بلهفة وحضنته بحب كبير وهي بتقول.... ياااه. متعرفش انا مشتقالك قد ايه
وهي بتحضن فيه جامد باشتياق
رجعت رفعت وشها ليه وقالت...تعرف انا مش حاسة اني متضايقة ان امجد طلع متجوز... مش فارقلي. امجد انا عمري ما حبيته وهو كمان عمره ماحبني. اتجوزني بس علشان يرضي امه. انا وهو حياتنا مع بعض باااردةة اوووي.
بصتله بحب وقالت... بس انا مش مصبرني علي وجودي معاه غير وجودك انت جمبي.. انت حب حياتي. بعشقك من واحنا اطفال. بحبك ومش قادرة ابعد عنك ابدا
برغم كلامها اللي كان خارج من قلبها والعشق اللي واضح في عيونها الا انه كان بيبصلها بشهوة فقط كعادته. ميقدرش ينكر ان رشا الوحيدة اللي بتـ ثيره وبتعرف ازاي تبسطه اكتر من اي واحدة،، وده اللي بيخليه مش بيقدر يستغني عنها. لكن عمره ما حبها و هي عارفة بكده وعلي قد ما ده بيأثر فيها وبيضايقها انه مش بيحبها زي ما بتعشقه علي قد مابتفرح وبتنسي لما بتشوفه ملهوف عليها،،
بصتله بعد مارفعت ايدعا تحركها علي وشه برومانسيه وقالت.. بتتبسط معايا يامحمد
محمد... مش بتبسط غير معاكي يارشا.
ابتسمت بانشراح وكانها نسيت العالم باللي فيه.مكانتش عاوزة غير اللحظة اللي هو معاها فيها هي اللي تفضل ،، كانت محاوطة رقبته،، قربت جامد
وبقت تبو، سه في رقبته بطريقة مثيرة،،، منظرها وحركاتها
اشعله النار بداخله،، رفع وشها ليه، بصت لعيونه وقالت بهمس مغوي جدا.. بـ عـ شـ قـ ك
مقدرش يستحمل اكتر من كده، في لحظة كان مال عليها شالها،، وراح بيها للسرير..
بقلم فريدة احمد
................
اما حورية كانت لسه محتارة مش عارفة تتصرف ازاي
فضلت وقت كبير في حيرة لا هي اللي قادرة تاخد قرار انها تعرف امجد ولا مرتاحة وهي عارفة و متاكده انهم مع بعض وهي مخبية عنه وسايباه علي عماه
بقلم فريدة احمد
وبعد اكتر من تلت ساعات بعد ماكانت حاولت وقررت في نفسها تتجاهل الامر ،،رجعت تاني مقدرتش قامت وحسمت امرها انها تبلغ امجد وهي في نفسها بتقول... مش هسيبه مخدوع ومتغفل اكتر من كده
مسكت تليفونها واتصلت عليه، وبمجرد ما فتح الخط قالت بسرعة... امجد. عاوزة اقابلك
امجد... خير ياحورية
حورية.... عاوزة اقابلك ضروري
قلق وقالها... في حاجة حصلت معاكي. محمد ضايقك
ظنا منه انها هتشتكيله من محمد، لكن هي نفت ده وقالت.. انا عاوزاك في موضوع يخصك
.....
نورا لمت هدومها هي وعيالها ونزلت بالشنط،
: ياحبيبتي استهدي بالله ومتسبيش بيتك. هو اكيد هيصلح غلتطه ويطلقها
قالتلها عاليا محاولة منها تهديها وترجعها عن اللي في دماغها
لكن نورا بصتلها بجمود وقالت.... وانتي فاكرة اني هعيش معاه تاني بعد ماراح اتجوز عليا
كملت بتوعد... بس وحياااة امي لاندمه الخا، ين. الرمرام ان ما دمرتلو حياته مبقاش انا..
وهي بتكمل بغل... ليكون فاكر اني هسيبه يتهني بيها خطافة الرجالة
عاليا... طب اهدي ممكن وبلاش تعملي حاجه تندمي عليها يانورا
بصت للولاد وقالت... اهدي عشان خاطر عيالك وياريت
متسبيش البيت عشانهم هما ذنبهم ايه بس
نورا... ذنبهم ان ابوهم خا، ين
كملت بغل...عياله دول وديني لاحرمه منهم وماهخليه يلمح ضافر عيل بعد عملته السودة
عاليا ..طب اهدي..اهدي بس. انا متاكده انه هييجي يراضيكي وهيعملك اللي انتي عاوزاه ويطلقها.. اهدي ومتشيش يانورا. علشان خاطر ولادك
نورا بعصبية قالت...لو انتي مكاني هتفضلي
عاليا سكتت
وهي بصتلها وقالت.... انتي مستحيل هتحسي بيا ياعاليا. مستحيل تحطي نفسك مكاني وتحسي باللي انا حاسة بيه دلوقتي. مش هتعرفي وتحسي بالنار اللي جوايا
كملت بغيرة مقدرتش تداريها...طبعا ما انتي واحدة جوزك بيعشقك. استحالة يسمح لنفسه يبص ل واحدة غيرك
عاليا... علي فكرة عماد كمان بيحبك و
في اللحظة دي دخل عماد وطارق
بصتله نورا بكره وقالت ... ورقة طلاقي توصلي في بيت اهلي
ومسكت الشنط وعيالها في ايديها وراحت تتحرك
وقفها عماد لما قرب عليها وقال.... اهدي ومتتجننيش. هتروحي فين دلوقتي
نورا... عند اهلي ياخويا ولا فاكر اني ماليش اهل يقدرو ياخدولي حقي و يندموك علي عملتك دي
عماد بهدوء مصطنع... طب اهدي ومتسبيش البيت. انا مقدرش استغني عنك
نورا ... لو فاكر اني هفضل معاك بعد النهاردة انا ولا عيالك تبقي غلطان.. وحياة امي يا عماد لاندمك علي عملتك السودة و هعرفك ازاي تروح تتجوز عليا بنت الكلب دي
وزقته بغل وجرت الشنط وراها ولسه بتاخد عيالها
لكن عماد قال بتجبر ...طب عاوزة تمشي. تمشي بطولك عيالي مش هيتحركو من البيت
بصتله بشراسة وقالت بغضب...دا بعدك اسيب ولادي
وراحت تاخد العيال
اخد الولاد وقال بقسوة... العيال مش هيخرجو من البيت عاوزة تغوري في ستين داهية
طارق بحده بص لعماد وقال... عماد سيبلها العيال مينفعش تاخدهم منها
عماد.... تفضل معاهم لو عايزة لكن عيالي مش هيخرجو من البيت
بقت تبصله بغل وغضب وهي بتتنفس بعنف وقالت بتحدي... وديني لاحرمك انت منهم وهتشوف
بص طارق ليها وقالها وهو بيحاول يهدي الدنيا... طب اهدي يانورا وخليكي متسبيش البيت. دا بيتك وبيت عيالك.. هو اللي هيمشي. اهدي بقا
نورا بتفكير وهي في دماغها تاخد الولاد من وراه قالت ... تمام يغور في داهية
واخدت الولاد وطلعت شقتها وهي بتتوعدلو
طارق بص ل عماد وقاله... امشي يا عماد دلوقتي
عماد بتحذير ... قسما بالله ياطارق ما تساعدها تاخد العيال وتمشي لـ..
قاطعه طارق... انا مش فاهم يا اخي انت ليك عين.. وبعدين اطمن انا اكيد مش حابب يحصل بينكم فراق
عاليا بعتاب بصت ل عماد وقالتله... ليه ياعماد روحت اتحوزت عليها. انت عارف نورا قد ايه بتحبك. ليه عملت كده بس
.....
تحت العمارة اللي ساكنة بيها حورية كان واقف امجد ساند علي عربيته مستني حورية تنزل بعد ما كلمها وقالعا انه تحت ، نزلت حورية قربت عليه وقبل ما تتكلم
قالها امجد... في ايه يا حورية. قلقتيني
مكانتش حورية عارفة تجبهالو ازاي او تقولو ايه
امجد بشك ... في ايه
بلعت ريقها وقالت بتردد.... رشا
امجد باستغراب.. مالها
اتنهدت وقالت بسرعة بعد ماحسمت امرها ... انا عارفة انك شاكك فيها انها
وسكتت فجأة غصب عنها
امجد بشك... اتكلمي ياحورية
حورية... انها. انها ب بتخو، نك هي ومحمد
امجد عينه اشتعلت وهو بيبصلها بتوجس
لتكمل وتقول باللي نزل عليه زي الصاعقة. برغم انه شاكك الا انه كان طول الوقت بيتمني انه شكو ده يكون مش في محله
قالت... هي فعلا بتخو، نك يا امجد.. انا اعرف من فترة. ودا سبب طلاقي منه.. كنت ماسكة عليهم فيديو مع بعض بس للأسف اخدو مني.. بس ربنا اراد يكشف ستره عليهم بعد ما اداهم اكتر من فرصة بس هما فضلو مكملين و
فتحت تليفونها علي الرسايل االي بينهم وقالت... وده اثبات انهم عللي علاقة ببعض لسه. وكمان هما حاليا مع بعض دلوقتي في شقة الزمالك
كان امجد بيشوف الرسايل وعينه حرفيا بتطلع ناا، رر
كانت حورية بتبصله بخوف من شكله،، همت بالكلام لتقول... عشان خاطري متوديش نفسك في داهية بسببهم. بص طلقها و
قاطعها امجد لما اتحرك وهو معمي من الغضب مش شايف قدامه غير خيا، نتهم بس
فتح عربيته ركب وطلع بسرعة البرق علي شقة الزمالك وهو غير مبالي لحورية اللي حاولت توقفه وفضلت تنادي عليه لكن كان هو طااار وهو بيتخيل ازاي هيطلع روحهم بإيده
حطت حورية ايدها علي دماغها وهي بتلف حوالين نفسها وبتوبخ نفسها وتقول بندم... انا ايه اللي عملته ده. دا اكيد هيقـ، تلهم.. يالهوي. يالهوي.. مكانش لازم اقوله ابدا . مكانش لازم. يارتني ما قولتلو. يارتني
وهي بتحاول تتصرف تلحقه قبل مايروح يخلص عليهم
وقفت تاكسي بسرعة وبعد ما قالتله ع العنوان وهي بتستعجلو يطلع بسرعة
..
بعد وقت قياسي وصلت وطلعت بسرعة علي الشقة تلحق امجد وكالمتوقع لقت باب الشقة مكسور وطبعا امجد اللي كسره،، دخلت بسرعة علي الاوضة للتفاجأ ب امجد واقف ومسد، سه في ايده
بصت قدامها وفي لحظه كانت اتجمدت من اللي شافته
و
•تابع الفصل التالي "رواية مأساة حوريه" اضغط على اسم الرواية