رواية اختفاء مجهول الفصل الثالث 3 - بقلم يارا محمد
3/
ريما بصت للممرضه اللي اختف"ت فجاه زي ما دخلت وافتكرت ابتسامتها المري*به وهمسها وف ودنها
الممرضه: ماتدوريش علي حد هتتعبي ولو حاولتي هتت*اذي .
ريما ما ادتش اهتمام ليها واقنعت نفسها انها بتتهي"أ نامت ومحستش بحاجه بسبب المحلول بعد اسبوع ريما اتحسنت وراحت لبيتها دورت فيه ع اي حاجه تخص ياسر ملاقيتش ولبس بنتها وحاجتها مش موجودة.
ريما : يعني ايه هيكونوا راحوا فين اكيد هو خباه"م وخبي حاجه يسر ياسر وراه حاجه ولازم اعرفها
دخلت عليها مروة لما لاقيتها بتدور ع حاجه تخص جوزها .
مروة: ماتعبتيش وانتي بقالك اسبوع بتدوري ف سراب خلاص يا ريما ارضي بنتك ميت*ه وانتي متبرعه بحاجتها بتدوري عليهم ليه وجوزك سابك خلاص افهمي.
ريما: أنا مش بدور ف سراب تمام وبعدين مش بتساعديني وايه اتبرع بلبس بنتي ده أنا بنتي مش ميت*ه فاهمين ومش تحاولوا تجنن"وني فاهمه أنا هروح الشركه اكيد هو هناك.
ريما سابتها وركبت عربيتها وساقت بسرعه علشان تروح شركه جوزها اللي مسالش عليها عند مروة كانت بتحاول تكلمه ومش عارفه توصله ابدا .
مروة: بقل"ق وخ"وف رد بقي ارجوك
حاولت تاني ونفس النتيجه الرقم غير متاح
ريما وصلت الشركه ودخلت بسرعه والأمن حاول يوقفها .
ريما بعدوا عني سيبوني انتوا بتعملوا ايه.
الامن : حضرتك داخله تتهج*مي ع الشركه ومش عارفين انتي عايزة اطلعي لو سمحتي.
ريما: انت اتجنن"ت انت مش عارف انت بتكلم مين أنا زوجه صاحب الشركه بعدوا عايزة ادخله ابعدوا عني.
ريما فلتت منهم و راحت علي مكتب ياسر لقت شخص غيره موجود .
ريما: باستغراب انت مين وبتعمل ايه ف مكتب جوزي.
رائد: أنا المفروض اسئلك انتي بتعملي ايه ف مكتبي اتهجم*تي ع الشركه ودخلتي من غير استئذان انتي مين .
أنا ريما النهري زوجه ياسر الفرماوي صاحب الشركه دي وانا عايزاه.
رائد: انا معرفش حد بالاسم ده دي شركتي من زمان ومعرفش مين ياسر الفرماوي اكيد غلطانه ف العنوان.
ريما: أنا مش صغيرة علشان اغلط أنا عارفه بعمل ايه وعايزة اشوف ياسر فورا .
رائد: حضرتك كده بتعملي شوشره كتير ياسر الفرماوي اللي بتتكلمي عنه هو باع الشركه اه بس عن طريق محاميه أنا مش شوفته ابدا والشركه استلمتها من سنتين بس ومعرفش هو فين ودلوقتي اطلعي بره .
ريما: بصدم"ه سنتين ازاي وهو مقليش حاجه زي دي ايه اللي خلاه يعمل كده.
رائد: ب*برود مش مشكلت*ي التفاصيل دي اتفاهمي مع جوزك ودلوقتي برة .
كانت ثابته ف مكانها ومش سمعت كلامه وبتفكر ف اللي حصل واللي عمله ياسر ازاي يبيع شركته الكبيرة دي معقول هو ده سبب تغيره الفترة اللي فاتت رائد لما شافها ثابته مكانها طلب الأمن طلعوها برة الأمن مسكها وهي بتفلت منهم ومش عارفه ورم*وها وهي وقع"ت ع الأرض لدرجه انها اتعو*رت وايدها نزف*ت فضلت تبك*ي وف الاخر قامت ومشيت ومن فوق كان متابعها ولما مشيت بعربيتها طلع فونه واتصل ع حد .
زي ما توقعت جات الشركه وعملت حاله هرج هنا.
وانت قولتلها ايه .
اللي قولتله ليا اني اقوله لو جت ماتيو انت ناوي ع ايه بالظبط
ماتيو: متشغلش بالك باللي ناوي عليه يا جايك المهم اختف*ي والشركه اللي انت فيها دي تصفيها أنا مهمتي ف مصر خلصت خلاص .
جايك: اللي تشوفه يا ابن عمي بس هتفهمني .
ريما رجعت بيت امها ومروة شافتها بمنظرها ده وجريت عليها بخ*وف.
مروة: ايه اللي حصل وانتي بتنزف*ي ليه كده ردي متوجعي"ش قلبي
ريما: ببك"اء باع الشركه ياسر باع الشركه من سنتين واكيد ده سبب تغيره الفترة اللي فاتت قبل ما يا يختف"ي ببنتي ف حاجه غلط ف الموضوع ده ولازم اعرف في ايه وبنتي اهم حاجه بنتي مش عايزة حاجه تاني .
مروة: يا بنتي ارحميني بنتك خلاص مش موجوده وانتي و ياسر كنتم ف خلافات دائما علشان كده هو بعد .
ريما بصت لها ولأنها مش قادرة تحكي سابتها وراحت اوضتها وفضلت تبك*ي فترة طويله وهي مش فاهمه حاجه فتحت دولابها وشافت صندوقها الخشبي اللي اهملت*ه فتحته وفضلت تبص ف صورها بس هي وبتقلب ف الصور وقعت منها صورة لشخص هي كانت ناسياه أو بمعني أدق اختفي من حياتها لما اتجوزت صورة صديق دراستها ف الكليه وكان بيحبها بس هي اتجوزت ياسر بعدها
ريما : اوس جابر المغربي أنا ازاي نسيته هو اكيد هيساعدني.
وبصت ف ضهر الصورة لقيت رقمه مدوناه لأنها كانت بتنسي تكتب ارقام التليفونات وافتكرت لما اوس مرة كتبه ع ضهر صورتهم مع بعض علشان مش تنساه وافتكرت كلمته.
فلاش باك.
بعد ما تصوره بالكاميرا اوس بصلها وابتسم
اوس: انتي لغايه دلوقتي مش سجلتي رقمي وبتنسيه ف كل مرة أنا اهو كتبته ف ضهر الصورة علشان تفتكريه ولو وقعتي ف مشكله أنا هساعدك اول شخص هيكون جنبك.
باك
ريما : يارب ما يكون غير فونه؛ طلبت الرقم واستنت أنه يرد لما اتفتح الخط هي ابتسمت .
اوس اخبارك ايه .
اوس......
يتبع
اختفاء مجهول
خلوا بالكم من اوس علشان لسه دور ف الروايه
•تابع الفصل التالي "رواية اختفاء مجهول" اضغط على اسم الرواية