رواية انتقامي و حبك الفصل الثالث 3 - بقلم رحمه تاج
عنود بصدمه ادممممم مين دي
ادم و هو لسه مخبي ليان في حضنوه عجبك الفضايح كده في اي ي تيتا حد يتخل كده علي وحد و مراتوه
عنود بصدمه بجد مرات مين انت اتجوزت
ادم ايوه و وقف بص ليان قومي حضري لينا الفطار
عنود ده ازاي يعني متفهمني
ادم بص لليان بقسود قومممممي
ليان قامت جريت علي الحمام بتعيط
عنود اممممم
ادم بص لعنود نعم
عنود تعالي وريه علي الاوضه بتعتي و خرجت
ادم قعد علي طرف السرير بيلعب علي الفون
بعد شويه
ليان خرجت بتمسح دموعها و لبسه طقم
ادم وقف و ساب الفون انزلي حضري فطار
ليان حاضر
ادم بص لعيونها الحمره و دخل الحمام
ليان دموعها نزلت مسحت دموعها بقسوه
ليان ماشي ي ادم انا هوريك هعمل اي و نزلت لقت اسراء قعده بتلعب في الفون
ليان احم
اسراء بصتلها بستغراب انتي مين
عنود من وره اسراء دي مرات ادم
اسراء بصدمه مرات مين
عنود ايوه ادم في أي تعالي ي حبيبتي و مسكت ليان من درعها تعالي اقعدي مالك خايفه ليه
ليان لا حضرتك مش خايفه و قعدات
عنود قعدات جنب ليان قوليلي بقا انتو اتجوزتو أمته و اسمك اي
ليان امبارح و اسمي ليان
اسراء من غير فرح
ليان سكتت
عنود اسراء قومي حضري الفطار يله
ليان بخوف لا انا هقوم علشان ادم
عنود اقعدي انتي انهارده الصباحيه قومي ي اسراء
ليان هيزعقلي صدقيني
عنود انا قولت لا يعني لا قومي ي اسراء
اسراء حاضر هو بيزعق جامد
ليان هزت راسها اه
اسراء مش متخيله بجد أنا لما جوزي يزعقلي إيه ممكن يبقي رد فعلي اسكت علشان هو جوزي ولا ارزعه قلمين
ليان و عنود انفجرو في الضحك
عنود هههههه انتي قلبك هيجيبك
اسراء شكلي كده هرزعه قلمين
ليان هههههه ليه حسه أنك هتسكتي
اسراء مين لا طبعا انا هتخل اعمل الفطار قبل م ادم ينزل يزعق و دخلت تجري علي المطبخ
عنود بصت لليان ها بقا قولي ليه اجوزتوه ازاي
ليان ابتسمت بحزن عادي حبنا بعض و اجوزنا
عنود طيب فين اهلك
ليان سكتت بقهر و كسوف من نفسها
عنود بصدمه من ورهم
ليان هزت راسها اه
عنود يلهوي ي ادم ي صياد ليه تعمل كده ليه وانتي اهلك عرفوه
ليان معرفش
عنود ليه ي بنتي كده ليه ي حبيبتي لو بتحبيه لدرجه كنا احنا جينا شرفناكو و اتقدمنا طيب امك اسمها اي
ليان بصت ليها اسمها صفاء
عنود بصدمه صفاء مين
ليان صفاء سلطان
عنود بصدمه صفاء انتي بنت صفاء
ليان ايوه حضرتك تعرفي ماما
عنود انا كده فهمت كل حاجه لا معرفهاش ي حبيبتي قومي اقفي بس مع اسراء علشان لم ادم ينزل ميزعقش فيكي اقفي بس متعمليش معاها حاجه
ليان حاضر طيب حضرتك جدت ادم
عنود بابتسامه ايوه
ليان طيب بعد اذن حضرتك
عنود اتفضلي ي حبيبتي
ليان دخلت المطبخ
ادم نزل لبس هدوم خروج
عنود اقعد
ادم قعد ساكت
عنود ممكن تفهمني
ادم حاضر انا اجوزتها علشان اكسر أهلها
عنود بس انت كده مش بتكسر أهل ليان انت كده بتكسر ليان لوحدها
ادم بقسوه متكسر أو تغور انا عوز اشوف صفاء بتتعذب زي عملت معايه
عنود عملت معاك اي ها قولي عملت معاك اي
ادم عملت اي اقولك انا عملت اي مخلتنيش اعيش طفولتي مخلتنيش انام في يوم مرتاح مخلتنيش احب المدرسه بسبب الشغل كانت لازم اغيب من المدرسه علشان الشغل و اهلي الي احترامنا منهم بدري بسببها
عنود بس بقيت رجل مالي هدومك بقيت رجل بسم الله ماشاء الله عليه انت عرف من غير صفاء دي مكنتش انا عرفتك مكنش يزن عرفك
ادم بصلها
عنود حرام عليك انت عندك اخت ليه تعمل كده ليه تكسر البت بطريقه دي ليه
ادم بسبب صفاء
عنود بسبب صفاء خد منها حقك بحكومه مش من بنت بريئه زي دي
ادم بقسوه اخد ازاي بقولك اهلي مقتو لين مش موت طبيعي بقولك
عنود الله يرحمهم و يغفر ليهم هم دلوقتي في دار الحق واحنا في دار الباطل ي حبيبي كما تدين تدان
ادم بصص ليها
عنود بص يبن الصياد البت اكيد مش عرفه بس خالي بالك لو قاسيت عليه انا هوقفلك لانيي ملهاش زنب وانا عندي اخواتك البنات اخاف عليهم افعل ما شئت كما تدين تدان انا هقوم اشوف بقيت اخواتك علشان يفطروه
عنود قامت دخلت المطبخ
ادم قعد مش طايق نفسه
ادم في نفسوه هو انا مجوزها علشان أزلهم ولا أزل نفسي ي رب
ليان خرجت بتحط الاكل علي السفره و سكته و ادم بصص ليها و ليان متجهله
الكل قعد علي السفره بياكل و الكل بيبص لليان بستغراب بس شهاب مش موجود
ماس بصت لليان بستغراب و بصت لعنود احم متعرفينا ي تيتا علي القمر الي قعد معانه
عنود دي ليان مرات ادم
الكل بص لبعضوه بصدمه
ليان بصلهم بخوف و قهره و حزن شديد
ماس نعم مرات مين
ادم في أي ي جدعا مراتي انتو بتصدموه كتير ليه كده
ماس ازاي يعني ي ادم الي مراتك من غير فرح أو حته من غير منعرف نعرف زينا زي الغريب
ادم بص لماس متزعليش حقك عليه بس هو كل حاجه جات بسرعه اوووي متزعليش
ماس بصت لليان الي بين عليها الحزن و الخوف جدا
ماس بابتسامه احم متزعليش مني ي ليان انا بس انصدمت انا ماس اخت ادم الكبيره
ليان بصت ليها و ابتسمت
الكل عرفوها علي نفسهم
شهاب نازل من فوق صباح الخير ع الناس الشقيانه التعبانه اللي بتاكلها بالحلال انا داخل انام تصبحو ع خير
الكل ضحك
ماس هههههه اقعد ي تعبني كل و اسكت
شهاب اهلا ي استاذه ورد و شد شعرها
ورد ي ادمممم
ادم نعم ي عيون ادم
ورد أنا مبقتش عارف أتعامل مع الناس دي خالص أنا هروح أعيش في قاع الهامور مع سبونچ بوب
الكل ضحك
اسراء هههههه هتريحيني واعمل الكيك الي نفسي فيه
عز لااااا هنروح المستشفي بلاش انتي تعملي حاجه
ليان ههههه ليه ي جدعا ده حته اكلها عسل وانتو بتكلوه منوه
عز شرق و فضل يكح
الكل بيضحك
عز لا لا صح مش هي الي بتعملوه لااااا انا مش عوز اموت بدري بدري انا لسه وريه حجات كتير اوووي لا حد يلحقني و يوديني المستشفي بسرعه
شهاب لا هي جيه في الطريق متستعجلش انت بس
اسراء عزززز قوم متكلش انا غلطانه وانت ي استاذ شهاب متكلش
عز ايوه يختي مش هناكل احنا مستغنين عن نفسنا
ماس ههههه خلاص ي عز خلاص ي اسراء
شهاب بص لليان اي ي اسراء مش تعرفينا علي صحبتك هاي ي موزه انا شهاب و مد ايدوه لليان
ادم اديق من شهاب لم كلم ليان حط ايدوه في أيد شهاب ليان مراتي
شهاب بصدمه اي مراتك ي خالو انت اتجوزت
ادم ايوه واقعد كل واسكت
شهاب قعد بستغراب
ادم بص لليان بغضب و وقف اعملي قهوه و هتيها فوق في الاوضه
ليان حاضر
ادم طلع علي فوق
ليان وقفت
عنود ساده
ليان حاضر و دخلت المطبخ
ليان وقفت في المطبخ
ليان بتفكير قهوه انا مبحبش القهوه انا هحط ليه عصير و حطيت عصير و خرجت من المطبخ
اسراء ههههه اي ده هو مش طالب عصير طالب قهوه
ليان بستغراب انا مش بحب القهوه
عنود هههههه اطلعي طيب
ليان طلعت و دخلت الاوضه لقتوه وقف في البلكونه
ليان حطيت قصدوه العصير اتفضل
ام بصلها اده فين القهوه انا مطلبتش عصير
ليان ايوه معملتش علشان انا مبحبهاش
ادم يعني اي وانا مالي تحبيها ولا لا انا عوز قهوه
ليان العصير حلو القهوه غلط
ادم بزعيق وانتي مالك غلط ولا مش غلط انزلي اعمليلي قهوه
ليان بجديه لا مفيش قهوه فيه عصير
ادم مسكها من درعها أنا غلطان اني قولت ليكي اعمليلي حاجه تصدقي
ليان اه درعي فيها أي لم تشرب عصير انا بردوه حطه يعني هي هيه
ادم شكلك مبتفهميش مش عوز أشوفك بتكلمي حد في البيت و متخرجيش من الوضه سمعه
ليان لا مش فهمه انا معملتش ليك حاجه و بعدين مكلمش حد ليه ها أنا اكلم الي عوزه و مكلمش الي مش عوزه
ادم بزعيق بصوت عالي صوتك عاليييي اكتمممممي
ليان بخوف سكتت
ادم بقسوه و همس مخيف لو عاليتي صوتك تاني مش هتعرفي انا هعمل اي فيكي
ليان بصلوه بخوف شديد من التحول ده
ادم بهدوء و همس جنب ودنها سمعه
ليان بخوف شديد هزت رسها بسرعه ماشي
ادم جدعه ي روحي و بس خدها و سبها و خرج البلكونه
ليان بتعيط و حطيت أيدها مكان مبسها و قعدت علي السرير
ادم بص للعصير و بدأ يشرب منوه
ليان بصالوه و سرحانه لم أهلها يعرفوه اي هيحصل و هتفضل هي و ادم كده لغيت أمته و هو ازاي قدر يمثل عليها الحب و هي ازاي صدقت بسرعه دي
•تابع الفصل التالي "رواية انتقامي و حبك" اضغط على اسم الرواية