Ads by Google X

رواية انتقامي و حبك الفصل الخامس 5 - بقلم رحمه تاج

الصفحة الرئيسية

 رواية انتقامي و حبك الفصل الخامس 5 - بقلم رحمه تاج

ادم خرج لقها نايمه فضل يضحك و خدها في حضنوه و ناموه 
تاني يوم الصبح بدري  كانت الساعه 5الفجر 
باب الاوضه بيخبط 
ادم و ليان محسوش كانت ليان نايمه في حضن ادم 
عنود فتحت الباب مره وحده بخوف و جريت علي ادم و بدأت تصحيه 
عنود ادم فوق بسرعه ادم 
ادم صحي هو و ليان  ادم اتعدل 
ادم  في أي ي تيتا حد من اخواتي حصلوا حاجه 
عنود جد ليان تحت و عمها و حلفين ليعملوه نصيبه 
ليان اول مسمعت كده انصدمت و بقت تترعش 
ادم وقف بسرعه بيلبس التشرت و بص ليان متنزليش و مسك فونه  و نزل جري علي تحت 
عنود قعدات جنب ليان و حضنتها 
ليان حضنتها و دموعها نزله 
بعد شويه 
ليان من كتر الخوف بقا نفسها بيقل 
عنود ليان مالك 
ليان بتنهج عوزه ادم خايفه 
عنود طيب اهدي طيب هجيبوه و نزلت بسرعه 
تحت 
ادم كان نازل علي السلم لقا مازن و حسام و شهاب و عز وقفين و لقا جد ليان و عم ليان في اي 
جد ليان فين الوسخه فيننن 
ادم اتفضل استريح الاول 
جد ليان مش هترزع هي فين الي حبتلي العار دي 
ادم استريح الاول اتفضل 
ادم بص لمازن هات مايه 
مازن حاضر و دخل المطبخ 
جد ليان بغضب اي البرود ده بقولك فين ليان 
ادم ليان فوق ينفع تهدأ علشان غلط علي صحتك و هفهمك كل حاجه و علي فكره انا مسمحش لاي حد يغلط في مراتي مراتي مغلتطش 
جد ليان بص لعم ليان و سكت و قعدوه 
ادم مسك فونه و بيرن علي ابو ليان 
ادم الو 
ابو ليان اي ي ادم ي حبيبي ليان كويسه 
ادم ايوه ي عمي احم اصل ابو حضرتك و اخوك مشرفيني هنا و شكلهم جين علي نصيبه 
ابو ليان ايييي عرفوه منين دول صفاء مفيش غيرها انا جي ي ادم متحكلهمش اي حاجه غير لم اجي 
ادم حاضر و قفل 
ادم بص لشهاب و عز يله ي شهاب انت و عز اطلعوه كملوه نوم 
عز و شهاب طلعوه 
مازن جاب المايه اتفضل و حطها قصدوه 
بعد شويه ابو ليان جي 
ابو ليان بابا بعد ازنك مش عوزين مشاكل ليان معملتش حاجه انت عرف تربيتي 
جد ليان ازاي يعني في ام تطلع علي بنتها كلام وعر زي ده 
ادم اتفضلوه في المكتب 
جد ليان و ابو ليان و عم ليان و ادم دخلوه المكتب 
ادم قبل ميقفل الباب مازن لو سمحت هات قهوه 
مازن حاضر 
ادم قفل الباب 
مازن بص لحسام بستغراب هو في أي 
حسام بستفهام مش عارف يله انا هطلع اكمل نوم 
مازن ماشي اطلع 
حسام طلع 
مازن دخل يعمل قهوه 
جوه في المكتب بعد ابو ليان قال لجد ليان علي الموضوع كله 
عم ليان بصدمه بس ي خوي انت مش عرف مراتك قالت اي علي ليان في ام تطلع سمعه وحشه كده علي بنتها 
جد ليان من زمان مكنتش طايق الست دي المهم دلوقتي ليان عرفت حاجه 
ادم لا مش عرفه احنا بس الي عارفين 
عم ليان و ناوي تحكلها 
ادم لا 
جد ليان بس ليه حل الجوز انا كانت هحل الموضوع من غير جوز ليه تغصب علي الرجل 
ادم لا انا الي قولت الحل ده 
عم ليان ازاي يعني 
ادم عادي كان فيه مليون طريقه غير الجوز بس انا كانت عوز كده 
جد ليان ربنا يسعدك ي ولدي 
مازن خبط علي الباب و دخل حط القهوه 
ادم مازن معلش افتح اوض الضيوف 
ابو ليان لا احنا مشين 
ادم ميصحش ي عمي انتو. كده بتقللوه مني 
جد ليان بس ي بني مينفعش احنا هنمشي و هنيجي في وقت تاني 
ادم لا انتو كده بتزعلوني يله ي مازن روح 
مازن حاضر و خرج 
ابو ليان مين ده 
ادم اخويا الصغير 
جد ليان و ده و شور علي صوره كبيره علي الحيطه صوره ادم و يزن و هو يزن شايل ادم علي ضهروه و بيضحكو 
ادم بابتسامه اخويا الكبير يزن  الله يرحمه 
ابو ليان الله يرحمه 
جد ليان  الله يرحمه و يجعلوه من أهل الجنه 
الكل امين 
الباب خبط عنود دخلت 
عنود ادم ليان 
ادم وقف ملها
عنود عمله تعيط و مش قدره تخد نفسها و عوزاك فوق 
ادم بقلق طيب
مازن دخل الاوض جاهزه 
ادم  اتفضلوه الاوض جهزه و عرفهم علي الاوض بتعتهم و طلع يجري علي الاوضه دخل ووقفل الباب لقها مش قدره تخد نفسها و بتعيط جري عليها حضنها 
ادم هشششش اهدي 
ليان و هي بتحضنوه و بتعيط انت كويس 
ادم اهدي اهدي مفيش اي حاجه ولهي اهدي 
ليان بتعيط في حضنوه و حضنه 
ادم بيطبطب عليها بحنان و بيبوس راسها خلاص متعيطيش خدي نفس طيب 
ليان بدات تتنفس طبيعي و حضنه و دموعها نزله 
ادم خدي اشربي مايه و بيحول يبعد عنها 
ليان لا لا مش عوزه و بتحضنوه اكتر 
ادم طيب ماشي و حضنها 
ليان بدات تنام 
بعد شويه نامت بعمق و هي لفه أيدها عليه و حضنه 
ادم غطها كويس و خدها في حضنوه  
الباب خبط 
ادم مين 
عنود انا 
ادم ادخلي ي تيتا 
عنود فتحت الباب و دخلت كويسه 
ادم ايوه فضلت تعيط شويه و نامت
عنود طيب ي حبيبي خلي بالك منها 
ادم ماشي ابو ليان نام 
عنود معرفش ي حبيبي هم دخلوه الاوض و شكلهم نامو 
ادم ماشي و اسراء 
عنود نايمه في الاوضه بتاعتي وانت كمان نام شويه حلوين كده و هصحيك 
ادم ماشي ي تيتا 
عنود يله كمل نوم و خرجت و قفلت الباب 
ادم بص لليان و سرحان في وشها بعد شويه نام 
الساعه 12
تحت 
الكل قعد بس ادم و ليان نايمين 
اسراء ي تيتا هطلع اصحي ليان 
عنود لا هم هينزلو 
عز طيب انا عوز اقول حاجه لخالو ادم هطلع اصحيه 
ماس قولنا لا هو هينزل 
عنود عوز اي 
عز بصرحه 
عنود يريت 
عز عايزين ليان صح ي اسراء 
اسراء ايوه هي اتاخرت انهارده فوق ليه 
مازن اسراء بطلي قومي اعمليلي قهوه علشان نازل الشغل 
اسراء حاضر و وقفت انا معرفش من غيري لم اجوز  هتعمل اي 
مازن بعصبيه مسكها من شعرها بطلي رخامه ها غوري يله زقها 
اسراء بدموع  هقول لادم اني انت ضربتني متكلمش معايه تاني 
مازن اقعدي مش عوز منك حاجه انا ماشي و وقف 
عنود اقعد أفطر يبني 
مازن مش عوز بعد اذنكو و خرج من الشقه 
ماس عجبك كده يعني 
اسراء هو الي بيقفش بسرعه منا علي طول بهزر كده 
عنود خلاص حصل خير 
اسراء بدموع هو اي الي حصل خير انتي علي طول معاه كده و طلعت فوق 
ابو ليان هي اخت ادم 
ماس ايوه الصغيره 
جد ليان عندها كام سنه 
عنود 22سنه 
ماس كده طلعت تشتكي لادم 
عنود مش هتسكت لو منعت أنها تدخلوه 
اسراء نزلت بتمسح دموعها 
عنود اي صحيتي ادم 
اسراء لا مش هقوله غير لم ينزل المفروض الوحد يبقا عندوه دم هو دلوقتي مش لوحده و قعدات و ربعت أيدها 
عز اي ي بت الاخلاق الي نزلت دي 
اسراء انا علي طول عندي اخلاق 
ماس هههههه خلاص متزعليش من مازن هو مش قصدوه 
اسراء لا مش هكلمه و بصت لعنود انا عوزه اروح ليزن 
عنود حاضر هقول لادم نروح الاسبوع الجاي 
اسراء ماشي و سكتت 
مازن دخل من باب البيت و قعد 
عنود اي رجعت ليه 
مازن بص لاسراء متزعليش 
اسراء لا هشكي لادم 
مازن خلاص انتي الي غلطانه اصلا 
اسراء لا متكلمش معايه 
عنود مازن خلاص 
مازن يعني انتي مش شايفه ي تيتا 
عنود خلاص بقا انتو بتتخنقوه علي طول مش اول مره 
مازن طيب اطلعي نادي ادم 
عنود ليه 
مازن في حاجه في الشغل لازم يمضي عليه ضروري 
ادم و هو نازل من علي السلم هات انا نزلت اهو 
عنود صحيت أمته 
ادم من شويه 
اسراء بعيط ادم مازن ضربني و حضنت ادم 
ادم بص لمازن انت ضربتها 
مازن انت هتصدقها اوفر اوووي اختك دي 
اسراء بعيط ي كدب مسكني من شعري و فضل يشخط فيه 
ادم و هو بيطبطب عليها معلشي بس انتي عملتي اي عصبتي 
اسراء بصتلوه ببرئه قولت ليه اني عوزه اجوز 
مازن بعصبيه بص بتكررها تاني 
ادم بيطبطب علي اسراء مازن متعليش صوتك تاني علي اسراء
 اسراء ولا يضربني علشان شعري وجعني
 ‏ادم ولا تكلمها تاني 
 ‏اسراء بصدمه ميكلمنيش ليه 
 ‏ادم مش انتي عوزه كده 
 ‏اسراء لا و بعدات عن ادم و حضنت مازن 
 ‏مازن خلاص متزعليش 
 ‏اسراء مش زعلان بس ليه خدمه عندك 
 ‏مازن امممم 
 ‏اسراء تدوري علي عريس موز 
 ‏مازن اسراءءءءء 
 ‏اسراء دخلت المطبخ بسرعه و هي بتضحك 
 ‏ادم ابتسم هات امضي 
 ‏مازن ادالوه ملف 
 ‏ادم فتح الملف و خرج قلم من جيبوه و بيمضي عليه 
 مازن مش هتنزل الشغل صح 
 ‏ادم ايوه هنزل بكره امسك اهو و ادالوه الملف و بص لشهاب اي حضرتك منزلتش الشغل ليه ولا هو كلام بس 
 ‏شهاب لا همشي مع مازن 
 ‏ادم طيب يله 
 ‏مازن يله ي شهاب 
 ‏شهاب وقف هنبدها تعب بقا 
 ‏ادم شهاببب 
 ‏شهاب حاضر و خرج 
 ‏مازن سلام و مشي 
 ‏ماس فين ليان 
 ‏ادم نايمه 
 ‏عنود اقعد طيب 
 ‏ادم هطلع اجيب فوني لاني نزلت بسرعه و طلع اول سلمتين 
 ‏عز خالي 
 ‏ادم افندم 
 ‏عز نزل ليان علشان عوز اوريها حاجه 
 ‏ادم بصلوه هتوريها اي 
 ‏عز حاجه خاصه 
 ‏ادم لا ي شيخ 
 ‏عز اممممم 
 ‏ادم ريح علي عز 
 ‏عز وقف جري بيضحك 
 ‏عز ههههه خلاص ولهي بهزر ولهي 
 ‏ادم حيوان و طلع 
 ‏اسراء خرجت طلع 
 ‏عز  اه 
 ‏اسراء قعدات الحمد الله انو متعصبش عليه 
 ‏الباب خبط 
 ‏اسراء مازن رجع و جريت علي الباب فتحت الباب 
 ‏اسراء من غير متشوف الي علي الباب عوز اي قولتلك مترجعش غير بعريس 
 ‏احم احم هي دي شقه ادم الصياد 
 ‏اسراء بصتلوه بصدمه و احراج لقتوه بعضلات و عيونه زرقه و لبس هدوم شيك 
 ‏اسراء  ايوه أقوله مين 
 ‏ابن عم ليان فارس
 ‏اسراء اتفضل اتفضل 
 ‏فارس دخل 
 ‏اسراء اتفضل من هنا و شورت علي الكل 
 ‏جد ليان فارس تعاله 
 ‏فارس رح عليه بس ايدوه 
 ‏جد ليان سلم عليهم ي حبيبي 
 ‏فارس سلم علي الكل و قعد 
 ‏عنود قهوه ولا عصير 
 ‏فارس لا شكرا ولا اي حاجه 
 ‏اسراء ازاي يعني احنا مش بخله شاي ولا قهوه ولا اقولك نتخل بلاكل انت حته قريب مرات اخويا 
 ‏فارس ابتسم لا شكرا قهوه ماشي 
 ‏اسراء قعدات بصت ساده ولا زياده 
 ‏فارس ساده 
 ‏اسراء بصت لماس و ابتسمت معلش 
 ‏ماس هههههه حاضر و وقفت دخلت المطبخ 
 ‏عنود مقومتيش انتي ليه 
 ‏عز اصل مبتعرفش تعملها 
 ‏اسراء بس ي رخم ولهي هقول لادم 
 ‏عز انتي عماله تخوفينا بادم ادم ولا بتشتكي  ولا بيعملنا حاجه 
 ‏ادم نزل مسكوه من قفه نعم ي حبيب قلبي سمعت اسمي 
 ‏عز برعب خالو ادم حبيبي وحشتني 
 ‏ادم ي شيخ و مسكه من قفاه ها اي بقا مبعملش حاجه زي اي 
 ‏اسراء يلهوي ي ادم ده قال عليك انك مبتخوفش 
 ‏ادم و اي كمان 
 ‏اسراء و انك مبتزعقش 
 ‏ادم و اي كمان 
 ‏اسراء و علي طول وخد كل حياتك هزار و ضحك 
 ‏ادم بص لعز انت قولت كده 
 ‏عز برعب انت سمعت مني الكلام ده 
 ‏ادم بصرحه لا 
 ‏عز يبقا مش انا 
 ‏اسراء برعب لا قال كده 
 ‏عز لا مقولتش 
 ‏اسراء لا قولت لا قولت و جريت علي مسكتوه من شعره قولت قولت ي كدب ي حيوان قولت 
 ‏عز مسكها من شعرها لا مقولتش 
 ‏اسراء قعدات علي في الأرض و بتضربوه لا قولتتت 
 ‏عز و هو بيضربها في وشها لا مقولتش 
 ‏ادم بحده اسراءءءءء عززززز 
 ‏اسراء و عز في ثواني كانو وقفين جنب بعض 
 ‏عز بص لاسراء حبيبتي وحشتيني 
 ‏اسراء وانت كمان و حضنتوه 
 ‏عز  و هو بيحضنها عشمن شافك ي روحي بقالي سنين مشوفتكيش 
 ‏اسراء وانت ي حبيبي ولهي 
 ‏ادم اسراءءءءء 
 ‏اسراء بصتلوه بخوف 
 ‏ادم علي اوضتك 
 ‏اسراء بس 
 ‏ادم يلهههه 
 ‏اسراء خلاص هقعد مش هكلم
 ‏ادم اترزعي 
 ‏اسراء قعدات سكته 
 ‏ادم عززز 
 ‏عز بصلوه بخوف نعم ي خالي ي حبيبب قلبي ي نين عيوني ي دونيتي 
 ‏ادم أخرج بره في حد هيجيب ملف هاتوه و تعاله 
 ‏عز من الشركه 
 ‏ادم ايوه 
 ‏عز حاضر و خرج 
 ‏ادم بص لاسراء 
 ‏اسراء قهوه صح ساده 
 ‏ادم قومي 
 ‏اسراء من عيوني و وقفت جريت علي المطبخ 
 ‏ادم قعد و بص لفارس أزيك ي فارس 
 ‏فارس بجمود كويس انت عامل اي 
 ‏ادم كويس بص لعنود فطروه 
 ‏عنود ايوه من شويه 
 ‏ادم بص لجد ليان منورني ولهي 
 ‏جد ليان البيت منور بصحابوه 
ابو ليان فين ليان ي ادم 
ادم صحيت و جيه 
ادم بص لعنود في حاجه عوزه تقوليها
عنود ايوه اصل اسراء و ماس عوزين يروحه ليزن 
ادم يصلها و سكت 
عنود خلاص 
ادم خلاص هبعت معاكو السواق 
عنود وانت مش هتروح 
ادم بصلها و سكت 
عنود انت عمرك مروحت تزوره بقلوه10سنين م.يت وانت مفكرتش تروحله 
ادم مش هروح 
عنود السبب 
ادم عوزني اروح اشوف اخويا تحت التراب 
عنود مهوه حفيدي عوزاك تيجي معانه مره 
ادم سكت 
عنود انت عنيد اوووي ليه كده في وحد ميروحش عزه اخوه ولا يزوره في قبروه 
عنود وقفت دخلت المطبخ 
ادم ساكت 
ابو ليان ادم متزعلش منها هي متقصدش ستك بتحبك 
ادم ابتسم يرتها ستي بجد 
جد ليان ازاي يعني 
ادم لانها مش ستي ولا يزن اخويا انا كانت عندي عشر سنين و ابويا مات و ابو كان رجل اعمال و صفاء كانت مرات ابويا و أجبرتني انزل اشتغل وانا 10سنين فضلت ادور علي شغل يوم كامل لغيت لم لقيت يزن سئلتوه عندوه شغل ليه قال ليه اه و شغلني معاه بعد شهر صفاء تردتني انا و اسراء و مازن في الشارع حكيت ليزن و قعد في الشقه دي بعد 9سنين عايش معاهم انا و اخواتي يزن اتوفه 
جد ليان بصدمه بتهزر 
ادم تو يزن كان اكتر حاجه بحبها في حياتي كان هو ابويا كان بيخاف عليه انا و اخواتي زي اخواتوه بظبط من اول مدخلا البيت ده وانا يزن ده اخويا الكبير 
ابو ليان الله يرحمه 
ادم الله يرحمه 
عم ليان طيب انت ليه مورثتش ورث ابوك 
ادم لأن صفاء هانم مديتوه علي تنازل بيع و شراء قبل ميموت قصدي قبل مصفاء تمو ته 
ابو ليان ادم متخدش ليان بزنب صفاء 
ادم لا انا مبخدش حد بزنب حد و بعدين ليان مظلومه اكتر مني 
جد ليان طيب انت دلوقتي ناوي تعمل اي مع صفاء 
ادم كل خير 
ليان نزله علي السلم 
ابو ليان تعالي ي حبيبتي سالمي علي جدك و عمك 
ليان بصت لادم بخوف و رحت علي جدها 
جد ليان حضنها متزعليش مني ي ليان انا بحبك و بخاف عليكي 
ليان مش زعلانه ي جدي حضرتك عامل اي 
جد ليان كويس ي حبيبتي و بس راسها 
ليان رحت علي عمها و حضنتوه 
عم ليان حضنها بحب ابوي 
عم ليان عامله اي ي حبيبتي 
ليان كويسه ي عمي وحشتني 
عم ليان وانتي كمان ي حبيبتي 
ليان بصت لفارس بستغراب 
جد ليان فارس ابن عمك الكبير 
ليان ممدتش أيدها ابتسمتلوه بس 
ليان ازيك ي استاذ فارس 
فارس ازيك انتي 
ليان كويسه و قعدات جنب ادم 
ليان بصت لادم فين تيتا عنود 
ادم في الطبخ 
ليان و اسراء 
ادم معاها 
ليان و ماس 
ادم يصلها بطرف عيونه 
ليان خلاص فهمت معاهم طيب فين عز 
ادم بصلها بيجبلي حاجه من بره 
ليان هزت راسها و بصت لحسام عمل اي ي ابو زوز 
حسام كويس انتي عامله اي 
ليان كويسه وقفت انا هتخل لتيتا وخلت المطبخ 
ماس خرجت بقهوه فارس حطيتها قصدوه اتفضل 
ادم بص لماس اي بوظت القهوه استاذه اسراء 
ماس بابتسامه ههههه لا ليان رمتها 
ادم بصدمه نعم 
ماس اه ولهي 
ليان خرجه و في أيدها كوبيه عصير و حطيتها قصد ادم 
ادم اي ده انا عوز قهوه 
ليان ببرئه مبعرفش اعملها 
ادم طيب انا مش هشرب عصير معلشي ي ماس اعمليلي انتي 
ليان مسكت ايد ماس قولت لا يعني لا مفيش قهوه خلصت في عصير 
ادم ليان انا عوز قهوه 
ليان بتحدي وانا قولت مفيش قهوه 
ادم لآخر مره لو ملقتش قصدي قهوه هتزعلي 
ليان بزعل يعني انت بتتعصب علي الفاضي ي حبيبي العصير مفيد 
ادم لا عوز قهوه 
عنود خرجت من المطبخ قعدات سكته 
ادم بص لعنود اتفضلي بقا بتقولي القهوه خلصت 
ليان بزعل برحتك ي ادم خلاص هجبلك قهوه و لسه هتخد العصير 
ادم خلاص سيبي 
ليان قعدات بارتياح 
ادم ارتاحتي صح 
ليان جدا 
ماس بصدمه في أي ي ادم ي حبيبي انت عمر محد سيطر عليك كده بركاتك ي شيخه ليان 
الكل ضحك 
اسراء خرجت و حطيت قصد فارس كيك 
اسراء خلي في بالك الكيك ده انا الي عمله مبيطلعش غير العزيز 
فارس بابتسامه شكرا جدا 
اسراء قعدات 
عز دخل بص لكيك الي قصد فارس 
عز اي اتصل علي الإسعاف اعبال متيجي ولا اي 
عنود هههههه عز اسكت عيب كده 
اسراء اي الي هههههه عز اسكت عيب كده متقومي تضربيه قلمين ي ست انتي 
عنود ماشي ي تربيه معفنه دي اخرت تربيتي 
اسراء ربو عيلكو بقا ربوهم 
ماس ضربتها علي قفها لم اربيكي انتي الاول ي قليلت الادب 
عز قعد جنب فارس اقولك علي حاجه 
فارس قول 
عز اتشهد وانت بتكل من الكيك ده علشان هتبقا اخر حاجه تكلها 
جد ليان ههههه ليه يعني يبني كل ده 
عز ده اسراء هي الي عملها يجدي عرف يعني اي اسراء يعني تلبك معوي يعني تسمم تلقي بردوه مش هقول لا 
الكل بيضحك و اسراء هتموت و تضربوه 
اسراء لاااااا كده انت زوتها بقاااا و مسكتوه من شعره
ادم اسراءءءء 
اسراء قعدات مكنها تاني 
ادم عيب كده قولنا مليون مره 
اسراء هو علشان جالوه تسمم 10مرات و تلبوك معوي 3مرات هيعملي فيها دكتور 
فارس بصدمه 10 مرات تسمم ي قدره 
الكل انفجر في الضحك

 •تابع الفصل التالي "رواية انتقامي و حبك" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent