Ads by Google X

رواية جنون العشق الفصل الخامس 5 - بقلم دينا عبدالله

الصفحة الرئيسية

  

 رواية جنون العشق الفصل الخامس 5 - بقلم دينا عبدالله



مرفت: هااا قررت اي
ياسين: موافق
بصله باسل بصدمه مش مصدق انه فعلا وافق…. كانت جوري واقفه وسمعت كل حاجه و دموعها نزلت علي خدها بغزاره….. شافها ياسين واستغرب الدموع والحزن اللي في عينيها… جريت بسرعه راحت دخلت اوضتها وقفلت الباب بقوة وهيا بتبكي…. هوا عارف انها بتحبه ليه مصر كل مره يجرحها كدا… وهيا دلوقتي زعلانه ليه ميتجوز هوا حر… هوا اصلا كدا كدا مش هيحس بيها لانه عمره ما حسها ولا فهمها صح

ساره: وانا موافقه
قالتها باندفاع وهيا بتحضن ياسين بحب … بصلها ياسين بملامح خاليه من التعابير… بصله باسل وهوا مش فاهم هوا كان رافض من شويه ازاي دلوقتي وافق… يا ترا امه قالتله اي خلته وافق علي الجواز
رقيه بابتسامة: الف مبروك
بصتلها ساره وهيا بتبعد عن ياسين وقالت لها بفرحه: ميرسي
بصت مرفت لـ باسل وقالت: مش هتقول لـ اخوك مبروك
باسل: مبروك
قالها وسابهم ومشي بصتله رقيه وهيا مش فاهمه مش مبسوط ليه بعدين بصت لـ اسيل وقالت بابتسامة: وانتي يا اسيل مش هتقولي مبروك
اسيل ببرائه: مبروك
ساره بابتسامة: شكرا وعقبال ما تكبري كدا و نشوفك عروسه
…………
دخل باسل اوضة ياسين… بصله ياسين وهوا عارف باسل عايز ايه وقال: ارجوك يا باسل سبني دلوقتي
قرب باسل وقال: ممكن اعرف غيرت رأيك ليه…. ماما قالتلك اي عشان توافق
ياسين: مقلتش حاجه دا قراري انا
بصله باسل وهوا بيرفع حواجبه وقال: عليا انا الكلام ده
ياسين بضيق: يوووه عايز ايه يا باسل قولتلك قراري
باسل: انا عارفك كويس يا ياسين… انا جاي اقولك فكر لان الجواز مش لعبه… فكر كويس
بعدين سابه وطلع وقفل الباب قعد ياسين علي طرف السرير وهوا بيفكر هل دا القرار الصح…. افتكر جوري و الحزن والدموع اللي شافهم في عنيها…. معقول هيا بتحبه بجد هوا كان فاكر مجرد اعجاب مش اكتر.. افتكر كلامها مع اسيل لما كانت عايزه تمشي… هوا جرحها بتصرفه معاها مكنش لازم يعمل كده… بس كان غصب عنه مقدرش يسيطر علي نفسه

اتنهد تنهيده عميقه من ضغط تفكيره
حس نفسه عطشان بص جنبه ملقاش ميا اتنهد ونزل المطبخ شاف جوري وكانت بتغسل المواعين وبتسمح دموعها اللي بتنزل غصب عنها
“جوري ”
وقعت الكوبايه منها في الحوض لما سمعت صوته حست بخوف منه كل ما تفتكر الكابوس خوفها منه يذيد… حست بايده علي كتفها بعدت عنه بفزع وخوف شديد وقالت: اوعي تلمسني
استغرب ياسين خوفها الشديد منه معقول كل خوفها دا عشان بس باسـ ها…
ياسين: متخفيش مش هعملك حاجه
جوري بقوة: امشي من هنا
حس بندم من كمية الخوف اللي سببهالها وقال: انا اسف
جوري……
ياسين بندم: انا عارف اني غلط يومها بس كان غصب عني مكنتش في وعيي مكنتش حاسس انا بعمل ايه واذا غلط ولا لا…. انا بعتذر منك علي اللي عملته
بصتله جوري بشده من اعتذاره منها وكانت حاسه بصدقه من كلامه


ياسين: مش عايزك تخافي مني وصدقيني مش هحاول ولا هفكر حتي اني اقرب منك تاني
جوري بسخرية: اكيد هتقرب مني ازاي وانت هتتجوز.. هتبقا خايف مراتك المستقبليه تشوفك
ياسين بغضب: انا مش خايف من حد ولو عايز حاجه هعملها وميهمنيش حد
جوري: اعمل اللي انت عايزه بعيد عني
ياسين: انتي بتحبيني بجد
سكتت جوري بعدين قالت بقوة: لا…. انا بكرهك مش بحبك.. واتفضل امشي عايزه اكمل شغلي
بصلها بشده هيا فعلا بقت بتكرهه… طيب وحبها ليه اللي كان بيشوفه في عينيها

دخلت كريمه واستغربت وجود ياسين فقالت: ياسين بيه انت محتاج حاجه
بصلها ياسين بعدين بص لـ جوري وقال: لا
بعدين سابهم ومشي استغربت كريمه بصت لبنتها.. بصتلها جوري بعدين راحت بسرعه تكمل غسيل المواعين عشان امها متحلاحظش الدموع اللي في عنيها
كريمه: هوا كان محتاج حاجه
جوري بصوت حاولت يكون طبيعي: ميا كان عايز يشرب
قالت اي حاجه لمامتها عشان متحسش بحاجه
………..
في الشركه
دخلت السكرتيره وكانت بنت جميله و محجبه حطت الملفات قدام باسل علي المكتب وقالت: الملف يا باسل بيه
خده باسل وشافه وقال: تمام ماشي
قالت: محتاجه حاجه تانيه
باسل: لا شكرا
هزت راسها وكانت طالعه قابلت واحد دخل المكتب بصلها بابتسامة وقال: ازيك يا رهف
رهف بابتسامة: اهلا يا جمال
بعدين مشيت وقفلت الباب… قعد جمال قدام باسل وقال بعتاب: كدا متردش علينا طيب عبرنا برنه واحده
قفل باسل الملف وقال: معلش منتا عارف ضغط الشغل الفتره دي


جمال: منا قولتلك خد اجازه و نروح نسافر شرم نغير جو و نرجع وانت اللي مش راضي
باسل: مش هينفع اسيب الشغل واسافر
جمال: اخوك فين خليه يستلم الشغل لحد ما ترجع

باسل: ياسين بيدير الشركه التانيه هيبقا ضغط عليه هنا وهناك
جمال: يعني مفيش امل خالص اننا نسافر سوا
باسل: اديني يومين كده اخلص شغل و نسافر زي منتا عايز
جمال بمرح: اما نشوف علي الله بعد يومين تقولي مش رايح
ضحك باسل وقال: لا لا ان شاء الله هروح
………….
كان قاعد ياسين علي اللاب توب وكان شارد ومش مركذ في الشغل
“لا…. انا بكرهك مش بحبك”
مش عارف ليه مش مبطل تفكير فيها هوا دلوقتي مدايق ليه لما قالتله كدا… وهوا مهتم بيها اوي كدا ليه.. مسح وشه بضيق من نفسه… خبط باب الاوضه
ياسين: ادخل
دخلت ساره وكانت لابسه فستان قصير وديق ظاهر اكتر ما ساتر وهيا دي ملابسها المعتاده زي ما كانت بتلبسها في ايطاليا…. بصلها ياسين و لملامح جسمها الفاتنه… قربت منه ببطئ وقعدت جنبه ومخلتش فيه مسافه بينهم وبدات تلعب في شعره باغراء وقالت برقه: اي مالك بتبصلي كدا ليه….. اي رايك فى الفستان
بصلها وبلع لعابه برغـ به…… نزلت بـ اصبعها علي وشه وقالت بصوت انثوي: مالك


كريمه حطت كوباية القهوة علي الصنيه وقالت: خدي يا جوري طلعي دي لـ ياسين بيه
بصتلها جوري بشده وقالت: انا
كريمه باستغراب: ايوه امسكي وانا رايحه اشوف مرفت هانم عايزه اي
خدت جوري الصينيه بتردد سابتها كريمه ومشيت وقفت جوري بتبص للقهوه وهيا مش عارفه تطلعها ليه ولا لا…. استجمعت قوتها وقالت لنفسها انها مش لازم تبقي ضعيفه قدامه و توريه انها قويه وهوا ميفرقش معاها… وراحت طلعت واتجهت علي اوضته
بص لملامح وشها اللي قريبه من وشه وبص لشفايفها اللي بتلمع من الروج الاحمر ونزل بعنيه بص لـ اكتفاها اللي باينه وبشرتها البيضه

قربت ساره منه اكتر وباسته من خده وقالت بصوت اضعفه: انت وحشتني اوي
هجم علي شفايفها بقبـ له عميقه… حوطت رقبته بايديها بتقربه منها اكتر وهيا بتتفاعل معاه
وقفت جوري علي باب الاوضه اللي كان مفتوح وبصتلهم بصدمه
…………….
رن جرس الباب طلع جمال من الاوضه ونزل يفتح وكان عاري الصدر…. فتح وابتسم اول ما شافها….. دخلت وقفل الباب وراها
جمال: حد شافك
رقيه: لا بس كان باسل باعت حد بيراقبني بس عرفت اهرب منه
جمال بقلق: هوا شاكك فيكي ولا ايه
رقيه بابتسامة: لا بس هوا كدا عشان يطمن عليا مش اكتر
بصت لعضلاته وجسمه بإعجاب حاوطت رقبته وقالت: وحشتني اوي
حاوط جمال خصرها وقال وهوا بيبصلها برغـ به: وانتي كمان وحشتيني جدا
بعدته عنها و راحت تطلع اوضته وقالت: متتأخرش
جمال: وراك يا جمييل
دخلت رقيه الاوضه وقلعت الهدوم اللي كانت لبساها وكانت لابسه تحتيهم قميـ ص نوم… فردت شعرها وحطت برفان و روج…. شويه ودخل جمال وهوا بيبصلها بشهـ وه……….



 
google-playkhamsatmostaqltradent