Ads by Google X

رواية فاطم الفصل الخامس 5 - بقلم فاطمه الدمرداش

الصفحة الرئيسية

 رواية فاطم الفصل الخامس 5 - بقلم فاطمه الدمرداش 

part5
فاطِم 
فاطمه_الدمرداش 
ازى تعمل كده في بنت خالتك انا عارف هتعمل اي
طيب اي ذنب الست اللي ربتك وانت حتةة فاللفه 
تكسرها 
حليم: مش عايز كلام كتير 
المهم نفذ بكرة فالوقت اللي يعجبك 
انا كده كده هبات عند محمود
محمود: معنديش مكان وبقولهالك رامز دا واحد دماغه سم
رامز: قام ع حيله انا ساكتلك كتير 
حليم اختار انا يا هو 
حليم: انت طبعا
رامز وانا هخليك تنام عندى 
ساهله اهي
حليم: بكره يندمو ع كل كلمه مسمعوش كلامي فيها... 
محمود: مسك حليم من التيشرت بتاعه 
يا اخي أعقل بقااا 
فوق فوق بقولك متسمعش كلامه
والله ما هخلي حد فيكم يعمل حاجه 
رامز انا لحد دلوقتي صابر 
متخلنيش اتعصب بقااا
محمود: انت شيطان انت اي بجد 
خليته مقدرش يصلي شربته القرف اللي أنت بتعمله ده 
ذنبه في رقبتك
معندكش بنات اخوات ولا اي 
جالك قلب ازى تخطط لبنت بالشكل ده رغم انها معملتش حاجه اصلا 
رامز: طلع السجارة من بقه 
ينفع تروق كده وتسمعني 
دى قرصة ودن عشان الود الغلبان ده 
محمود ضحك باستهتار غلبان ده بقا امر منك
حليم انت من بدري مصدرلك الطرشه امشي بقااا علشان متزعلش 

الله اكبر الله أكبر
نعمه: بحرقة الله اكبر الله أكبر 
يارب طمن قلبي عليه
مالوش حد غيرنا يارب
ياترا أنت فين دلوقتي ياضنايا بس
كده يا حليم توجع قلب خالتك كده
هونت عليك يابني 
لتصرخ فاطم بصوت مبحوح
نعمه: بسم الله الرحمن الرحيم 
بت يا فاطم 
فاطم: يماما
نعمه: فتحت الباب بخضه
في اي يغاليه مالك
فاطم: والله في حد كان فالاوضه وجري مشي من الشباك. 
نعمه: يبنتي مافيش حد انت بيتهيئلك 
فاطم: انا مش مجنونه والله والله 
اقسم بالله حد حاول يدخل ولما صرخت جري علطول 
نعمه: لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم 
ثواني ابص فالبلكونه كده
ده كوتشي حليم ولا اي 
فاطم: لا حليم مش مع حاجه زى دى ولا حته بيدخل اوضتي
نعمه: بصي متحطيش حاجه فدماغك اكيد ولاد الجيران حدفو حاجه جات عندنا فالبلكونه 
فاطم: احتمال واحتمال حد تاني 
نعمه: يبنتي متوجعيش قلبي كفايه اللي أنت فيه قلبي خلاص
فاطم: بخوف علي امها معلش حقك عليا 
ممكن تنامي عشان تقدري تقومي 
نعمه: بحسرة انام وحليم برا
فاطم: ربنا يرجعه بالسلامه 

فالصباح الباكر 
خبط الباب بقوة افتحي يانصابه ياحرميه
فؤاد: مين ده 
جميلة: مش عارفة والله بس الصوت مش غريب عليا
فؤاد: حاضر ياللي بتخبط
فتح الباب 
اي الاسلوب ده فين الاحترام يا استاذ معندكش ذرة دم
كمال: احترام ودم فبيتكم 
والله عال اوى 
جميلة: حضرتك جاي لي بقا
فؤاد: انتي تعرفيه 
جميلة: ايوه ده المدير
كمال: كلمتين ملهمش تالت الفلوس ترجع بكره منقصنش جنيه واحد
جميلة بتعجب فلوس أي دى 
انا حته ما اخدتش قبض الشهر ده
كمال: الكلام ده تقوليه فالمحكمه 
فؤاد: انت اتجننت ازى تقول كده قطع لسانك بنتي أشرف منك 
كمال: بصي علشان انا عندى بنات هراعي الحته دى 
بكره الساعه عشره لو مجتش الفلوس الـ200ألف 
بعد بكره قولي علي نفسك يارحمن يارحيم 
جميله: انا اخد 200الف من المصنع 
لي ياعني واخدهم لي
كمال: ااه اخدتيهم لي دى عايز اجابتها
لوكنت قولتيلي كنت عطتهوملك لكن شغل السرقه ده مياكلش عيش
فؤاد: انا صابر عليك لحد دلوقتي انت رجل قليل ادب
جميله: اي دليلك
كمال: مافيش دليل 
بس في شهود
فؤاد: يسلام لما يكون عندك دليل قاطع ابقا تعالي واتكلم
جميلة: مين الشهود الموظف الجديد 
وسحر واتنين تاني 
فؤاد: وقالولك اي 

كمال: انا ماليش خلق اتكلم وياك عفريت الدنيا بتتنطط قدام وشي 

جميله: بابا بعد اذنك انا عايزة اروح المصنع 

عاملتي اللي قولتلك عليه
=عملت وزياده 
وزودت كمان من عندى 
-اضمن منين بقا
=لامسمحلكش دى شغلانتي يابيه 
-5الألف حلوين وتدخل السجن والا أنت عارفه البيه ممكن فغمضت عيني يقلبها عليكي 
=خدمتك انتصار يا رؤف باشا
رؤف: بحذر أسمي اسم البيه 
ميجيش حته بينك وبين نفسك لو تمت وجميلة اتقطع عشها

انتصار: يابيه لي عندك سؤال 
هي فاطم عملتو فيها اي

رؤف: فاكرة اخر عمليه هيتعمل فيها امر من كده 
انتصار: ابوس ايدك يـ بيه لا البنت غلبانه هي وصحبتها 
رؤف: قلبك حن دلوقتي اخده 50الف لدلوقتي ده اللي عادي 
دا أنتي العنصر الاساسي
انتصار: خدهم يابيه متعملش كده فيها البنت يتيمه وامها مربيه يتيم 

رؤف: اهو حليم ده لازم يتداس عليه
انتصار: هتعمل اي فيه انا اعرفهم ولد محترم والله 
رؤف: قصدك كان محترم 
محينا دماغه من زمان
انتصار: فعرضك يابيه لا
طيب اي رأيك فاطم دى أنا اعرف نقاط ضعفها كويس 
انا هقولك يابيه هقولك 

ليأتي صوت من الخلف  
هتقولي اي يا إنتصار هانم مكنتش أعرف ان ده كله يطلع منك
انتصار بخضه وابتلعت ريقها بصعوبه وبخوف هو انت

يتبع...... 
ش

  •تابع الفصل التالي "رواية فاطم" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent