رواية حب مخفي الفصل السادس 6 - بقلم فاتن جمال
البارت السادس
زين-لازم يكون عليكي دقيق مش الشيف
فيروز قالت بغيظ - بطل تضحك عليا انت سامع
زين- طب وسعي كدا
ليس فيروز بتبعد اكعبلت في السجاده ليس بتقع زين مسكها من وسطها وسرح في عيونها
زين- تعرفي انك جميله عن قرب اوي
فيروز- ها بتقول اي
زين- بقول انك جميله اوي
فيروز- طب ما تشيل ايدك عن وسطي علشان مكسرهاش ليك يا حلاوه
زين- شل أيده من علي وسطها وقعت علي الارض
فيروز اتكلمت بعصبيه وهي بتتوجع منك الله ضهري وجعني
زين- تستاهلي مش انتي الا قولتي أشيل ايدي
فيروز -ماشي يا زين
زين - ياله برا عايز اعرف اشتغل
فيروز - يارب انت علي الظالم
زين- يعني أنا ظالم
فيروز- ومفتري
زين- طب انا غلطان كنت هرجع ليكي فونك
فيروز - بجد طب هو فين
زين- بعد اي بق مش قولتي عليا ظالم
فيروز - عايز الحق انت ظالم بس حلاوه
زين- علي فكرا انتي هبله
فيروز - الله يسامحك
زين- طب ممكن ارجع ليكي الفون بس بشرط
فيروز - هو علشان انا غلبانه يعني هتستفزني
زين- برحتك
فيروز- موافقه خلاص
زين- اعتذري
فيروز- اعتذر لمين
زين- ليا
فيروز- بس انت الغلطان
زين- برحتك
فيروز- خلاص انااااا مش راضيه
زين- برحتك
فيروز- طيب خلاص انا اشفه
زين- اسمها اسفه مش اشفه
فيروز- اسفه خلاص بق هات الفون
زين- ليس ف حاجه كمان
فيروز- طيب اي هي
زين- عايز بوس*ه
فيروز- من عونيا
زين- بسهوله كدا
فيروز- فيها أي محدش شايف بس غمض عيونك الحلوين
زين- مش مرتاح ليكي بس ماشي اهو غمضت
فيروز مسكت الدقيقه و وقعتو علي دماغ زين كله
فيروز- اي رايك البوسه حلوه صح
زين كان ليس بيستوعب الا حصل كنت عارف انك مش سهله بس والله يا فيروز لعرفك مين هو زين
فيروز- طب خلص الكيك وشيل الدقيق علي وشك
زين مسك أيدها والله هو ينفع الا بهدل حاجه مينضفهاش وقرب فيروز ليه ومسك أيدها التانيه وقال شيلي الدقيق ونضفي هدومي
فيروز كانت سرحت في زين وبدأت تشيل الدقيق وهي مش حابه بنفسها
زين- المره الجايه هيكون العقاب اكبر
فيروز- ها بتقول اي
زين- مالك
فيروز- ولا حاجه
زين- طب ياله نضفي الأرض
فيروز- طب اوع كدا سيب ايدي
زين- ايدك دي المره الجايه هقطعها
فيروز- لي كنت مين
زين- بكرا تعرفي انا مين واقدر اعمل اي
فيروز- مغرور
زين قال بعصبيه انا مغرور
فيروز- جداااا
ام احمد- اي يا ولاد مش ناكل الحلو
فيروز- خلاص يا دادا الشيف جاي بالكيك
زين- وسعي كدا
بعد وقت
زين خرج وهو ماسك صنية الكيك
ام احمد- بصراحه ريحتها حلوة اوي
زين- وليس طعمها
فيروز- دادا انتي حافظة نمرة الإسعاف
ام احمد- لي يا بنتي خير
زين- الهانم بتتريق عليا يا دادا
فيروز- بس متقولش هانم
زين- وانتي اصلا تحلمي تكوني هانم
فيروز- انا مش هرد عليك
ام احمد- طب بس اسكتوا بق
الله الكيك طعمها جميل دوقي يا فيروز
فيروز- لا شكرا
زين- برحتها
فيروز كان نفسها تأكل منها
زين- بعد اذنك يا دادا هرن علي عادل
ام احمد- اتفضل يا حبيبي
فيروز مصدقة زين مشي ومسكت الكيك وكلت منها
ام احمد كانت قاعده تتفرج عليها وتبتسم
زين كان واقف من بعيد يتفرج عليها
ام احمد- طعمها حلو صح
فيروز- اوي بصراحه بس هو مغرور
ام احمد- علشان متعرفيش زين بس
فيروز- ومش عايزه اعرفه حرامي التليفون
ام احمد- طب خدي بالك جاي
فيروز قاعدة مكانها وعملت نفسها مش كلت حاجه
زين- دادا انا ماشي
ام احمد- باقي علي الفجر ساعه يا حبيبي استني صلي وبعدين امشي فيروز انتي خريجة اي
فيروز- انا خريجة حقوق جامعه القاهره
ام احمد- وشغاله فين
فيروز- شغاله في شركة
ام احمد- وعايشه مع مين
فيروز- مع صحبتي
ام احمد- يا حبيبتي
زين كانت قاعد بيسمع ليها
ام احمد- طب ما تيجي تعيشي هنا مع اختك
فيروز- مش هعرف اتعودت علي القاهره
ام احمد- انتي ومنار بس معندكوش اخوات تاني
فيروز- لا انا ومنار
ام احمد- بس انا سمعت قبل كدا من منار انك بنت عمها
فيروز- اه بابا وماما توفوا وعمو سعيد خدني
ام احمد- انتي شفتي ابوكي وامك
فيروز- لا معرفش عنهم حاجه
زين حس أن ام احمد بتسال علشان نفسها تطلع هي
ام احمد- ابوكي اسمه اي
فيروز ليس هتقول الاسم زين اتكلم وقال دادا شكلها تعبان وعايزه تنام بكرا ابقي اتكلمي معاها
فيروز- انا فعلا مش قادره بعد اذنكم
ام احمد- تصبحي علي خير يا حبيبتي
فيروز دخلت الاوضه واول ما نامت علي السرير حاست انها ف بيتها وراحت في النوم
برا
زين- مش كدا يا دادا مش هي إلا بدوري عليها
ام احمد- امال لي قلبي بيقولي أن هي
زين- دادا صدقيني هرجعها ليكي
ام احمد- امته يا زين انا تعبت يا ابني
زين- هانت والله انا لازم امشي دلوقتي دا تليفونها لما تقوم ادي ليها
ام احمد- حاضر
زين نزل تحت وركب العربيه وطلع صوره لبنت صغيره هرجعك يا رؤيا ليا
ويتابع ....
•تابع الفصل التالي "رواية حب مخفي" اضغط على اسم الرواية