Ads by Google X

رواية رغم العناء لم افقد الامل الفصل السادس 6 - بقلم فاطمة الدمرداش

الصفحة الرئيسية

  

 رواية رغم العناء لم افقد الامل الفصل السادس 6 - بقلم فاطمة الدمرداش

مدثر: نعم يعنى أيه
انا قدامي طياره كمان كام ساعه اي الاستهتار ده
ريناد: يخالتو اي الزعيق ده
سهام: انا اعرف يبنتي
ليخرج مدثر مدام سهام حضرتك انا معطل شغلي و….

صمت مايقرب دقيقتين
ريناد: والله خالتو مالهاش ذنب انا كان المفروض اخلي ورقي معايا
إحنا اسفين لحضرتك
حقك عليا معلش يا استاذ
مدثر: بخجل هو انتي
ريناد: بخجل اكتر اه انا انا بعتذر لحضرتك اننا كنت سبب في اني اعطلك
يالا بينا يخالتو
مدثر: ابدا والله م تمشو اتفضلو لازم تشربو حاجه
سهام: الله هي اي الحكايه بقا انتي تعرفيه
ريناد: اه اقصد لأ انا
سهام: بضحك انتي أي
مدثر: انا قبلتها فشارع مرتين كده صدفه لكن مافيش اي حاجه بينا نهائيا
سهام: بضحك اكتر عارفه عارفه يابني المهم
انا نسيت ابلغ ريناد وانا اللي اصريت انها تيجي عارفه تصرف غلط مني لذلك يا ابني انا بعتذر منك بالنيابه عني وعنها
مدثر: لاطبعا مافيش اي حاجه بسيطه استريحو
وهعمل معاكي انترڤيو يستي وكمان اعتبري نفسك اشتغلتي من بكره
كسر الباب بعصبيه جرا اي يا استاذ محمود كلهم كلمتين وهمشي اي التكبر ده
محمود: هي حصلت تكسر الباب دا انت نهارك باين
لازم تبات فالسجن

مالك: بسخريه سجن اي لا انت ولا أكبر واحد فالبلد يقدر يدخلني
محمود: راغب بلغ البوليس
مالك: مسك راغب بعصبيه اقعد بقولك
راغب: يبني انا اد ابوك حاضر هقعد
اسمعه يامحمود
مالك: اخد نفسه وجر الكرسي وقعد قدام محمود
انا جاي اعتذرلك علي اللي حصل بخصوص الانسه ريناد
وجاي اطلب ايد الانسه روز
محمود: وطلبك مرفوض اتفضل
مالك: خبط علي المكتب بعصبيه كسر الازاز
انا لما اقول علي الحاجه باخدها غصب عن اي حد
وانا لدلوقتي بعتذر
وحضرتك عمال تشد معايا بليل هاجي انا واهلي نتفق بتمني تكون موجود
وصل للباب ورجع تاني لورا
دول 20ألف حق الازاز والباب
والباقي هات بيه لبان يعسل من له
هي جوازة باينه من اولها خساير
محمود: وانت بقا هتتفق مع مين انا مش حاضر اي حاجه
مالك: والله دى حاجه ترجعلك يامحمود بيه

واحتمال نحدد الفرح ياريت تشرفنا ولو مش حابب يبقا برضو كتر خيرك وعملت معايا معروف لان خلاص قفلت ولم بقفل مش بشوف قدامي
فتح العربيه واخد نفس عميق
مسك التلفون
بلغي إيناس وبناتها هنيجي نتفق بالليل
صباح الف مبروك ياحبيبي امك كبرت وبقيت عريس
مالك: بلغيهم بقا سلام
صباح دايما جاف يبني ربنا يهديك
إيناس: نعم ياصباح
صباح: الله دى السلام عليكم بتاعتك
إيناس: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
صباح: مالك يايناس ده انهارده يوم خير وبركه
إيناس: هيجي منين الخير بس
صباح: يستي انا هقولك دلوقتي جايين بليل نتفق ونقرا الفاتحه
إيناس: ياصلاة النبي ياصلاة النبي
صباح: عليه افضل الصلاة والسلام
روحي بلغي العروسه تجهز وجهزي انتي كمان
إيناس: حاضر سلام
بت يروز لولولييييي
روز: اي دا بقا ع الصبح

إيناس: مبروك يقلب امك انهارده جايين يتفقو
روز: مش مصدقه مين اللي جاي
إيناس: مالك واهله اهجزي وشوفي الميكاب والدرس وعيشي بقا
روز: حضنت امها حاضر
طيب وهنقدم اي ليهم
إيناس: جاتوهات والمحمر والمشمر
روز: ايوه ايوه هات بط وحمام ومحاشي بقا دول اغنية لازم نبا اننا احسن منهم كمان
ابويا قالك حاجه
إيناس: يوه بقا متشليش هم حاجه هل الست هتكلمنا من غير ميكون مالك اتفق مع ابوكي
روز: انا مش مرتاحه لبابا
إيناس: ومين سمعك ابوكي من يومه سدد نفسي
مدثر: ماشاء الله عليكي يريناد
انتي مجهتده جدا
بجد انا مبهور بلباقتك واسلوبك
ريناد بفرحه بجد
مدثر: ايوه طبعا بصي هو انا هسافر اربع ايام وهرجع وانا اللي هوريك كل حاجه
ريناد: بجد
مدثر: يعني السبت تكوني هنا
ريناد: انا مبسوطه اوى شكرا

مدثر: العفو امشي انا علشان الوقت فحفظ
سهام: شطور خالص عااااااااش بنتتا عااااااااش
ريناد: لازم افرح بابي بقا
سهام: يعني مش هتيجي معايا
ريناد: معلش هاجي تاني يدوبك اروح لبابا المكتب افرحه
سهام: علي راحتك خلي بالك من نفسك
راغب: محمود مالك طمني عليك اي اللي حصلك
لاحول ولاقوة الابالله العلي العظيم
محمود طب اتكلم حصلك اي
لكن محمود استمر علي نفس الوضع من الزعل والقهر
شعبان: احنا لسه هنستني بينا علي المستشفي
وسعو الطريق
ريناد: بصدمه بابا
حد يقولي بابا ماله
راغب: متخافيش متخافيش يابنتي هنوديه المستشفي نطمن وان شاءلله خير
ريناد انا هاجي معاكم
روز: الناس جايه كمان نص ساعه وبابا حته م رن يباركلي هو لي مش بيحبنا
إيناس: دايما مقلل مني روح يامحمود ادعي عليك اقول اي بس


 


google-playkhamsatmostaqltradent