رواية عقوبة العشق الفصل السادس 6 - بقلم نور شريف
البارت السادس
عقوبة العشق
صرخت بأعلى صوتها عامر بيتحر"ش بيا أفتحولي الباب
خبطت علي الباب وهي بتصرخ أبعد عني يا عامر
فجأة فتح أبوها وبص علي لبسها و جس'مها اللي ظاهر و ضر"بها كف شديد علي وشها
لدرجة نزل د'م من بوقها من الخوف و الرعب من رد الفعل :ـ
يا خسارة تربيتي فيكي يا ياسمين مش قادر اقولك علي العا'ر اللي أنا حاسس بيه أنك بنتي اللي بحبها
و كنت بشيلها في عيني
أسمع في يوم أنها حامل في أبن مش من جوزها و كبر في بطنها و بتلبسه لحد مش أبوه و بتداري علي صاحب الج'ريمة
لا و حر'امية تسر'ق و تبقي زا'نيه مقابل واحد ر'خيص زي ده .
كانت واقفه مصدومه و بتقول في نفسها :ـ
ازاي عرف أن أخدت فلوس رحيم منه ، سكتت وفجأة عيونها لمعت لما شافت مسد'س علي دماغها ..
أهتز جس'مها من الرعب وضربات قلبها سريعة صرخت برعشه : أرجوك لا يا بابا متعملش فيا كدا انت المفروض تكون واقف جمب بنتك و تس'تر عليها ؟! ألحقني يا رحيم أبوس رجلك متعملوش فيا كدا أنا معارفه بغلطتي ..
قلب أبوها كان حنين قعد علي الارض و بقا يعيط و صوت شهقاته بقت عالية قربت ياسمين منه
زقها بغضب: أيدك دي متلمسنيش من اللحظه دي أنتي مش بنتي ،بيت ابوكي اتقفل عيشي مع عامر
وكويس أن رحيم أبني أكتشف حقيقتك بدري قبل ما كنتي تضيعيه أبعديي ..
قام وقف وفجأة الشر'طة دخلت و قبضت عليها هي و عامر و أبوها كان في حالة أنهيار من اللي حصل
رحيم واقف بثقه بعد ما مشيت قعد بيأس .. مراتي ضاعت مني و عمرها ما هترجعلي !!
قربت أمه منه و ضر'بته كف علي وشه و حضنته و عيطت عمرك ما سمعت كلامي غير بالعافيه لازم تحر'ق قلبي عليك و بعميلك من وأنت طفل نفسي تعقل و تبقي زي أخوك
راجل و عارف كارمته فين لكن أنت أنا ندمانه يا رحيم مقهوره عليك ..
زعق بغضب : كل حاجه ياسين ياسين هو راجل وانأ ايه أخته دايما تقولي ده راجل البيت بعد أبوك ده حنين شايل المسؤوليه تقدري تقولي موفقتيش يتجوز نجمة ليه
ما أنتي عارفه أنه بيحبها
وان لا بحب نجمة ولا غيرها شيلتني مسؤلية بيت و طفل أنا مش قده وهو اللي يقدر قولتلي لما يكبر شويه ..
بتقول الكلام ده لأمك يا رحيم أنت اتجننتت رسمي أكيد .
قولتلي نجمة لرحيم عشان الست نجمة بتعشق التراب اللي بيمشي عليه أبنك ده لو كانت حبت ياسين كنت وافقتي
قولتلي هي اللي هتعيش تعيش مع اللي بتحبه
كنت بعاملها كويس عشان خاطرك أنتي بحس أن أحمد أبني ده مش أبني ولا أنا بحب نجمة
بسمع كلامك بس عشان أبان راجل كلمها و حاول معاها مراتك بتحبك أنا زهقت و مش عايزه أنا همشي ؟!
وقفت نجمة وهي بتنزل أحمد أبنها و ياسين واقف وقعت الشنطة من أيدها وهي دموعها نازله :ـ
بصلها رحيم بصدمة : أول ما شافها .. نجمة أنا أنا بحبك ..
نجمة أخدت أبنها و شنطتها و خرجت تاني جري وراها وهو بيشيل أبنه زقته نجمة بصريخ
أبعد عننا بقا انت عمرك ما هتكون أب ده أبني أنا أنا اللي حملت فيه و شيلته أنا اللي هعلمه و أصرف عليه
دايما هيسألني انت فين هقوله أنك ميت يا رحيم
أنت ميت بنسبة لينا أنسي نجمة وانا من اللحظة دي بايعه مش عايزه أعرفك تاني
لو كان علي الحب فا ملعو'ن الحب اللي أنا جيت علشانه
لسه هيقرب منها اخدت أبنها ومشيت ركبت في عربية ياسين وملامحها خالية من أي تعبير
أحمد بيصرخ علي أبوه لكن سكتت كأنها لا شايفه ولا سامعه .
ياسين أنا بره في العربية أطلع عشان نمشي و ياريت منرجعش البيت ده تاني .
خرج ركب العربية و مشي !! نزل رحيم علي ركبته
و جري علي أوضته جهز شنطته و نزل بجمود قال لأمه ..
رحيم مات متسأليش عني تاني ..
•تابع الفصل التالي "رواية عقوبة العشق" اضغط على اسم الرواية