Ads by Google X

رواية قلب الاسد الفصل السابع 7 - بقلم مريم وليد

الصفحة الرئيسية

 رواية قلب الاسد الفصل السابع 7 - بقلم مريم وليد

نروح بقي عند ايسل ومالك

كان مالك ينظر لها بحب وهي تقف تطبخ له الطعام لانه اتي اليوم متأخر بسبب عدم ذهاب اسد للشركه اليوم فتراكم عليه العمل 

تفاجأت ايسل به: هو انت ليه مش جايب حد يخدمك معايا 

غضب مالك من كلمه يخدمك فهي تعتبر نفسها خادمه عنده وهو يعتبرها حبيبته وليس ذلك 

مالك بغضب: هو انتي بتخدميني اصلا 

ايسل بصدمه: كل ده ومش بخدمك

صدم مالك من حديثها فهي تفهمت قصده خطأ 

مالك: انا مش قصدي كده والله انتي فاهمه غلط 

ايسل: خلاص خلاص فكك 

ثم لفت ضهرها لكي تكمل باقي الطعام 

فإقترب منها مالك واحتضنها من ضهرها ودفن وجهه في عنقها واخذ يطبع عليه قبلات رقيقه متفرقه 

فإلتفتت له ايسل بفزع: انت ازاي تعمل كده 

مالك: انتي ليه مش عايزة تفهميني كل اللي بعمله ده ومش قادره تفهمي ده لو كان جماد يا شيخه كان نطق انا بحبك لا بعشقك وانتي مبتحسيش والتفت حتي يغادر 

فأسرعت اليه ايسل ضمته من ضهره وقالت له: انا كمان بحبك يا مالك 

مالك بفرحه: بجد انتي بتحبيني يا ايسل طب ليه مقولتليش من الاول 

ايسل وهي تضربه علي صدره: كنت مستنياك انت اللي تيجي تقول اكيد مش انا يعني الي هاجي واقولك بحبك 

مالك: مش مهم المهم انك قولتيها انا فرحان اوي ايه رأيك نخلي الفرح الاسبوع الجاي 

ايسل بخضه: ليه السرعه بس ده قريب اوي 

مالك بخبث: وليه مش عايزاني في حضنك 

اخفضت ايسل نظرها الي الارض بخجل شديد: انت سافل علي فكره 

مالك: انتي لسه شوفتي سفاله ده لسه 

ثم اخذ يقترب منها بخبث شديد وهي تتراجع للوراء حتي الصقت في رخامه المطبخ وحاصرها بينه وبينها 

ثم وضع يده علي خصرها وهي تنظر له بخجل ثم علي غفله التقت شفتيها بين شفتيه 

ونزل علي رقبتها ليطبع علامات ملكيته عليها 

بعد وقت ابتعد عنها وهي كانت تنظر للأرض بخجل شديد حتي ادمعت عيونها 

مالك بحزن: انا اسف ياحبيبتي دايقتك مني بس انا مقدرتش امسك نفسي عنك والله بس اوعدك مش هقرب منك كدا تاني

ثم اكمل بخبث ووقاحه شديده: الا يوم فرحنا بس ساعتها هعمل فيكي كل اللي انا عاوزه ومحدش هيقدر يمنعني عنك 

هرولت ايسل الي غرفتها بسرعه شديده بسبب حديثه الوقح 

واخذ يضحك عليها مالك بشده 

༺༺༻༻
عند اسد وقلب 

صحيت قلب من النوم ولم تجد اسد بجانبها فعلمت انه مازال تحت في مكتبه 

ثم قامت واخذت شاور وارتدت ملابسها ونزلت الي اسفل 

لتطرق الباب وتدخل وتقول لاسد: ادخل 

اسد: ما انتي دخلتي خلاص 

قلب بعبوث طفولي: ايه ده مش عايزني اجي 

اشار لها اسد لتجلس علي فخذيه 

جلست قلب بخجل شديد ثم قال: وانا اقدر برضو 

ثم اقترب منها والتهم شفتيها بقوه 

ابعدته عنها قلب وقالت: اسد الدكتوره قالت مينفعش 

اسد: متخفيش حبيبي تعالي بقي 

ثم حملها الي الاريكه ووضعها عليها ثم خلع ملابسه بسرعه شديده وخلع عنها ملابسها بلهفه شديده 

مال عليها والتقت شفتيها بين شفتيه

ثم نزل علي رقبتها حتي يضع علامات ملكيته عليها 
واخدها الي عالمه الخاص

ثم بعد وقت وارتمي اسد فوقها يلهث بشده 

ثم بعد الوقت اعاد انتظام انفاسهم 

فقالت قلب: اسد انا عاوزه اخرج 

اسد: تخرجي فين دلوقتي يختي 

قلب: مليش دعوه يا اسد انا عاوزه اخرج واخذت تضربه علي صدره بشده 

وهذا لم يؤثر به لانها كانت بالنسبه له لا شيء 

فقال اسد: خلاص ماشي انا مقدرش ازعل طفلتي مني بكره ان شاء الله ويلا نطلع ننام دلوقتي عشان تصحي فايقه كويس 

قلب بفرحه شديده: بجد يا اسد هنخرج انا بحبك اوى يا اسدي 

اسد بفرحه لفرحتها: اه بجد يا قلب اسدك بس يلا بسرعه نطلع ناخد شاور 

ثم اخذها اسد وصعدو الي جناحهم حتي ينعمو بحمام دافئ 

بعد وقت خرج اسد وقلب من المرحاض وارتدو ملابسهم وذهبوا الي النوم 

༺༺༺༻༻༻༻
في صباح يوم جديد 

استيقظ اسد علي صوت طرق الباب قام وهو عاري الصدر فتح الباب وجد حياة تحمل صنيه الطعام 

حياة: صباح الخير يحبيبي هي قلب لسه نايمه ولا ايه 

اسد: ايوة بس ادخلي انا كدا كدا كنت هصحيها دلوقتي 

دخلت حياة ووضعت الطعام علي الطاوله 

وذهب اسد حتي يوقظ قلب 

اسد ومال عليها وقبلها بجانب شفتيها: قلبي قومي يلا عشان تاكلي 

قلب بإنزعاج: بس يا اسد بقي عاوزه انام 

اسد وهو يمسك يدها: قومي يلا بقي وبطلي دلع و الا مفيش خروج انهارده 

فزعت قلب وقامت بسرعه: لا وعلي ايه انا قومت خلاص ودا كلام برضو 

ضحك اسد وحياة عليها بشده 

قلب بإستغراب: هو لمين كل الاكل ده 

اسد: ليكي هيكون لمين يعني 

قلب: طب ليه منزلناش نفطر تحت زي كل يوم 

حياة بخبث: عشان يحبيبتي انتي مش هتتحركي من مكانه لحد ما تولدي 

صرخت قلب: يعني انتو بتضحكو عليا واسد مش هيخرجني انهاردة والله ما انا واكله حاجه 

وازاحت الطعام بعيد عنها 

ضحك اسد عليها ثم قال: بنهزر معاكي يقلبي لو اكلتي اكلك كله هنخرج غير كده لا 

قلب: ماشي هاكل بس تخرجني 

أومأ لها اسد ثم اخذ يطعمها وكانت قد ذهبت حياة الي اسفل 

بعد انهاء الطعام ذهبت قلب لإرتداء ملابسها 

وخرجت وهي ترتدي 

اسد بغيرة:انتي شكلك مش عاوزانا نخرج انهارده

قلب بخوف:طب وانا عملت ايه 

اسد بغيرة شديده:انتي مش شايفه لبسك ولا ايه بطنك اللي باينه دي ونص صدرك اللي طالع بره دا ااااايه 

عاوزه تخرجي وحد يشوفك كدا دا انا كنت صورت قتيل 

ثم اقترب منها وهي كانت ترجع لورا بخوف حتي حاصرها بينه وبين الحيطه ثم قام بالنظر لها بغيرة 

وقام بإلتهام شفتيها بشده كان يعض عليهم بغل 

اسد: قدامك خمس دقايق لو مكنتيش غيرتي مفيش خروج وهنعمل حاجه احلي من الخروج قال اخر جملته بغمزه وقحه

ركضت قلب الي غرفه الملابس وارتدت فستان طويل محتشم ورفعت شعرها فوق بسبب غيرة اسدها 

ثم خرجت 

اسد: انتي مصممه برضو تعصبيني ليه 

قلب بترجي :والله ده حلو يا اسد مش قادره اغير تاني عشان خاطري

اسد وقد اشار علي شعرها: وانتي مش ناويه تتحجبي ولا ايه 

قلب:اتحجب ايه يا اسد انا لسه صغيرة

اسد بغيرة وعصبية: وحياة امك دا انتي مش هتخرجي من هنا بعد كدا الا وانتي لبساها ده انا حتي بفكر انقبك مش احجبك بس 

قلب بقله حيله: حاضر يا اسد نبقي نشوف الموضوع دا بعدين

ثم ذهب اسد ليغير ملابسه وارتدي ملابس كاجول

ثم تعلقت قلب بذراعه ونزلو الي اسفل واستلقو السياره احدث موديل 

اسد:عاوزه تروحي فين يا قلبي ومتقوليش ملاهي عشان مينفعش تروحي 

قلب بزعل: ليه كدا يا اسد انا كنت عاوزه اروح انا مروحتش خالص من ساعة ما بابا وماما كانو عايشين 

احتضنها اسد: بس حبيبي متزعليش بس مينفعش لو كنتي هتروحي عشان هتبقي لوحدك لاكن دلوقتي انتي حامل وشايله ابننا مينفعش تلعبي دا خطر عليكي 

قلب بإقتناع:ماشي خلاص طب هنروح فين 

اسد: تعالي نروح المول نشتري لبس ليكي وبعد كده نتغدا 

قلب بفرحه: ماشي يلا بينا 

ذهب اسد وقلب الي المول وكانت الانظار عليهم كان سليم ينظر لهم بغيرة ود لو ان يقتلع اعينهم من مكانها 

ثم حاوطها من خصرها حتي يؤكد لهم انها ملكه لها لوحده فقط 

ثم دخلو الي محل كبير وكان ينتقي لها الملابس وكان يعلق دا قصير ودا ضيق 

اسد: لا دا مش يتلبس بره دا يتلبس في اوضة النوم واكمل بخبث لو عاوزه تقلعي ملط فيها عادي معنديش مشكله لاكن بره الجناح هطلع ميتينك 

قلب وهي تنظر له بخجل: حاضر 

ثم انتقي لها قمصان نوم تحت خجلها الشديد 

وبعد ان اشترو ما يلزمها ذهبوا الي المطعم في المول 

قلب:اسد انا عاوزه اكل سمك 

اسد بقرف:سمك ايه اللي تاكليه هنا كلي اي حاجه هنا ولما نروح هجبلك اللي عاوزاه 

قلب بموافقه: خلاص ماشي 

قلب وهي تشاور علي الجمبري: انا عاوزه من دا يا اسد 

اسد بخبث:دا احنا ليلتنا فل انهارده ولا ايه كله هيطلع علي جسمك 

قلب وهي تنظر له بإستغراب ولم تفهم معني كلامه 

قلب:اسد انا مش عاوزه خلاص من دا انا عاوزه حاجه تانيه 

اسد بنفاذ صبر: انا هجيب بيتزا تمام 

قلب: ماشي 

طلب اسد الاكل وانتظره

اخذت قلب تنظر حولها فلفت انتباهها شاب يجلس علي الطاوله التي امامه وينظر لها بنظرات وقحه 

خافت قلب بشده: اسد يلا انا عاوزه اروح خلاص مش عاوزه اكل 

اسد بإستغراب من تغييرها المفاجئ: في ايه يا قلب هناكل وهنمشي حاضر 

قلب ببكاء: لا خلاص يا اسد انا مش عاوزه اكل يلا نمشي من هنا 

اخذ ينظر اسد حوله حتي لاحظ الشاب الذي ينظر لقلب بنظرات وقحه 

اسد بغيرة وعصبية شديده: الوسخ ده عملك حاجه

قلب بخوف وبكاء: لا معملش حاجه بس يلا من هنا 

اسد بعصبيه وصوت عالي: بقولك عملك ااااايه 

قلب ببكاء وخوف من منظره: كان بيبصلي بنظرات وحشه اوي يا اسد 

قام اسد بعصبيه وغيرة شديده ونظر للشاب بنظرات لو كانت تقتل لوقع صريع في الحال وذهب له وووو....

༺༺༺༻༻༻
التفاعل يسكاكر قلبي بجد انا في قمه سعادتي ان الرواية تعجبكم وتنجح بجد مكنتش متوقعه ده بجد شكرا 🥰🤎

  •تابع الفصل التالي "رواية قلب الاسد" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent