رواية قلب الاسد الفصل الثامن 8 - بقلم مريم وليد
ذهب اسد الي ذلك الشاب وانهال عليه بالضرب وقد كسر عظامه وسحق وجهه وكان الشاب يبكي من شدة الالم والوجع الذي يشعر بهم ووجهه كان مغطي بالدماء ظل اسد يلكم وجهه الي ان اقترب ان يقتله
كل هذا وسط انهيار وبكاء قلب وخوف شديد من منظر الشاب
اجتمعو الناس وقامو بفك اسد بالعافيه بعيد عن اسد لان لو كان فضل دقيقه كمان كان مات واخذوه الي المستشفي
اسد بصراخ لحراسه: تروحوا وراه وتجيبوه المخزن فاااااهميييين
اومأؤ له بخوف وطاعه وذهبوا
ذهب اسد الي قلب المنهاره في البكاء وسحبها من ايدها والقاها بغضب في السيارة
كان يسوق بتهور وسرعه شديده
قلب بصراخ وخوف: اااااسد هدي السرعه شويه هنموت كدا
لم يرد عليها اسد واستمر في سرعته الشديدة
وصلو الي القصر ونزلت قلب وركضت بسرعه الي حياة وهي تبكي
حياة: في ايه يابني انتو خارجيين كويسين اللي حصل بس
لم يرد عليها اسد وذهب عند قلب المنهاره في احضان حياة وسحبها لحضنه وحملها وصعد بها الي غرفته
دخل اسد الي غرفته وهو يحمل قلب وانزلها برفق علي السرير
اسد: قلبي عايزك تنسي اي حاجه حصلت انهارده ومتفكريش في اي حاجه حبيبي
اومأت له قلب بهدوء ونامت
وذهب اسد لاخذ حمام بارد بعد ان حصل معه انهارده
༺༺༺༻༻༻
عند مالك وايسل
مالك بغضب وحزن : ايسل هو انا كل ما اجبلك سيرة الجواز ليه تتهربي وتأجلي فيه هو انتي مش بتحبيني
ايسل بحزن: انا خايفه يا مالك انا اتخذلت من ناس كتيرة وخايفه اخد قرار نندم عليه بعدين
مالك بحب وعشق: ايسل انا بعشقك مش بس بحبك انا عاوزك انهارده قبل بكره ورفضك للجواز بيخليني اتجنن
ايسل بحب: مالك انا بحبك اوي وخايفه بس انا موافقه وشوف انت عايز نتجوز امتي
مالك بفرحه وشالها وقعد يلف بيها وسط فرحت ايسل
ثم قبلها بشده
فصل قبلته وابتعد عنها وسط خجل ايسل وقال لها: بعشقك
༺༺༺༻༻༻
نذهب لمكان اول مره نروحه
نسرين:وهي تنزل من علي السلم بعهر وكانت ترتدي ملابس تكشف اكتر مما تستر
نسرين: هاي مامي
ماتيلدا بإبتسامه خبيثه: هاي يا روح مامي رايحه فين كده
نسرين بضحكه خليعه: ال night club يا مامي هو انا ورايا غيرة
ماتيلدا: اه يعيون مامي في غيرة اسد عاوزين نكوش علي كل حاجه معاه
نسرين بخبث: اسد وكل حاجه تخصه ملكي انا وبس
ماتيلدا بغل وحقد: وانا هكلم الحربايه حياة وهقولها اننا هننزل قريب
نسرين وهي تمشي بعهر: وانا ماشيه يامامي سلام
༺༺༻༻
عند اسد صحي من النوم ووجد قلب تنظر له
اسد وهو يقبلها من خدها بعشق: حبيبي مالو بقي انا مش قولتلك تنسي اي حاجه حصلت انهارده
قلب: انا خوفت منك اوي يا اسد انت مشوفتش شكله كان عامل ازاي ده مات
اسد وهو يجذبها لاحضانه: لا ياقلب اسد متخفيش مني انا بغير عليكي اوي يا قلب ومستحيل اسمح لحد انه يقرب منك او يبصلك
قلب: اسد انت بتحبني
استغرب اسد من سؤلها وقال: انا بعشقك يا قلب مش بحبك بس
قلب بفرحه لانه اعترف لها بحبه
قلب وهي تنط عليه وتقبله من وجهه ورقبته: وانا كمان بحبك اوي يا اسدي انت بتاعي انا وبس وانا بتعتك انت وبس
اسد بفرحه لانها تقول هذا الكلام وانهال عليها بالقبلات
ونيمها علي السرير ونام وقبلها برقه
ثم خلع عنها ما ترتديه بلهفه شديده واخدها في عالمه الخاص
ثم نام علي ضهره وسحب قلب علي صدره وسحب الغطاء عليهم وذهبوا في ثبات عميق
༺༺༺༻༻༻
بعد شهرين
في يوم ما كانت قلب تنظر من الحديقه من النافذة من غرفتها بفضول شديد وتريد ان تستكشفها
ظلت تفكر في النزول الي اسفل حتي قامت بمهاتفة
اسد
اسد بقلق: في ايه ياقلب مالك انتي كويسه
قلب بمقاطعه: اهدي يا اسد انا كويسه والبيبي كويس وكلنا بخير
زفر اسد بإرتياح: طب الحمدلله
قلب بترجي: اسدي انا نفسي انزل تحت في الحديقة اقعد فيها شويه صغيرة ووالله مش هتحرك من مكاني
اسد ببرود: لا مفيش نزول وبعدين انا قولتلك قبل كده انك مش هتتحركي من مكانك
قلب بترجي شديد: اسدي عشان خاطري انا اديلي يومين مش بخرج من الاوضه وزهقت من القاعده لوحدي حرام بقي
اسد ببرود: خلصتي
قلب ببراءة: اه
اسد ببرود: وانا قولت مفيش نزول يبقي خلاص بقي مفيش كلام تاني
قلب بغضب طفولي: بقي كده يا اسد
اسد ببرود وتسليه: ايوة كده ياقلب الاسد
صرخت قلب بقهر: طب والله يا اسد لوريك بس لما ترجع وهتشوف
وقفلت الهاتف في وشه
صدم اسد مما فعلت
اما عند قلب ف بعد ان اغلقت الهاتف في وجهه رمته علي الفراش بغضب
قلب بعصبيه: طب والله لهوريك يا اسد بجد
وظلت تفكر حتي تنتقم من اسد حتي اتتها فكره خبيثه للغايه
قلب بسعاده ولهفة: لولولولولي لقيتهااااا
وذهبت واحضرت طبق مملؤ بالماء: ااااه هو ماله تقيل اوي كده ليه
وضعته فوق الباب وفتحت الباب قليلا ثم وقفت ببلاهه: يا تري لو الطبق ده وقع علي رأس اسد هو كده هيتعور ولا لا
ثم قالت: مش مهم بقي المهم ان اخد حقي وضحكت ضحكه خبيثه
واحضرت صابون وحطته علي الارض عشان لما اسد يدخل الاوضه يتزحلق ويقع
«متعرفش ايه اللي هيجرالها الهبله 😂»
ثم اتصلت علي اسد مره اخري
قلب ببراءة مصطنعه: اسدي انت هتيجي امتي بقي وحشتني اوي
اسد: انا هخرج من الشركه بس مستني ندي تخلص
قلب بغيرة قاتله: مين ست زفته دي
هنا فهم اسد ان صغيرته تغير عليه فقال بتسليه: دي واحده واتكا قمر صاروخ ارض جو
قاطعته قلب بغيرة وصراخ وغضب: مين دي يا اسد ده انت ليلتك سوده انهاردة
اشفق عليها اسد ثم ضحك وقال: دي السكرتيره يا قلبي وكانت بتخلص شغل مهم انا كنت طالبه منها
مردتش عليه واغلقت الهاتف مره اخري في وجهه
ثم ظلت تفكر لثواني حتي اتتها فكره وركضت لغرفه الملابس واحضرت قميص اسد الاسود الذي يحبه وقامت بقصه ووضعته بمكانه
قلب بخبث: يالهوي ده هيفرقع من الغيظ
ثم صرخت بفرحه لما سمعت صوت سيارة اسد الخاصه وركضت لتختبئ خلف الباب ودفعت الباب الي جهه اسد فوقع الطبق علي راسها فهي من المفترض كانت تدفعه في جهتها هي لكنها فعلت العكس
صرخت قلب ببكاء وركضت الي اسد الذي كان يقف مصدوم مما حدث امامه
لكنها اتزحلقت في الصابون التي وضعته علي الارض عشان اسد يدخل ويقع هو لكنها هي وقعت مكانه
ركض اسد وحمل قلب التي كان انقطع نفسها من البكاء واحتضنته قلب وهي تضع يدها علي راسها بأل
اسد بخوف شديد عليها وهو يتفحص رأسها: هو ايه اللي حصل ده ومين اللي حط الطبق ده كده وايه الصابون اللي علي الارض ده جيه ازاي
قلب ببكاء وقدمها تألمها بشده: اااه يا اسد رجلي بتوجعني اوي شكلها اتكسرت انا مش عارفه احركها
امسك اسد قدمها وظل يحركها براحه حتي صرخت قلب بشدة
اسد بصراخ وغضب: ااااهديبييي في ااااايه
وضعت قلب يدها علي فمها حتي تكتم بكائها التي كان يخرج غصب عنها
بينما اسد ظل يحرك قدمها ويدلك فروة رأسها
واحتضنها بحنان: فهميني بقي ايه اللي حصل من شويه ده وايه اللي جاب الطبق والصابون ده هنا
قصت له قلب ما فعلت وهي تنظر له ببراءة وبلاهه شديده
نظر لها اسد بصمت حتي انفجر في الضحك الشديد عليها تحت بكائها
قلب بغضب طفولي: متضحكش عليا المفروض كل ده يحصلك انت مش انا
كتم اسد ضحكته بالعافية: خلاص ماشي سكت اهو
ثم حملها ووضعها في الفراش
ووضعت قلب راسها علي كتفه بنعاس وذهب اسد الي المرحاض حتي ينعم بحمام دافئ وخرج وكان يرتدي شورت قصير لونه رمادي وظل عاري الصدر كالعاده
واتجه الي الفراش بجانب قلب ولكن قد رن هاتفه بإسم مالك فرد عليه واخبره انه سوف يأتي هو وايسل في المساء
ثم فصل المكالمه وارتمي علي الفراش واحتضن قلب بشده
فتململت قلب بنعاس: اسدي
دفن اسد راسه في عنقها وظل يضع قبلات رقيقه عليها: قلب وروح وعقل وحيات اسدك
قلب وهي تضع قدمها فوق قدم اسد: هو مين اللي جاي
اسد وهو يشتم عبيرها: مالك وايسل
انتفضت فلب بفرحه: بجد يعني ايسل جايه انهارده
جذبها اسد الي احضانه مره اخري: ااه جايه
قلب وهي تحاول الافلات من بين احضانه: طب سبني يا اسد اروح احضر الاكل
اسد بغضب: والله
قلب ببراءة: اه والله
نظر لها اسد بخبث شديد ثم قال لها: ما انتي بدل ما تروحي تعملي اكل في حاجات تانيه اهم واحلي وانا هموت واعملها
استغربت قلب حديثه ومفهمتش هو يقصد ايه بكلامه وهو لم يعطيها الفرصه حتي تفهم كلامه وقام بتقبيلها وهي تحاول ان تبادله لاكن بجهل وهو لم يستطع السيطرة علي نفسه
ودفن وجهه في عنقها واخدها في عالمه الخاص
بعد وقت
فنظر ووجد قلب قد غفت من التعب والارهاق فسحب عليهم الغطاء وذهب في ثبات عميق حتي يأتي موعد مالك وايسل
لاكن تأتي الرياح بما لا تشتهي السفن
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻
البارت الجاي ضرب نار والتعابين هتظهر🔥🐍
•تابع الفصل التالي "رواية قلب الاسد" اضغط على اسم الرواية