Ads by Google X

رواية قلب الاسد الفصل التاسع و الاخير 9 - بقلم مريم وليد

الصفحة الرئيسية

 رواية قلب الاسد الفصل التاسع و الاخير 9 - بقلم مريم وليد


في يوم كان يجلس اسد وهاتفه مالك 
اسد :ايوة يا زفت عايز ايه
مالك بمرح :ايوة يا برنس
اسد بقرف: برنس ماتحسن ملافظك شويه
مالك بضحك: ماشي
اسد بجديه: المهم كنت متصل ليه
خبط مالك يده في جبهته: اه صح نسيت كنت هقولك انا عرفت حوار الميتم ده 

اعتدل اسد في جلسته واخذ يستمع الية بإهتمام: هااا بعدين
مالك بجديه : عرفت ان الميتم ده بيبيعو فيه اعضاء ده غير شبكه الدعاره اللي عاملينها هنا وبيبيعوا البنات اللي هنالك لناس مهمه اوي بره واي بنت بترفض بيغتصبوها وبيبعو اعضائها لناس تقيله اوي، واكمل بحزن، يعني لو مكانوش هربوا يا صحبي كان زمانهم.....

ازدادت النيران في قلب اسد هل كانوا سيفعلون بصغيرتوا هذا هل كان في احد يغيرو يرا جسدها غيرو اشتعلت الغيرة في قلبه 

اسد بعصبيه وغيرة: فينهم ولاد...الكلب دول دلوقتي
مالك بمهادنه فهو يعرف بغيرة صديقه ومايدور في مخيلته: اهدي يا صاحبي انا قدرت امسك واحد منهم واعترف عليهم كلهم وهما دلوقتي مرميين في الحبس لغاية ما يعفنو

هدأت نيران اسد قليلا وقد اثلج قلبه حديثه: لو مكنتش شوفت العلامات علي جسم قلب مكناش عرفنا ناخد حقهم 

مالك بحزن هو الاخر: وانا كمان لو مكنتش شوفت ايد ايسل بالصدفه وهي بتغسل المواعين كان في اثار ضرب وحرق عليها، ولما سألتها قالتلي في الميتم اللي مش بيسمع الكلام بيحصل فيه كده، وهما مكانوش بعرفوا اللي هيحصل، بس الحمدلله اخدنا حقهم

اسد براحه: الحمدلله يا صاحبي 
مالك بمرح : يلا بقي خلينا نفرح بيا وبالبت الغلبانه دي انا قربت اتجوز علي نفسي وربنا

اسد بمكر: ما انا كمان قررت اكسب فيك ثواب والفرح يوم الخميس الجاي 

انفجر اسد في الضحك عندما استمع الي زغروطة مالك 

اسد بضحك : انت اتجننت يابني
مالك بفرحه: عليا النعمه انت ابو الاسود كلهم
اسد بخبث: طب لو مسكتش دلوقتي انا هغير رأيي حالا

ابعد الهاتف عن اذنه بسبب صراخ مالك 

مالك بصراخ: لااااااااااااااااا والله لايمكن سامو عليكو بقي 

واغلق الهاتف في وجهه

اسد بصدمه: بقي انا اسد السويفي يتقفل في وشي السكه،اكمل بمكر، كله هيطلع عليك بعد كده 

ثم قام من مكانه وذهب الي جناحه هو وقلب 

وعندما دخل وجدها تتكلم مع احد في الهاتف ولم تنتبه له من الاساس وهذا ما اشعل بقلب اسد الغيره 

وذهب اليها وسحب منها الهاتف تحت صدمتها واغلق الهاتف في وجهه المتصل

قلب بصدمه: في ايه يا اسد انت عملت ايه 

اسد بغيره: بتكلمي مييين 
قلب: بكلم ايسل هكون بكلم مين يعني

اسد بغيرة وطريقه طفوليه: ما انتي مش مهتميه بحد غير ايسل حتي انا اهملتيني ومركزه معاها ولما دخلت الاوضه مهتمتيش بيا ولا اخدتي بالك اني دخلت اصلا

ضحكت قلب علي طريقتة الطفوليه لاكن قالت بصدمه: انت بتغير عليا من ايسل يا اسد 

اسد بهوس: انا بقيت بتنفسك بغير عليكي منها ومن امي لما بتقعدي تتكلمي معاها وانا في الشركه بغير حتي من الهدوم اللي عليكي دي 

قلب بصدمه وفرح في نفس الوقت: للدرجادي يا اسد 

اسد بعشق وهو يدفن وجهه في عنقها : واكتر يا قلبي انتي بقيتي حته مني، واكمل وهو يحاوط بطنها البارزه، كل ما افتكر ان جواكي حته مني بعشقك اكتر واكتر برغم اني غيران منه عشان جواكي

ضحكت قلب بشده: بتغير منه من دلوقتي امال لما يطول ان شاء الله وينام في حضني هتعمل ايه 

قاطعها اسد بغيره وهوس: تنيمي مين في حضنك انتي اتهبلتي ولا ايه امال انا انام فين

كادت ان تتكلم لاكن قاطعها بقبله قويه تحولت الي حنان وشغف واستسلمت ليه قلب بكل حب في باتت ان تعشقه

واخدها ليغرقها في بحور عشقهم الخاص 

༺༺༺༻༺༻

بعد مرور شهر تغير كثير من الاشياء وايسل ومالك اتجوزو وقلب اصبحت في شهرها السادس 

صعدت حياة لتري لية اتأخر اسد وقلب علي الفطار زي كل يوم 

دقت حياة الباب ولم تجد رد

نادت مره تخري: اسد قوم يحبيبي اتأخرت علي الشغل

استيقظ اسد بإنزعاج : ايوة مين

حياة : انا يحبيبي قوم يلا الوقت اتأخر انت لسه صاحي 

فتح اسد الباب وهو يفرك في عينة بإنزعاج : صباح الخير 

حياة: صباح النور اتأخرت ليه يحبيبي كده 

اسد بإستغراب :ليه هي الساعه كام 

حياة: الساعه 9

انتفض اسد بفزع : ازاي الساعه 9 المفروض اكون في الشركه دلوقتي 

حياة:طب صحي قلب وانزل افطر وابقي روح الشركه

ودخل صحي قلب ولكن لم ترد عليه 

فقام بحملها وانزلها في البانيو لتشهق قلب من المياة وقالت بصراخ: حراااااام عليك يا اسد كده 

اسد قال لها ببرود: كنت بصحيكي يقلب اسد 

نفخت قلب بضيق ثم قالت: طب ممكن تخرج بقي عشان اخد شاور وانزل

اقترب منها اسد بخبث ووقاحه ثم قال : ومين قال اني اسيبك تاخديه لوحدك احنا هناخده مع بعض 

ثم حملها فصرخت قلب بشده: انت وقح وسافل 

اسد بسفاله: ومالو لما ابقي سافل مع مراتي لو مكنتش سافل مكنتيش هتبقي حامل في ابننا دلوقتي 

قلب بخجل: انت سافل علي فكره

اسد وهو يقترب منها حتي اصبح يتكلم من بين شفايفها : انا هوريكي السافل ده هيعمل ايه 

ثم اقترب منها والتهم شفايفها بشده 

ثم اخدو شاور مع بعض ولم يخلو من تلامس ووقاحه اسد معاها

ثم خرجوا وذهبوا الي غرفه الملابس ولبسو ونزلو الي اسفل 

قلب بإبتسامه:صباح الخير يا ماما

حياه بحب وحنان: صباح النور يقلب ماما 

قلب: اسد احنا المفروص نروح للدكتوره انهارده 

اسد: خلاص لما ارجع من الشغل هاخدك ونروح 

اومأت له قلب 

ثم قام وقبل جبين قلب وحياة وذهب الي عمله

༺༺༺༻༻༻
بعد مرور شهرين

في منتصف الليل كانت الساعه 3 

استيقظت قلب علي وجع رهيب وصرخت بصوت عالي: ععععععععا 

استيقظ اسد بفزع : ايه في اية 

قلب بصراخ وغضب: انت لسه هتقول في ايه انا بولللللللد 

اسد: بتولدي دلوقتي

قلب:لا هبقي اخد الاذن الاول قبل ما اولد انت بتهزر انا بموت من الوجع ااااااااه

استفاق اسد علي حاله ودخلت حياة علي الصوت : خدها يابني دي بتولد بسرعه 

حملها اسد وذهب بها الي المستشفي

ووضعها علي الترولي: مراتي بتولد انتو يا بهايم اتو الدكاتره والمممرضين بسرعه

قلب ببكاء ووجع: ااسد متسبنيش خليك جمبي

اسد: اهدي يحبيبي انا جمبك

واخدوها الي غرفة العمليات ظلت تصرخ قلب واسد قاعد خايف عليها بشده

اسد بعصبيه وخوف لامه: هما اتأخرو كده ليه

حياة تحاول تهديه: اهدي يحبيبي هي اي واحده بتولد طبيعي كده 

لم تكمل كلامها حتي صدح صوت صراخ طفله

وخرجت الممرضه وهي تقول: الف مبروك يا اسد بيه ولد زي القمر

اسد بفرحه ودموع لاول مره: طب وقلب فين

الممرضه بإبتسامة: الحمدلله زي الفل وهننقلها اوضه عاديه دلوقتي

واعطته الولد

وشاله اسد بفرحه قالت حياة بدموع: بسم الله مشاء الله شبهك يحبيبي زي القمر كانه عنده شهرين

ثم بعد وقت دخلو الي قلب 

وهي بدأت تفوق من اثار المخدر: اسدد ابني فين

اسد وهو شايله: ابننا اهو يحبيبتي

واعطاه لها 

قلب بفرحه: الله يا اسد زي القمر كأنه اكبر من كده 

اسد بوقاحه: انتاجي

نظرت له قلب بخجل شديد وعصبيه ولم ترد عليه 

حياة بضحك: قولي كنت فين انا وانا بربيك كسفت البت 

اسد: هو انا كنت قولت حاجه غلط 

دق الباب ودخل مالك وايسل وكانت بطنها كبيره الي حدا ما فكانت حامل في شهرها الرابع

ايسل اقتربت منها:مبروك يا قلب مشاء الله زي القمر 

قلب بإبتسامة: الله يبارك فيكي يا ايسل عبالك لما تقومي بالسلامه كده 

تحسست ايسل علي بطنها بحنان وابتسمت

مالك حضن اسد وبارك له 

ثم قال :هتسمو ايه

اسد بخبث: هسميه مالك

مالك بصدمه وجنون: اه عشان تشتمه براحتك صح 

ضحك الكل عليه 

ثم قالت قلب: هسميه غيث

قبل اسد جبينها واخدها في حضنه هي وغيث

وقال: حلو غيث اسد السويفي

༺༺༺༻༻༻
بعد مرور 9 سنوات انجبت قلب تاني 

اولاد اسد وقلب: غيث 9 سنين 
ومالك ومليكه 5 سنين

اولاد ايسل ومالك: ليليان 8
وايان وريان 4 سنين
༺༺༺༻༻༻
تمت بحمد الله🥰 يارب تكون عجبتكم انا كنت حابه انها تخلو من اي عقارب وتختلف عن باقي الروايات وتبقي خفيفه علي القلب كده 

عاوزه تفاعل حلو بقي عشان اعمل رواية جديدة بإذن الله 

دمتم بخير يا سكاكر قلبي❤🥰

لقراءة و متابعة روايات جديده و حصريه انضم الينا هنا:- اضغط هنا 

  •تابع الفصل التالي "رواية قلب الاسد" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent