Ads by Google X

رواية بين الحلم و القدر الفصل الحادي عشر 11 - بقلم نور

الصفحة الرئيسية

 رواية بين الحلم و القدر الفصل الحادي عشر 11 - بقلم نور

الفصل ال 11

بسم الله الرحمن الرحيم 
ـــــــــــــــــــــــــ

بعد مرور يومان تم تجهيز كل شيء وعزم الضيوف وحجز القاعه وجاء ادهم ومروان من الخارج لحضور كتب الكتاب 

في فندق أقل ما يقال عنه فائق الجمال 
انبهرت نور بالفندق 

نور بانبهار : واو اي الجمال دا 

ادم فهو من اوصل نور الي الفندق ليري فرحتها : عجبتك يانوري 

نور بفرحه: جدا يا آدم دي تحفه لا دي روعه 

ادم بحب : مفيش حاجه اجمل منك 

نور بخجل : احم ربنا يخليك ليا 

ادم : يارب ويخليكي ليا يلا اسيبك بقا تجهزي الميكب ارتست هتيجي وتبارك زمنها وصلت هجيبهالك هنا معاكي واروح اجهز لو احتاجتي حاجه اتصلي بيا علي طول 

نور : تمام 

يذهب ادم الي تبارك لياتي بها الي نور ويذهب هو الي الغرفه المجاوره لهم ليجهز هو وادهم ومروان 

تبارك : ايوه بقا شوفي الحب عامل فيكي ايه 

نور بخجل وهي تضرب تبارك : بطلي بقا الله 

تأتي الميكب ارتستت وقامت بتجهيز نور وتبارك واولاد عم نور وتبارك مايا كانت موجوده وهي تحقد علي نور 

مايا بحقد : اكيد انتي الي اختارتي الفندق الغالي دا علشان انتي طمعانه في الفلوس اصلا ادم بيحبني انا وانتي بيتسلي بيكي مجرد وقت مش اكتر 

تبارك بغضب من مايا : انتي بتقولي ايه انتي مش محترمه انا هقول لادم عليكي واخليه يتعامل معاكي 

تبارك لنور الي لاحظت عليها الحزن والدموع تملاء عيونها : يلا يانور كملي لبسك ومتشغليش بالك باي حاجه انا هروح اكلم مروان يجيب لينا حاجه نأكلها 

نور بدموع : مليش نفس 

تبارك : انتي عاوزه ادم يضربني ولا ايه دا موصيني عليكي وقالي لازم تاكل يلا هروح أكلمه 

مايا وهي تتركهم : انا هروح اعمل حاجه وجايه 

تبارك بقرف : غوري في داهيه وتتصل علي مروان وتخبره أنهم يريدون طعام فيذهب هو وادهم ويتركوا ادم لوحده 

...........................

عند ادم تدخل عليه مايا دون أن تترك الباب وتجد ادم يقف وهو يرتدي جاكت البدله 

مايا بمياعه وهي تقترب منه : ادم حبيبي وحشتني جدااا 

ادم بقرف وهو يبعدها عنه : انتي ازاي تدخلي كدا من غير استاذان 

مايا بدموع التماسيح : كدا يا ادم تتجوز واحده غيري تسبني كدا وتتجوز المعفنه دي 

ادم وهو يمسك مايا من شعرها : انتي عارفه لو جبتي سيرتها علي لسانك الوس*خ دا تاني هعمل فيكي ايه 

مايا بغضب : كدا يا ادم بتضربني علشان واحده زبال*ه زي دي فيها اي احسن مني ها هي مش بتحبك هي متجوزاك علشان فلوسك بس بس انا بحبك انت يا آدم ارجوك متعملش فيا كدا دي واحده نصابه 

ادم وقد ذاد غضبه : انتي لو ممشتيش دلوقت هعمل فيكي العبر غور من وشي ولو سمعت انك دايقتي نور أو قولتي عليها كلام مش عاجبني هتشوفي مني وش عمرك ما شوفتيه قبل كدا وهتتمني تموتي ومتشوفيهوش غوووووووووووووور من وشييييييييي 

مايا ببعض الخوف والغضب : ماشي يا آدم انا ماشيه وفي سرها هنشوف ياانا يا ست نور بتاعتك دي 

عند نور بعد ذهاب مايا تحاول تبارك أن تجعل نور تضحك وتفرفشها والان انتهت نور من كل شيء هي وتبارك وجاء الاكل وتبارك لم تدع نور دون أن تأكل ولاكن نور ما زالت حزينه من كلام سوزي والان حان وقت نزول العروس لكتب الكتاب 

يترك الباب وتفتح تبارك تجد شاب وسيم ويشبه رجال السينما ويتطلع لها 

تبارك بتوتر : ايوه مين حضرتك 

ادهم اخو نور : احم انا ادهم اخو نور 

تبارك وهي تفسح له الطريق : احم اه اتفضل هي جاهزه 

يدخل ادهم الي نور التي ما إن تري اخوها تجري عليه وتحتضنه فهي لم تكن تعلم أنه جاء كانت مفاجاه ادم لنور : ادهم حبيبي انت جيت بجد انا مش مصدقه نفسي بجد وتبكي 

ادهم بحب : انا بجد جيت ياقلبي متخافيش وبعدين بطلي عياط لحسن الميكب يتيهدل وتطلعي لادم عفريت كدا 

نور بضحك وهي تضرب اخوها : انا عافريت ماشي 

ادهم بضحك : دا انتي قمر والنعمه يلا بقا علشان ادم ميهزقنيش 

نور بضحك : ماشي يلا 

شكل ادهم اخو نور 


فستان نور 


جزمه نور 


فستان تبارك 


جزمه تبارك 


بدله ادم 


نزلت نور الي ادم الواقف أمام السلم ينتظرها يأخذ يدها وهو مبهور بجمالها رقم انه يظهر عليها الحزن من كلام سوزي ولاكن تحاول أن تداري ذلك الحزن بقدر الإمكان ولاكن لم يخفي علي ادم نظره الحزن في عيون نور فقد اعتقدت أن جميع الناس سيقولون عليها مثل سوزي 

ادم وهو يجعل نور تجلس علي الكرسي المخصص لكتابه الكتاب ويجلس بجانبها ويجلس والد نور أمام ادم ويضع يده في يد ادم ويبدأ الامازون في كتب الكتاب ويمسك ادم يد نور من تحت الطاوله وهو يبتسم اهو ينظر إليها ويتوه في عيونها ينظر إليهم الجميع منهم من ينظر بحب ومنهم من ينظر بحقد مثل سوزي ووالدتها ومنهم من بتمني لهم السعاده 

يفيق الجميع علي الجمله المشهوره (بارك الله لهما وبارك عليهما وجمع بينهما في خير) 

يأخذ ادم نور في حضنه ويحملها ويدور بها وتدمع عيون نور من المشاعر والكسوف وظل يحتضنها لبضع دقائق حتي فاق الاثنان علي تسفيق الحضور 
انزل ادم نور وطبع قبله طويله فوق جبينها 

ادم بحب : مبروك يانوري اخيرا بقيتي ملكي

واشتغلت اغنيه سجل يا تاريخ كدا سجل 

سجل يا تاريخ كده سجل
ودعنا حياة السينجل
سجل يا تاريخ كده سجل
ودعنا حياة السينجل

و أدينا فيها
هنعيش أحلى ما فيها
و الضحكه تحليها
يلا تعالى نعيش
و أدينا فيها
هنعيش أحلى ما فيها
و الضحكه تحليها
يلا تعالى نعيش

سجل يا تاريخ كده سجل
ودعنا حياة السينجل
ياللي علمتني إزاي أحب و معنى الحب
هحبك أكتر أنا كل يوم
ياللي علمتني إزاي أحب و معنى الحب
هعلمك أنا أنا إزاي يدوم

و أدينا فيها
هنعيش أحلى ما فيها
و الضحكه تحليها
يلا تعالى نعيش
و أدينا فيها
هنعيش أحلى ما فيها
و الضحكه تحليها
يلا تعالى نعيش
سجل يا تاريخ كده سجل
ودعنا حياة السينجل
سجل يا تاريخ كده سجل
ودعنا حياة السينجل

يسلم ادم ونور علي المعازيم والعائله ويبارك لهم الجميع وتشتغل اغنيه لرقصه سلو ( انتي الاحباب ) 

إنتي السلام وقت الحروب
إنتي الشمس ساعة غروب
لما بشوفك قلبي يدوب
ما إنتي ساحرة القلوب
إنتي السلام وقت الحروب
إنتي الشمس ساعة غروب
لما بشوفك قلبي يدوب
ما إنتي ساحرة القلوب
إنتي الأحباب
إنتي الأهل و الصحاب
إنتي الحقيقة في السراب
إنتي الطريق وقت الضباب
إنتي الأحباب
إنتي الأهل و الصحاب
إنتي الحقيقة في السراب
إنتي الطريق وقت الضباب
ما إنتي الحب في دنيا مليانة ضيقة
أحلى حاجة في كل دقيقة
والثانية معاكي تسوي عمر
ما إنتي الأجمل بين البيض وبين السمر
ما إنتي الحب في دنيا مليانة ضيقة
أحلى حاجة في كل دقيقة
والثانية معاكي تسوي عمر
ما إنتي الأجمل بين البيض وبين السمر
إنتي الأحباب
إنتي الأهل و الصحاب
إنتي الحقيقة في السراب
إنتي الطريق وقت الضباب
إنتي الأحباب
إنتي الأهل والصحاب
إنتي الحقيقة في السراب
إنتي الطريق وقت الضباب
إنتي الأحباب
إنتي الأهل و الصحاب
إنتي الحقيقة في السراب
إنتي الطريق وقت الضباب
إنتي الأحباب
إنتي الأهل و الصحاب
إنتي الحقيقة في السراب
إنتي الطريق وقت الضباب
إنتي الأحباب
إنتي الأهل و الصحاب
إنتي الحقيقة في السراب
إنتي الطريق وقت الضباب

ساحه الرقص


شكل القاعه 


يحمل ادم نور ويدوخ بها وسط تسقيف من الجميع وفرحه 

ويجلس ادم ونور في الأماكن المخصصة للعروس والعريس ويتقدم الجميع المباركه 
بعد مرور بضع دقائق يأخذ ادهم اخو نور المايك ويغني لنور ويرقص معها سلو ويغني اغنيه اختي حبيبتي

الفرحة اللي انا حاسس بيها
لا انا قادر اقولها ولا احكيها

اختي حبيبتي وضي عيوني
لعريسها بايدي هوديها

من يوم ماوعينا علي الدنيا
مافارقناش بعضنا لو ثانيه

علي عيني انك تبعدي عني
دمعتي مش قادر اخبيها

والفرحه اللي انا حاسس بيها
لا انا قادر اقولها ولا احكيها

اختي حبيبتي وضي عيوني
لعريسها بايدي هوديها

من يوم ماوعينا علي الدنيا
مافارقناش بعضنا لو ثانيه

علي عيني انك تبعدي عني
دمعتي مش قادر اخبيها

واوعي تنسي ان انا حضنك سرك اخوكي
سندك ضهرك
واوعي تخافي
من اي حاجه
وهجيبلك حقك لو ضايقك

اوعي تنسي ان انا حضنك سرك اخوكي
سندك ضهرك
واوعي تخافي
من اي حاجه
وهجيبلك حقك لو ضايقك

كورال

من اي حاجه
وهجيبلك حقك لو ضايقك

كواااال

من اي حاجه
وهجيبلك حقك لو ضايقك

دي الفرحه اللي انا حاسس بيها
لا انا قادر اقولها ولا احكيها

اختي حبيبتي وضي عيوني
لعريسها بايــــــدي هوديـــــا

دمعت نور من كتر الفرحه ف ادهم كان صوتوا رائع جعل كل الحضور يبكوا من الإحساس 

جاء وقت تلبيس الشبكه ودخل مجموعه من الرجال يحملون علب مجوهرات حمراء كثيره تطلعت نور لهم بزهول ونظرت لادم 

نور لادم : اي دا يا آدم احنا مجبناش شبكه 

ادم بحب : الشبكه هديه من العريس للعروسه ولو انتي نقيتي الشبكه مش هتكون هديه 

نور بحب : انا مش عارفه اعمل اي بجد انا فرحانه أن ربنا رزقني بيك 

ادم بمشاكسه : حبيني تعملي اي تحبيني وبس 

تطلعت نور نحو المعازيم بكسوف 

ادم وهو ياخذ المايك ويفتح العلب 

ادم بحب ظاهر للجميع : دي هديتي لنوري 



والبسها خاتم الزواج 


وهذا الخاتم أيضا 


ادمعت نور من كثره الفرحه وهي غير مصدقه ما تراه 

اتي والد ادم اعطي نور هديه قيمه وقال لها دي هديه من والده ادم كانت جايباها للبنت الي هتخطف قلبه واظن انك خطفتي قلبه وعقله واعطي لها طقم الماظ 

نور بزهول ودموع ومشاعر مختلطه : ايوه بس دا كتير قوي 

ادم بحب : مفيش حاجه كتيره عليكي انا لو اطول اجيبلك نجمه من السما مش هتاخر 

ادم بصوت عالي وهو ياخذ نور في حضنه ويحمل المايك : بحبببببببك يا نوووووووور

  •تابع الفصل التالي "رواية بين الحلم و القدر" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent