رواية زوجتي الفلاحه الفصل الثاني عشر والاخير 12 - بقلم كوثر علي
زوجتي_الفلاحه
البارت 12 والاخير
فاطمه فتحت هاتفهاا وجد
رساله من شخص مجهول الهويه
مضمونها....
مبروك علي القضيه
بس مش عيب القضيه تعمل
الضجه دي كلها وف الاخر
متعرفيش المتهم الحقيقي لو
عايزا تعرفي الا قتل سلوي
لازم تقابليني بكرا في العنوان
الا هبعتهولك ولازم تيجي
لوحدك
فاطمه...انا لازم اروح واعرف الحقيقه
......................
في صباح اليوم التالي تذهب
فاطمه الي ذلك العنوان
فاطمه في نفسهاا... اي المكان
الغريب داا
ياترا مين الا عايزني هناا ؟!
فتستمع الي صوت مألوف
جيتي ف معادك مظبوط
لتلتفت الي مصدر الصوت
لتتفاجي ب..............
فاطمه... علياء
علياء ... ازيك يا فاطمه
فاطمه... انتي الا كلمتيني
علياء .. ايوا انا مهما كان بينا
عداوه بس الا كنا بنتخانق
عشانها ماتت
فاطمه... انتي عارفه مين الا قتل سلوي
علياء.. ايوا عارفه
فاطمه.. مين
علياء ... الا قتل فاطمه هو
نفسه الا خطف رؤي
فاطمه... وانت عرفتي منين
علياء ... لانو اخوياا
لتتفاجي فاطمه بخبطه قويه
علي رأسها افقدتها الوعي
لتستعيد وعيها ف مكان شبيه
بالمخاذن القديمه
لتحاول تحريك جسمها لتكتشف
ان احدهم قام بتقيد جسمها
ووضع شريط لاصق علي فمهاا
سعيد... انتي قومتي
مبروك فوزك بالقضيه
لا ابهرتيني بصراحه
ليها حق المرحومه سلوي
تكرهك وتغير منك ينظر لها
بوقاحه جميله وذكيه فيكي كل
الصفات المغريه
لينزع الشريط الاصق من علي فمهاا
فاطمه بخوف.... انت عايز مني ايي
سعيد... انا مش عايز منك انتي
الا عايزه
بتفحكشي ف الا ملكيش فيه
بتحاولي تعرفي الا قتل سلوي
ليه مش انت طلعتي حبيب
القلب منها عايزه اي تاني انا
مش هستني لما تلفي حبل
المشنقه حولين رقبتي انا الا
هتغدي بيكي قبل ما تتعشي
بياا
فاطمه... انت قتلتها ليه
سعيد ... سلوي دي انسانه
جشعه وتستاهل القتل من زمان
تستاهلل
فاطمه... بس انت مش ربنا مش
انت الا تقول مين يعيش ومين
يموت
سعيد... فكك بقااا من البوقين
الا بتقوليهم ف المحكمه دول
فاطمه ... علياء سلمتني ليك ليه
سعيد ... علياء اختي وهي الا
قالتلي انك لسه بتنخوري ورا
الا قتل سلوي
فاطمه... خطفت رؤي ليه
سعيد مش رؤي الا مقصوده انا
كنت عايز اخطفك انتي بطلب
من سلوي المرحومه كانت
بتكرهك قوي
وانتي جميله اوييي
ليقترب منها ويلمس وجهاا بطريقه لزجه
عمااار... ابعد ايدك القزره دي عنها ياحيوااان
سعيد ... اي دااا ؛ انت جيت هنا ازايي
ليمتلي المكان بافراد الشرطه
سعيد يضع المسدس علي رأس
فاطمه
سعيد... لو حد قرب مني
هفرتكلكم دماغهاا
عمار... لو تلمس شعره منها مش
هخفيك من علي وش الارض
سعيد... امنولي طريق الخروج من هنااا
الظابط... نزلوو. السلاح
وسيبووه يطلع
ليستدير ليفك فاطمه
ويتشتت انتباهه للحظات ليقوم
بيها أحد افراد الشرطه بمراوغته
ويجري عمار ويفك قيود فاطمه
وياخذها ويخرج
ويقومو افراد الشرطه بالقبض
علي سعيد وعلياء ايضاا
.........................
ف الخارج
فاطمه .... رؤي الا قالتلك
مكاني
عمار ... ايوا انتي مكنتيش
عايزاني اعرف ولا اييي
فلاش باااك
فاطمه..رؤي انا في حد بعتلي
رساله انو عارف مين الا قتل
سلوي
وطلب مني اني مقولش لحد ولا
اخد حد معايا
رؤي... وانتي هتعملي ايه
فاطمه... هروح طبعااا
رؤي... انتي مجنونه يافاطمه
ازاي تروحي
فاطمه... انا لازم اعرف الحقيقه
رؤي... انا لازم اروح معاكي
هستناكي بعيد عشان لو حصل
اي حاجه اعرف اتصرف
..........................
في الوقت الحالي
عمار .... لما رؤي شفتك لما
سعيد ضربك علي دماغك
اتصلت بسرعه عليا وقالتلي
وفضلت ماشيه وراكي بالعربيه
لحد ماعرفت انتي روحتي فين
وانا اتصلت بالشرطه وروحتلك
والباقي انتي عارفااه
فاطمه... يااااه الموضوع اخيرااا اتحل
عمار .. ايوا الحمدلله بغمزه
وموضوعنا احنا هيتحل امته
فاطمه بخجل... موضوع اييي
عمار .. تتجوزيني
فاطمه... فاجئتني
عمار ... لا ياشيخه
فاطمه بمراوغه... اديني فرصه افكر
عمار... وحيات امكك
فاطمه... اييي
عمار ... فرحنا الاسبوع الجاااي
انا كلمت عمي وقالي انو موافق
طالما انتي موافقه وبما انك
موافقه فالفرح السبوع الجاي
انا صبرت كتير اوي وكد اووفر
اوي بصراحه
فاطمه... هو في ايه
عمار... يلا اركبي
................
بعد اسبووع
تنزل فاطمه سلم القاعه وهي
غايه ف الجمال
ليأخذ عمار يدهاا
عمار ...هو في جمال كداا
فاطمه... بجد
عمار ... انتي مش عارفه يعني
انا حاسس اني اسعد انسان ف
الدنيا انا بحبك اوي اوي
فاطمه ... وانا كمان
عمار .... وانتي كمان ايي
فاطمه... الا انت قولتوو
عمار .... ايه الا انا قولتو
فاطمه... ااحم .. ب بحبككك
عمار ..... يااااه اخيراا قولتيهاا
لتاتي اللحظه التي ترمي فيها
العروسه بوكيه الورد ليلتقطه
سامح ويعطيه لرؤي
رؤي ... ميرسي
سامح... جميله اوي النهاردهه
رؤي.. بخجل ... ميرسي
سامح.... انتي مش حافظه كلمه تانيه
رؤي بغضب... قصدك اي بقاااا
شاهنداا... ازيك ياسامح
سامح بعدم اهتمام اهلا شاهندا
شاهندا.... وحشتني اويي
رؤي بغيظ... عن اذنكم
سامحح .... انتي عايزا اي
بالظبط ياشاهندا
شاهنداا... سامح انا بحبك
سامح... بعد اذنك
ليذهب سامح الي رؤي
سامح...انتي مشيتي ليه
رؤي... قلت اسيبكم علي راحتكم
سامح.. اومال انتي زعلانه ليه
رؤي... زعلانه!!! لا طبعاا هزعل
من ايي
سامح... انا وشاهندا كان بينا
علاقه وانتهت من زمان
رؤي ... مش باين
سامح... علي الاقل من نحيني
رؤي... وانت بتقولي الكلام دا لي
سامح... عشان بحبك......
بعد مرور 6 اشهرر
عمار... يلا يارؤي هتناخر علي
شبكه رؤي وعمار
فاطمه... خلاص جهزت
عمار ... شكلك جامد وانتي
بطنك لازقه ف مناخيرك كداا
لضربه علي كتفه بغيظ
فاطمه.... اتلم
عمار يلا بينااا
داخل القاعه
يتم عقد قران رؤي وسامح
سويااا
في ذلك الوقت
عمار ... فاكره يوم فرحنا
فاطمه ... فاكره
مخفتش الناس تقولك ازاي
تتجوز فلاحه
عمار... وايه يعني منا حبيبتي فلاحه♥️♥️♥️
البارت 12
يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظه اكتب في جوجل "رواية زوجتي الفلاحه دليل الروايات" لكي تظهر لك كاملة
•تابع الفصل التالي "رواية زوجتي الفلاحه" اضغط على اسم الرواية