Ads by Google X

رواية انت مرادي الفصل الثاني عشر 12 - بقلم يارا ابراهيم

الصفحة الرئيسية

 رواية انت مرادي الفصل الثاني عشر 12 - بقلم يارا ابراهيم 

مر علي ابطالنا 3شهور عاشوا فيهم اسعد ايامهم وفي يوم من الايام........ 

في فيلا مراد ويارا....... 

يارا:/بس اسبوع كتير يا مراد. 

مراد:/معلش يا حبيبتي لازم اروح وبعدين أنتِ مش هتفضلي قاعده في الفيلا لوحدك  روحي لي هنا او روحي لبابا وماما. 

يارا:/ياااهه لسه هروح. 

مراد برفعت حاجب:/أنت هتستهبلي فيلا عمر جانبينا من الشمال وفيلا عامر جانبينا من اليمين... ولا دي حجه. 

يارا:/امم بصراحه حجه... خلاص يا مراد سافر بس عارف كلمت واحده كده ولا كده هعمل ايه. 

مراد بمشاكسه:/هتعملي ايه يا لولو. 

يارا:/اوبس هو انت مش سمعت يا حبيبي عن الستات اللي قطعت جوزها وأكلته. 

مراد بقلق:/خلاص يا لولو وبعدين هو انا اقدر بردو بعد اللي قلتيه. 

يارا:/اه يعني كنت بتفكر تخوني. 

مراد:/بت انتِ هبله.... اخون مين. 

وبعدين اتكلم بجديه وقال........ 

مراد:/يارا انا مش بحبك ولا عمري حبيتك انا عشقتك  وبقيتي حته مني. 

يارا حضنته وهي بتعيط وقالت......... 

يارا:/وانا كمان بحبك وبعشقك بجنون كمان. 

مراد بضحك:/انا مش عارف انتو الستات غريبين اوي. 

يارا:/غريبين ازاي. 

مراد:/لما بتفرحوا بتعيطوا ولما بتزعلوا بتعيطوا اموت واعرف مش بتعيطوا امته. 

يارا:/اممم امشي يا مراد من قدامي. 

مراد:/اهدي يا لولو وبعدين انتِ بتبصيلي كده ليه. 

يارا:/لا مفيش بفكر. 

مراد:/بتفكري ايه وبعدين انتِ بتبصي للبرانده كده ليه. 

يارا:/ايوه... ماهو بفكر هرميك منها ازاي. 

مراد:/باي ياروحي..... ربنا يحفظنا. 

ضحكت يارا علي مراد وعمايله وبعدين قامت تكلم هنا........ 

**********************
في فيلا عمر كانت هنا عماله تصوت وفجأه رن موبايلها فقالت....... 

هنا:/يا حمزه يا حبيبي انزل من عندك......... الوا يا يارا. 

يارا بضحك:/انتِ عماله تصوتي زي الهبله ليه كده صوت جايب لحد عندي. 

هنا:/اه ياني انا خلاص مبقتش قادره استحمل الواد هيموتني بدري. 

يارا:/ههههه حمزه.... ده حمزه ده نسمه كده تتحط علي الجرح يطيب........ يارب سامحني. 

هنا:/نسمه.... تصدقي بأيه..... أنتِ هتدخلي النار بصاروخ علشان كذبك ده. 

يارا:/ههههه يا بنتي حرام عليكي سيبي الولد يعيش طفولته. 

هنا:/ يعني علشان يعيش هو طفولته معيش انا شبابي واموت فيها صح........ ولا وعمر عايز نخلف تاني.

يارا:/ههههه علشان تروحوا مستشفى المجانين. 

هنا:/انتِ بتقولي فيها..... انا عقلي خلاص. 

يارا:/طيب سيبك من حمزه دلوقتي وقوليلي عمر مشي صح. 

هنا:/اه ياختي هيسبني اسبوع مع حمزه. 

يارا:/خلاص هاتي الواد حمزه حبيب خالته وتعالي علشان نروح لخّلود ونوجا. 

هنا:/طيب هلبس والبس الاستاذ حمزه وهاجيلك. 

يارا:/ماشي هتسناكم. 

قفلت يارا التليفون مع هناء وقامت تلبس... 

وبعد مرور بعض الوقت خبط باب الفيلا ففتحت الداده سناء فقال الحارس..... 

الحارس:/يا داده قولي للست هانم ان هنا هانم بره. 

الداده سناء:/مش خليتها تدخل ليه يابني مش الهانم قايله هنا تدخل براحتها في اي وقت. 

الحارس:/قولتلها كده والله بس هي قالت لا خليها تنزل علشان حمزه لو دخل مش هيرضي يمشي. 

الداده سناء:/ماشي يابني روح أنتِ. 

طلعت الداده سناء لاوضه يارا وخبطت كذا مره ما لقيتش حد بيرد فدخلت وقالت......... 

الداده سناء:/مالك يا بنتي في ايه. 

يارا:/مش عارفه يا داده رجعت فجأه. 

الداده سناء:/أنتِ حاسه بدوخه. 

يارا:/لا ليه بتسأل. 

الداده سناء:/كنت عايزة اتأكد من حاجه بس دلوقتي لا. 

يارا:/حاجه ايه. 

الداده سناء:/لا مفيش ممكن يكون برد في بطنك بس استني هروح اعملك حاجه ساخنه. 

يارا:/لا يا داده ارتاحي أنتِ وانا شويه وهبقي كويسه. 

الداده سناء:/اللي يريح يا بنتي. 

نزلت يارا لي هنا فقالت هنا....... 

هنا:/اخيرا نزلتي انا افتكرت القيامه قامت. 

يارا:/ههههه خفه ياختي. 

رد حمزه وهو بيقول لي يارا........ 

حمزه:/كانت بتقول عليكي لو اتأخرت اكتر هتطلع تجيبك من شعرك. 

برقت يارا لي هنا اللي قالت وهي بتحط ايدها على بوق حمزه........... 

هنا:/مش بالضبط الواد ده بتاع حوارات. 

يارا:/اممم هو اللي بتاع حوارات... ماشي يا هنا. 

هنا:/ماهو انتِ اتأخرتي اوي. 

يارا:/اه يعني قولتي. 

هنا:/خلاص بقي يا فوزيه خلي قلبك ابيض. 

حمزه:/لا قلبها اسود. 

برقت يارا لي حمزه وهنا حطت ايدها على بوق حمزه تاني وهي بتقول....... 

هنا:/يلا نمشي قبل ما الواد ده يزود. 

يارا:/اهنيكي الصراحه الواد بيرفكت في التربيه. 

هنا:/انتِ كده ماشوفتيش حاجه 😂. 

يارا:/طالع لمين الواد ده امه وابوه محترمين. 

هنا:/يسلم في امك بس مش تزودي الشكر اوي علشان ضميري بس 😂. 

يارا:/ههههه... ماشي ياختي  يلا وصلنا. 

وقفوا قدام الباب الخارجي فقال الحارس.......... 

الحارس:/اتفضلوا يا هوانم. 

حمزه:/ماهو احنا هنتفضل اصله مش بيت امك. 

هنا حطت ايدها على بوق حمزه للمره التالته وقالت يارا بإحراج........ 

يارا بإبتسامة إحراج:/احم... أحنا آسفين يا أستاذ حاتم بس ده عيل متاخدش علي كلامه. 

حاتم:/ولا يهمك يا هانم احنا بنحب حمزه وعارفينه. 

يارا:/ماشي واتمني حضرتك ماتزعلش. 

مشيت يارا وهنا وهم داخلين للباب الداخلي للفيلا فقالت يارا........ 

يارا:/ايه يا هنا لمي ابنك عشان فضحنا. 

بصت يارا لي حمزه وقالت...... 

يارا:/عيب يا حمزه ده أكبر منك. 

حمزه:/يايا اخرسي. 

يارا:/نهار امك مش معدي. 

مسك يارا حمزه من هدومه وقالت........ 

يارا:/ ولااا امك بتسكت انما انا غيرها ف ايه اتلم بقي عشان انا ممكن اخليك فرجه لامه لا اله الا الله ماشي. 

بص حمزه لامه بخوف فقالت هنا......... 

هنا:/دلوقتي بتبصلي لا انا ماليش دعوه هيا مجنونه وتعملها. 

حمزه:/خلاص يا يايا يا عسل. 

يارا:/لا يا حبيبي انا مش بتثبت زي امك. 

حمزه:/امم خلاص خدي ياستي بس ماتقوليش لمراد علشان مش يشلوحني. 

حمزه باس يارا من خدها فقالت يارا........ 

يارا:/امم خلاص هفكر في الموضوع. 

حمزه:/ايوه بقي يا مزه. 

يارا:/لا كده مافيش فايده. 

هنا:/يلا احنا واقفين بنتكلم ساعه عند الباب ولسه مش خبطنا. 

يارا:/يلا. 

خبطوا علي الباب وفتحت العامله أمينه فقالت أمينه.... 

أمينه:/اهلا يا هوانم اتفضلوا.. اتفضلوا. 

يارا:/اهلا يا إيمي عامله ايه.... وبعدين قولتك مليون مره بلاش هوانم دي. 

أمينه:/ماشي يلا يا يويو. 

يارا:/ههههه ماشي بس بلاش قدام مراد علشان مش يحبسك. 

أمينه:/ههههه... كويس انك حذرتيني. 

دخلوا وسلموا علي الكل فقال خالد...... 

خالد:/بحب قعدتكم اوي ربنا يخليكم لينا يارب. 

نجلاء:/معاك حق والله وكمان الاستاذ حمزه كمل القعده. 

حمزه:/طبعا طبعا انتوا تطولوا. 

فضلوا يضحكوا انما يارا برقتله فقال....... 

حمزه:/احم انا قصدي هو انا اطول. 

ضحك خالد وقال........ 

خالد:/ههههه شكل يارا مسيطرة. 

يارا فجأه حست بدوخه فقالت هنا اللي لاحظت........ 

هنا:/مالك يا يارا. 

يارا:/مش عارفه بقالي يومين عماله ارجع ودلوقتي حاسه بدوخان. 

خالد:/طيب يلا نروح الدكتورة. 

يارا:/لا مش لازم انا. 

قبل ما تكمل كلامها اغمي عليها فقالت هنا....... 

هنا:/رن علي الدكتوره بسرعه يا بابا. 

خالد:/برن اهه. 

نجلاء بشك:/هنا قبل ما تحملي في حمزه كنتي بتحسي بأيه. 

هنا:/برجع كتير بقرف من ريحه الاكل ودوخه. 

سكتت هنا فجأه لما فهمت سؤال نجلاء فقالت بفرحه.... 

هنا:/لا لا بجد ياربي يعني هكون خاله. 

نجلاءبفرحه:/اممم وانا هكوت تيته للمره التالته. 

وفضلوا يضحكوا فطلع خالد بعد ما كلم الدكتوره وقال....... 

خالد بإستغراب:/مالكم بتضحكوا كده ليه. 

نجلاء بحماس:/يارا حامل. 

خالد:/بجد يا مانت كريم يارب. 

وبعد شويه قالت ايجت الدكتوره وكشفت علي يارا وقالت........ 

الدكتوره:/مبروك مدام يارا حامل في شهرين. 

بقلمي/يارا إبراهيم. 

لحد هنا خلص part 12من أنت مرادي اتمني يكون عجبكم ❤❤🤩

 •تابع الفصل التالي "رواية انت مرادي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent