رواية معشوقة المنتقم الفصل الثالث عشر 13 - بقلم سما احمد
💕معشوقه المنتقم💕
البارت الثالث عشر
في البرج
لم يحتلها سلطان النوم ابدا حتي ملت فنظرت لمن ينام بجانبها وضحكت بسخريه هو من يجرح وهو من يرتاح يا ليتني لم اعشقك يوما يا ليتني لم اراك ولا تعلقت بك كم اتمني ان يزول عشقك من قلبي حينها سأتركك للأبد سأعطي لك ذلك الذي ببطني واغادر اترك كلاكما اعترف اكرهه لا اكن له الحب لأنه منك ربما انا اول ام تكره ولدها وتقول جلست علي السرير قليلا ثم وقفت وذهبت بجانب الشباك الزجاجي الكبير كالحائط والذي يطل علي النيل
جاكلين بإبتسامه ساخرة
=الوقعه من هنا بموته اجرب حظي بقي يمكن ارتاح
سيف بحدة وهو يذهب بجانبها
=جاكي اعقلي
جاكلين بخنقه منه
=هعقل بس سبني لوحدي لو سمحت
سيف بنفي
=لا مش هسيبك
سندت رأسها علي الزجاج في صمت تام ليست اجمل فتاة علي وجه الأرض وايضا ليست مميزة لا صوتها رائع جدا ولا ترسم جيدا ولا تؤلف ولا ولا ولا وايضا مهلا يا جاكلين ايضا ولا اكثر واحدة تعذبت في العالم
جاكلين قاطعه الصمت
=في عذاب اكتر من اللي حصل ليا مش كدة
صدمة او زهول حدث له حين تصمت يعني انها ستدبش استمر صامت فاردفت
=اه في اكيد في عارف نفسي ابقي سمكة قرش كبيرة او حوت كبير اوي افضل اكل باقي الأسماك بس دا خارج ارادتي لأني هبقي جعانه بعدين لما يجي اليوم وياخدوني يقتلوني يبقوا يستفيدوا مني كتير اوي هكون سيد الكل واما يجيلي سيد اموت حلو حياته اه حلوة اوي حلوة جدا حلوة
وسندت رأسها علي الزجاج تتمرد دموعها بصمت ظلت عليه فترة ثم اكملت
=هو انا الأم الوحيدة اللي بتكره ابنها اوي وبتتمني ميجيش علي الدنيا تصدق بحاول احسبها هو جاي من ايه قبل ما نتجوز رسمي ولا بعدها بعدين بحس انها مش فارقه في كل الحالات لازم اكرهه يعني اما جاي من خداع ما اللي كان حصل مش حب او جاي من اغتصاب بس عارف هكرهه امته اكتر لأني هههههه في كل الحالات بكرهه اكيد لو جاي من خداع صح اه صح
كان يستمع لها بصمت ويشعر بقلبه يتحول كقلبها لأشلاء ود لو يخرسها لكن مهلا يا سيف اتركها تخرج ما بقلبها سمعها تتحدث مرة اخري
=تيجي واحدة وتقولي انا حامل من واحد اغتصبني معرفوش انا هحسدها عارف الأسوأ ايه ان اللي يعمل كدة شخص بتعشقه ويبقي بيخدعك صعب اوي الحب من طرف واحد
قرر قطع هذا الصمت من ناحيته قائلا
=سامحيني يا جاكي
جاكلين بإبتسامه وهي تتلمس الزجاج
=اللي بيحب بيسامح ما بالك باللي بيعشق انا ببقي مسمحاك من قبل ما تخلص حتي الفترة اللي خدتها مكنتش عشان اسامحك كان عشان اظبط افكاري
سيف بحنيه وهو يمسك يداها
=نبدأ بقا من جديد مش هتندمي انا وربي بحبك يا ج......
جاكلين وهي تنفض يداه
=وانا بكره الكذب يا سيف انت بتكذب اللي بيحب مش بيأذي وانت رمتني بإيدك انا مسمحاك علي اللي عملته بس انسي ازاي انك رمتني لواحده عاملتني ذي الكلبه والعبده متقولش كلمة بحبك دي عارف الكلمه دي بتعمل فيا ايه بتدمرني
وفي لحظة كان يجذبها فوقه والتقط شفتيها يقبلها بكل عشق وشغف وغيظ ومحبه وجنون ابتعد وهي تلهث قائلا
=بتكرهي الأقوال خلينا بقي في الأفعال وانا سيدها
وعاد يلتهم شفتيها من كثرة حبه وشوقه لها وجعل ارجلها تحاوط خصره ووقف وذهب لغرفه اخري غير الذين يناموا بها وضعها علي السرير وابتعد بصعوبه عن شفتيها واشعل نور خافت وعاد لها يعرفها قواعد العشق افعال لا اقوال
في ڤيلا المنشاوي
كان ياسين يدخل ويسحبها ويحمل شنطتها رغم سعادته حين علم بحملها الا انه يجب وحتما ان يعاقبها فلم يعبأ لدموعها الغزيرة كانت ياسمين وحالا ونورسين يجلسوا سويا
ياسمين بحدة
=انت رايح فين ومين دي
ياسين بحدة لها
=شئ ميخصكيش يا ياسمين هانم
حالا وهي تقف وتذهب له
=اهدي يا ياسين في ايه
ياسين وهو يبعدها
=حالا ابعدي انا متضايق ومش عايز ضيقي يطلع عليكي
حالا وهي تبعد يده عن معصمها الذي احمر
=استهدي بالله مش بالطريقه دي وسيبها الوقتي اما تهدي ابقا خدها
ترك معصم ماهي وشنطتها وخرج تاركا اياه فنادت علي الخادمة
=خدي الشنطة دي للأوضه اللي جنب بتاعتي ونضفيها كويس فاهمه
الخادمة بإحترام
=حاضر
حالا وهي تسحب ماهي لتجلس
=واعملي كوبايه لمون ل ماهي هانم بسرعة
وجلست بجانب ماهي ومسحت دموعها بحنيه استغربتها ماهي كثيرا
ياسمين بحقد
=مين دي تعرفي تردي ولا اعمال ياسين الخيريه للشحاتين كترت
حالا بحدة
=ياسمين هانم ماهي هنا قيمتها من قيمتي وقيمتك لأنها مرات ياسين تمام ولو سمحتي اتكلمي احسن من كدة
ياسمين بشهقه
=م ايه
نورسين ببساطه
=مراته يعني زوجته ههههههه كدة فهمتيها اخويا هيعمل فيها فواز الصياد ويجبهم واحدة ورا واحدة
حالا بحدة
=نورسين بطلي......
نورسين بغمزة
=لا يا بت ما انتي علا غانم يعني الأساس والباقي اناناس
واردفت بجديه بعدما ضحكت
=والله نورتينا يا ماهي وربنا يعينك علي ما دخلتي عليه واه ضرتك عسل وهاديه ومسالمه مفيش داعي لمخططات
ووقفت وفردت يداها وذهبت بإتجاه السلم
=انا بكرهه للدنيا هقولها ايوه انا مش بطيقه وسلاما علي حب باعنا فشقلبناه
حركت حالا رأسها بحزن علي تلك الفتاة التي تفقد نفسها يوما عن يوم ونظرت ل ماهي بحزن تطمأنها بنظراتها انها بجانبها
كانت جاكلين تنام مرتديه تيشيرته الذي وبرغم حملها تغوص به وظهرها مقابل صدرة العاري وهو ينام ويده علي بطنها البارزة يحضنها والأخري اسفل رأسها كانوا كعاشقين ليس بين اي من كلاهما مشكله
جاكلين بنوم وهي تلكزه بيدها
=سيف س.سيف عايزة اكل جعانه سيف
فتح عيناه ورغما عنه ضحك فما زالت نائمه وبدأ يلمس بطنها هامسا
=هتحبيه يا قلبي مجرد ما يجي صدقيني وهرجعك ليا يا قلب سيف
واردف في اذنها
=جاكي يا صغننه جاكي قومي يلا
همهمت برفض ناسيه الطعام واستدارت له تضم خصره وتمسح وجهها بصدرة العاري فاعاد شعرها خلف اذنها وقبل عنقها
=قومي يلا يا جاكي جاكي
فتحت عيناها ليلتقي بتلك الزرقاويه رفع ذقنها وانحني ليصل لفمها فهمست
=صباح الخير
قبلها بعشق فشعر بها تبادله وهي تغرس يدها بخصلاته ثم ابتعد وبلل شفتيه هامسا
=صباحي دايما عيونك يا جاكي
جاكلين بإستغراب
=ليه دايما حتي وانت متعصب تقول جاكي ليه ولا مرة قولت اسمي كامل
سيف بإبتسامه وهو يلملم شعرها
=انا نفسي مش عارف بس بحسها مش مجرد اسم بحسها بتخرج من جوايا
ابتسمت بروعه فاردف بحنيه وهو يضمها له
=لو مش عايزة نروح الڤيلا مش هنروح المهم اشوف ضحكتك دي
جاكلين بخوف وهي تبتلع ريقها
=هنروح بس يا سيف اوعي تسبني لياسمين او تهني وتتغير معايا قدامهم انا بتقتل لما بتهني قدام حد
سيف وهو يرفع يدها لفمه
=وعد يا جاكي مستحيل اهينك طول منا عايش او أأزيكي بس افضلي اضحكي
اومأت برأسها فأكمل بغمزة
=ايه رأيك بقي اعيدلك اللي حصل امبارح عايز احفظك
جاكلين بخجل
=لا وقوم وبطل قلة ادب
سيف بوقاحة ويده تدخل من اسفل التيشيرت تتجول علي جسدها
=وهو في احلي من قلة الأدب
شهقت بفزع فأسكتها بقبلته علي شفتيها ليأخذها دوامة عشق اخري
في ڤيلا المنشاوي
كانت ماهي تجلس بغرفتها وتبكي بغزارة فهو اتي مساء امس وكانت تجلس مع حالا فذهب مع حالا لغرفتهما وتركها وحدها افكارها تأخذه ليلا فيما يفعل مع حالا تكاد تجن من كثرة الأفكار ظلت تبكي ليلا كثيرا وافكارها لا تخلو من التخيلات سمعت طرق علي الباب فمسحت دموعها
ماهي محاوله جعل صوتها طبيعي
=ادخل
دخلت حالا بإبتسامه رائعه قائله بأشياء تجعل ماهي تكاد تجن منها
=ماهي يلا الفطار هيتحط ياسين قال انك حامل ولازم تتغذي كويس يلا قومي
وشدت يدها لينزلوا لأسفل وجدت الكرسي الأساسي للمنضدة فارغ عقدت حاجبيها لأنها تعرف ان ياسين كبير العائله وياسين علي اليمين وعلي اليسار نورسين وياسمين فشدتها حالا لجانب ياسين واجلستها وجلست بجانبها استغربت كثيرا وبدأت افكارها تأخذها لمكان آخر امرتها حالا ان تأكل وبدأت تقدم لها الطعام اما ياسين ينظر لكلاهما سرا ونورسين تضحك عليه
حالا بمرح
=معلش هبله بتضحك من غير سبب كملي اكل
اكملت طعام فقالت ياسمين
=سيف
التفتوا ليجدوه يدخل ومعه جاكلين يحاوطها بزراعه كأنه يحميها من كل شئ
سيف بهمس لجاكلين
=علي الأوضه علي طول انا لسه مشبعتش علي فكرة
جاكلين بغيظ ملذذ له
=متحسسنيش انك عريس جديد ايه مشبعتش دي يا حبيبي انا حامل منك
سيف بغمزة ووقاحه
=هو اللي يتجوز جاكلين اللي كلها امكانيات يشبع
جاكلين بغيظ وخجل
=سييييف
نورسين بدراميه
=اهلا اهلا بأبن اخويا الغالي اقوم اسلم
وذهبت تحتضن جاكلين بقوة فضحكت جاكلين عليها قائله
=يا بت فطستيني انا مش ابن اخوكي
نورسين بضحك
=ابن اخويا في بطنك يبقي احضنك انتي
جاكلين وهي تضرب رأسها
=اقنعتيني يا عيلة
سيف بضحك
=العيلة هي انتي يا جاكي نورسين اكبر منك باربع شهور
جاكلين وهي تنظر حولها بطريقه مضحكة
=ايه الكسفه دي يا ربي
نورسين بشموخ مضحك
=تقوليلي يا طنط اقل من كدة مش هقبل
سيف مقلدا اياها
=وانتم الاتنين تقولولي يا جدو اقل من كدة مش هقبل
ضحكت كلاهما فحضنهما الاثنان يقبل رأسهما فهو لا يملك اغلي منهما اما ياسمين فكانت ضحكاتهما كالنار علي قلبها كالنيران
حالا لماهي بإبتسامه
=دا سيف اخو ياسين سيف اصغر منه بسنه بس كون نفسه بنفسه وياسين بيحترمه ويعمله حساب علي انه الكبير والاتنين بيحبوا بعض اوي واللي هناك مرات سيف جاكلين وهي الوقتي حامل في التامن ربنا يكملها علي خير
ماهي بخفوت
=يا رب
سيف بلهجة أمر
=روحي يا نورسين كملي اكل واحنا هنقعد في الصالون لحد اما تخلصوا
نورسين بإستغراب
=مش هتسلم
سيف بإبتسامه
=بعد الأكل يلا
كانت جاكلين تتحاشي النظر لياسمين وذهبت معه للصالون فجلس وهي بحضنه يلعب بشعرها
سيف بحنيه
=لو حاسه انك متضايقه قولي نمشي ومنرجعش
جاكلين وهي تلعب بأزرار قميصه
=لا انا كويسه صحيح مين البنت اللي كانت قاعدة
سيف بخبث
=اه الحلوة اوي دي
جاكلين بغيظ
=سيف رد علي اد السؤال
سيف بضحك
=مرات ياسين اخويا متجوزها من فترة
جاكلين وهي تضم خصره
=مراته كويسة ليه يتجوز عليها
سيف وهو يقبل رأسها
=الحب
جاكلين بحزن وقلبها يعتصر
=يعني انت ممكن تحب وتتجوز عليا
لو اجاب سيجعلها تتعصب كالعادة لكن يجب ان لا يتركها هكذا فتعتقد ان كلامها صحيح شعرت به يجذب شعرها للخلف وينزل علي شفتيها ينهل من شهدهما بعشق رفعت ويجذبها باليد الأخري ليسمعوا صوت شهقه ابتعد وابتسم بوجه حالا ونورسين والثالثه
سيف بمرح غير معتاد
=ترضوا حد يقطع عليكم
حالا بمرح معتاد
=اسفين يا ريس ابقي اقفل الباب بعد كدة
ودخلت احتضنت جاكلين التي ابتعدت عنه بخجل وسلمت عليه باليد واشارت لماهي لتفعل مثلها وجلسوا معه لحقهم ياسين ثم ياسمين التي ما ان اقتربت حتي وقفت نورسين وذهبت بجانب جاكلين وجلست كأنها تخبرها انها لن تسمح لها بالتقرب من جاكلين
نورسين بمرح
=امته هترأونا بقي وتمشوا
جاكلين بضحك
=لا احنا قاعدين هنا علي طول علي راسك
نورسين بوقاحة
=راسي مش حمل رومانسيه وبوس
جاكلين بغيظ
=يا قليلة الادب يا نورسين
نورسين بغمزة
=طالعه لاخويا سيف
كانت ستمسكها فجرت نورسين قائله
=خليكي ببطنك دي يا حموله
عبست جاكلين بطريقه مضحكة
=سيف شوف اختك
جذبها سيف لحضنه وهو يضحك قائلا
=خلاص متزعليش يا جاكي هضربها
جاكلين بسعادة
=بجد
اومأ بتأكيد وياسمين تكاد تجن من معاملته لها وترويضه كالطفله فاقت علي قوله
=يلا نطلع ترتاحي وانا هروح الشغل
ياسمين بحقد
=سيبها يا سيف معانا شويه ملحقناش نشبع منها
شعر بجاكلين تضغط علي ملابسه فاردف وهو يلعب بخصلاتها
=لا هي هتلقيها عايزة ترتاح من الطريق يلا يا جاكي
واخذها وصعد بها لغرفته نظرت للغرفه بتمعن كانت جميلة لكن يحتلها اللون الأسود فاقت علي كلامه
=خليكي هنا لحد اما ارجع مش هتأخر ساعتين وجاي
جاكلين بخوف
=سيف
سيف بإبتسامه
=نعم
جاكلين بدموع تجمعت بلا إرادة
=متسبنيش..... خايفه اقعد هنا من غيرك خايفه تروح ومتجيش
تفهم خوفها واغمض عينه بألم يعتصر قلبه فسبق وتركها بنفسه للعذاب جذبها يدسها بأحضانه
سيف بمرح لينسيها
=انتي اللي قولتي متسبنيش عشان الوقتي لما مسبكيش متقوليش ابعد وانت قليل الادب ومش عارف ايه فاهمه
وحين انهي كلماته حملها بين يديه فشهقت قائله بعبوس
=حرام هتبقي انت وابنك عليا
وضعها علي السرير وحاوطها بزراعاه قائلا
=نعمل ايه ومعانا واحدة ذي البطايه عايزة تتاكل اكل والحمل عامل عمايله معاها ومخليها......
وضعت يداها الاثنان علي فمه قائله
=اسكت خالص انت كلامك بقي قليل الادب اوي
سيف وهو يبعد يدها
=خلاص نفعل بلاش كلام
ضحكت رغما عنه وهي تراه يقترب منها
****************
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية معشوقة المنتقم) اسم الرواية