Ads by Google X

رواية معشوقة المنتقم الفصل الخامس عشر 15 - بقلم سما احمد

الصفحة الرئيسية

  

 رواية معشوقة المنتقم الفصل الخامس عشر 15 - بقلم سما احمد



💕معشوقة المنتقم💕
                                    
                                          
البارت الخامس عشر




                          
كانت تجلس وتنظر امامها بشرود مرتديه بلوزه ذو اكمام واسعه لتخفي الجرح الذي سببته تلك ياسمين وجدت جاكلين تجلس بجانبها




                          
نورسين بإبتسامه هادئه 
=ليه العبوس ده بس في حاجه




                          
جاكلين بحزن
=احكيلي ايه اللي حصل ده ليه ومين اللي عمل كده ياسمين




                          
نورسين بهدوء
=هتعرفي في الوقت المناسب قوليلي انتي احكيلي عنك عن اهلك عرفت انهم ميتين وطبعا مش مصدقه حكايه باباكي قتل بابايا لأن انا...... يلا مش مهم قولي




                          
جاكلين بحزن
=وهو انا لو قولتلك هتصدقيني لو حد هيصدقني كنت قولت ل سيف من الأول




                          
واكملت بدموع
=انا شوفت كتير في حياتي يا نورسين واكتملت ب سيف اللي حسيت انه هيبقي حنين عليا بس للأسف




                          
نورسين بضحكة مؤلمه
=شوفتي طب منا شوفت..... ياسمين صح اللي قتلتهم طب منا شوفتها بتقتل بابا يعني ذيي ذيك




                          
اتسعت اعين جاكلين لتكمل نورسين
=مستغربه صح وهتقولي انتي شريره ووحشه عشان خبيت واني ذي امي انا فعلا ذي امي يا جاكلين بس الفرق ان امي اخبث من ياسمين




                          
فتحت فمها لتتحدث فرت الكلمات ماذا تقول لتكمل نورسين
=اه صح انا يا ستي اتهددت يوم قتل بابا لو اتكلمت ومن فتره اكتشفت ان الخبيثه اللي جوا دي مش امي وانها بتترعب من امي وعليكي بقا امي تبقي مين




                          
تحدثت جاكلين بخفوت وقلق
=مين




                          
نورسين بضحكه عاليه
=هههههههه خالتك سيرين تبقي امي شوفتي بقا




                          
وبدون اي فرصه اتي الخادم قائلا
=نورسين هانم جاكلين هانم مؤيد بيه وخطيبته جوا




                          
نظرت له نورسين واكملت ضحكتها بمراره خطيبته حتي انت يا مؤيد حتي انت




                          
وقفت وسندت جاكلين ليقفوا الاثنان ودخلوا ليسمعوا




                          
ياسين بعصبيه 
=مؤيد انت متتدخلش انا الوقتي بكلم الست دي




                          
مؤيد بحده
=والست دي تبقي خطيبتي يا ياسين




                          
ياسمين بصراخ وغضب
=جايه ليه يا سيرين بعد كل السنين دي




                          
سيرين بشر 
=جايه ادمرك وامحيكي ومش خايفه اياكي تنسي انا مين يا ياسمين




                          
سمعوا صوت ضحكه عاليه سلبت قلبه للمره المليون ليشعر بخفقات قلبه تكاد تكون مسموعه من علوها




                          
نظرت سيرين لهما تعلم احدهم وهي جاكلين لكن الآخري تري من هي هل هي ابنته ابنة سمير




                          
نورسين بضحكه
=خطيبة مؤيد بيه مشرفانا هههههههه يبقي نعمل ترحاب كبير ليها هههههههه خطيبته هههههههه




                          
ظن مؤيد انها تتمسخر لربما انها اكبر منه لكن لا يظهر علي سيرين نهائي هذا تري ماذا هناك




 
جذبت نورسين يد جاكلين ودفعت مؤيد واوقفت جاكلين مكانه ووقفت الجهه الأخري قائله بضحك
=مين شابهها اكتر انا ولا جاكلين ياسين حبيبي قولي




واكملت بدموع
=ههههههههه بصي كده يا حالا قوليلي جاكلين صح شابهها اكتر جاكلين هههههههه بس انا بنتها انا اللي بنتك يا سيرين انا نورسين بنتك انتي




واستدارت امام تلك المصدومه
=ايه مصدومه اهاا نسيت انا اتبدلت بطفله ميته واصلا ياسمين هانم مكنتش حامل ههههههه ضحكت علي عقلك يا سيرين




ونظرت ل جاكلين قائله
=مش قولتلك انا كمان شوفت كتير هثبتلك عندك مثلا مثلا انا عشقت مؤيد وانتي عارفه وماهي عارفه وحالا كمان بس تعرفي انه خطب امي انا ههههههه انا كمان شوفت ياسمين بتقتل بابا وانا اللي امها دمرتها وانا اللي بتكره امها انا كمان شوفت بس تعرفي ايه الفرق..... اني لسه بضحك هههههههه لسه بضحك بالرغم من كل ده لسه




ونظرت ل مؤيد
=انت اتخطبت وانا كمان اتخطبت من يومين يا ريتك جيت بدري يومين كنت شوفتني عروسه هههههههه عروسه ههههههههههه عروسه انا عروسه شوفتي يا سيرين فرحانه يا سيرين اتخليتي عن كل حاجه طب انا ذنبي ايه ردي عليا انا عملت ايه وسيف عمل ايه وياسين عمل ايه وبابا كمان سبتينا ل قاتله ليه ردي عليا




اغمضت عينها وفتحتها وهي تستمع فقط بزهول صدمه غل لتجد نورسين تترنح وفجأه صرخت جاكلين بأسمها وهي تقع واتي مؤيد جريا والتقطها قبل ان تصل للأرض وجدها تنتشل من بين يديه




ياسين بحده
=اختي متلمسهاش فاهم




وحملها ياسين ووضعها علي الأريكه وبدأوا يفيقوها حتي فتحت عيناها




نورسين بتعب
=ياسين طلعني اوضتي




مسح علي شعرها وقبل جبينها وهو يسندها ليصعدوا سويا ومعه حالا وماهي وخلفهم جاكلين التي تصعد بتعب واضح وجدت ياسمين تخرج بشنطه متوسطه من غرفتها




جاكلين بحده 
=راحه فين




ياسمين ببرود
=ابعدي شئ ميخصكيش




جاكلين بعصبيه
=لا يخصني الحاجات اللي واخداه دي تعب جوزي انا وتعب ياسين ومؤيد ومش هسمحلك تاخدي حاجه من هنا فاهمه ولا لا




ياسمين بعصبيه 
=ابعدي من قدامي يا جاكلين احسنلك




جاكلين بحده
=مش هبعد ومش هسيبك تمشي حتي لازم تدفعي تمن كل حاجه فاهمه




نظرت ياسمين بخبث للسلم ولجاكلين وقالت
=جاكلين بقول ابعدي




جاكلين ببرود 
=اظن مش المفروض انتي اللي تهددي حاليا




ياسمين وهي تترك الحقيبه
=انتي اللي جبتيه ل نفسك يا جاكلين




عقدت جاكلين حاجبيها وفجأه وجدت نفسها تدفع من اعلي السلم فصرخت بقوه واخذت ياسمين الشنطه وفرت هاربه وهي تنظر ل جاكلين ومؤيد وسيرين ونورسين التي اتت جريا تنزل من اعلي السلم بشماته وخرجت مسرعه




        
          
                
حمل مؤيد جاكلين بين يديه وجري بها ووضعها بالخلف مع نورسين وركب وبجانبه سيرين وبدأ يقود بسرعه رهيبه




رن فون نورسين فأخرجته من جيبها ونظرت له ولجاكلين ثم مؤيد




مؤيد وهو يقود اسرع
=مين يا نورسين




نورسين بتعلثم 
=دا دا سيف




التفت والتقط منها وفتح ل يسمع صوته يتحدث بقلق
=الو نورسين فينك وجاكي فين مش بترد ليه




مؤيد بجديه
=سيف جاكلين وقعت من علي السلم واحنا رايحين بيها المستشفي تعالي بسرعه




واغلق السكه بينما فزع سيف وصرخ بهم يجهزوا طيارته وحدث بالفعل




وصلوا للمستشفي وحملها مؤيد ودخل بها للداخل وصرخ بهم ان يأتوا فأمرهم الطبيب بتحضير العمليات




نورسين بحده
=انا هدخل معاها العمليات




الطبيب بعمليه
=مينفعش يا آنسه




نورسين بصراخ
=قولت هدخل المستشفي دي كلها تحت امري فاهم وانا هدخل




اشار للممرضه ان تجهزها وبالفعل دخلت مع جاكلين العمليات




بينما كان مؤيد يقف مع ياسين الذي اتي بقلق وبعد ثلاثة ساعات اتي سيف لهم




سيف بقلق
=هما فين جاكي كويسه




مؤيد وهو يربط علي كتفه
=اهدي هما في العمليات




بدأ يمشي بقلق علي جاكلين وليس الطفل اما هم يفكروا ب المثل الشعبي "ابن السابع يعيش وابن التامن لا"




بعد وقت
انطفأ النور وخرجت نورسين الذي يبدو عليها التعب الشديد وقدمت له الطفل




نورسين بتعب
=خده وحافظ عليه دي امانتك لو سبتها من ايدك لحظه هتضيع يا سيف




مسك الطفل ووقعت نورسين امامه فصرخ بأسمها وانحني ياسين حملها بين يديه




ياسين بجديه
=خليك هنا وخد بالك من جاكلين واحنا مع نورسين




وذهب وخلفه الكل الا ماهي التي نظرت ل سيف الذي لا يفهم شئ فقالت
=هقولك يا سيف بيعملوا كده ليه




وبدأت تقص له ما فعلته ياسمين فقط ب جاكلين وجد الطبيب يخرج




سيف بحزن
=جاكي عامله ايه يا دكتور




الطبيب بعمليه
=هي كويسه بس الخبطه جات علي دماغها والظاهر انها اتضربت قبل كده عليه ودا عمل تأثير بس هي الحمد لله كويسه واهم حاجه الراحه التامه وعدم الضغط عليها..... ممكن حضرتك تدي الطفل للممرضه تعمله اللازم




ماهي متدخله
=انا اللي هاخده تقولي هتعمله ايه




نظر لها بإستغراب واومأ موافقا فأخذته من سيف وذهبت بينما دخل سيف ل جاكلين




        
          
                
بعد عده ساعات
الصمت حليف المكان كان يجلس بجانبها علي السرير ويضمها له وهي نائمه في نصف جالسه وعلي الأريكه ماهي وسيرين ونورسين التي تحمل ابن اخاها وعلي الحافه حالا بجانبها مؤيد والأخري بجانب نورسين ياسين الذي يداعب الصغير 




اخبرهم سيف انه لن يتحدث بشئ الا عندما تفيق هي ويعودوا سمعوا طرق علي الباب




سيف ظنا انها الممرضه
=ادخل




دخل خالد ووالده واشاح بنظره عن جاكلين بالرغم ان ليس شئ بنومها الا انه يعرف الأصول




خالد بإبتسامه 
=حمد لله علي سلامة المدام يا سيف




سيف بإبتسامه وهو يشير علي الكرسي
=الله يسلمك يا خالد اتفضل يا معتز بيه اقعد




ذهب خالد حيث يجلسوا قائلا
=ازيكم يا جماعه




اجابوا فنظر لحالا التي اشاحت بنظرها وذهب هو لنورسين وقبل جبينها ابتسمت بمجامله




خالد بإبتسامه
=اخبارك




نورسين بحمحمه 
=تمام شوف ابن سيف يا خالد




خالد بمغازله
=عسل ذي عمته




احمرت وجنتاها فاردف ياسين بمرح
=ايه يا عم خالد نحن هنا وبعدين دي لسه خطيبتك




خالد ناظرا لحالا
=وقريب مراتي




تململت جاكلين بتعب وزادت من محاوطة خصرة فداعب شعرها بحنيه ليجدها تفتح تلك الزرقاويتان




جاكلين بهمس تاعب
=سيف




فتحت عيناها ونظرت حولها ول الذي يقيدها ووضعت يدها علي بطنها وبكت تلقائي قائله
=ابني فين




سيف بحنيه وهو يمشي إبهامه علي وجنتها
=مش تستني الأول اقولك وبعدين تعيطي..... تعالي يا نورسين هاتي النونو ل مامته




جاكلين بإبتسامه
=ولد




سيف وهو يقبل جبينها
=ايوه ولد 




اعطته نورسين الطفل فاعتدلت جاكلين بجلستها وحملته بسعادة قائله
=دا ابني بتاعي لوحدي مش كدة




ابتسم بحنيه كأنها طفلة مؤمأ بتأكيد فقبلت الطفل ومن وجنتيه وجبينه ومسكت يده تقبلها قائلا بطفوليه
=صغير اوي يا سيف هو مش كبير ليه




سيف بضحك 
=ههههههه يا جاكي لسه مكملش يوم مولود دا طبيعي




جاكلين بسعادة
=سيف مسك ايدي يعني هو كدة بيحبني




زاد ضحكة بمرح علي طفوليته زوجته كيف ان تصبح ام وهي هكذا فقالت بعبوس
=متضحكش عليا يا سيف




واردفت بفضول 
=هو اسمه ايه




سيف بحنيه ومرح
=يا جاكي مش ابن الجيران هو دا ابننا واحنا المفروض نسمية سوا




        
          
                
جاكلين بعبوس مضحك 
=لا خده مش عايزاه انا عايزة بنت عشان اسميها جاسمين انما ولد مش عارفه اسميه ايه يلا امشي انت وابنك من هنا




وعند هذا الحد سمعوا صوت ضحكات رائعه وكانت نورسين الذي انفجرت ضاحكة حتي تساقطت دموعها فضحك ياسين هو الآخر




نورسين وهي تشد ملابس ياسين
=جاكلين ضاعت منها ههههههههه




جاكلين بغيظ
=سيييف قوم خد اختك واخوك وابنك وامشوا انتم باردين اصلا




حضنها وضحك مع الكل الذين ضحكوا بمرح
ياسين بمرح
=المهم الصغير ده هتسموه ايه




جاكلين وسيف بتفكير
=معاذ




نظروا لبعض وضحكوا فوقفت نورسين وذهبت حملته بين يديها قائلا
=اهلا بيك في عيلة المنشاوي يا معاذ سيف سمير المنشاوي




جاكلين وهي تدفعه
=انت قاعد ليه قوم يلا عايزة اروح




سيف وهو يكاد يقع
=يخربيت جنانك بالراحة




جاكلين بصراخ في اذنه
=عايزة اروووح اخلص




وفي لحظة كان يحملها بين يديه قائلا
=ياسين الإجراءات




ضحكوا علي جنان كلاهما وحين اتوا ليخرجوا ناد خالد علي نورسين
=نعم يا خالد




خالد بجدية
=كنت حابب اقول ل سيف وياسين يخلوا فراحنا في خلال أسبوعين




نظرت له بصدمة ثم ل مؤيد الذي يتابع بإهتمام وغيرة ثم ابتلعت ريقها قائله
=موافقه




رأت مؤيد يمشي بعصبية للخارج فذهبت الأخري بهدوء حتي لا تلحق به وذهب الكل واخيرا حالا فقال
=مفيش مبروك




حالا بمرارة وحزن
=ازاي مبروك يا..... خالد بيه




وخرجت سامحه لدموعها بالتساقط علي حب مستحيل




جلس سيف مع سيرين وحدهما لا يكن لها الحب ولا الكراهيه واذا اختار سيجد حب ممزوج بعتاب
سيرين ودموعها تتساقط
=بس دا اللي حصل




سيف ببرود
=هو سؤال مين اللي قتل ابويا انتي ولا اختك ولا جوز اختك واحنا ذنبنا ايه




سيرين وهي تمسح دموعها
=معرفش وحتي لو اعرف مش هتصدق




سيف بعصبية
=ليه كله بيقول كدة اصدك مين ياسمين صح ياسمين هي اللي قتلته




سيرين ببرود
=كل اللي اقدر اقوله ان اللي قتل سمير نفسه اللي قتل آدم وشيرمين




اطلق ضحكة رنانه مستهزءة قائلا
=اللي انا بقا متأكد منه ان اللي قتل ابويا آدم




سيرين بضيق
=شوفته بعينك




سيف وهو يعيد ظهره للخلف
=شوفتهم بيتشاكلوا وبيهدده بالقتل




سيرين بهدوء
=بس مشوفتوش قتله لكن جاكلين شافت القاتل بنفسها وقالت لجدها وجدها قالي بس مقلتش مين لأنها اول مرة تشوفه




سيف بهدوء
=سيرين الوقتي مش حابب ادور في الماضي اقعدي هنا معززة مكرمة وقت اما تحبي انا معتش هاممني اللي مات انا الوقتي كل هامي في اللي حاولت تقتل مراتي تقدري تمشي




وقفت وذهبت خرجت تتمشي بالحديقة 




وجدت ابنتها التي تتميز بالصوت الرائع تمسك جيتار وخلفها يجلس مؤيد دون ان تراه وهي تغني بصوت رائع تحاول ان تضخمه علمت الآن انها لا تمتلك فقط قوتها بل مواهبها 




بدأت نورسين بإطلاق اهااات رائعه




"اه منك يا غالي بتمشي في خيالي ودايما في بالي ومش بتروح




حياتي معاكي وروحي معاكي بتنفس هواكي من غيره اموت




دايما بفكر في اللي جاي يا حب عمري واحلي ضي والله انا ل ابنيلك حي واملاه ورووود




حياتي مش هتكمل الا بيك دايما في غيبتك بنديك مش عارف ليه لما بتروح بحتاج اليييك 




اعادت شعرها للخلف ليظهر وجهها علي ضي القمر ودمعه تتمرد 




اتمنيت من ربنا انك تكوني ليا اكون مرايتك في الحياة وتشوفي نفسك فيا




لو خوفتي مرة من الحياة هحضنك واضمك




احسسك بالأمان انا بعشق ضلك فيك حنيه بتخليك جوا مني بخليك يا اغلي مني مش لاقيك انت فين




اه منها لمسه ايديك وانت بتمشي في الوريد
ولا منها نظرة عنيك بتدوبني فيك "




مسحت تلك الدمعة وهي تطلق اهااات رائعه وتوقفت تنظر للقمر مبتسمه




وقف مؤيد والتفت فوجد سيرين اقترب ورفع يدها لفمه وقبلها قائلا
=انتي هنا من امته




سيرين بإبتسامه
=من أول الأغنيه




مؤيد بجدية
=طيب.... سيرين بفكر نعلن خطوبتنا




سيرين بجدية
=مؤيد انت بتحبني بجد ولا لأني شبه نورسين




مؤيد محاوله التغلب علي قلبه بعد قرراها الزواج من خالد
=معاكي عرفت الحب يا سيرين




سمع صوتها الساخر وهي تمشي من جانبهم
=معاك انت الحياة تتعاش ومن غيرك ابيع جلاش ههههههه الله عليكي يا بت نورسين




وذهبت فنظر خلفها وقلبه يؤلمه لما يكذب وهو يقع بها حد النخاع تصرف مؤيد او ستخطف من بين يديك 




تركته سيرين وذهبت فنظر خلف كلاهما لا يعرف هو يحب سيرين ويعشق نورسين


 
google-playkhamsatmostaqltradent