Ads by Google X

رواية عشق المراد الفصل الخامس عشر 15 - بقلم رشا السيد

الصفحة الرئيسية

  

رواية عشق المراد الفصل الخامس عشر 15 - بقلم رشا السيد 


  بدر سمع صوت صرختها و الخط اتقطع ، و اخذ مفتاح سيارته
بدر بسرعه : انا لازم امشي حالا
عدي : طب في اي
بدر : بعدين يا عدي سلام
عدي : سلام
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عند نجمة …
عمر بابتسامة خبيثه : كنتي فكره إنك هتقدرى تهربي مني
نجمة بخوف : ونبي يا بابا سبني و انا اوعدك هتشغل اليوم كله بس متجوزنيش


رحاب بعصبيه : يلا يا بت الرجل مستني علشان يكتب الكتاب خلينا نخلص
نجمة بصراخ : لا مش هروح معاكم سيبوني في حالي
رحاب ضربتها بالقلم

عمر بغضب و هوا يمسك يد نجمة و يضغط عليه : يلا امشي
و نزل تحت و خلفه رحاب و مها
نجمة بصراخ : سيبني أنا بكرهك بكرهك بكرهك
عمر ضربها بالقلم جامد جعل فمها ينزف
نجمة : اضربني كمان اعمل الي انت عاوزه بس انا مش هتحرك من هنا
عمر ضربها بالقلم مره آخره لكنها فقدت الوعي
مها اسرع إليها محاوله ان ترجع لوعها لكنها فشلت في ذلك
مها بغضب : انتوا بتعملوا معها كده ليه ، انا مش فاهمه انت اب انت مفيش أب بيجبر بنته على حاجه هي مش عاوزها لكن بالنسبه ليك عادي علشان انت الي هتستفيد مش هي


عمر : انتي ملكيش دعوه ده بنتي و اعمل فيها الي انا عاوزه
مها بعصبيه : لا ليا ده صحبتي و جت عندي تتحمي فيا علشان خايفه من ابوها اللي هوا المفروض احن شخص في الدنيا لبنته ، و اتنفضلوا يلا هنا علشان مطلبش البوليس ليكم
عمر : لا مش همشي و هخدها معايا

مها بعصبيه : لا مش هتأخدها
رحاب بغرور : انتي مش هتقدرى تمنعي أب يأخد بنته
عمر شال نجمة
مها : ابعد عنها سيبها
رحاب منعتها و زقتها و اتخبطت في السفاره و بدأت رأسها تنزف ، رحاب و عمر لما شوفها بتنزف هربوا بسرعه
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
وصل بدر و نزل استغرب أن الباب مفتوح لما دخل انصدم بوجود دم علي الأرض و وجد فتاة مرميه على الأرض و بتنزف مكنش عارف يتصرف ازاي اتصل بسرعه بالاسعاف و بعد عشر دقايق وصلت الإسعاف و نقلوها للمستشفى
بدر كان متعصب انه ملحقش نجمه و مكنش عارف حتى منزلها فين
بدر اتصل ب مراد
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عند عدي و مراد …
عدي : ايوه صح قولي انت عملت اي مع سيلا

مراد : مفيش حاجة قابلتها و اعتذرت ليها و قولتها ممكن ترجعي الشغل تاني
عدي : و هي قالت اي
مراد بهدوء : قالت إنها عاوزه تفكر
عدي : الصراحة عندها حق بعد ما طردتها اقدم الشركه كلها مش هتقدر ترجع بكل سهولة
و هاتف مراد رن و كان بدر
مراد بستغرب : اي بدر بيتصل
عدي : طب رد بسرعه ممكن يكون في حاجه
مراد : ألو
بدر بسرعه : مراد أنا محتاج مساعدتك بسرعه
مراد : في اي
بدر : انا عاوزك تعرفي مكان واحده اسمها نجمة عمر
مراد : طب ليه
بدر : بعدين يا مراد المهم عاوز اعرف مكانها بسرعه

مراد : حاضر
و قفل مراد
عدي : في اي
مراد اتصل ب رعد
مراد : رعد خلال خمس دقائق تبعتلي مكان واحده اسمها نجمة عمر
رعد : امرك مراد بيه
عدي : ممكن اعرف بقي في اي
مراد : معرفش بدر كلمني و قالي انه عاوز يعرف مكان واحده اسمها نجمة عمر
عدي : طب ليه و مين ده اصلا
مراد : معرفش هوا اي مش حاجه تاني
و تم وصل رساله ل مراد بها مكان نجمة و مراد بعته ل بدر بسرعه
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عند سيلا …

كانت ذهبه لمنزل مها و وصلت استغربت لان الباب كان مفتوح و كان المنزل فارغ لكنها أنصدمت من وجود دم و هذا جعلها تدرك ان والد نجمة أتي و كانت خائفه من أن يكون حدث ل صديقاتها
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في منزل نجمة …
في غرفتها
نجمة بدأت ترجع لوعيها و في اللحظة ده دخلت رحاب و عمر
رحاب : أخيراً فوقتي
عمر : يلا علشان تمشي مع جوزك
نجمة بصدمه : جوزي
عمر بهدوء : ايوه انتي اتجوزتي الاستاذ حسن و دفع فيكي 2 مليون
نجمة بغضب : لا الجوازه ده باطله أنا مش موافقه
رحاب بسخرية : احنا مش بناخد رأيك هوا بس بيقولك و بعدين خلاص يا حبيبتي بقيتي مراته و هوا من حقه يخدك حتى لو كان غصب عنك
الباب البيت خبط و فريدة فتحت دخل بدر و هوا بينادي على نجمة

بدر بصوت عالي : نجمة نجمة
عمر و رحاب نزلوا بسرعه على صوته و نزلت نجمة وراهم
عمر بعصبيه : أنت مين و ازاي تعالي صوت في بيتي
نجمة : بدر
 

google-playkhamsatmostaqltradent