Ads by Google X

رواية معشوقة المنتقم الفصل السادس عشر 16 - بقلم سما احمد

الصفحة الرئيسية

  

 رواية معشوقة المنتقم الفصل السادس عشر 16 - بقلم سما احمد

💕معشوقة المنتقم💕
                                    
                                          
البارت السادس عشر




                          
صعد سيف الي غرفته وجدها تجلس وتبكي بشدة وتضع وجهها بين يداها فذهب وجلس بجانبها علي الفراش ووضع يده علي كتفها




                          
سيف بحنيه
=جاكي مالك




                          
اندفعت لحضنه تبكي قائله
=بكرهه انا بكرهه يا سيف مش حباه ولا عايزاه ليه جيه ليه مامتش




                          
سيف بإستغراب
=مين ده




                          
جاكلين ببكاء مرير
=معاذ انا بكره معاذ مش بحبه يا سيف مش بقبل اشتاله بحس بنفور اما يبقي معايا




                          
بحزن مسد علي شعرها وصدمة حقا تكرهه كيف هذا ابنها قطعة من روحها فقال ليغير الموضوع وهو يمسح دموعها
=خدتي العلاج يا جاكي




                          
جاكلين بتذكر
=نسيت




                          
وقف وأخذ العلاج واعطاها اياه اخذته وتمددت فذهب وشدها لحضنه قائلا
=طب هو فين




                          
جاكلين عاقدة حاجبيها
=مين




                          
سيف بضيق
=معاذ يا جاكي




                          
وقف وارتدت خفها وخرجت استغرب وبعد وقت دخلت وهو بحضنها تقبل وجهه وتمددت وهو يحضنها وبدأت تطعمه عقد حاجبيه بصدمة إستغراب اليس من قليل كانت........




                          
جاكلين بحنية
=يا حبيب قلبي انت بص يا سيف واخد عيونك عسل




                          
نظرت له وجدته شارد فاقتربت منه وبدأت تلعب بشعرة اما هو حقا هي وسيرين استلموه اليوم ف كفي دفن وجهه بها وحاوط خصرها بيده واغمض عينه بقت تلعب بشعرة وتقبل ابنهم حتي غفي الأثنان فبعدت يده ووضعت ابنها بينهم وتمددت شدت يده تضعها اسفل وجنتها وتمسكها بكلتا يداها تستمد منه الأمان واغمضت عيناها تذهب في ثبات عميق




                          
مر اليوم واتي يوم جديد
تجمعوا سويا علي الطعام وكان معهم مؤيد وكانت جاكلين تحمل ابنها وتداعبه اما سيف فنفض افكاره وبدأ يطعمها امامهم




                          
جاكلين بخجل
=سيف خلاص




                          
سيف وهو يمسح جانب فمها
=كلي يا حبيبتي لو فضلتي كدة مع معاذ هتنسي تاكلي يلا




                          
واكمل موجها ل نورسين
=خالد كلمني وعايز فرحكم يبقي بعد اسبوعين




                          
نورسين ببرود
=موافقه




                          
ياسين بإستغراب
=نعم دا اللي هو ازاي




                          
نورسين بضحك
=ذي الناس هنتجوز عادي وفرح وزيطة وكدة




                          
سيف محركا رأسه
=نفسي اعرف انتي وخالد دماغكم شغاله ازاي وبتفكروا ازاي




                          
نورسين تاركه ما بيدها
=اقولك انا.... انا وخالد ما بينا مش حب بس ذي ما تقول بيزنس انا عايزة واحد كاريزما استايل غني ويحقق احلامي وهو عايز واحده كاريزما شخصية ليها قيمة في المجتمع يعني هنبقي كابلز مناسب اجتماعيا




                          
ياسين بصدمة
=ازاي بقيتي كدة فين فارس الأحلام والحب




                          
نورسين بضحك مستفز
=حب ايه اللي انت جاي تقول عليه ههههههه الحب كدبة كبيرة اوي عمرك شوفت حب متبادل جاكي حبيتي مش كدة خادتي ايه من الحب خداع خدعك وانت يا ماهي خدتي ايه من الحب ولا انتي يا حالا لو حصل وحبيتي هتاخدي ايه منه وانتي بإسم واحد تاني خالص...... وما الحب الا ل مهوس بالحبيبة حتي يدوم ههههههه والله اني فنانه
    
                
ووقفت مشت قليلا ثم استدارت قائله
=تصدقوا انا كمان حبيت وخدت من الحب ههههههه والدتي صح هي اللي ولدتني ههههههه




واكملت بصوتها الرائع وهي تصعد 
=عايز تبعد ما تبعد واجرح قلبي وعنيا خوني ما واحدة غيرها مش اقرب واحدة ليا ههههههه




حالا بعدم تصديق
=مين دي




سيف ببرود
=ياسين رن علي خالد وقوله موافقين




ياسين وهو يقف متجها لعمله
=ماشي سلام




وذهب وخلفه سيف ومؤيد الذي في حالة لا يعرف معناها




في احد المنازل المنعزلة
كان يفعل رياضه ويجري بسرعة رهيبه متذكرا كل لحظة معها وكل لحظة هي بحضنه رن فونه فتوقف وسمع ما قاله المتصل واغلق




خالد بخبث
=وافقوا بس لازم اعمل حاجة قبل الفرح واعرفك يا حالا ان كانت خطوبتي مكسرتكيش يبقي اكسرك بنفسي 




وابتسم بخبث ورن علي احدهم ليعرف انها خارج المنزل وبالمول فقال
=هاتها ليا في خلال ساعة فاهم وتنفذ اللي قولت عليه بخصوص ياسين المنشاوي




واغلق السكة وذهب اخذ شاور وجلس ببنطلون قطني أسود رن فونه فاجاب قائلا
=طلعها اوضتي وانزل امشي انت وكل الحراس فاهم




واغلق السكة وفي غضون خمسة دقايق كانت حالا مدفوعه بالغرفه




حالا بشراسه وغيظ واعينها مغميه
=براحة يا حيوان يا غبي اعرف بس مين اللي عامل كدة وهطلع بروحه




اشار خالد ان يمشي فذهب ووقف هو نظر لها بعصبية مرتديه فستان للركبة سماوي بكت سميك ذو فتحه صدر وشعرها ينسدل جذبها من خصرها لتصطدم بصدرة العاري




حالا برعب
=مين انت مين ابعد عني




بعد ذلك الشئ عن عيناها فتحدثت بصدمة وهي تحاول دفعه
=خالد..... ابعد عني خالد




خالد بفحيح 
=اخرسي في ممتلكاتي انا بس اللي اتكلم فاهمه




حاولت الإبتعاد وهي مرتعبه لكنه لم يسمح لها ظل متمسك بها قائلا
=ليلة واحدة عايزك ليلة يا حالا تبقي ملكي




حالا بصراخ جنوني
=مجنون انت ولا غبي مفكرني من زبالة خالد الفيومي




خالد بخبث
=بقولك ليلة وانتي واحدة متجوزة ومحدش هيعرف وبرضاكي غصب عنك هاخد اللي عايزة وبفضل يكون برضاكي




حالا وهي تحاول دفعه
=ابعد احسنلك يا خالد انا واحدة متجوزه وبحب جوزي




اشتعلت نار بقلب خالد واعتصر خصرها بغيظ واخرج الفون قائلا
=الظاهر انك مش هتيجي غير بالتهديد وهعرفك حبيبك الوقتي ايه اللي هيحصله




وفتح الفون امامها مكملا وهو يريها صورة مباشرة لياسين في مكتبه واحدهم يصوب عليه السلاح من مبني آخر
=الوقتي يا تديني اللي عايزه يا تترحمي علي حبيب القلب قدامك دقيقتين




        
          
                
ظلت صامته تنظر للفون بصدمة ممزوجه بزهول 
=فات دقيقة ردي




فكرت ياسين من انقذها مما هي كانت به وياسين الآن زوجته حامل منه ولكن هي ايضا زوجته وستخونه حتي ولم يكن بينهم شئ فاقت علي صوته
=مبروك عليكي موت جوزك نفذ يالا




حالا بصراخ باكي
=لا لا اوقف موافقه وقفه يا خالد ياسين لا 




خالد بخبث 
=اوقف خلاص بس اما اقولك نفذ تقتله 




واغلق الخط نظر لها ليجدها تبكي فقال بحدة مخيفه
=امسحي دموعك




مسحت دموعها فابتعد وجلس قائلا بخبث
=اقلعي فستانك




حالا بصراخ
=انت واحد حقير وانا مش هعمل كدة




خالد ببرود وهو يرفع الفون
=انتي حرة




عادت تبكي وهي تخلع الفستان وبقت بملابسها الداخلية فوقف وجذبها من خصرها لصدرة العاري وغرس يده بشعرها يرفع وجهها له ليري دموعها وقال
=تعرفي بتمناكي في اليوم كم مرة




توقفت عن البكاء وهو قريب هكذا وابتلعت ريقها بخوف فمسح دموعها ونظر لشفتيها تذكر كيف كان ياسين يريد تقبيلها تحولت عيناه وفي لحظة انقض علي شفتيها يقبلها شعر بجسدها المشدود والرافض بين يديه فابتعد قائله بعصبية
=وربي في دقيقه ارملك واخد اللي عايزة غصب عنك استرخي يا حالا




قالها بصراخ انتفضت واومأت برأسها وهي تحاول الإسترخاء فعاد يقبلها من شفتيها ويعتصر خصرها ام هي فكانت مسترخيه لا تبادله مستسلمة ودموعها تنساب فتعب ورفعها رماها علي السرير واعتلاها




خالد بعصبية
=حالا لو شوفت دمعه هزعلك فاهمه




اومأت وهي ترفع يدها تمسح دموعها فمسك يداها الاثنان اعلي رأسها ومسحهم بالأخري ويده متجهه لما تبقي من ملابسها ليأخذ منها ما يريد رغما عنها وبالرغم من استسلامها الا انها بدأت تمقته وتمقت نفسها وحبها له




في المخزن
كانت تجلس بكل غل تنظر لهم وهم امامها اما سمير فكان يفكر ان عدم امضته السبب في عيشهم حتي الآن فهو ان مضي علي الأوراق يعلم الله ماذا ستفعل ربما ستقتله هو وشيرمين وآدم وهذا الشاب الذي في ربيع عمرة




ياسمين بخبث
=الظاهر ان انت معتش منك فايدة مش ناوي تكتبلي القصر والأملاك اللي ياسين واخدها ماشي انا بقا معتش عايزاهم بس هشفي غليلي من سيرين في اختها




سمير وهو يبتلع ريقه
=يعني ايه




ياسمين بحقد
=مراتك رجعت سيرين رجعت لا ورجعت بصفتها خطيبه حبيب بنتها وعارفين الصدمة يبقي مين




اكملت بغل ل آدم
=يبقي ابنك يا آدم..... فاكر مؤيد صاحب سيف يا سمير يبقي نفسه ابن آدم واللي كان اسمه بردك مؤيد غبي مفكرتش للحظة في الشبه بس ازاي وانت اصلا مشوفتوش غير مرتين المهم الوقتي نورسين بتحب مؤيد بس اللي هتتجوزه سيرين ههههههه




        
          
                
واردفت بخبث
=قريب اوي هجيب ليكم شخص عزيز واقتلها قدامكم ومعتش عايزة املاك استنوا عليا بس فترة عارفين مين الشخص ده..... جاكلين يا تيم




كان تيم ينظر لها بكرة وغل وقرف يقسم انه سيعذبها علي كل شئ فعلته بصغيرته هي وابنها سيف لم يفكر بما فعلته به فهو مجنون بواحدة يعشقها اكثر من نفسه




آدم بعصبية
=طول منا عايش مش هتقدري تيجي نحيتها




ياسمين ببرود 
=يعني لو دخلت رجاله يغتصبوها قدامك هتقدر تعمل ايه وانت مربوط




تيم ببرود مثلها
=جربي كدة يا ياسمين انا بقولك اهو جربي




ياسمين بعصبية
=تيم متدخلش احسن ليك




تيم بضحكه خبيثه
=عارفه ليه متدخلش عشان انتي عارفه تيم كويس وعايزك تعرفي هنسفك انتي وسيف وكل اللي يخصكم قريب بس صبرك عليا




ياسمين بغل
=طول ما انتوا كدة مش هتقدر تعمل حاجة فاهم




تيم ببرود
=اهم حاجة تكوني انتي فاهمه
وعاد للصمت وهي تشتعل غيظا




كانت تجلس علي طرف السرير ظهرها له وهو علي الطرف الآخر مازال الصدمة حليفته هل كانت كيف وهي منذ اكثر من سنه متزوجه اما هي تلعن رؤيتها له تلعن حبها وجنونها به




خالد ببرود
=اطلقي من ياسين وانا هتجوزك بعد نورسين بفترة سر بس مقدرش الغي جوازي من نورسين ولا اقدر اعلن جوازي منك




حالا بسخريه ومراره
=لا كتر خيرك




واكملت وهي تقف
=عند النقطة دي وانتهي كل حاجة كسرتني يا خالد وخدت اللي عايزة واللي الكسرة دي اصعب من اي كسرة بس تعرف حتي لو هتسيب نورسين عشاني مستحيل اسامحك




خالد بعصبية وصراخ وهو يقف
=مين المفروض اللي يسامح مين انا عملتلك ايه انا حبيتك




حالا بصراخ اشد
=كذبت عليا انا محبتكش انا حبيت خالد الشاب البسيط والوقتي انتهينا انا اه في حياتي ما كنت مع ياسين ذي اي اتنين متجوزين بس بسببك خونته بسببك ومستحيل اسامحك




وتركته ونزلت مسرعة لتجد سيارتها وبها المفتاح فركبت وقادتها بسرعة تعرف المكان هذا كانت تبكي لم تشعر به يتابعها بسيارته خلفها وصلت للڤيلا ونزلت جريا للداخل وجدت ياسين امامها فاندفعت لحضنه تبكي




ياسين بفزع
=حالا مالك حالا




زاد بكائها وهي تحضنه بقوة وعلت شهقاتها لم تري ذلك الذي يقف خلفها




ياسين محاوله الإستيعاب
=طب اهدي مش كدة بالراحة




كانت تصرخ بصدرة دافنه وجهها به ليعلم انه حدث شئ وسئ جدا معها 




كانت نورسين تنزل من غرفة اخاها بعدما سمعت من جاكلين كل ما حدث سابقا بحياتها تسأل نفسها فعلا هل اخاها يحبها بعدما استمعت ل جاكلين تشعر وانه كاذب حقا غريبة هذه الحياة الا تسعد أحد دائما




        
          
                
اما حالا لم تهدأ الا عندما اجتمع الكل حولها بدأت تهدأ وتتمسح بصدرة كالطفلة اما ذلك يكور يده بعصبية وهو يكاد يجن من طريقتها




ياسين مداعبا انفها
=هديتي بقا ليه كل ده




حالا بصوت مبحوح
=مفيش كنت كنت ه.هعمل حا.ادثه و.وخوفت




ياسين بمرح
=بتحبيني للدرجه دي




حالا بإبتسامه
=واكتر يا ياسين




وهمست بصوت هامس
=لأنك احسن اخ في الدنيا




ابتسم وقبل جبينها قائلا للكل
=خلاص فضينا مش يلا ناكل




سيف بمرح
=بقيتي عكننه يا حالا ومعرفناش نرحب ب خطيب نورسين




خالد بحمحمة ونظرة قاتله ل حالا الملتصقه ب ياسين
=كنت جاي اقولك عايز اكتب كتابي بكرة علي نورسين




سيف بإستغراب
=انا بجد معتش فاهمك لا انت ولا نورسين




نورسين وهي تجلس
=مش فاهم ايه انا عن نفسي معنديش اعتراض




حرك رأسه بقلة حيلة يعلم ان خلف الاثنان اسرار كثيرة فهو لم يعلم بعد بحبها ل مؤيد ف حين اخبرته ماهي لم تقول له هذا




سيرين بحزن
=مبروك




خالد فقط دونها
=الله يبارك فيكي




سيف وهو يقف
=انا هطلع اجيب جاكي وانت يا خالد استني كل معانا وكمل معانا اليوم




وذهب فقالت حالا الشاحبه
=هطلع شوية وجايه




ياسين بحنيه وهو يمسح علي وجنتها
=متتأخريش




ماهي بحزن 
=استني يا حالا هاجي معاكي
اومأت برأسها موافقه بتعب وذهبا الاثنان




في غرفة سيف
دخل وجدها تضع يداها علي اذنها والطفل يبكي بقوة ويصرخ




جاكلين بجنون 
=اسكت متسمعنيش صوتك انا بكرهك يا رب تموت بكرهك اخرس عااااا اخرس يا رب خده مش عايزاه يا تاخدني انا اسكت عااااا اسكت




سيف بعصبية
=جاكي انتي اتهبلتي سايباه كدة ليه




جاكلين بصراخ 
=خده وامشي ربنا ياخدكم انتوا الاتنين بكرهكم ابعدوا عني يا رب تموتوا وهو قبلك




وبعصبية اقترب وصفعها صارخا بها
=اخرسي




وبالرغم من الصفعة لم تعي بل صرخت به بعصبية 
=ايوه ربنا ياخدكم انتم الأتنين بكرهكم اضربني موتني هفضل ادعي عليكم واكرهكم انتم دمرتوا حياتي اطلعوا منها بقا وسبوني




وانفجرت باكيه بجنون صارخه
=يا جدي الحقني خدني من هنا اااااه




حمل ابنه وخرج ناديا علي اخته التي صعدت فتحدث بعصبية
=ادخلي شوفي الهانم شكلها اتهبلت




نزل بأبنه فدخلت لتجدها تبكي كالطفلة بجنون فذهبت وحضنتها لتجدها تحضن خصرها وتدفن رأسها ب ببطنها باكية صارخه
=يا نورسين الحقيني متسبنيش




        
          
                
ذهلت نورسين من حالتها وتساقط دموعها وهي تراها تبكي هكذا
=يا نورسين ردي عليا متسبنيش نورسين ااااه بكرههم ابعديهم عني نورسين ردي عليا




اقسمت نورسين ان جاكلين ليست ب وعيها وانها اقرب للجنون ظلت تمسد علي شعرها وبصعوبه ابعدتها واجلستها واحضرت دوائها اعطته لها وجعلتها تنام وترتاح وخرجت تمسح دموعها ونزلت 




في غرفة ياسين
دخلت الفتاتان سويا فقالت حالا بهدوء
=اقعدي هنا هاخد شاور واجي




اومأت ماهي موافقه واخذت حالا ملابس ودخلت الحمام جلست اسفل المرش بملابسها تبكي وتكتم فمها متذكره اياه حتي انه لم يعبأ انه سرق عذريتها بل وما جعل الأمر سئ انه سيتزوج وغدا سيكتب كتابه هل كان حبه كذبة




ظلت قرابه النصف ساعة بالداخل وخرجت هي حين نادت عليها ماهي بقلق فخرجت ويبدو عليها البكاء فأعينها متورمه




ماهي وهي تمسد علي كتفها
=مالك يا حالا فيكي ايه




وحين قالت هذا انفجرت حالا باكية واندفعت لحضنها قائله
=تعبانه يا ماهي انا تعبانه اوي




اخذتها ماهي وجلست وبدأت تمسد علي شعرها المبتل وتخبرها ان تتحدث فبدأت حالا تقص لها كل شئ منذ بداية زواجها من ياسين وحتي ما حدث اليوم بينها وبين خالد وماهي كانت تبكي بصمت معها




ماهي بصدمة
=طب ازاي لازم تقوليلهم هيتجوز نورسين وهو انسان مش كويس




حالا وهي تمسح دموعها
=بالعكس خالد كويس وانسان ناجح انا عارفه انا السبب في كل ده هو هيعامل نورسين صح بس اللي قاهرني اني حبيته




وعادت تبكي فمسدت ماهي علي ظهرها بحزن وبعد وقت نزلوا لأسفل وجدوهم يجلسوا علي الطعام ولم يبدأوا




حالا بإستغراب
=فين جاكلين ونورسين




نورسين وهي تنزل 
=جاكلين نايمه وانا اهو




وجلست مكانها وبدأت تأكل بصمت حتي انتهوا وتجمعوا في الحديقه وكان الليل قد حل ونزلت جاكلين وهي تشعر بالزهول من نفسها كلما تذكرت ما حدث 




ذهبت لسيف شدت ابنها بصمت عقد حاجبيه بصدمة وزهول وهي جلست تداعبه بعاطفة اموميه




نورسين بحب وهي تنتقل بجانبها
=انتي كويسه




ظن سيف انها عادت بسبب نورسين ونظر امامه فقالت جاكلين بإبتسامه
=اه كويسة بصي معاذ ماسك صابعي ازاي وبيضحكلي




وتسألت بطفولية
=هو بيحبني




نورسين وهي تقرص وجنتها
=عدا عن انك امه ولازم يحبك اصلا يا حبيبتي محدش يعرفك ومش يحبك




ابتسمت جاكلين بسعادة ممزوجه بطفولية ليتابعها سيف بهيام واضح وحزن مما فعل لها




مر اليوم واتي يوم جديد 
وفي مساء هذا اليوم كان يجلس ياسين مقابل خالد ويده بيد خالد ووسطهم المأذون ونورسين التي ترتدي فستان احمر كت طويل وتجمع شعرها جنبا اما مؤيد وجهه لا يفسر يشعر وانه سيبكي وينهار اه لو تعلم انه يعشقها اكثر من عشقها له اما هي تمثل الجمود الا ان داخلها يريد الصراخ بالتوقف لكنها لن تنسي يوما انه تركها وذهب وعاد وهو يقول انه يعشق امها لن تنسي




المأذون بإبتسامه
=بارك لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير




واردف موجها للعروسه
=تعالي يا بنتي امضي




ذهبت واخذت القلم ونظرت ل خالد ومؤيد الذي ينظر للقلم ويبدو عليه الزعر وامضت 




رأت سيرين دمعه متمردة تساقطت علي وجنة مؤيد وادار وجهه وذهب للخارج فنظرت خلفه بدموع وقلة حيلة




**************
كدة البارت السادس عشر خلص 


google-playkhamsatmostaqltradent