Ads by Google X

رواية انت مرادي الفصل الثامن عشر 18 - بقلم يارا ابراهيم

الصفحة الرئيسية

 رواية انت مرادي الفصل الثامن عشر 18 - بقلم يارا ابراهيم 

عند نهى وهي في العربيه في طريقها للمستشفي كانت بتتكلم في الموبايل........ 

المجهول 1:/طب وانتِ راحه المستشفى ليه خلاص سبيها تولع. 

نهى:/لا علشان مش يشكوا انه انا اللي عملت كده. 

المجهول 1:/ماشي بس ركزي واحذري منهم لانهم اذكية فوق ما تتصوري. 

المجهول 1:/هو ماله ده مش بيتكلم ليه. 

نهى:/مش عارفه..... مالك في ايه. 

المجهول 2:/انا خلاص مش هكمل. 

المجهول1:/نعم نفهم انك خلاص هتبعنا. 

المجهول 2:/انا خلاص حقي رجع اكمل ليه. 

نهى بغل:/لسه... احنا اتفقنا ندمرهم خالص. 

المجهول 2:/انا قولت اللي عندي.... سلام. 

قفل فقال المجهول 1...... 

المجهول 1:/هو فيه حاجه غريبه بس احنا مش فاضيين له دلوقتي. 

نهى:/ممكن يبلغ عنا. 

المجهول 1:/لا متخافيش هو بس العاطفة مأثره معاه شويه. 

نهى:/طيب نكمل بعدين علشان وصلت المستشفى. 

نزل الحارس وفتح الباب وهو بيقول........ 

الحارس:/اتفضلي وصلنا. 

نهى بغرور:/ياريت تقول هانم ولا نسيت اني مرات مراد. 

الحارس:/اسف بس تقيله علي لساني مش عارف انطقها. 

نهى بغيظ:/اممم بس لي يارا بتطنطق عادي صح. 

الحارس:/في فرق شاسع ولا مش شايفة. 

نهى:/خليك فاكر كلامك لما اخلي مراد حبيبي يطردك. 

الحارس:/ماتخافيش فاكر. 

نهى سابته ومشيت وكانت بتبرطم........... 

نهى بغيظ:/اعمل ايه تاني علشان يبطلوا يحبوها. 

دخلت نهى لقتهم واقفين بيعيطوا ماعدا مراد اللي عمال يزعق فيهم وهو بيقول......... 

مراد:/انتم بتسبقوا الاحداث ليه هما لسه قالوا حاجه. 

لقاهم بيعيطوا اكتر فقال بعصبية مفرطه........... 

مراد:/مش عايز اسمع صوت انتوا فاهمين. 

قربت هنا بعصبية منه وهي بتزعق فيه وبتقول........ 

هنا:/ايه هو احنا مش مسموح لنا نزعل وبعدين انت ليه جاي. 

مراد:/هنا انا مراعي خوفك بس اتكلمي بإحترام. 

هنا بسخرية:/احترام اه.... لا خلينا الاحترام ليك. 

هنا اتكلمت نهى وهي بتزعق علي اساس انها بتدافع عن مراد........ 

نهى:/هنا مش علشان اهلك مش ربوكي تيجي تطلعي قلت ادبك علينا. 

هنا:/مين دي اللي اهلها مش ربوها يا فردت جزمه انتِ. 

نهى بدلع:/بص يا مراد بتكلمني ازاي. 

مراد ماردش عليها وهيا اتعصبت اكتر..... 

دخل عمر من باب المستشفى وجري علي هنا وهو بيقول......... 

عمر:/هنا انتِ كويسة... اتعورتي. 

هنا نسيت نهى خالص وحضنت عمر وهي بتعيط وبتقول....... 

هنا بعياط هستيري:/يارا يا عمر.. يارا جوه والله اعلم حالها ايه. 

نهى بهمس سمعته هنا...... 

نهى:/يارب تموت ونخلص. 

هنا سمعتها فقالت بزعيق.......... 

هنا:/موته تشيلك يا بعيدة.. انتِ ايه اللي جابك جايه تشمتي فيها. 

كلهم شدوا هنا اللي انقضت علي نهى بالضرب فقال فهد........ 

فهد:/خلاص يا هنا اهدي. 

هنا:/سيبوني... هيا السبب انا متأكدة سيبوني انا سمعاها وهي بتقول يارب تموت ونخلص. 

كلهم بصولها فقالت نهى بتمثيل وهي بتقرب من مراد....... 

نهى بدموع تماسيح:/لا يا مراد متصدقهاش هيا شكل الصدمه اثرت علي دماغها. 

هنا عمر ماستحملش وقال....... 

عمر:/مراد لِم مراتك انت شايف احنا عاملين ازاي واحنا مش ناقصين دراما. 

مراد:/روحي يا نهى. 

نهى:/بس يا مراد. 

مراد بزعيق:/روحي يا نهى. 

مشيت نهى وبعدين طلعت الدكتورة ف جريوا عليها وقالت....... 

الدكتورة:/اهدوا ماتخافوش مدام يارا بقت كويسه والحمدلله قدرنا نوقف النزيف. 

مراد:/الحمدلله الف حمد وشكر ليك يارب.. ينفع ندخلها. 

نجلاء بقلق:/طب والجنين. 

الدكتورة:/للاسف الوقعه كانت جامده والجنين اتأثر جدا و. 

هنا:/وايه. 

الدكتورة:/البقاء لله. 

مراد:/طب يلا نمشي. 

كلهم بصوله بصدمه فقال........ 

مراد:/بتبصوا كده ليه بتقول جنين يبقي مش يارا وشكلنا ملخبطين. 

فهد:/مراد اهدي. 

مراد:/انا مش فاهم جنين ايه هيا يارا كانت حامل امته اصلا. 

فهد:/بص يا مراد كنا هنقولك. 

مراد:/تقولولي يعني انتم عارفين وانا عامل زي الاطرش في الزفه. 

فهد:/اهدي و وحد الله وتعال اطمن علي مراتك. 

دخلوا كلهم يارا كانت ساكته خالص دموعها بتنزل بصمت وهنا كانت حاضنة يارا عمر وهيا بتعيط قرب مراد من يارا وهو بيقول......... 

مراد:/ابننا راح يا يارا راح. 

يارا دموعها زادت وبدأت تشهق وهي بتحاول تاخد نفسها فقال مراد.......... 

مراد:/اهدي وحاولي تخدي نفسك اهدي. 

الممرضين طلعوهم بره وادها مهدئ......... 

*************************
في لندن....... 

دخل جورج وليلي مطعم فقالت ليلي......... 

ليلي:/مش معني انك جبتني مطعم فخم عمري مادخلته قبل كده يبقي هتعرف تقنعني. 

جورج:/ايه مشكلتك نعمل الفرح هنا. 

ليلي:/لا ماليش فيها هعمله في النمسا. 

جورج:/هو انتِ مش قولتي فرنسا. 

ليلي:/طيب ماهو النمسا في فرنسا. 

جورج:/اممم طب علي فكره النمسا حاجه وفرنسا حاجه تانيه. 

ليلي:/ايه ده بجد..... مافيش مشكله خلاص نعمله في تركيا. 

جورج طلع السلاح فقالت ليلي....... 

ليلي:/انا بقول نعمله هنا وخلاص مش لازم الفذلكه يعني. 

جورج:/خلاص الفرح بعد شهر. 

ليلي:/لا طبعا بعد شهر ايه لا يعني سنه كده. 

جورج طلع السلاح تاني فقالت........ 

ليلي:/هو انا كل ما اقول كلمه مش تعجبك هتطلع لي السلاح. 

جورج:/اه اذا كان عندك مانع. 

ليلي:/مش عندي بس علي الاقل خليها بعد سبع شهور. 

جورج:/ليه. 

ليلي:/علشان يارا حامل فخليها بعد اما تولد وعلشان بردو افكر مش يكمن مافيش نصيب. 

حط السلاح علي دماغها.......... 

ليلي:/انا اطمنت اوي علي نفسي. 

جورج:/ده واجبي. 

ليلي:/بطل رغي وجبلي حاجه اطفحها. 

جورج:/انتِ لسه واكله من شويه. 

ليلي:/انت مالك هيا بطنك ولا بطني. 

جورج في نفسه:/هيا لو جاعت ممكن تاكلني. 

*******************

عند مراد.......... 

كانوا كلهم واقفين بره فقالوا لمراد انه يروح يغير هدومه ويجيب هدوم لي يارا ويجي بس مراد ماكنش راضي وبعد محاولات مشي فدخلوا كلهم لي وقالت هنا........... 

هنا:/انتِ هتعيشي الدور مشي خلاص اصحي. 

يارا:/فصيله اوي. 

هنا بضحك:/لا بس والله ننفع ممثلين. 

فهد بجديه:/يارا هتخبي لامته كان واضح عليه الخوف بجد وكان منهار لما عرف ان البيبي مات. 

يارا:/مش عارفه بس لازم نخلص من نهى لانكم شفتوا هيا عملت ايه. 

هنا:/لو شفتيها وهيا بتدلع كان نفسي اجبها من شعرها بس حاشوني عنها.

يارا:/ههههه اوعدك اول لما نكشفها هخليكي تعملي اللي انتِ عايزاه. 

وهما بيتكلموا فجأة دخل غيث وياسمين وجريوا على يارا بسرعه فقال غيث......... 

غيث:/انتِ كويسة وهو صحيح البيبي. 

قاطعتهم يارا........ 

يارا:/متخافوش كويسة والبيبي كويس. 

ياسمين:/طب الحمدلله طمنتينا. 

***********************
في مكان اول مره نروحه........ 

في قصر الباشا........... 

دخل شخص وطلع علي اوضته قعد علي السرير وهو بيفكر وفجأة خبط الباب فقال.......... 

الشخص:/اتفضلي يا داده. 

الداده:/عامل ايه يا يوسف يا بني. 

يوسف:/الحمدلله يا داده. 

الداده حطت ايدها علي ضهره وقعدت جنبه وهي بتقول........ 

الداده:/ماتزعلش يابني انت عملت الصح. 

يوسف:/انا مش زعلان اني اتبرعت بكل الفلوس للايتام.. كده كده الفلوس دي حرام وانا خلاص قررت ابدأ من جديد وعلي نضافه. 

الداده:/امال زعلان ليه. 

يوسف:/هو انا اهلي رموني وانا صغير ليه يا داده ليه مش كانوا عايزني. 

الداده بتنهيده كلها حزن:/منصور مات ودلوقتي هقدر اقولك الحقيقه وانا مطمنه. 

يوسف بإستغراب:/حقيقه ايه. 

الداده:/منصور مش ابوك. 

يوسف:/ماهو انا عارف هو قالي ان اهلي رموني وهو خدني يربيني. 

الداده:/دي مش الحقيقه. 

الداده:/الحقيقه هيا.............. 

بقلمي/يارا إبراهيم

لحد هنا خلص part 18 اتمني يكون عجبكم ❤❤

ياتري ليه يارا كدبت علي مراد وياتري ايه الحقيقه اللي الداده هتقولها لي يوسف هنعرف ده كله من خلال الاحداث الجايه 🌼🌹

 •تابع الفصل التالي "رواية انت مرادي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent