Ads by Google X

رواية سلطان و الغرام الجزء الثاني 2 الفصل الثاني 2 - بقلم عائشة الكيلاني

الصفحة الرئيسية

 رواية سلطان و الغرام الجزء الثاني 2 الفصل الثاني 2 - بقلم عائشة الكيلاني

سلطان و الغرام 2

سمر بصتلهم بتراقب و برود:ـ لو مش مصدقني تقدر تتاكد يا حبيبي انا عارفه ان المفاجأة مدهشة شوية بس معلش حبيت اول واحد يعرف يكون انت 

اسر بصلها بحده مسك دراعها بغضب:ـ اطلعي برا ياما اطلعك انا من الدنيا خدي ارفك و اطلعي برا بيتي انا مغصبتكيش على حاجة كله برضاكي صح ولا انا غلطان امشي 

سلطان بصوت ارعبهم:ـ اخرسووو... انت فعلا عملت كدا انطق 

غرام هزت راسها بالنفي:ـ لا اسر ميعملش كدا صح يا اسر بتفتري عليك مش كدا اتكلم انا جانبك 

اسر متكلمش فجأة كان نزل كف قوي على وشه من سلطان:ـ بتضربني علشان دى واحدة بت شوارع و 

سلطان ضربه بالقلم تانى و بصلها بغضب اكبر:ـ ادخلي جوه يا بنتي انتي كمان دورك جاي اتفضلي 

غرام بصدمة:ـ انت بتقول اي مين دى اصلا علشان تدخل بيتنا انت ازاي تصدق نصابة زى دى 

سلطان بصوت جحيمي:ـ واقفة عندك بتهببي اي اتفضلي على جوه 

رزان و روان ارتجفو من الصوت مصطفى دخل اوضته و سمر طالعت على فوق و هى بتفكر بخوف سلطان دخل و قعد في الجنينة 

محمود:ـ مستحيل اسر يعمل كدا اكيد في حاجة غلط و لؤي كمان 

رؤوف:ـ اكيد في حاجة غلط اهد و كله هيتحل و لؤي عمل شرع الله اتجوز 

غرام عمل تخد في مهدئ:ـ ياريتني كنت موت ولا شوفت وكستي فيهم اربي و اتعب و في الاخر واحد جرر واحدة في ايده و التاني مش قادرة اصدق مش قادرة 

رؤوف و زينة خدوا بناتهم الى هما سارة و تسنيم و مشيوا لان دا احسن الجو معقد جدا و محمود و لارا خدو عيالهم و مشيو الى هما مراد نورة الكل مشي و سلطان دخل مكتبه و لؤي وراه 

لؤي بحرج:ـ بابا صدقني انا عملت كدا غصب عني و 

سلطان ضربه بال.قلم و قال بغضب:ـ انت يا لؤي انت دا انا بقول عليك اعقل عيالي تهبب كدا انتوا عايزين تجننوني هاا يعني اي غصب عنك انطق يعني اي المفروض انك ظابط و واعي ازاي تهبب كدا 

لؤي:ـ البت لجاتي ليا اقولها لا كانت هتدمر ف ساعدها 

سلطان:ـ وحيات امك لا حنين اوى يالا تتجوز من ورانا و مين واحدة منعرفش عنها حاجة لا اصلها ولا اهلها انت اكيد مش طبيعي اكيد اتجننت غور على اوضك يلااا 

في اوضة لؤي ميرنا قامت:ـ انتي عايزة اي اطلعي برا 

سمر ببرود:ـ تو تو تو اخص عليكى يا صاحبتي دا انا جاية اباركلك حتي تقومي تطردني ملكيش حق دا احنا حتي كونا في ملجأ واحد ولا نسيتي يا ميرنا 

ميرنا:ـ مش عايزة افتكر و انتي جيتي هنا ليه هاا 

سمر بابتسامة سخرية:ـ جيت علشان يكون لابني مكان ولا عايزاه يكون زيك و اطرده من بيته بعد ما مامي اتجوزت رامتك في ملجأ علشان زوجها ابن جوزها اتعرضت ليكي 

ميرنا بصلتها بغضب و ابتسمت بسخرية:ـ صح بس على الاقل عارفه انا بنت مين الا قوليلي يا روحي عرفتي اهلك مين ولا لا اه تلقيكي عرفتي بس محرجة يا حرام 

سمر بصتلها بثبات و دقات قلبها بقت سريعة قربت منها و ضربتها كف قوي رن بمعنى الكلمة بصو لبعض بكره و تحدي و خرجت سمر 

مصطفى كان سامع كل دا لانه كان قريب منهم:ـ شكل كيد السلايف هيشتغل يعني انا كلها كام شهر و هبقا عمو يااا ماشاء الله عيلة تشرف بجد 

تحت غرام واقفة بعضب:ـ يعني اي بكرا انت بتهزر لا طبعا مستحيل البت دى تطلع من بيتي فورر 

سلطان:ـ طبعا طبعا علشان الفض.يحة تكبر و سمعة العيلة تبقا على كل لسان مش كدا اخر كلام بكرا اسر هيتجوزها رسمي 

اسر دخل:ـ امرك بجد موافق بس معلش هو انا غلطت لوحدي ما لؤي غلط ولا لؤي عادي و انا لا يا امي لؤي يكش يولع في الدنيا اسر يتنفس لااا ازاي اسر اتنفس انتي ليه كدا ليه بتحبيه اكتر مني هااا هو انا مش ابنك زيو ايوة غلطت بس عارفين ليه لانها الوحيدة الى بتفهمني و تسمعني مع ان المفروض دا يكون دورك يا امي انا موافق انى اتجوز سمر بعد اذنكم 

اسر خرج بغضب و غرام حطت وشها بين ايديها بصدمة و عدم تصديق هى عمرها ما فرقت بين حد من عيالها بتحبهم كلهم زى بعض لكن اسر شايف العكس 

لكن خرجوا على صوت زعيق:ـ بنتي فين وديتو بنتي فين يا ميرررنا 

غرام و سلطان و الكل طلع على الصوت:ـ اي الزعيق دا انتي مين يا ست انتي 

ملك اتقدمت منها بكره:ـ والله زمان يا خوجاية اد اي الدنيا صغيرة رجعنا اتجمعنا من تاني بس و انتي خ.طفة بنتي زى ما خط.فتي مني حاجات كتير اوى 

لؤي نزل ببرود و معاه ميرنا:ـ ااي الصوت دا انتي ازاي تجي هنا يا ست انتي ازاي تجري تعلي صوتك مفيش بنات هنا اطلعي برا 

ملك مسكت ايد ميرنا لكن ميرنا سحبت ايديها بغضب و كره:ـ انا مش بنتك و اطلعي برا انا دلوقتي ست متجوزة 

سلطان واقف مصدوم و مش مصدق الى بيحصل 

ملك:ـ والله زمان يا ابن عمتي معقول نستني اوى كدا معلش الزمان بيغير بس مش لدرجة أننا منعرفش بعض بس بسيطة انا ملك بنت خالك الى هو اخو امك جبرية مرت ياسين عمك يا غرام الى جوزك سلطان غصب عنكم صح ولا انا غلطانة يا ابن عمتي 

غرام بصدمة:ـ مش فاهمه حاجة انتي هنا ليه 

ملك بجبروت:ـ علشان اخد بنتي لان فرحها النهاردة 

غرام شورت على ميرنا بصدمة:ـ دى بنتك 

ملك:ـ اه والله حتي اساليها يا روحي 

غرام بصتلها بصدمة و .......

يتبع 

و الى جاي دماررر 🔥 🙈 

يا تري غرام هتقبل ميرنا ولا هتعمل اي 🥰

البارت ـ التاني 

عائشة الكيلاني

  •تابع الفصل التالي "رواية سلطان و الغرام الجزء الثاني 2" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent