رواية انتقامي و حبك الجزء الثاني 2 الفصل السابع 7 - بقلم رحمه تاج
عصام بغضب مش عوزين نتز.فت ولا نتفضل انا هق..تلك انت و هي .
مازن بغضب متحترم نفسك ي جدع انت .
ادم مازن متفتحش بقك اتفضلوه اتفضلوه
اابو روان دخل المكتب و عيالوه وره و فارس بص لاسراء تعالي نعمل ليهم قهوه
اسراء تعاله و دخلت المطبخ
ادم بص لمازن مش عوزك تقول اي كلامه .
مازن بس ي ادم
ادم بعصبية سمعتني
مازن حاضر
ادم دخل المكتب و مازن وره و قفل الباب
ادم قعد قصد ابو روان
اابو روان ادم يبني انا وث.ق في تربي.تك انت و اخوك كفايه انكو تربيت فارس كان زي اخويا الله يرحمه
ادم الله يرحمه صدقني ي عمي مازن و روان امبارح كانو اول مره يشوفه بعض اصلا
عصام انت مجن.ون ي عم انت انت مش شايف الصور ولا اي
اابو روان عصام ممكن تهداء
عصام بصص لمازن بغضب
الباب اتفتح و روان دخلت و عيونها حمرا .
روان بصت لمازن و بصت لابوها انتو شك.ين فيه لدرجه دي
ابو روان احنا مش شك.ين احنا جين نفهم حكايات الصور
روان والله بجد يعني انتو مصدقين نفسكم
عصام وقف بعصبيه و رح عليها و مس.كها من شعرها
مازن رح عليه و زق.وه و حط روان وره ضهروه
مازن انتتتت مجنون انت بتمد ايدك عليها
عصام و اضر.بك انت كمان لو عوز
ابو روان بغضب بسسسس
مازن بعصبية بص لروان لقا عيونها حم.ره و شكلها معيطه و بص لابوها انا عوز اتجوز روان
روان اتصدمت و مقدراتش تكلم
ابو روان تجوزها
مازن ايوه هتجوزها
عصام علشان تس.تر علي.ها
مازن بصلوه بقرف انت ازي اخوها و بتقول عليها كده و بص لابو روان ها اي ردك
اللواء بص لروان لقها بصلهم بحزن
مازن سكتوه يعني موفقين انهارده كتب كتابي علي روان
ابو روان بصدمه اي يبني ده
ادم ي عمي مازن طلبها في الحلال و صدقني هم كانو ....
روان قطعتوه بعد اذنك ي استاذ ادم انا موفقه ي مازن و بصت لخواتها انا مش عوزه اعرفكم تاني انتو شك.ين فيه انا و بصت لابوها انت شك.ك في تربي.تك ي و ضحكت بسخريه و قالت ي بابا
ابو روان ازاي يعني تجوزه
روان زي مسمعت ي بابا انا هتجوز مازن و لو موف.قوش مش هتعر.فوه ليه مكان موفق
ابو روان بصلها
روان موفقين ي مازن و خرجت و قفلت الباب وراها
ابو روان وقف
مازن انهارده كتب الكتاب بعد العصر و خرج و سبهم
بعد شويه ادم طلع علي السلم لقا مازن وقف قصد باب اسراء و بيبص من بره الباب رح عليه بس من جنبوه لقا روان بتعيط في حضن اسراء و اسراء بطبطب عليها
مازن بص لادم
ادم شدوه بعيد عن الاوضه
ادم متقلقش كل حاجه تمام
مازن هز رأسه و سكت
ادم يله اتخل كمل نوم و علي انا هكلمك الماذون
مازن ماشي
ادم يله و رح علي الاوضه بتعتوه و دخل
مازن بص علي اوضه اسراء و رح علي الاوضه بتعتوه
علي الظهر روان كانت في الاوضه بتعتها و دموعها نزله و سكته
الباب خبط
ام روان روان حبيبتي في حد عوزك بره
روان مسحت عيونها و خرجت لقت أهلها قعدين و في مند.وب توصيل و مسك بو.كس كبير
المندوب حضرتك روان
روان ايوه اتفضل
المند.وب البو.كس ده جي لحضرتك ممكن تمض.يلي
روان من مين البو.كس ده
المند.وب بص في ورقه ده استاذ مازن الصياد
روان ماشي و مض.ت علي الورقه و المندوب مشي
روان فتحت البو.كس و خرجت فستان ابيض شيك اوووي
إم روان الله ده طلع زوقه حلو اوووي ي بت ي روان
روان هزت راسها و سكتت
ابو روان روان
روان بصت لابوها و بصت لامها بعد اذنك ي ماما و خدات البوكس و دخلت قفلت علي نفسها
ام روان بصت لريان بدموع قوم ي حبيبي شوفها انت
ريان مش عوزه تكلم معايه ي ماما
ام روان دموعها نزلت و سكتت
الباب خبط
ريان قام يفتح لقا بنت
ريان ايوه اتفضلي
مش ده بيت الانسه روان
ريان ايوه
احنا ميكب ارت.ست استاذ مازن بعنتنا ليها
ريان طيب اتفضلوه ماما و رح علي اموه
ام روان بصت للبنت ايوه مين
ريان ده ميكب ارتس.ت ي ماما مازن بعتها لروان
ام روان ايوه اتفضلي اتفضلي تعالي و رحت علي اوضت روان و دخلت هي و البنت
الباب خبط
ريان رح فتح لقا اسراء
ريان اتفضلي ي اسراء
اسراء هي فين
ريان في الاوضه
اسراء لقت اهل روان و اخواتها و ابوها
اسراء ازيك ي عمي
ابو روان الحمد الله ي حبيبتي
اسراء بصت لريان عملت اي في المشروع
ريان هسلموه بكره بس لازم تبقي موجوده انتي و روان
اسراء طيب تمام و النسخه
ريان هديكي وحده بكره بس المهم خطيبك مش طايقني ليه
اسراء فارس لا ي رجل ده بيقولي أني انت محترم و بيعتبرك اخويا و بصت لعصام بضيق و بصت لريان الي بصص ليها و عوز يضحك
اسراء ينهار اسود انا نسيت مرات اخويا علي الباب و جريت علي الباب و ليان دخلت
ريان مش طخبتي
ليان بابتسامه مفيش اي مشكله عادي
اسراء تعالي اعرفك علي عمي ابو روان عمي دي مرات ادم اخويا
ابو روان بابتسامه ازيك ي حبيبتي اكيد اعرفها بس هي متعرفنيش
ليان ابتسمت انا ليه الشرف ي عمي
ابو روان زوق زي ادم بظبط انا مرابي جوزك ده علي ايدي دي اعبال مشيل عيلكو علي ايدي أن شاء الله
ليان ابتسمت بكسره أن شاء الله شكرا لحضرتك
اسراء تعالي نشوف روان و مسكت ايد ليان و رحت علي الاوضه و دخلوه و قفلوه الباب
الباب خبط
ريان رح علي الباب و حازم دخل
حازم بص لابو روان ازيك ي عمي
ابو روان الحمد الله ي حبيبي
حازم بص لريان ونبي نديلي اختي
ريان بستغراب اختك مين
حازم مرات ادم
ريان بصدمه بتهزر
حازم لا والله أنجاز بقا
ريان حاضر اقعد
حازم قعد جنب عمار ازيك ي برنس
عمار ازيك ي حازم عامل اي
حازم كويس
ليان خرجت من الاوضه و بصت لحازم بستغراب اي ي حازم
حازم اتفضلي جوزك علي الفون و مد ايدوه بفون
ليان خدات الفون و حطيتوه علي ودنها
ليان الو
ادم نسيتي فونك ي ليان
ليان اه معلش نسيتوه
ادم و لم تعوز اطمن عليكي
ليان انا مش هتاخر اتصل علي اسراء
ادم و روان عماله اي
ليان كويسه
ادم متتاخريش عليه ها
ليان حاضر
ادم بحبك
ليان احم شكرا
ادم اده شكرا في حد جنبك
ليان ايوه
ادم طيب ماشي شويه و هطمن عليكي تاني و حازم هيفضل موجود علشان اطمن عليكو
ليان ماشي ي ادم
ادم اسمي زي العسل من شفا.يفك
ليان سلام ي ادم
ادم سلام ي عيون ادم و روح ادم و قلب ادم
ليان سلام و قفلت و بصت لحازم و معدات أيدها بفون
حازم خد فون
حازم لازم يعني تنسي فونك
ليان كان اتصل علي اسراء و خلاص و بعدين هو سبني تحت البيت
حازم نعمل اي لاستاذ ادم يعني لازم يزعق علشان بعد عنك دقيقه
ليان هقوله
حازم لا متهزريش
ليان هنشوف ي اخويا العزيز و دخلت الاوضه
حازم لا ليان ي بت خدي دخلت و سبتني و هتشكي ليه
ريان قعد جنب حازم هي ليان اختك الي كانت معانه في ابتدائي
حازم ايوه اختي الصغيره
ابو روان ربنا يخلهالك
بعد خمس دقائق
الباب خبط
ريان رح فتح لقا ياسمين
ياسمين انا جيه لاسراء
ريان اتفضلي
ياسمين دخلت و بصت لابو روان
ياسمين ازيك ي عمو
ابو روان ازيك ي حبيبتي بنت يزن صح
ياسمين بابتسامه ايوه ياسمين
ابو روان بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن انا اخر مره شوفتك كان عندك سنه بسم الله ماشاء الله عندك كام سنه دلوقتي
ياسمين ببتسامه 19سنه
ابو روان تعالي ي حبيبتي اقعدي جنبي هنا
ياسمين قعدات جنبوه
ابو روان حط ايدوه علي شعرها امال اخوكي فين
ياسمين عمي ادم بعتوه مع شهاب في حته
ابو روان وانتي في ثانوي
ياسمين لا دخلت هندسه
ابو روان ربنا يبارك فيكي
روان بابتسامه شكرا
ااسراء خرجت بصت بستغراب لياسمين
ياسمين وقفت عمتو عمي مازن عوز يكلمك وانتي نسيتي فونك
اسراء ايوه نسيتته في أي يعني عوز اي
ياسمين بيقولك كان فيه شنطه في الدولاب سو.ده فين
اسراء هتلقيها في دولابي
ياسمين ماشي
ابو روان هتروحي فين ي ياسمين
ياسمين همشي علشان عمي
ابو روان رني عليه قولي ليه و اقعدي
ياسمين مينفعش يزعل مني هروح اديلوه الشنطه و هاجي تاني
ابو روان بابتسامه ماشي ي حبيبتي
ياسمين وقفت باحترام بعد ازنك حضرتك و رحت علي الباب و عمار عيونه عليها و مشيت فون حازم رن
حازم بص في الفون و بص لريان معلش نادي علي ليان
ريان ماشي و وقف و خبط علي الاوضه ليان خرجت
ليان بصت لحازم نعم
حازم جوزك و بيمد ايدوه بفون بعد كده متنسيش الفون لو سمحتي
ليان ماشي و خدات الفون حطيتوه علي ودنها الو
ادم اتاخرتي ي ليان
ليان اتاخرت فين ي ادم انا مكملتش خمس دقائق
ادم لا اتاخرتي عليه تعالي
ليان حاضر ي ادم
ادم متتاخريش انا وقف قصد العماره
ليان اسراء مش هترده تنزل معايه
ادم سبيها
ليان زعلت منوه جدا حاضر ي ادم نزللك و قفلت الفون
ابو روان لسه بدري ي حبيبتي
ليان بتسامه معلش مره تانيه ادم مستنيني تحت علشان ريحين مشور
ابو روان ربنا معاكو ي حبيبتي
ليان بصت لحازم هتخل اقول لاسراء
حازم ماشي
ليان دخلت أوضه روان و خرجت
حازم وقف هيجيلك تاني ي ريان
ريان ماشي
ليان بصت لحازم خليك انت وانا هنزل هو مستنيني تحت
حازم لا هيز.عقلك
ليان لا متخفش اقعد هو كده كده تحت العماره
حازم ماشي انزلي
ليان خرجت من الشقه و زعلت من ادم انو مسبهاش شويه مع اسراء و روان و زعلت انو شيفها طفله لازم تمشي مع حد علشان مضعش
نزلت لقتوه قصد العماره وقف
ادم اده نزله لوحدك ليه
ليان عادي لم انزل لوحدي
ادم هو اي الي عادي انزل لوحدي
ليان في أي ي ادم هو انا طفله علشان امشي بحراس
ادم مالك ي ليان
ليان مليش بعد ازنك انا طلعه الشقه و دخلت العماره بتعتهم
ادم اتعصب من طريقتها و طلع ورها
ليان دخلت الشقه لقت الكل قعد
ادم و هو دخل من باب الشقه استني هنا انا مش بكلمك
ليان بصتلوه و الكل بيتفرج عليهم و سمعهم
ادم لم اكلمك تقفي انتي عبيطه ولا اي
ليان نعم ي ادم
ادم هو اي الي نعم ي ادم منزلتيش مع حازم ليه
ليان لاني مش عيله صغيره علشان اضيع انا بعرف الطريق كويس
ادم بعصبية هو اي الي عيله صغيره ولا مش صغيره انا بعتك مع اسراء صح
ليان والله انت قولتي سيبي اسراء و انزلي مع حازم معنه كده اني اسراء عادي تنزل لوحدها يعني انت مش وث.ق فيه
ادم اي ده اي ده ايييي دهههه انتيييي بتفكري ازاي
ليان بفكر زي الناس ي ادم انت مش عوزني اخرج من البيت مش هخرج هيبقا بقيت الحياه ح.بس في الأوضه زي الاول صح انا مكملتش خمس دقائق قعده معاهم و طلعت و سبتوه
ادم بصلها و هي طلعها و رح علي اوضه المكتب دخل و قفل الباب و قعد علي المكتب و خرج سجا.ير بيشر.بها و ساكت
ليان دخلت الاوضه فضلت تعيط و اترمت علي السرير و بتعيط بانهيار
ماس دخلت الاوضه و قعدات علي السرير جنب ليان
ليان بصت ليها و بتعيط
ماس انتي زعلانه علشان كده
ليان قعدات عدل و مسحت دموعها علشان مش وث.ق فيه
ماس لا ي حبيبتي و ليه مفكرتيش انو خايف عليكي
ليان بدموع لا ي ماس
ماس ي حبيبتي والله ده ادم بيخاف عليكي و بيحبك هو مستحملش انك تغيبي عنوه و بعدين هو هينزلك مع حازم علشان محدش يديقك
ليان بدت تعيط
ماس فكري ي ليان والله ادم بيحبك و متفكريش بطريقه دي ي حبيبتي هو ادم مش عوز بقعد من غيرك و بيخاف عليكي و بيحبك نا هقوم اجاهز الحاجه و قامت نزلت
قبل العصر ليان كانت في الأوضه بتجهز و مشفتش ادم من سعتها و مرديتش تسئل حد عليه
نزلت كانت قمر جدا كانت لبسه بنطلون أسود و لموني تشرت نص كم و عمله شعرها ديل حصان و لبسه كوتش ابيض
ادم فضل بصص ليه كان ادم لبس نشرت اسود نص كوم و بنطلون چ.نس و كوتش ابيض
ادم بعد عيونه عنها و بص لمازن يله الناس مستنيانه و الكل خرج مع ادم و ليان بعيد عن ادم و ادم بعيد عنها و طلعوه وقفه قصد الشقه
ادم خبط الباب
ابو روان فتح
ابو روان اتفضلوه
الكل دخل و اتعرفوه علي بعض و ليان سكته و قعده جنب ادم
الكل قعد بيكلم و ليان سكته متكلمتش و ادم ساكت
مازن قعد ساكت بيبص لعصام بضيق و عصام بصص ليه بغضب
ادم فونه رن و كان الماذون
ادم وقف بعيد بيكلم في الفون
ام روان ليان ي حبيبتي
ليان بصت ليها
ام روان مالك من سعات مدخلتي وانتي سكته فيكي حاجه
ليان سلمتك ي حبيبتي مفيش حاجه
اسراء خرجت من اوضه روان اي ده اهلين و سهلين منورين بصت لليان اوبه انتي متخانقه انتي و ادم ولا اي
ليان لا مفيش حاجه و سكتت
ادم بص لابو روان الشيخ جي
ابو روان وقف ماشي و رح علي الباب فتحوه و ادم وقف جنب ابو روان
بعد شويه الش.يخ قعد
ابو روان بصوت واطي لش.يخ بقولك ي ش.خنا
الش.يخ بصلوه
ابو روان هي العروسه كانت مت.زوجه و تط.لقت بس لم يد.خل بيها هل ليها ع.ده
الشي.خ كان مكتوب كتبها بس متجو.زوش
ابو روان ايوه
الشيخ لا ملهاش عد.ه
ابو روان ماشي شكرا
الشيخ العفو
روان خرجت بفستان و حطه ميكب و كانت جميله اوووي و الفستان تحفه عليها مازن بصلها و انبهار بجملها
و قعدات جنب ابوها
الشيخ بدأ بيكتب الكتاب و مازن بصص ببسمه لروان
الشيخ بارك الله لهما و بارك عليهما و جمع بينهما في خير
الستات بدأت تزغراط و الكل بيارك ليهم بس روان محض.نتش ابوها ولا اخواتها حضنت امها بس و مازن بص لروان و حضنها و هي حضنتوه و بس راسها و بس أيدها
و اسراء كانت بتصورهم
بعد شويه الكل كان قعد بيكلموه و ادم بيكلم معاهم و ليان سكته
ام روان وانت ي ادم متجوزين اد اي
ادم بص لليان متجوزين من سنتين
ام روان ربنا يرزقم بذريه الصالحه
ادم بابتسامه امين
ليان مديقه كل متف.تكر الموضوع ده تد.يق و تعيط و هي مش عرفه تعيط علشان الكل قعد
ادم بصلها و قرب بس راسها و حضنها و ليان حضنتوه و دموعها نزلت
ادم في ودمها متزعليش مني انا مكنش قصدي ازعلك انا بس كانت قلقان عليكي
ليان بدموع انا اسفه
ادم بس أيدها و ابتسم ليها و ليان بصتلوه بابتسامه
بعد شويه الكل نزل و مازن خد روان علشان يخروجه
مازن بيسوق و روان جنبوه سكته
مازن اي فين لسا.نك
روان ملكش دعوه بيه ماشي
مازن يعني هموت لو مكلمتش معاكي
روان بعصبيه اسكت بقا الله
مازن مش ساكت هتعملي اي يعني
روان قولت ليك ملكش دعوه بيه
مازن لا ليه دعوه بيكي
روان بدموع لا ملكش دعوه بيه
مازن بغضب لا انا جوزك و ليه دعوه بيكي
روان انفجرات في العيط
مازن بغضب اي كلمت جوزك وجع.تك اوي كده
روان بتعيط و بصه بعيط
مازن بغضب ردي عليه
روان لو سمحت اسكت بقا اسكتتتتت
مازن مش متز.فت
روان بعيط بصتلوه محدش وث.ق فيه ي مازن
مازن زعل علشانها
روان بدموع حته اخواتي و ابويه محدش بي.ثق فيه كلهم صدقوه كلم جدي ي مازن كلوهم
مازن مسك أيدها و مسح خدها خلاص بطلي عياط
روان انفجرات في العيط
مازن حضنها و روان مسكت فيه و بقت تعيط بانهيار و مازن مكلمش و بعد شويه بعدات عنوه
مازن بطلتي عياط
روان ملكش دعوه
مازن ي بنتي احترمي نفسك و ضر.بها في وشها
روان اوعه ايدك دي بدل متم.شي من غيرها بعد كده ي رخم
مازن لا احترمي نفسك انتي دلوقتي مراتي و ممكن أكل.ك عل.قه محترمه
روان وريني كده هتعمل اي
مازن لا انا اعمل كتير و زقها في وشها
روان بعصبيه اوعه كده ي ر.......
مازن قطعها بقبل.ها و روان بتبعد عنوه و مازن مسكها لغيت مست.جابت ليه و بعد شويه بعد عنها بيخد نفسه و هي بتخد نفسها زق.توه في صدروه
روان بعصبيه اح.ترم نفسك انتتتتت عرف لو عملت كده تاني ي ت.حش
مازن احترمي نفسك طيب ي بت
روان بت ام تب.تك روحني دلوقتي يله
مازن ده انتي حته شبه صحبي
روان بصتلوه بصدمه
مازن انفجر في الضحك و بس خدها و بدأ يسوق العربيه
و روان اتكسفت جدا و بصت من الشباك بابتسامه
•تابع الفصل التالي "رواية انتقامي و حبك الجزء الثاني 2 " اضغط على اسم الرواية