رواية الجميلة و الوحش الفصل الحادي و العشرون 21 - بقلم نونا
الجميله والوحش البارت الواحد والعشرين
ممكن تتفاعلو علشان التفاعل ع الروايه قليل اوي ودا مش مشجعني انزل ع طول❤️
في اليوم التالي
في غرفه ادم واحلام
احلام صحيت من النوم وملقتش ادم جمبها
اخدت الدوا ودخلت تاخد شاور وغيرت هدومها
الباب خبط
احلام/ادخل
روان دخلت بابتسامه /صباح الخير
احلام بابتسامه/روان
روان حضنتها بابتسامه
احلام /عامله اي ي روح قلبي
روان بابتسامه/الحمد لله بخير انتي عامله اي
احلام طلعتها من حضنها/الحمد لله بخير
روان بابتسامه/فرحت اوي ان انتي وادم اتصالحتو مبروك
احلام بابتسامه/الله يبارك فيكي
روان/انتي علشان وحشاني موت هنقضي اليوم سوا انا وانتي ومش هتخرجي من البيت خالص
روان فلاش باك
ادم رن ع روان
روان ابتسمت وردت/ايوا ي حبيبي
ادم/عامله اي
روان ابتسمت /بخير وانت عامل اي
ادم/انا زي الفل .عايزك تروحي القصر ل احلام .انا عامل لها مفاجأه و عايزك تبقي معاها واطلعوا الاوضه ولو احلام حاولت تطلع برا امنعيها ب اي طريقه علشان متكشفش المفاجأة
وحكي لها بقيت المفاجأة وروان ابتسمت
باااك
احلام/هو أدم ف البيت؟
روان ابتسمت/لاء ف الشغل .هروح اقول لهم يعملو لك فطار
احلام/لاء مفيش داعي هنفطر تحت مع اونكل
روان بسرعه/لاء
احلام باستغراب/لاء لي
روان/احم علشان يعني انتي حامل ولازم ترتاحي انا هقول ل ناديه تجيب الفطار لحد عندك ونفطر سوا
احلام ابتسمت/اوك
وروان طلعت من الغرفه
والعمال تحت بيزينو الجنينه وبيحطو طربيزات بمساعدة الخدم ف القصر وتحت إشراف رضا
عند احلام ف الغرفه
خدت موبايلها ترن ع ادم وآدم رد
احلام/ادم
ادم ابتسم/عيون ادم
احلام/انت رحت الشغل بدري كدا ؟
ادم وهو بيوقع ورق/لاء مش بدري ولا حاجه احنا الضهر ..حضرتك ال صاحيه متأخر
احلام/طب مش احنا اتفقنا هناخد اجازه من الشغل ..رحت لي
ادم ابتسم /منا بظبط الدنيا هنا علشان ناخد الاجازه ونقفل موبايلتنا ونهرب من هنا ومحدش يعرف يوصلنا نهائي
احلام ابتسمت /اممم اذا كان كدا ماشي..متتاخرش
ادم /من عنيا ..متنسيش تاخدي الدوا وتفطري كويس
احلام ابتسمت /حاضر
وقفلو المكالمه
بعد شويه روان و ناديه دخلو الغرفه وناديه حطت الفطار ع الطربيزه
ناديه ابتسمت/اي خدمه تانيه ي احلام هانم
احلام /لا ي ناديه شكرا
روان /يلا اقعدي ادم موصيني تفطري كويس علشانك وعلشان البيبي
احلام ابتسمت/طب اقعدي يلا افطري معايا
وقعدو وبدأو يفطرو
احلام ابتسمت/صحيح عامله اي مع فراس..مبسوطه؟
روان ابتسمت/ايوا ..فراس حنين عليا وطيب ..وراجل بجد .بصي جابلي اي
وورتها الخاتم ال ف ايدها
احلام ابتسمت /الله شكله تحفهه.. مبروك عليكي ي حبيبتي
روان ابتسمت/الله يبارك فيكي
تحت ف الصالون
مالك اعطي الخادمه منيو الاكل ال الطباخ هيضبخو و يقدموه للمعازيم
وطلع الجنينه يشوف كله تمام ولا لا ولقي العمال بيشتغلو و رضا بيشرف عليهم
عند احلام ف الغرفه
خلصو فطار و ناديه شالت الاكل ومشيت
احلام/اي الدوشه ال تحت دي
روان/احم دوشه اي
احلام/انتي مش سامعه ..في دوشه ف الجنينه .استني هبص
روان بسرعه/لاء استني
احلام قعدت مكانها تاني /اي دا في اي
روان /مينفعش تفتحي الشباك وتبصي علشان هتاخدي برد انتي لسه واخده شاور .لازم تحافظي ع صحتك وصحه البيبي
احلام ضحكت/روان انتي كويسه
روان/ايوا كويسه انا خايفه ع صحة ابن اخويا حبيب عمتو
احلام ابتسمت/اوك
عند مالك
راح الشركه يظبط كام حاجه قبل ما يرجع القصر علشان مفاجأه ادم ل احلام
وكان هيروح مكتبه
السكرتيره ال جديده راحت له بسرعه
السكرتيره بابتسامه/صباح الخير ي مالك بيه
مالك وقف/الغي كل مواعيد الاجتماعات بتاعت النهارده ي نهي
نهي بصاله ب اعجاب/امر حضرتك .تحب اجبلك القهوه بتاعتك
جنات من وراهم وهي ماسكه فنجان قهوه
جنات ابتسمت/مفيش داعي انا عملتهاله خلاص
مالك راح وقف قصادها بغضب/انتي بتعملي اي هنا
جنات/اي ي مالك بيه انت ناسي ان انا بشتغل هنا ولا اي
مالك بغضب/كنتي ..كنتي بتتشغلي قبل ما اطردك .و دلوقتي زي الشاطره تاخدي بعضك وتمشي من هنا
نهي ربعت ايدها بغيظ وغيره
لانها عارفه ان جنات كان سكرتيره مالك قبل ما تشتغل هنا وخايفه مالك يرجع جنات الشغل تاني
جنات حطت فنجان القهوه ع الطربيزه و جابت ورقها من مكتبها
جنات بابتسامه/للاسف ي مالك بيه مينفعش تطردني .علشان الورقه ال حضرتك موقع عليها وموافق فيها ان انا اشتغل معاكو. مكتوب فيها ان مينفعش تطرد موظف بدون سبب قبل ما يكمل 6 شهور ف الشغل دا لازم يكون عمل غلطه ف الشغل او مبيعملش شغله ع أكمل وجهه..ونا لسه مخلصتش ال 6 شهور فاضل شهر تقريبا.ف من حقي اكمل ف الشغل دا عادي لحد ما الشهر يخلص واشوف شغل تاني .لاني انا معملتش اي غلطات ف الشغل وكنت بعمل شغلي ع أكمله وجهه
مالك اخد منها الورقه
مالك بغضب ل نهي/نديلي محمد حالا(ال hr)
نهي/حاضر ي مالك بيه
ومشيت
مالك/مفيش الكلام دا انتي مش هتكملي دقيقه واحده ف الشركه هنا
جنات بصت له بحب/ونا مفيش قدره تخليني امشي واسيب الشغل هنا
محمد ونهي راحو لهم
محمد/امر حضرتك ي مالك بيه
مالك بعصبيه وراله الورقه /اي زفت الورقه ال انا موقع عليها دي
محمد بتوتر من عصبيته/ حضرتك دا النظام هنا ف الشركه وحضرتك ال عامله ..ان مينفعش نطرد اي موظف بدون سبب او بدون ما يعمل اي غلطه تستدعي طرده ..يأما هو يمشي ب مزاجه ي اما حضرتك ال تطرده بس بعد 6 شهور
مالك بيحاول الهدوء/طب امشوا من قدامي دلوقتي
محمد و نهي مشيو
مالك قرب من جنات بغضب/طالما مينفعش اطردك قبلها ب سنه..انا هخليكي تمشي بمزاجك قبل الشهر ما يخلص
جنات قربت منه وبصت ف عينه بحب/مهما عملت عمري ما هسيب الشغل دا
مالك بص ف عينها وسرح ف جمال عيونها
جنات ابتسمت
ومالك رجع ل وعيه وبعد عنها بسرعه
ودخل مكتبه وقفل الباب وراه
جنات ابتسمت/عمري ما هبعد عنك تاني وهحاول بكل الطرق تسامحني
نهي راحت لها بغضب وبغيظ /هو انتي اي ..معندكيش كرامه خالص ..طردك اكتر من مره و انتي برضو مفيش دم
جنات/انتي مين ي حلوه معلش
نهي /انا نهي سكرتيره مالك بيه
جنات/كنتي ..كنتي سكرتيره مالك بيه دلوقتي انا رجعت خلاص ..وشوفيلك مكان تاني بقي غير مكتبي ..ارجع الاقيكي شيلتي كل هلاهيلك من عليه. يلا
ومشيت من قدامها
ونهي ربعت ايدها بغضب
عصرا
في القصر
احلام قاعده ف الاوضه ع الكنبه بترسم و روان قاعده قدامها
احلام سابت القلم الرصاص واتنهدت
احلام/لاء انا زهقت مش قادره اقعد ف الاوضه اكتر من كدا ..انا هنزل اشوف اونكل
روان قامت بسرعه/لاء مينفعش بابا نايم
احلام/خلاص هنزل اشم هوا
وكانت هتمشي روان منعتها
روان/ما بلاش وخليكي قاعده معايا شويه
احلام/روان انتي كويسه؟
روان ابتسمت بتوتر/احم اه انا زي الفل
احلام/طب اوعي بقي علشان انا هنزل يعني هنزل
الباب خبط والخادمه دخلت ومعاها كيستين هدايا
الخادمه /الحاجه دي وصلت لك من آدم بيه ي احلام هانم
احلام ابتسمت/ادم ال جابهم؟
وخدتها من الخادمه
والخادمه مشيت
واحلام فتحت كيس وكان فيه دريس ابيض سمبل اوي كان من تصميم احلام ع ايد اشهر مصمم ازياء ف مصر
احلام بابتسامه/الله ..شكله حلو اوي
روان ابتسمت /الله ي احلام بس من تصميم مين
وبصت ع التيكت ال ع الدريس
روان/دا مازن المحمدي اشهر مصمم ازياء اكيد انتي عرفاه
احلام بابتسامه/ايوا .والدريس دا انا ال كنت رسماه
روان ابتسمت/كان لازم اعرف ان الدريس التحفه دا من تصميمك انتي. شكله حلو اوي
احلام ابتسمت وحطته ع السرير وفتحت الكيسه التانيه وكان فيها علبه اكسسوارت كبيره
فتحتها وكان فيها عقد و حلق الماظ وكان شكله تحفهه
ادم فتح الباب ودخل الغرفه
روان ابتسمت/هبص ع بابا تحت وهرجعلك ي احلام
احلام هزت راسها بموافقه
وروان مشيت وقفلت الباب وراها
ادم /عجبوكي؟
احلام بابتسامه/عجبوني بس ؟دول تحفه ..كمان صممت لي دريس من ال انا رسماهم ع ايد اشهر مصمم ازياء ..دا كتير اوي ي ادم
ادم قرب منها وحاوط وسطها ب ايده وبص ف عينها/مفيش اي حاجه تكتر عليكي ابدا
وباس راسها وخدها
احلام ابتسمت /طب دول جبتهوملي بمناسبه اي وهلبسهم فين
ادم/هتلبسيهم النهارده
احلام باستغراب/النهارده اشمعنا
ادم ابتسم ومسك ايدها/تعالي
وخدها وراحو ناحيه الشباك
وفتح الشباك
واحلام بصت لقت الجنينه متزينه و فيها طربيزات وعليها ورد والخدم بيظبطو المكان
ادم/نقدر نعتبره احتفال بسيط بجوازنا ..انا جهزت كل حاجه و عزمت عيلتك كمان .هما اكيد كان نفسهم يشفوكي ب الفستان الأبيض ..هنحتفل معاهم وبعدين نسافر انا وانتي ونهرب من هنا ع المالديف
وطلع من جيبه تذكرتين سفر للمالديف
احلام بابتسامه مش مصدقه ان ادم عمل كل دا علشانها
ودمعت
احلام/انا بحبك اوي
ادم ابتسم ومسح دموعها /ونا بعشقك
وحضنها واحلام حضنته بقوه
مساءا
ف جنينه القصر
كل المعازيم وصلو و الخدم بيقدمو لهم المشروبات والمقبلات وفي موسيقي خفيفه شغاله ف الخلفيه
رجال وسيدات أعمال مهمين
ومدير احلام ف الشغل وبعض من زمايلها وصحفيين بيصورو
وطارق ومالك وفراس و روان و كرم و حمزه و ليليان موجودين
ف غرفه احلام
في بنت جت عملت لها شعرها و حطت ميكب خفيف ولبست الفستان الابيض وهيلز بيضه وكان شكله تحفه ولبست العقد بمساعدة مريم
وبدأت تلبس الحلق ال ادم جابهولها
مريم بصتلها بابتسامه/ شكلك تحفهه
احلام بابتسامه/بجد شكلي حلو؟
مريم بابتسامه/زي القمر طبعا.. كان نفسي اشوفك وافرح بيكي من زمان اوي وانتي لابسه الفستان الأبيض
احلام حضنتها بابتسامه/عقبالك ي مريومه ما افرح بيكي انتي وحمزه يارب
مريم ابتسمت/يارب
وطلعت من حضنها
مريم/هنزل لهم انا بقي تحت
احلام/ماشي
وطلعت من الغرفه و بعد شويه
ادم دخل الغرفه بعد ما لبس البدله ب القميص الأبيض وهو مش مقتنع ب الأبيض ال لابسه دا بس عمل كدا لان احلام ال طلبت منه
ادم بص ع احلام من تحت الفوق ب اعجاب ..كان شكلها حلو اوي زي ما يكون الفستان معمول علشانها وآدم انبهر من جمالها
ادم ابتسم و قرب منها ومسك ايدها وباسها
ادم/شكلك زي القمر
احلام ابتسمت /بجد
ادم حاوط وسطها ب ايده وسرحان ف جمالها
ادم/ اطلعك من الاوضه ازاي وانتي حلوه و زي القمر كدا
وباس شفايفها
احلام ابتسمت وحاوطت رقبته ب دراعها
احلام/وانت كمان شكلك زي القمر بالبدلة. وبالقميص الأبيض
ادم اتنهد وقرب منها/انا مش عارف ازاي طاوعتك ولبست الأبيض دا...بس انا اعمل اي حاجه انتي عيزاها او تطلبيها
احلام ابتسمت/ربنا يخليك ليا يارب ي حبيبي
ادم ابتسم وباس شفايفها
تحت ف الجنينه
فراس واقف عند طربيزه و روان جمبه و باصص عليها ب اعجاب
كانت لابسه دريس زيتي ولامه شعرها ديل حصان وكان شكلها حلو اوي
فراس وهو سرحان ف جمالها/شكلك حلو اوي
روان ابتسمت بخجل/بجد شكلي حلو
فراس وهو باصص ف عينها/اوي
روان ابتسمت و فراس رجع ل وعيه
فراس /احم ..مهو الفستان زوقي برضو يعني لازم يطلع حلو
روان ضربته ف كتفه بغيظ/ي سلام .انت متعرفش تقول كلمه حلوه للاخر ابدا
فراس ضحك و روان بصت له وهو بيضحك عمرها ما خدت بالها ان ضحكته حلوه اوي كدا وهو حلو اوي كدا
عند طربيزه طارق
جمبه كرم قاعدين بيتكلمو و ع طربيزه تانيه حمزه و مريم وليليان
حمزه ابتسم/كلميني عن حلاوه امك النهارده
مريم ابتسمت/شكلي حلو؟
حمزه قرب منها/شكلك زي القمر انا رأيي اكلم بباكي ونسرع موضوع كتب الكتاب دا شويه
مريم ابتسمت/احترم نفسك اختك جنبنا واحنا ف وسط الناس
ليليان /انا واقفه معاكم ع فكره
حمزه /ماشي ي لمضه ماشي
مريم ضحكت
و مالك كان بيسلم ع رجال الأعمال و راح ل طربيزه حمزه
حمزه/اهلا اهلا ب العريس القادم
مالك ابتسم/لاء انتو ال عليكم الدور بقي ..ربنا يتمم لكم ع خير
حمزه/يااارب... ادعيلنا
مالك مسك ايد ليليان/عقبالك ي لي لي
ليليان بابتسامه /شكرا
حمزه ومريم ابتسمو
ومالك موبايله رن
مالك/عن اذنكم
حمزه/اه طبعا اتفضل
وراح يرد ع التليفون بعيد عن الدوشه
و فجأه لقي جنات داخله من بوابه القصر وبصلها من فوق ل تحت ب اعجاب وكانت لابسه دريس بيج و هيلز بيج وفارده شعرها وكان شكلها حلو اوي
جنات راحت له بابتسامه
جنات/ازيك...ي مالك بيه
مالك رجع ل وعيه/احم .. انتي بتعملي اي هنا
جنات ابتسمت/احلام ال عزمتني عندك مشكله؟
روان شافت جنات من بعيد راحت لها بابتسامه ترحب بيها و تسلم عليها واحلام كانت حاكيه لها كل حاجه
روان بابتسامه/جنات ..عامله اي
وسلمت عليها وحضنتها
جنات بابتسامه/الحمد لله انتي عامله اي
روان/زي الفل .تعالي اتفضلي ندخل واقفه لي
مالك سابهم ودخل
جنات اتنهدت
روان/في اي هتفقدي الامل من اولها كدا
جنات اتنهدت بحزن/معتقدش مالك يسامحني
روان/لا طبعا هيسامحك .دا باين عليه بيعشقك مبيحبكيش بس .مشفتيش كان بيبص لك ازاي اول ما دخلتي .دا منزلش عينه من عليكي .. متيأسيش بسهوله كدا
جنات/انا عمري ما افقد الامل هفضل احاول لحد ما يسامحني .هو يستاهل اني احاول علشانه
روان ابتسمت/وانتي كمان تستاهلي تبقي مبسوطه مع مالك .وان شاء الله دا هيحصل قريب
جنات ابتسمت
روان/يلا ندخل
جنات/يلا
ودخلو
وبعد شويه ادم واحلام نزلو من اوضتهم وطلعو من البيت وراحو الجنينه وكل ال موجودين سقفو لهم
و كرم واقف بابتسامه بيبص ع احلام .كان ديما بيحلم يشوفها ب الأبيض ويجوزها وتبقي مبسوطه وسعيده ف حياتها .دا كمان كان حلم مراته الله يرحمها
احلام راحت حضنت كرم و حمزه وليليان ومريم ودعو لها تقضل مبسوطه ديما
كرم حضن احلام بابتسامه/ربنا يسعدك ديما ي نور عيني
احلام ابتسمت/حبيبي ي بابا
وحضنت حمزه
حمزه ابتسم/شكلك زي القمر يبت..ربنا يسعدك يارب
احلام بابتسامه/حبيبي ي حمزه
و ادم كمان سلم عليهم
و احلام حضنت طارق وسلمت عليه
طارق بابتسامه/ربنا يسعدك ديما ي حبيبتي
احلام طلعت من حضنه بابتسامه و بصت ل ادم علشان يسلم ع بباه و يحضنه
ادم حضن طارق وطارق مكنش مصدق نفسه وطارق حضن ادم بقوه و دمع
طارق بابتسامه/مبروك ي حبيبي .الف الف مبروك
مالك و وروان و فراس ابتسمو
وراحو يسلمو ع ادم ويباركو له
مالك/شكلك جامد ب القميص الأبيض بالمناسبه
ادم ابتسم وحضنه بقوه
مالك/ربنا يسعدكم ديما يارب
فراس سلم ع ادم وحضنه بابتسامه/عقبالك ما البيبي يجي ب السلامه يارب
و روان حضنت ادم و احلام وباركت لهم
وبعد شويه الاغاني الهاديه استغلت و ادم واحلام بدأو يرقصو سلوو
احلام بابتسامه/انا مش قادره اصدق ان ادم الحديدي عمل لي المفاجأة الحلوه دي ولبس قميص ابيض علشاني ومش بس كدا دا بيرقص سلوو كمان
ادم ابتسم و قربها ل حضنه اكتر/ادم الحديدي يعمل اي حاجة ف الدنيا دي علشانك
احلام ابتسمت وبصتله بحب
ادم بص ف عينها/بس انا بدأت اندم اني عملت الحفله دي ..انا مش عايز اي حد عينه تيجي عليكي وانتي حلوه وزي القمر كدا ..اخبيكي من عيون الناس ازاي دلوقتي
احلام ابتسمت وآدم باس راسها
عند طربيزه روان وفراس
روان ابتسمت/شكلهم حلو اوي ربنا يسعدهم
فراس ابتسم/يارب
وروان بصت جنبها لقت واحده واقفه بعيد بتبص ل فراس ب اعجاب
روان بغيره بصوت واطي/ولما اروح اخزق لها عنيها دلوقتي
فراس بصلها/بتقولي حاجه
روان بغيظ/لا ابدا مبقولش
وفضلت تبص ع البنت بغيظ
فراس بص جمبه يشوف روان بتبص ع اي وفهم انها غيرانه عليه من نظرات البنت
فراس ابتسم بخبث
روان راحت وقفت جمب فراس من الناحيه التانيه علشان البنت متشوفش فراس
روان/تصدق الوقفه هنا احسن. حبيتها.انا هقف هنا
فراس ابتسم من جنانها لانها قصيره وحتي لو وقفت جمبه البنت هتشوف فراس عادي
وبص ل روان/روان انتي بتغيري عليا؟
روان بتوتر/ها ..لا طبعا اغير عليك لي
فراس بصلها ف عينها وقرب منها
فراس/يعني انتي مش غيرانه عليا دلوقتي من البنت ال واقفه تبص لي من اول الحفله
روان بغيظ/اه يعني انت واخد بالك انها بتبص لك من اول الحفله
فراس باصص ف عيونها/تؤ ..انا مركز طول الحفله ف حلاوتك انتي .مش شايف اي حاجه تانيه
روان ابتسمت
عند آدم واحلام
بيرقصو
آدم/كأن خطتك منجحتش اوي
احلام بصت ع مالك و جنات
احلام/بحاول اصلح بينهم ع قد ما اقدر لاني عارفه ان مالك بيحبها ومش هيعرف يبقي مبسوط من غيرها .روان كمان بتحاول تساعد
ادم بصلها/اه دا انتي عامله عصابه بقي ي مدام احلام
احلام ضحكت وآدم باس راسها
والاغنيه خلصت والكل صفق لهم و الخدم بيوزعو المشاريع والمقبلات .و ادم بيعرف احلام ع سيدات الاعمال ال كانو عايزين يتعرفو عليها و احلام بتسلم ع الكل
عند مالك
واقف عند طربيزته وبيشرب مشروب
جنات راحت له ووقفت جمبه
جنات/عقبالك
مالك بصلها وبص قدامه تاني
مالك/لما نفرح بيكي الاول
جنات/عايز تفرح بيا فعلا
مالك بصلها/اه وماله .نلاقيلك بس ابن الحلال الاول ال تحبيه بجد ومتكسريش قلبه
جنات بغضب /والله؟ يعني انا بس ال بكسر قلبك وانت برئ مبتعملش اي حاجه
مالك ساب الكأس وحاطه ع الطربيزه
وقرب منها بغضب
مالك/كسرت قلبك ازاي ياريت تشرحي لي
جنات بغضب/نظرتك ليا بتكسر قلبي ..اتهماتك ال ف كلامك دا ليا بيكسر قلبي..انت انت شايفني مبحبكش وبمثل مع اني بموت فيك .دا كمان بيكسر قلبي
مالك بصلها ف عينها
وفي بنت كانت مركزه مع مالك ف اول الحفله وراحت له بابتسامه وهي ماسكه كاسين
البنت بابتسامه/حضرتك مالك بيه
وحطت الكاسين ع الطربيزه
مالك بصلها /ايوا
البنت سلمت عليه بابتسامه/انا ندي مديره علاقات عامه ف شركه من شركات ادم بيه
مالك سلم عليها/اهلا وسهلا
جنات بغيره وغيظ خدت شنطتها وراحت وقفت ع طربيزه تانيه
ندي ابتسمت/كنت جايبه لك مشروب لو حابب ممكن نشرب سوا
عند جنات واقفه عند طربيزتها بغيظ وبتبص ع طربيزه مالك ال واقف بيتكلم مع ندي وندي مبسوطه وبتضحك
في شاب راح ل جنات
الشاب ابتسم/في مانع لو وقفت معاكي
جنات/
الشاب بابتسامه/متتخضيش انا هاشم محمدي مدير اعمال وليا شغل مع ادم بيه
جنات/اه اهلا وسهلا
ومد ايده يسلم عليها
عند مالك بص ع جنات و هاشم ال مادد ايده عايز يسلم عليها
جنات غيظا ف مالك سلمت عليه
جنات بابتسامه/اتشرفت بيك
عند مالك مسك قبضه ايده بغضب
ندي /انت كويس ؟
مالك /احم اه انا كويس
عند جنات وهاشم
في خادمه عدت ومعاها صنيه مشروب
هاشم وقفها/ثانيه واحده
وخد كاسين والخادمه مشيت
هاشم/اتفضلي
جنات/لا انا مبشر
وبصت ع مالك وندي بغيره وخدت الكاس
جنات/ممكن اشرب عادي
مالك بغضب/عن اذنك
وراح ل جنات و هاشم وخد الكاس من ايد جنات
مالك بغضب/انتي بتعملي اي
جنات بغيظ/انت مالك انت بتدخل لي
مالك بيحاول الهدوء والسيطره ع اعصابه
مالك/بطلي جنان واعقلي
جنات خدت منه الكاس تاني/ملكش دعوه انا هشرب ..وممكن ترجع للسنيوره ال كنت معاها
وكانت هتشرب مالك خد الكاس منها ورمي ال مشروب ال فيه ع الارض وحط الكاس ع الطربيزه ومسك جنات من دراعها
هاشم/هو في حاجه ي مالك بيه
مالك بغضب/هيكون احسن ليك متدخلش
وخد جنات و رايحين بتجاهه بوابه القصر
جنات/ممكن تسبني ..انت ملكش اي دعوه بيا ونا اعمل ال انا عيزاه انت فاهم ولا لا
مالك/مسمعش صوتك لحد ما اروحك
جنات بغيره وقفت/لاء هتروحني وتسيب ندي .لا حرام روح وصلها هي الوقت اتأخر برضو
مالك /يلا ي جنات قدامي
جنات ربعت ايدها/لاء مش هروح
مالك/مش بمزاجك
جنات بغضب/لاء ب مزاجي انت ملكش حكم عليا ونا قلت مش هروح وهكمل الحفله للاخر يعني مش هروح
مالك بيحاول الهدوء ومسح وشه ب ايده بغضب
مالك بعصبيه وغيره/انتي عايزه تجننيني صح؟ عايزه تجننيني..مين الزفت ال انتي واققه بتتكلمي معاه دا.وازاي تسلمي عليه انا مش فاهم..وزفت خمره اي ال عايزه تشربيها
جنات ابتسمت وفرحت علشان غار عليها
مالك مسك دراعها بغضب/قسما بالله لو الحصل دا اتكرر تاني هيبقي ليا تصرف تاني بعد كدا
جنات ابتسمت/وانت بقي غيران عليا لي.مش انت بتتمنالي الاقي ابن الحلال ال اتجوزه
مالك ساب دراعها /ا انا .انا مبغرش
جنات بابتسامه/ايوا ايوا واضح
مالك/يلا علشان اوصلك
جنات/لاء بجد انا مش هخليك تسيب حفله مهمه زي دي بالنسبه ل اخوك و مرات اخوك وتوصلني ...تعالي يلا هنرجع الحفله تاني ..ونا مش هعمل اي حاجه والله
مالك اتنهد
جنات ابتسمت/ها يلا ندخل
مالك/يلا
ودخلو الحفله تاني
و فراس قال لهم يشغلو اغاني وبدأ و فراس وحمزه بدأو يرقصو بفرحه ع اغاني ويشجعو ادم يرقص معاهم ف الاول كان رافض بس مالك دخل معاهم وشجع ادم وبدأو يرقصو و احلام ومريم وروان بدأو يرقصو هما كمان واخدو جنات معاهم وكرم وطارق كانو بيسقفو بابتسامه
والحفله كانت حلوه اوي والكل انبسط
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية الجميلة و الوحش) اسم الرواية