رواية وحش الدخلية انثى الفصل الحادي والعشرون 21 - بقلم خلود عبيد
(الفصل الواحد والعشرون )
***
فى قاعة الاجتماعات بوزارة الداخليه اجتماع طآرى تم استدعاء جميع افراد المهمة
نور بمجرد دخولها لتسأل ريم مسرعة = نزار ظهر فين
لترفع ريم رئسها من امام اللاب توب = ظهر اشارة بتاعته فى الغردقه
عماد = الغردقه !!! ليه بيصيف فى عز الشتا
لينظر له الجميع نظرة ناريه راعده
عماد هامسا= اسف بحاول اخفف جو التوتر ال احنا فيه
نور لريم= امته ظهرت الاشارة
ريم= من ساعتين ظهرت وقدرت احدد مكانه واختفت تانى
سنقر (احمد)= يبقى فتح اشارته عشان نعرف مكانه ونحددها وقفلها تانى خوف ان حد غريب يتتابعها
ريم= هو ده الاحتمال الاكيد
ادهم = ده يدل ان العصابه موجودة داخل حدود مصر ، او هو هرب منهم عن طريق البحر
نور مشيره باصبعها نحو ادهم= وده احتمال وارد برضوا ، بس احتمال ضعيف
ليفتح سنقر حاسوبه ويضغط على بعض الرموز ويدخل احد المواقع
سنقر رافع رئسه هو مازال ماثلا امام الحاسوب= بعض الموقع حصل لها تشويش وعطل من ساعتين ، موقع العنكبوتة الاسود الترند بتاعه عالى فجاة ، ممكن يكون حد اثر عليه ،وده اكيد هكر مش عادى
لتلتف نور وتتقدم الى جانب سنقر= ممكن تتدخل عليه
سنقر ويضغط على الحاسوب مدخل بيانات= طبعا ، انا مش اى حد برده ، ثوانى واجيب كل حاجة رغم انه صعب بس مفيش حاجة تصعب على سنقر ( فار الكمبيوتر والنت )
كانت دقائق مكهربه بالمكان وشحانات من القلق والتوتر
ليرفع سنقر رئسه وعلى وجه علامات من الصدمة والرعب
عندما رئت نور وجه عرفت ان هناك كارثة لا محال
نور= فى ايه ؟؟
سنقر= الموقع كان متشوش
نور بترقب = ليه بقى
سنقر= عشان يغطى على اكبر عمليه اسلحة مهربه داخله مصر
نور= رايحه فين فى مصر
سنقر= المشكله مش انها رايحة فين ، المشكله هى داخله مع مين
نور= مين
سنقر= مافيا الروسيه باعته رجاله تباعها تساعد رجاله المنياوى فى مصر
لترفع نور رئسها = الله الله دى كده احلوت اوى ، يعنى المنياوى باعت رجالته فى مصر من فترة ، ودلوقتى باعت باقى الفريق دى شكلها عمليه كبيرة
سنقر= فرصتهم البلد فيها مليون رائ ورائ دلوقتى ، يعنى سهل يشتت الناس ويخليهم يناشدوا بكلام فارغ ، ويسبوا اليبوظ يبوظ والكل غافل ، والمثقفين والواعيين مطهضين وسكاتين مغلوبين على امرهم
ادهم= الحل ‘ الخطوة الجايه ايه
نور= نطلع على الغردقه لازم ااقابل العقيد نزار واطمن عليه واعرف بعض الحاجات
محمد متسأل= الفريق كله؟!!
نور لمحمد = اسفه يا محمد ، بس التعلب لازم يبقى موجود (التعلب وسنقر ) مفتاح قوى فى المهمة زى ما شفت دلوقتى مكملين لبعض ، انا هحاول اخليها ترجع بسرعه عشان البيبى محتاجة ووجودها هنا استثناء كان لابد منه
محمد ناظر الى ريم بأس وحزن = تمام يا افندم ، اهم حاجة المهمة ، ونقبض على المجرمين
نور= دايما متفاهم يا محمد ، كنت واثقه انك مش هتمانع
**فى خلال حاديثهم تسرب احدهم الى الغرفه وكان يقترب من نور من الخلف وقبل ان يضع يده على كتفها
اسرعت نور ممسكة يد ،لتسحبها بشده نحوها وترفع الجسد رغم انه اثقل منها ، ترفعه بالهواء ليسقط على ظهره اماهها
=اااااااااااه
لتنظر له نور رافع حاجبها متفحصه وجه= ايه الجاب الزفت ده هنا ؟؟
= هالو كيف حالك عزيزتى ؟
نور= دانيال!! انت بتعمل ايه هنا ؟؟
دانيال= سبرايز surprice مفاجاة وحشتك صح
لتنخفض له نور مكوره يدها على وشك ضربه = ايه الجابك هنا
دانيال يحاول الوقوف = اااه لسه ايدك تقيله
نور= متحاولش تلعب مع الوحش عشان ما تتعورش يا بابا ، لسه مقولتش بتعمل ايه هنا بردوا
دانيال بعبوس مصطنع= كنت اعتقد انكى افتقدتينى
نور= والله المرة الفاتت كسر انفك بس ،المرة دى اقسم بالله هحاول بس وهكسر رقبتك طوالى منغير تردد ثانيه ، فتعدل احسنلك
دانيال بلامبالاه= تفويض من ثلاث جهات
بنفاذ صبرنور= هنبدأ مروغه و رخامه ، وانا خلقى ضيق انجز يا برميل الرخامة والبرود
دانيال= من الانتربول ، من محكمة الجرائم الدوليه ، محكمة النقض الدولى
نور= ومالقوش غيرك ، انا مش موفقه، انا كده هتشل قبل ما المهمة تتم
دانيال= انه المنياوى يريدون التخلص منه ، الجميع انقض عليه ، وهذه فرصتنا للانتقام
نور= اه العجل وقع كترة سكاكينه ، مصالحهم اصبحت متضاربه معاها قالوا نتخلص منه ، وفين بقى فمصر ام الدنيا طبعا شياله الهموم والمصايب
دانيال= اتريدين التنازل عن القضيه ، انا اعرف من يدخل القوات الخاصه لا يرغب فى المهمات كتلك
نور= واضح انك متابع اوى ،امممم انا سبت القوات الخاصه من سنتين ، وبالعند فيك المهمة دى انا فيها لخفيها فهمت
دانيال بخوف مصطنع= اوه لقد خفت ، انه الانتقام عزيزتى
نور مصححه= لا العداله ، واضح انهم بيدورا على كل البيكره المنياوى وجمعهم سوا ، انعم واكرم والله بفكروا بذكاء وشرف اخيرا
دانيال= قائمة الشهود مازالت تحميكى ، وبقيتى مخفيه حتى بعد الموضوع الاخير
نور= دورك ايه
دانيال= لا شئ سوى كتابه التقرير للرئساء فانتى تعرفين لا احب المشركة فى مثل تلك المهمات
نور رافعه احد حاجبيها= يعنى انت عايز تفهمنى انك مش جاى تقتل المنياوى عشان قتل اخوك
دانيال= ولما لا لدى تفوض بذلك ، وليس هو فقط وايضا ابنه
لتخبط نور بقوة بكلتا يديها على الطاوله =نعم!!! الكلام ده ليا
لتنبه ريم (التعلب) وتخبرهم = فى اشارة للعقيد نزار ظهرت تانى
لتوقف نور الجدال مع دانيال
نور= يبقى لازم بسرعه نروح الغردقه ، اكيد كده قرب ينتكشف مدام خاطر المخاطرة الكبيرة دى ، يبقى بيستعجلنا بسرعة
لتنظر نور لدانيال= وانت تفضل زى خيال الماته ، والله لو شوفتك بتدخل ما هيهمنى حد وهى رصاصه واستريح منك
دانيال= اتغير طريقه منافستك ، كنتى بالسابق تنافسى بالقتال والبقاء للاقوى
نور= لا ما هو انا مش فيقالك ، المره الجايه اما اخلص من المنياوى
دانيال بخبث= وابنه "ادم " عزيزتى
لتنظر له نظر حارقه وتغادر ويلحقها الفريق
***************************************************
**
كان بمجرد وصولهم الى الغردقه ، استأجروا بيت للسكن بيه حتى لا يثيروا اى شكوك وكانهم عائله قادمة للسياحة ، ويظلوا تحت غطاء السريه
عماد هامسا لادهم المشتغل غيره من دانيال وطريقه حديثه مع نور ويود لو انه يوسعه ضربا هو الاخر
عماد= خف يا عم الحبيب شويه وهطلع دخان من مناخيرك (انفك )
ادهم مقتظ على اسنانه= اسكت احسن ما اطيرك انت
عماد = وانا مالى هو انا اللاصق فى الوحش
ادهم= ثانيه واحدة ، وهتلاقى بوكس فى وشك لو ماتكتمتش
لتلتفت نور الى عماد معطاه له فقط بعض الورق
نور= عايزاك تحفظ الوشوش فى الصور دى
لياخذها عماد ويتفحصها بعينه بشده ويقرأ الاسماء ويحفظهم " فهذه ميزته التى يمتلكة ذاكره تصوريه للوجهه "
****
نور لريم (الثعلب)= ابعتى الكود الرقمى الخاص للعقيد نزار ، وخليه يعرف عن موقعه
ريم= حاضر
نور لسنقر = شوش عليها وهى بتبعت واتاكد ان مفيش حد بتتابعها
سنقر= علم وينفذ
***********************************************
**كانت تمر ساعات بقلق منتظرين الرد وتحديد الوقع نزار ، كانت بالنسبه لهم دهراا من الزمن ، وكان عقارب الساعة ترفض ان تتحرك ، ويراقبون تحركها
**حتى جاءت لهم الاشارة وتحديد الموقع لنزار وتعريف نفسه
نور= بسم الله نستعين ، ونبدا المهمة باول خطواتها
نور= دلوقتى ساعة الصفر ، المقدم ادهم هياخد فهد ومحمد ويخرجوا كانهم صحاب بيتفسحوا عادى جداا وهتمشوا تبع خط سير ، هتبقوا مترقبين عن طريق القمر الصناعى وده السنقر هيتحكم فيه
عماد وعوض هيخرجوا مع بعض وراهم وقبل موقع العقيد نزار يسباقوهم ويعملوا مسح للمكان
وانت يا عماد خفظت الصور الشفتاه
ليهز عماد رئسه بالايجاب
نور مكمله = لو شوفت او لمحت طيف حد منهم اعطى اشارة الانسحاب حتى لو العقيد نزار قدامك ، مفيش حد تتراجع وتعطى الاشارة للمقدم ادهم وهو هيتصرف
للكل نقطة مهمه : لازم محدش ينكشف ، العقيد نزار يرجع سليم ويتم حمايته والتغطيه عليه :
نور بحزم= الكل عرف دوره
الجميع= ايوة يا فندم
نور= انا هتابع من هنا مع سنقر و الثعلب
نور= دلوقتى انطلاق
**************************************
**كان مجرد خروجهم حتى نظرت نور الى سنقر وريم
نور = ربنا يستر
نورلسنقر= انا هاخرج دلوقتى محدش يتحرك ويا سنقر تمدنى بالمستجد اول باول عن طريق سماعة البلوتوث
ريم = اتاكد ان جميع الاجهزة مفيش حد بتتابعها و خط سيرهم مظبوط
**************************************************
**
كانت تتنفذ الخطة بكل دقه وثبات حتى وصلوا الى العقيد نزار وتم حمايته وجلبه الى مكانهم
كانت نور تتابعهم فى الخفاء ، من وجهه نظرها تتابع لاماكن اخر هم لن يركزوا عليها هى تستطيع السيطر وحزم الامر اذا وقع اى خطاء
كان مجرد وقوع نظرها على نزار هى حجر الرابط على قلبها لطمئنينه
عماد كشفها هى عرفت ذلك ، ولكن البقى لم يلاحظوها ، عرفت انها احسن لاختياره رغم استهتاره الظاهر ولكنه الافضل فى مجال كشف المكان والتعرف على الوجوه ، مثلها تمام غير انها تخفظها بكل ما هو حولها
*************************
اسرعت نور للعودة قبلهم بتسلق مواسير الصرف الصحى لتدخل من مطبخ الشقه قبل دخولهم
****
كان دخول نزار ليسرع له سنقر ويحتضنه
سنقر = رعبتنا يا عم ، ليك وحشه
ليبتسم نزار ولكن نظره معلق بنور التى تنظر له بارتياح وعدم تصديق انه حى امامها
لتجرى نحوه وتحتضنه ، وهو يملس على شعرها
نزار= اهدى خلاص انا سليم
نور= اخر مرة ابعتك مكان ، لو كنت جرالك حاجة عمرى ما كنت هسامح نفسى
لينظر لها نزار وببتسامة خافته = ايه خفت عليا يا وحش
نور= اول مرة احس بطعم الخوف بسببك انت ، بنتك كل يوم تسألنى بابا راجع امته
نزار بلهفه= مايا بنتى ؟؟ هى عامله ايه دلوقتى
نور = بخير عملت العمليه ونجحت وخرجت امبارح من العنايه ومن بكرا هتبتدء العلاج الطبيعى
نزار= بجد يا نور ، مايا هتقدر تمشى
نور بدمعه فرح = ايوه اخير هتشوفها بتمشى وتجرى وتتنطط قدامك ، اكيد وحشتك
نزار= هى وحشتنى بعقل ، نفسى اشوفها
نور= انت بعد اما انكشفت لازم تنسحب
نزار= انا ما تكشفتش
نور باستغراب = امال ايه سبب الاختفاء
نزار= الرئيس الجديد ذكى جدا ، غير انه لماح وكان على وشك يكشفنى اكتر من مرة
نور = ادم !!! صح
نزار= ابن شهاب المنياوى
نور= عرفت مكانه
نزار= مكانهم محمى بطرق انا نفسى معرفهاش ادخلها
نور= فى مصر
نزار= فى جزيرة كامله فى مصر ، المفروض انها محميه طبيعيه للاسماك والحيوانات تبع مستثمر اجنبى ، لكن هى وقر بتاعهم
نور= فى ايه تانى
نزار= سجون وقلعة محصنه برجاله مجهزين باعلى مستوء
نور= صعب نوصلهم
نزار= بس لازم نوصلهم وبسرعه على الاقل نخرج الرهائن الهناك
نور بصدمه= فى رهائن كمان
نزار= فى اربع اشخاص هيتم التضحيه بيهم زى نظام دعش ويعملوا جلجله على سوشال ميديا
لتلمس نور شعرها بعنف= الكلاب
نور=المكان اوصافوا وطريقه الدخول
نزار= طريقه الدخول هى البحر ، بس دى شبه مستحيله كل اليقرب للمكان بيموت فورا
نور= نزار انت هترجع القاهرة ، دورك هنا خلص ، فى دور اهم ليك وهو انك تكون جنب بنتك فى الوقت ده
نزار= انتى بتهزرى يا نور ، على الاقل انا عارف طرقهم عشت معاهم سنتين وبتنقل ما بينهم
نور= ادم غير كل الطرق ، ووجودك ملهوش اى داعى
نزار= بس
نور= انا معايا امر من الوزاره ، غير ان اول ما ترجع لازم تمد المخابرات بكل المعلومات وجميع انواع الاسلحة العرفتها وطرق الخطة الجايه
نزار= صحيح هما بيخططوا لحاجة بس الورق والخطط وكل حاجة مع الرئيس الجديد لغايه اما شهاب المنياوى يجيى بنفسى
نور بوعيد= يجيى ويانس ويشرف
الاخيره بكرا على جزئين
واسفه لاى تاخير
•تابع الفصل التالي "رواية وحش الدخلية انثى" اضغط على اسم الرواية