Ads by Google X

رواية جنون العشق الفصل الثاني والعشرون 22 - بقلم دينا عبدالله

الصفحة الرئيسية

   رواية جنون العشق الفصل الثاني والعشرون 22 - بقلم دينا عبدالله

الظابط للراجل: هيا دى البنت اللي اتفقت معاك 

بصلها الراجل و ساره بصتله بخوف وتتمني انه يقول لا... بصلها الراجل شويه وقال: اه هيا نفس البنت 

بصتله ساره بصدمه وهزت رأسها وهيا بتقول: لا متصدقهوش دا كدا انا معرفهوش انا والله اول مره اشوفه 

الظابط: يعني هيتبلي عليكي و الفيديو اللي متسجلك.... من الاحسن انك تعترفي.... وعلي كل حال الادله معانا وانتي هتشرفينا هنا 

ساره بصدمه: لا انا مش هدخل السجن انا معملتش حاجه 

بصت ساره علي ياسين اللي قاعد وهادي وقالت بدموع: ياسين قوله قوله الحقيقه انا مخطفتش حد 

بصلها ببرود بعدين قام وقال: انا كدا شغلي خلص... شوفو شغلكم انتو بقا 

وكان لسه هيمشي مسكت ساره ايده وقال بغضب: انت هتمشي وتسيبني خرجني من هنا 

بصلها وهوا بيبتسم بمكر وقال بصوت منخفض: عشان تعرفي اني مش سهل..... واللي يلعب معاه بيخسر في الاخر... مبروك عليكي السجن 

بعد ايدها عنه بغضب وسابها ومشي.... مسكها العسكري وسحبها عشان ياخدها علي السجن بصت ساره علي ياسين اللي ماشي ولا مهتم بيها وقالت بصراخ وغضب: اللعبه مخلصتش يا ياسين.... مخلصتش 


....................... 


جات كريمه جري و وراها غاده و فوزي... قام كريم اول ما شافهم بصتله كريمه بدموع وخوف وقالت: بنتي فين طمني عليها يا بني 

كريم: اهدي هيا كويسه بس محتاجه وقت عشان تفوق بس اطمني 

فوزي: ازاي عرفت مكانها ومين اللي خطفها... طلع اللي اسمه ياسين 

سكت كريم شويه وهوا باصص لـ باسل بعدين بص لـ فوزي وقال: لا مش هوا لسه منعرفش مين

كريم ميعرفش ليه مقدرش يقول انه هوا ياسين اللي عمل كده لسانه مقدرش ينطق اسمه 

كريمه بدموع وحزن: مننه لله ربنا ياخده البعيد ما يرحمه 

بصلها باسل وهوا ماسك نفسه بالعافيه 

غاده: تفوق جوري وهنعرف منها كل حاجه.... 


............... 


بدأت جوري تفوق تدريجياً بصت لقت كريم قاعد جنبها وماسك ايدها اول ما لاحظ انها بتفوق بصلها بلهفه وقال بابتسامة: جوري اخيرا فوقتي.... قوليلي حاسه بحاجه 

جوري بتعب: حصل ايه 

كريم بحزن: اتصبتي بالرصاصه بس متقلقيش انتي كويسه.... انا هروح اجيب الدكتور 

سابها وطلع شويه ودخل الدكتور قال بابتسامة: حمدالله على السلامة عامله ايه يا بطله دلوقتي 

جوري بتعب: تعبانه شويه حاسه في حاجه غريبه بس مش عارفه اي هيا 

فحصها الدكتور واطمن علي حالتها وقال: دا طبيعي في اول فتره لحد ما جسمك يتعود علي الوضع 

بصتله جوري وهيا مش فاهمه حاجه 

الدكتور: كانت حالتك خطره جدا وكان صعب انك تعيشي فكان لازم نزرع لك قلب بس اطمني كل حاجه هتبقي كويسه ان شاء الله 

خلص كلامه وسابها وهيا مصدومه يعني القلب اللي بينبض جواها مش قلبها قبل حد تاني 

شويه وطلعت كريمه بسرعه قربت من بنتها وباست جبهتها بحنان ودموع وقالت: طمنيني يا حبيبتي انتي كويسه 

جوري بتعب: متقلقيش انا كويسه 

دخل فوزي و غاده وكانو مبسوطين انها فاقت وعدت مرحلة الخطر.... دخل كريم ومعاه باسل 

كريمه: قوليلي مين اللي عمل فيكي كدا مين اللي خطفك... ياسين 

كانت جوري هتتكلم قاطعها كريم وقال: لا ياسين ملوش علاقه باللي حصل.... دا بالعكس هوا ساعدني في نقلها علي المستشفى 

بصتله جوري بصدمه هوا كدب ليه عليهم ليه مقلش الحقيقه و ياسين هوا اللي خطفها 

باسل: الدكتور قال هتفضلي هنا علي الاقل 14 يوم تحت المتابعه 

كان واقف ياسين برا ومكنش قادر يدخل لها بعد اللي عمله فيها.... قرب من الباب وبصلها بطرف عينيه عايز يطمن عليها... لاحظه باسل وشاور له بايده انه يدخل.... هز ياسين راسه بالرفض ورجع لورا عشان متشفهوش

طلع له باسل وقال: مش عايز تدخل ليه 

ياسين بحزن و دموع: ادخل لها ازاي احط عيني في عينها ازاي بعد اللي عملته 

باسل: انا متأكد بعد ما تعرف انك كنت هتضحي عشانها هتسامحك 

ياسين بسرعه: لا مش عايزها تعرف 

باسل باستغراب: مش عايزها تعرف ليه 

ياسين: انا مش عايزها تعرف 

هز باسل راسه بيأس وقال: والله مبقتش فاهمك


.................


طلع الكل وفضل كريم مع جوري بصتله وقالت: انت ليه مش عايز حد يعرف ان ياسين هوا اللي خطفني 

كريم بحزن: هوا مكنش قاصد يأذيكي.... عرف غلطه وندم عليه فبلاش حد يعرف واللي حصل كان غصب عني وعنه منعرفش ازاي الرصاصه طلعت 

كانت جوري مستغربه من مسامحة كريم لـ ياسين هوا حصل ايه عشان يسامحه 

كريم: حاسه انك احسن دلوقتي 

جوري: شويه 

كان عايز يقولها علي اللي عمله ياسين و تضحيته ليها بس كانت في حاجه منعاه يقول... يمكن خايف... خايف لما تعرف مشاعرها تتحرك ليه وترجع تحبه و تسيبه و تروح له هوا 

بصتله جوري باستغراب من شروده فقالت: هوا في حاجه يا كريم مخبيها عليا

ابتسم وقال: لا مفيش حاجه اطمني 


............... 


ياسين: يعني بتحبها ولا لا 

باسل: شكلي كده حبتها... حبيتها غصب عني مع اني قولت اني مش هحب ولا هفكر في الموضوع ده بس معرفش ازاي حصل كدا فجأه لقيت نفسي مايل ليها بحب اشوفها اتكلم معاها 

ياسين: اتجوزها 

بصله باسل بحزن وقال: لا مش هظلمها معايا هيا تستاهل واحد يحقق لها كل اللي هيا تتمناه

ياسين: طيب منتا تقدر 

باسل بحزن: اقدر اعمل اي حاجه بس الا حاجه واحده وهيا اهم حاجه بين اي اتنين متجوزين

ياسين: باسل انت متأكد ان انت اللي مش بتخلف مش رقيه 

بصله باسل وقال: اه متأكد روحنا لـ اكتر من دكتور وقال المشكله عندي مش عندها

ياسين: مين اللي كان بيختار الدكتور اللي بترحو له

باسل: هيا انا مكنش عندي وقت ادور علي دكاتره من ضغط شغلي 

ياسين: مش يمكن خدعتك زي ما خدعتك في كل حاجه وهيا اللي مش بتخلف

بصله باسل بشده وسكت معقول تكون طول الوقت كانت بتخدعه.... اكيد لا هوا كان بيشوف نتيجة التحاليل بنفسه

باسل: معتقدش

ياسين: طيب بص احنا اهو في المستشفى شوف دكتور شاطر هنا اعمل التحليل تاني يمكن كلامي يبقا صح مش هتخسر حاجه لو عملته تاني 

سكت باسل وهوا بيفكر في كلامه بصله ياسين بابتسامة وقال: لو طلع كلامي صح حياتك هتتغير ومفيش حاجه تمنعك بقا من انك تتجوزها.... قوم... قوم واسمع كلامي 

سابه ياسين ومشي قعد باسل يفكر فب كلام ياسين شويه وقام دور علي دكتور وطلب منه يعمل التحليل... خده الدكتور وعمل التحليل وقعد مستني النتيجة وهوا علي اعصابه 

جي الدكتور ومعاه نتيجة التحليل بصله باسل وقال بلهفه وقلق: النتيجة اي 

بس انصدم باسل من اللي قاله الدكتور ليه........ 

google-playkhamsatmostaqltradent