رواية معشوقة المنتقم الفصل الرابع و العشرون 24 - بقلم سما احمد
💕معشوقة المنتقم💕
البارت الرابع وعشرون
في اليوم التالي
قبل جبينها ثم ابتعد قائلا
=الحرارة حلوة الوقتي
نورسين بهمس
=اه
وسندت علي كتفه برأسها فقبل جبينها وجذبها لحضنه قائلا
=شدي حيلك كدة الفرح بعد يومين مش عايزين نأجل ساعتين الفرح بس بعدين اتعبي براحتك وانا هقعد بيكي
ضحكت وضربته علي ظهره فابتسم
نورسين بهمس تاعب
=انا هشتغل معاك
مؤيد وهو يداعب وجنتها بإبهامه
=لا خليكي في الصيدلة بتاعتك وسبيني انا في البيزنس
نورسين وهي ترفع وجهها له
=يعني مش عايزني معاك
علت ابتسامه فمه وقال
=ازاي بتقولي كدة من يوم ورايح انتي سكرتيرتي الشخصية وهتبقي قدام عيني
وقبل جبهتها لترفع نفسها قليلا وتحضنه دافنه رأسها بعنقه ليجدوا صوت يتحدث
=والله حضرتك قاعد هنا ليه
نظر مؤيد ل ياسين قائلا ببرود
=قاعد مع مراتي ولو مش عايزني اقعد تمام هاخدها وامشي
ياسين بعصبية
=هو بمزاجك
مؤيد ببرود
=الأكيد انه مش بمزاجك انت دي بقت مراتي
شعر بتساقط دموعها علي عنقه فقال وهو يجذبها بعيد
=نوري مالك نوري
وجدها مغمي عليها فنظر بعصبية ل ياسين ووقف احضر برفان ووضعه علي انفها لتشرع بالفوقان وياسين يتابع بحزن وصدمة اخته مريضه لما يزيدوها عليها وحين فاقت
نورسين بتعب
=مؤيد
قبل جبينها وجذبها لحضنه فذهب ياسين لغرفته اما مؤيد فكان حزين جدا يبدو عليها المرض وكثيرا فهي شاحبه وضعيفه واينما يضعوها ترتمي كالعاجز وهذا يقتله
مؤيد بمرح
=والله شكلك ناوية علي تأجيل الفرح البونيه دي مش حاسه بيا يا ناااس
وجد جاكلين تدخل بعبوس وتجلس بجانبه فنظرت لها نورسين وضحكت علي شكلها
مؤيد بإبتسامه
=مالك
جاكلين بعبوس
=هو انت مش اخويا
مؤيد بتأكيد
=اه طبعا
جاكلين بحزن
=طيب مش بتحبني اوي ليه ومش بتحضني ولا بتكلمني كتير انا زعلانه منك دا انت حتي مش بس نورسين بتحب معاذ عني
وترقرقت الدموع بعيناها الزرقاء غيرة من نورسين ومعاذ فسند نورسين للخلف التي تتابع جاكلين بحزن عليها وجدت مؤيد يجذبها ويعتصرها بين يديه ويقبل شعرها
مؤيد بحب
=يا هبلة حب عن حب يفرق وانتي اغلي ما في حياتي
حاوطت خصره وبكت كالطفلة قائله
=انت بتعمل ذي بابي ومامي يا مؤيد هما كمان مكنوش بيحبوني وكانوا دايما سايبني مع الخدم وكانت الدادة بتضرب جاكلين كتير اوي واما اقول ل بابي يقول قولي ل مامي واما اقول ل مامي تقول انتي اكيد غلطانه روحي ومتصدعنيش انا مش بحبهم يا مؤيد هما وحشين اوي انا مزعلتش لما ماتوا ولا فرحت لما رجعت انا فرحت بيك انت بس الظاهر انك زيهم
وفي لحظة دفعته وجرت للخارج فنظر خلفها بحزن فقالت نورسين بضعف
=روحلها يا مؤيد
مؤيد بحزن
=حاسسها غريبه يا نورسين مش عارف ليه مش اكتر من مرات صاحبي بس غصب عني بحبها
دفعته قائله بإبتسامه
=روح بقا ومتتعبنيش
ابتسم ووقف ذهب يبحث عنها
عند جاكلين
جلست في الحديقه تضم ارجلها لصدرها وتبكي كالطفلة بصوت عالي فوجدت يد صغيرة توضع علي كتفها نظرت ل صاحبها لتجده ذلك الصغير الذي ورغما عنها تعشقه والدموع بعينه التي تشبه اعين من تعشق
جاكلين بشهقات متتاليه
=مالك في ايه
رفع يده الصغيرة يمسح دموعها قائلا
=انتي ثعلانه من معاث
جاكلين بإستغراب
=ليه بتقول كدة
معاذ بحزن وتساقطت دموعه
=اثل انتي العبي مع ثليم ومعاث لا مش تحبيه وعيطي وقتي
رفعت يداها بتوتر ومسحت دموعه قائله ببكاء
=لا انا بحبك اوي ومش زعلانه منك
معاذ بحزن وهو يمسك يدها
=اومال ليه مش تلعبي مع معاث
قبلت كلتا وجنتاه وحضنته قائله
=انا اسفه انا بحبك اوي واكتر من الدنيا دي كلها
وجدت من ضمهم الاثنان قائلا بمرح
=وانا كمان بحبكم انتم الاتنين
وابتعد فنظرت له بحزن لينحني ويقبل وجنتها قائلا
=بحبك اوي علي فكرة
جاكلين بعبوس
=مش مكلماك
مؤيد بصدمة مصطنعه
=يا نهار ابيض القمر دا ميكلمنيش عشان خاطري متزعليش مني اسف قلبك ابيض
جاكلين بإبتسامه
=انا بحبك اوي بس بحب معاذ اكتر
وضربته ببطنه وحملت معاذ وجرت وهو يطلع ضحكات طفوليه وذهبت به للداخل فقال
=مامي
نظرت له بصدمة سرعان ما تحولت لسعادة قائله
=نعم
معاذ بطفوليه
=بطوني جعانه تتيل
ضحكت وهي تذهب للمطبخ احضرت طعام وعادت تجلس وهو بحضنها تتطعمه بحنيه وتقبل رأسه
معاذ بعبوس
=خلاث يا مامي
جاكلين وهي ترفع الملعقه
=دي بس يلا
اخذها علي مضض فقبلت وجنته ووقفت غسلت فمه وعادت تجلس وهو بحضنها فسند رأسه علي صدرها واغمض عينه
جاكلين مقبله رأسه
=عايز تنام
معاذ بطفوليه
=لا
وذهب في ثبات عميق فحضنته ونامت هي الآخري اتي سيف وضحك قائلا
=لا في سر في المكان ده
وذهب حمل معاذ وصعد به وضعه علي السرير وبجانبه مخدة وعاد يحملها ووضعها بجانبه ونام بجانبها يسحبها لحضنه ويضم ابنه وظل يتأمل كلاهما ل الكثير من الوقت
في غرفة ياسين
كانت تجلس شاردة وتضم بطنها فدخل عليها وجلس بجانبها وجذبها لحضنه حاولت دفعه لم يسمح لها
ماهي بزعيق
=ابعد يا ياسين عن البنت الزباله اللي سلمتك نفسها من غير جواز ابعد عني سبني
ياسين بحدة
=اثبتي يا ماهي وبطلي هبل
ماهي بعصبية
=مش هثبت زعقلي بقا ولا اقولك اضربني احسن منا اللي استاهل
ياسين وهو يتحسس جسدها
=في عقابات احلي من الضرب
عضته من كتفه بقوة وضربته علي صدرة وظهره بغيظ وهو يضحك فقالت
=بتضحك ماشي طب طلقني يا ياسين ومعت......
التقط شفتيها يقبلها بعصبية وعنف وحين ابتعد همس وهو يعض وجنتها
=كلمة طلاق لو سمعتها هتزعلي فاهمه
همست بأسمه فابتسم وهو يقبل ذقنها قائلا
=انا اسف يا حبيبتي
ماهي بحدة
=تصالح مؤيد ونورسين يا ياسين والا......
قبل عنقها ودفن رأسه به قائلا
=حاضر تؤمري بس لو قلتي تسبيني او كلمه طلاق قولتيها تاني ه.......
وقاطع كلامه وهو يعض عنقها فضربته بقبضتها ودفعته قائله
=يا عضاض ابعد
ياسين بغيظ
=اوريكي كتفي الوقتي
ماهي وهي ترفع يده
=لا وريني ايدك
وعضت يده بقوة فضحك ودفعها للسرير وانهل عليها بقبلاته ليأخذها لعالم يتنفسها به
في غرفة سيف
قبل ما بين عيناها بحب مفكرا لو تتذكر وتسامحه ويبدأوا من جديد دون ياسمين او تيم يعكروا صفوا حياتهم وجدها ترمش وتفتح عيناها وابتسمت حين رأته سرعان ما عقدت حاجبيها وتعصبت
جاكلين بضيق
=ايه اللي جابني هنا
سيف وهو يقرص انفها
=بقيتي عصبية اوي الأيام دي في ايه انا اللي جبتك
جاكلين بغيرة لم تستطيع السيطرة عليها
=والله انت طيب مش دي غيرة لحضرة مراتك اللي مجنون بيها
للتو فهم فضحك محافظا علي صوته حتي لا يستيقظ ابنه وجلس نصف جلسه وجذبها لتصبح شبه فوقه وجهه مقابل له ورفع ذقنها
سيف بعشق
=انتي الوقتي اللي مراتي وبس وكل حياتي
جاكلين بسعادة
=بجد يا سيف
ضم شفتيها بشفتيه وقبلها بتمهل وحين ابتعد قال
=بجد يا قلب سيف
حضنته بسعادة فبادلها بحب وهو ينظر لأبنهما
مر اليومان واتي يوم الزفاف
في ڤيلا الفيومي
خالد بحدة
=قولت لا واقلعي الزفت ده
حالا بحزن وضيق
=ليه يا خالد حلو وطويل
خالد مكملا بنفس نبرتها
=وكب يا خالد
حالا بعند
=مش هغيره بس.... انت مستفز وعصبي ومتملك اوي وانا مبحبش كدة انا طول عمري ماشيه بمزاحي انت بقا مش هتيجي وت......
خالد مقاطعا بحدة
=هزعلك مني يا حالا غيريه
حالا بغيظ
=هو مفيش غيري في الفرح هيبصوا ليا متجننيش ما في الف واحده حلوه في الفرح
خالد بغيرة
=ميقدرش حد يبصلك اصلا وهتغيريه بردك يلا
حالا بعصبية
=طب والله منا مغيراه
واتت لتخرج من غرفه الملابس جذبها وسندها علي رف وكور وجهها وقبلها من شفتيها بعشق ف لم تقدر علي عدم مبادلته فبادلته ولم تشعر بيده التي فتحت سوستة الفستان وحررتها منه ومد يده احضر واحد محتشم وبعد يدخله من رأسها وعاد يقبلها وحين انتهي ادارها للمرآه وقبل عنقها
خالد بخبث
=خلاص غيرناه
نظرت لنفسها بصدمة ثم نظرت له
=وقعت حلفاني وعملت اللي في دماغك
و ترقرقت الدموع بعيناها فادارها وسندها وقبل عيناها مانعا تلك الدموع قائلا
=قولت مش عايز دموع طول ما انتي جنبي وفي حياتي
حالا بخفوت
=بسببك......
رفع ذقنها ونظر لعيناها مقلدا اياها
=بسببك يا خالد انت بتغير زيادة عن اللازم خف شوية..... بس اعمل ايه خالد بيعشقك
رغما عنها ضحكت وحضنته دافنه رأسها بعنقه فبادلها وعشقها يزيد يوما عن يوم اضعاف مضاعفه
في احد اكبر الفنادق بالقاهرة
كانت تتألق بفستان ناصع البياض عاري الأكتاف بنفس الوقت به كم قبل الكوع من طبقه اخري غير الفستان ويضيق عند الصدر وينزل بإتساع ويتجمع شعرها بأناقه يتدلي الخصلات التي بدت اكثر روعه
سمعوا طرق علي الباب فقالت جاكلين
=استنوا لو مؤيد مش هدخله
وذهبت وبعد وقت وجدوا مؤيد يدخل وخلفه جاكلين تعد المال الذي اعطاه لها فضحكت سيرين وشيرمين بصخب اما نورسين فنظرت حيث ينظروا وجدته وقفت بصدمة وهو في حالة زهول من شكلها الرائع وقف امامها فبرغم الكعب العالي لم تصبح طوله بعد رفع ذقنها ونظر لعيناها وقبل جبينها بحب فابتسمت
سيرين بضحك
=برة بقا يا حبيبي مش شوفتها
ابتسم ونزل بفمه لفمها ولم يعبأ وقبل شفتيها برقه تصنموا محلهم وحين ابتعد همس
=الصبر يا آخر صبري
من الخجل لم تنطق وتركها هو وذهب
جاكلين ل ماهي بضحك
=المجنون دفع خمس الاف عشان يشوفها اهبل لو كان ساومني كنت دفعته ميتين جنيه وطلعتها ليه بس عرفت ليه كان عايز يدخل
ماهي بضحك
=البت بتولع دا انتي هتموتي يا سوسو الليلة دي اهدي كدة مكنش من بوسه
عقدت جاكلين حاجبيها بعدم فهم قائله
=هو هيعمل فيها ايه يا ماهي
نظرت لنورسين التي نظرت لها ومنعوا ضحكتهم احقا كيف هي الآن ام لكن اكانت بريئه ولم تفهم في ذلك الوقت فقالت سيرين
=ابقي اسألي سيف يا جاكلين
جاكلين بتفهم
=اه ماشي
ذهبت سيرين لجانب نورسين واتت لتتحدث وجدتها تضع رأسها علي صدر سيرين وتضمها قائله بدموع
=بحبك
زادت من حضنها وقبلت رأسها بحب فنظرت جاكلين لهما ثم ل امها واعادت النظر امامها وعبست ثم تنفست بقوة وذهبت جانب امها
شيرمين بإبتسامه
=مالك
اندفعت لحضنها في صمت وضمتها بقوة فبادلتها شيرمين بدموع
بعد وقت
وجدوا الباب يفتح فصرخت ماهي وهي تجري تحتضن حالا
ماهي وهي تحضنها بقوة
=وحشتيييييني اوي
حالا بضحك
=وانتي كمان يا مجنونه
وجرت احتضنت نورسين وجاكلين التي عقدت حاجبيها فهي لا تعرفها وسلمت علي سيرين وشيرمين
نورسين بفضول
=خالد جيه
حالا وهي تحرك فمها
=اه تحت دا واحد خنيق يا نورسين
نورسين بضحك
=تستاهلي
حالا بخبث
=مفيش مكياج
جاكلين بسرعة فهي تحب وضعه
=احطلك
اومأت بتأكيد فذهبت واحضرت ووضعته لها وهي تفكر ب شكل خالد حين يراها فهو اتي لها بالكثير لكن تضعه له فقط وليس لغيرة
كان يقف مبتسم بسعادة وهي تسلم له وسلم علي سمير الذي قبل جبينها وقبل هو ايضا جبينها ثم همس بأذنها
=الفرح ده خنيق اوي تيجي اخطفك
ضحكت بخفوت محركه رأسها رافضه فأخذها لمكانهم وبدأت الحفلة
كانت تقف وتبحث عنه لم تجده فعبست وجدت يد تتسلل لخصرها وجذبها لصدرة هامسا
=بتدوري علي مين
جاكلين بإبتسامه
=عليك عشان اسألك سؤال
سيف بإستغراب
=سؤال ايه
جاكلين وهي تضع يدها علي يده بتلقائيه
=ليه ولا مرة سمعتك بتناديني بأسمي
سيف بإبتسامه
=عايزاني انديكي بيه
جاكلين بتأكيد
=طبعا
سيف بهمس في اذنها
=بعشقك يا جاكي
جاكلين بسعادة
=قولت ايه
ادارها له وحاوط خصرها قائلا
=اللي سمعتيه جاكي
جاكلين وهي تحاوط عنقه
=اللي قبلها بالله عليك
سيف بهمس امام شفتيها
=بعشقك
جاكلين بفرحة عارمة وهي تداعب خصلاته
=وانا كمان بعشقك
سيف بضحك
=تيجي نتجنن
جاكلين بإستغراب
=ازاي
جذبها من يدها وترك الحفلة نهائي بها
عند خالد
تقسم ان اصابعه تكاد تخترق خصرها وتقتلع اضلاعها واسنانه ستهشم وهو ينظر لها ليجد دموعها تتساقط في صمت فادارها واعتصرها بين يديه يحتضنها فانفجرت باكيه
حالا ببكاء
=وجعتني اوي يا خالد انا زعلانه منك
خالد محاول الهدوء وهو يدلك خصرها
=حد قالك حطي الزفت اللي علي وشك ده بلاش وشك شفايفك يا هانم
حالا ببكاء اشد
=كلهم حاطين اشمعنا انا مش شايف جاكلين وماهي حتي طنط سيرين حرام كدة بقا انا حاسه نفسي مسجونه خف عني شوية
خالد بهمس
=بعينك اخف عنك محدش قالك حببي خالد الفيومي فيكي استحملي جنون عشقه بقا
صمتت وسندت علي قلبه تمسح دموعها وتتذكر ما يجعلها تفرح كل لحظة حين رأها اول مرة هل أحد يتوقع ان حب بسيط بين فلاح وتائهه يتحول لجنون بين رجل أعمال ومتزوجه
خالد بهدوء
=حالا حبيبتي
ورفع ذقنها وقبل جبينها ثم اخذها لساحة الرقص يرقصوا بجانب العرسان
كان سيف يجري وهو يمسك يدها وهي تضحك وشعرها يتطاير ثم وقف وجذبها لحضنه
سيف بلهث
=جننتيني يا جاكي
ابتعدت فسند جبينه علي جبينها لتقول بغيرة
=لسه بتفكر فيها
فهم مقصدها فجذبها وحملها دار بها صارخا
=بعشققققك
رغما عنها انفجرت ضاحكة بكثرة وسعادة ثم وضعها وقبل شفتيها لتبدأ الدنيا تمطر فابتعد لتقول
=تعالي نرقص
سيف بحنيه
=لا الوقت عدي نص الليل تعالي نرجع
جاكلين بعند
=بالله عليك
جذب خصرها وبدأ يرقص معها رقصه مشهور ويديرها ويعيدها في المطر وشعرها يلتصق بوجهها وتضحك بسعادة وحين حملها ودار بها زاد ضحكها بصخب
اخذها للسيارة وضعها بالكرسي وركب قاد مسافه قصير واوقف السيارة وحملها متجها للمصعد في البرج وحين دخل الشقه وجدها تندس بحضنه
جاكلين بإرتعاش
=بردانه
ابتسم واخذها للغرفه واعطاها قميص له فهو ان جعلها تري الملابس التي هنا ستبدأ بالأسئله لمن وكيف يقول انها لها
سيف وهو يبعد شعرها عن وجهها
=ادخلي البسيه ناشف
اومأت موافقه ودخلت فبدل ملابسه وبقا عاري الصدر واشعل الدفايه وجدها تخرج فجذبها لحضنه ورفع يدها ينفخ بها ليدفيها فابتسمت بحنيه فقالت
=البس حاجه تبرد
سيف بغمزة
=مش واخده بالك من رجليكي
ضربته علي صدرة وقالت بفضول
=سيف عايزة اسألك سؤال خالتو سيرين قالتلي اسألي سيف اما ماهي ونورسين مرضوش
سيف بلامباله
=اسألي
جاكلين بإستغراب
=هو مؤيد هيعمل ايه في نورسين اصل هو جيه وباسها بعدين هي اتكسفت وماهي بتقولها دا لسه اما تروحوا طب ما احنا متجوزين وانت معملتش فيا حاجة
صدمة الجمته وتذكر حين تزوجها اولا كانت كالطفلة لولا ان الدادة اخبرتها وهي الآن هكذا ايعني انها لن..... ابتسم وهو يحملها قائلا
=اقولك
جاكلين عاقدة حاجبيها
=اومال انا سألتك ليه
ضحك بكل صوته واخذها ل السرير وبدأ يقبلها بتمهل عاشق واخذها لعالم اخر
في منزل مؤيد
دخلت ووجدت الدنيا تمطر بغزارة وهو يحضنها من الخلف فقالت
=بص نتفق الدنيا بتمطر روح نام في اوضتك واستغطي كويس وانا هنام في الأوضه التانيه والصباح رباح
ضحك بكل صوته ثم اخذها لغرفته نظرت حولها كم تمنت اليوم الذي تنام في حضنه في هذه الغرفه قبل اذنها وهو يفك الحلق فنظرت له بالمرآه بخجل ليضع الحلق وفعل المثل مع الآخري وبدأ يفك شعرها وجعله ينساب
نورسين بخجل هامس
=سبني ادخل الحمام اغير
مؤيد وهو يقبل كتفها
=لا يا حبيبي مش عايزك تغيري
ودفن رأسه بعنقها وهو يفتح سوستة الفستان وخلع جاكته ورماه وكذلك قميصه لتشعر بعضلاته تلتصق بظهرها
نورسين بخفوت وهي توشك علي البكاء
=ابعدني عن المرايه يا مؤيد
ابتسم وادارها له يكور وجهها غير مصدق بعد سنوات هي بين يديه وحررها من الفستان وقبل شفتيها بعشق وحملها واخذها للسرير ليشرح لها فنون العشق بطريقته
في شقة البرج
جاكلين بخجل وتعلثم
=هو يعني مامت معاذ انت
وفجأة دفنت رأسها بصدرة فضحك وقبل رأسها قائلا
=بعشقك
جاكلين وقد ترقرقت الدموع بعيناها
=انا ولا هي
رفع ذقنها قائلا بصدق
=تصدقي لو قولتلك اني بعشقك اكتر من معاذ ابني انا معنديش اغلي منك انتي بعدين هو
حضنته بسعادة عارمه وقالت بضيق
=علي فكرة انا هخاصم ماهي ونورسين عشان هما قلالات الأدب تصدق وهخاصمك انت كمان
وضربته بقبضتها تبعده فضحك وجذبها مرة اخري طفلته هذه التي يزداد عشقها اضعاف
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية معشوقة المنتقم) اسم الرواية