Ads by Google X

رواية حب إجباري الفصل السادس و العشرون 26 - بقلم منة وليد

الصفحة الرئيسية

   

 رواية حب إجباري الفصل السادس و العشرون 26 - بقلم منة وليد



نرجع عند تيا لما فاقت ولقت خاتم خطوبة فى ايديها
تيا باستغراب/اى ده
سليم بابتسامه/خاتم جوازنا ما هو لو كنتى صبرتى شويه
تيا بصدمه/جواز مين
سليم/جوازنا

تيا/طيب وخطوبتك
سليم/ماهى هتم
تيا/ازاى
سليم/تيا هو انتى مسافره ولا حاجه
تيا/لا
سليم بضحك/طيب عايزك تقومى بالسلامه كده عشان الخطوبه
تيا بغضب/وانت مالك بيا روح لخطيبتك
سليم/طيب ماانا مع خطيبتى اهو
تيا بصدمه/انا مش فاهمه حاجه
سليم بضحك/انا كنت حابب اعملك مفاجأة لحد ما فهد يجى واطلبك منو بس انتى دخلتى بسرعه مود الاكتئاب
تيا/انت بتضحك يا سليم طيب اى رايك انا مش موافقه
………………………. قاطع كلامهم دخول فهد
فهد بحب/عامله ايه دلوقتي يا حبيبتي
تيا بضحكه/كويس يا حبيبي متقلقش عليا حمد الله على السلامه
فهد/الله يسلمك ها اى رأيك في كلام سليم
تيا بغيظ/اه مش موافقه يا فهد
سليم/صح مش موافقة على الخطوبه و انا عايز كتب كتاب يا فهد من بعد اذنك
تيا بصدمه/اى
سليم بضحك/انا عارف إنك مصدومه يا حبيبتي

فهد بضحك/مجانين قومى بالسلامه عشان نفرح بيكى وهخلى الباقى يجى يطمن عليكى قلقانين برا
تيا/تمام
………………………..دخل الباقي اطمن على تيا وخرجت نروح عند فهد ولينا رجعوا البيت
لينا/اليوم كان طويل
فهد/فعلا نطلب اكل
لينا/ماشى بس عايزه انام
فهد بضحك/ماشى هطلب الاكل روحى خدى شاور
لينا بضحك/تمام يا فندم
فهد بضحك/مجنونه
……………….. . …..نروح عند مروان وكاميليا
كاميليا/عامل اى دلوقتي يا حبيبي
مروان بحب/كويس الحمد لله
كاميليا/الحمد لله ميعاد الدوا بتاعك
مروان/ماشى بس انا زهقت عايز اتمشى شويه
كاميليا/هتتعب
مروان/لاهسند عليكى
كاميليا بضحك/خلاص توكلنا على الله
مروان/كاميليا
كاميليا/نعم

مروان/انتى مبسوطه معايا
كاميليا/هو انا الأول صراحه كنت شايفه إنك اتورط معايا واتجوزتنى بس لما عشت معاك وشوفتك تعاملك وكمان ماما حسيت إن مع اهلى انا مش بس مبسوطه انا هطير من الفرحة انا بحبك اوى يا مروان
مروان بفرحه/بجد انا كمان بموت فيكي يا قلب مروان
كاميليا/اليوم اللى عرفت بالإصابة خوفت اخسرك انا مليش غيرك متسبنيش
مروان وهو بيضمها/عمرى ماهسيبك يا قلبي
كاميليا/طيب تعالى ارتاح شويه كفايه كده
مروان/ومالو يا دكتوره قلبى
كاميليا بضحك/ماشى يا حضرة الظابط
مروان/على فكره انتى متهمه عندى سرقتى قلبى
كاميليا بحب/ومش هرجعه تانى
مروان بحب/انا راضى
…………………….. نرجع عند فهد ولينا على الاكل
لينا/الحمد لله شبعت
فهد بضحك/هو دا اكلك
لينا/ايوه الحمد لله
فهد/ماشى انتى بتنامى
لينا/ايوه هروح انام هتنام
فهد/لا انا صاحى شويه

لينا/طيب تصبح على خير
فهد/وانت من اهل الخير
……………………….مر شهر واجا يوم خطوبه وكتب كتاب تيا وسليم
لينا/ها يا فهد شكلى حلو
فهد بحب/قمر يا لينو اى الحلاوه دي
لينا بخجل/شكرا انت كمان حلو اوي
فهد/دا انا بتعاكس
لينا/زى بعضه يالاه هتاخر على تيا
فهد/ماشى يا ستى روحى
……………………….نروح اوضه تيا
لينا/اوبا اى القمر ده
تيا بتوتر/بجد شكلى حلو
كاميليا/قمر مفيش كلام
تيا/ربنا يخليكم ليا ونفضل سوا
كاميليا و لينا/يارب يا احلى عروسه
………………………فى الحفله
مروان/اى الجمال ده
كاميليا بخجل/بجد
مروان بحب/انتى بتسألى دا انتى قمر

كاميليا/وانت كمان طالع اخر شياكه
مروان/دا انا بتعاكس
كاميليا/اه طبعا اوعى تفهمنى صح
مروان بضحك/لا معلش انا متجوز والله ومراتى بتغير عليا جدا
كاميليا بضحك/ومالو يا حضرة الظابط
مروان/بس مفيش مانع اخونها معاكى
كاميليا/اممم مراتك شغاله اى
مروان/دكتوره قلبى
كاميليا/طيب خاف بقا على نفسك لتجرب عليك دروس التشريح
مروان بخوف مصطنع/لا وعلى اى مليش غيرها اصلا ولو قدامى كل بنات العالم هى بس اللى خاطفة قلبى من اول يوم شوفتها وهتجوزها بعد شهر كمان
كاميليا بحب/بحبك يا مروان
مروان/وانا بموت فيكي يا عمرى
……………….. بعد كتب كتاب سليم وتيا والكل بارك ليهم
سليم بحب/مبروك يا مراتى
تيا بحب/الله يبارك فيك يا حبيبي
سليم بضحك/مش كنتى رافضة
تيا/كنت متغاظه منك اوى
سليم/يا ساتر يآرب
تيا/اه والله صحيح انا عندى سفر اخر الاسبوع

سليم/سفر اى
تيا/مؤتمر عن دراستى
سليم/ودا امتى وهتقعدى قد اى
تيا/اخر الاسبوع تقريبا اسبوع فى أمريكا
سليم/امم هفكر
تيا/لا سليم بليز دا شغل
سليم بضيق/تمام
تيا/انت زعلت
سليم/لا طبعا انا افرح ليكى بس قلقان عليكى
تيا/لا متخافش عليا يا حبيبي
……… الحفله خلصت ولينا وفهد رجعوا البيت فى الحديقةوالسما مليانه نجوم لينا وهى بتحاول من مواجهه فهد اللى واقف قدامها
…………………………..
فهد بنبرة هادية لكن حازمة/ إنتِ ليه مش بتبصي في عيني؟
لينا/بتحرك رأسها بسرعة وهي متوترةمش عارفة مفيش حاجة أقولها
فهد بيقرب منها/ مش دايمًا بتلاقي الكلام بس أنا حاسس إن فيه حاجة جواكِى مش قادرة تخبيها أكتر
لينابتلتفت ناحيته /وأنت ليه مصمم تعرف؟
فهد بهدوء/ لأن اللي بيننا مش عادي مش حاجة تسيبيها من غير ما تحاولي تفهميها أو تعبري عنها
لينا بتتنهد بعمق وهي بتحاول تسيطر على نفسها/أنا أنا تعبت من كتر ما بخبي كنت بحاول أهرب بحاول أقنع نفسي إنك مجرد شخص عابر
فهد /بابتسامة صغيرةبس واضح إنك مقتنعتيش

لينا بتبتسم بخجل/ لامقدرتش أنا بحبك رغم كل حاجة كنت بخاف منها رغم كل الجدران اللي كنت بحاول أبنيها حوالين قلبي
فهد/بيمد إيده يمسك إيديها كنت عارف كنت شايف ده في كل نظرة وكل كلمة كنتِ بتحاولي تخفيها وأنا كمان بحبك من أول لحظة حسيت إنك الشخص اللي كنت مستني أعيشه معاه
لينا/ كنت فاكرة إني لو قلتهاكل حاجة هتتغير
فهد بابتسامه/ اتغيرت للأحسن دلوقتي مفيش حاجة تخوفك
فهد وهو بيمسك ايديها/ عارفة إيه أكتر حاجة كانت صعبة بالنسبة لي؟
لينا /إيه؟
فهد/إنك كنتِى بتبعدي عني كل مرة كنت بحاول أقرب كنت حاسس إنك شايلة وجع كبير وكنت نفسي أكون الشخص اللي يخففه عنك
لينا/أنا مش متعودة على كده مش متعودة إن حد يقف جنبي بالطريقة دي
فهد بابتسامة/يمكن ده السبب اللي خلاني مش قادر أسيبك يمكن عشان أنا عارف إنك محتاجة لحد يشوفك زي ما أنتِى مش زي ما بتحاولي تباني
لينا بدموع/وإنت شايفني إزاي؟
فهد وهو بيمسح دموعها/ شايفك قوية رغم كل اللي عديتِى بيه شايفك جميلة حتى لو كنتِ بتخبّي نفسك ورا الحواجز دي كلها وشايفك الشخص اللي أنا وقعت في حبه من غير ما أقدر أمنع نفسي
لينا بارتباك/أنا دايمًا كنت بفكر إن الحب ضعف إنك لما تحب حد بتبقى عرضه إنه يكسر قلبك
فهد بحنان/ الحب مش ضعف الحب هو إنك تلاقي حد يشاركك خوفك وحد يوقف جنبك لما كل حاجة تبقى ضبابيةوأنا هنا علشانك وهفضل هنا مهما حصل
لينا بتردد/وأنا عايزة أصدق ده عايزة أصدق إن الحب ممكن يكون أمان لأول مرة
فهد بابتسامة/هخليكِى تصدقي ده وعد
……………………… وبدأوا حياتهم سوا ومر سفر تيا ورجعت بس دايما متوترة
فهد بحب/حمد الله على السلامه يا دكتوره تيا وحشتينا

تيا بتوتر/الله يسلمك وانت كمان ولينا وحشتونى كتير
فهد باستغراب/مش عارف من ساعه ما رجعتى من السفر وانتى مش عجبانى
تيا بتوتر/ليه بس
فهد بحنان/حبيبتي حصل حاجه ضايقتك
تيا/لا لا
فهد بشك/متأكدة
تيا/ايوه
فهد/يبقى متخانقه مع سليم
تيا/ لا
فهد/يعنى مش عايزه تحكى ليا حاجه دا انا فهد حبيبك كاتم أسرارك
تيا/لا يا حبيبى
لينا بمرح/خلاص يا عم هو تحقيق ولااى
فهد بغمزه/ماشى يا قمرى
لينا بخجل/فهد
فهد/عيونه
لينا/هتتاخر على شغلك
فهد/ماشى انا نازل عايزين حاجه
لينا/شكرا
فهد وهو ملاحظ شرود تيا/بت انتى شاكك فيكى مش عوايدك لما ارجع لينا قاعدة

تيا/مفيش حاجه يا فهد
لينا/مع السلامه
فهد/سلام يا قمرى
……………………. فهد نزل وتيا ولينا سوا
لينا/تيا حبيبتى مالك انا محبتش اتكلم قدام فهد مالك
تيا بتوتر/انا انا عايزه اقولك على حاجه وخوفت اقول لفهد
لينا بضحك/لا لو مصيبه قولى يا بنت العمى علطول بس خدى بالك فهد ايدو تقيله
تيا بدموع/انا مش بهزر
لينا باستغراب/فى اى يا بنتى قلقتينى
تيا بدموع/انا حامل
……………………………………..


 
google-playkhamsatmostaqltradent