رواية معشوقة المنتقم الفصل الثامن و العشرون 28 - بقلم سما احمد
💕معشوقة المنتقم💕
البارت الثامن وعشرون
مر شهر كامل من العذاب علي كلاهما
في احد المصحات الحكوميه المتطرفه
كانت تجلس بهدوء ودموعها تنساب الغرفه مظلمه جدا وهي وحدها متكورة ففتح النور ودخلت الممرضه بإبتسامتها المعهودة قائلا بمرح
=انا جوعت انتي مجوعتيش طب دا الحاجه الوالدة عامله شوية اكل يستاهلوا بؤقك قومي يلا
وقفت وجلست مبتسمه بإبتسامه لم تصل لعينها فقالت الممرضه وهي تمسد علي كتفها
=فيكي ايه يا مدام جاكلين
جاكلين بهدوء
=مفيش حاجة فيا انا كويسه اهو يلا انا جوعت
وجلسوا يأكلوا ف جاكلين بمصح نفسي بغرفه وحدها لها ممرضه عينها مؤيد وطبيب خاص بها وعنايه كأنها بأفضل من مصح خاص وهذا حتي لا يعرف مكانها واحيانا يزورها وهي ترفض رؤيته حتي ان في مرة جلس يبكي لتفتح له وهي رفضت كل تفكيرها بمن عشقت ورماها هنا يا ليتها لم تراه يوما
الممرضه بإبتسامه
=طب جربي تحكيلي ليه انتي كدة
جاكلين بحزن
=انا مش مجنونه يا روضه انا موهومه ووحيده وقلبي بيوجعني وتايهه وفاقدة للإهتمام وبموت بالبطئ وبحب واحد مش بيحبني كل ده مخليني مش عايزه اعيش
روضه بحزن
=مفيش حاجة مستهله عارفه يا مدام جاكلين لو بصينا للدنيا دي هنلاقيها مراحل ومفيش حاجة مستهله دمعه عيشي ومتقفيش علي حد
اومأت برأسها بحزن وصمتت
بعد وقت عادت تجلس وحدها وجدت روضه تجري لها قائله
=جوزك اسمه سيف يا مدام
جاكلين بصدمة
=اه عرفتي......
روضه برعب
=تحت وكسر نص الحراس ضرب وداخل علي الدكاترة
كان يقود سيارته بسرعة رهيبه جدا ليصل اسفل مبني شركة سيف ونزل مسرع جريا فقد اخبره جاسوسه علي سيف انه يكسر ما بالمكتب ولا احد يجرؤ علي الدخول له وصعد بسرعة دخل له واغلق الباب وجده يجلس بتعب بعدما دمر كل شئ
خالد بحزن
=ليه كدة يا سيف كدة هتلاقيها
سيف بصراخ
=شايف يا خالد بعد القوة دي كلها مش عارف الاقي مراتي خدوها مني تاني وانا عاجز
خالد بإبتسامه هادئة
=طب قوم ساعتين بالكتير ومراتك هتلاقيها ماشي
سيف بحزن
=ازاي
خالد بخبث وشر ينطق من عينه
=استني عليا
وذهب امام الشباك واعينه عادت كما كانت منذ سنوات ليصبح ذلك الخالد الذي شره كأسمه اسم علي مسمي ورفع الفون لأذنه قائلا بشر
=اسمع اللي هقولك عليه ***
ثم عاد لسيف وشده ليقف ونزلوا ليقود السيارة وهو بجانبه صامت فرن الفون ليجيب
=تمام صرخه حلوه في فيديو للاتنين يجهزوا واما اديك الإشارة تبعتهم للمستهدف
واغلق لينظر ل سيف الحزين فهو كان الأقرب له في هذا الشهر اما مؤيد وياسين ف لا
بعد ساعتين
كان يقف بالمستشفي هو وسيف وسيف يكاد يجن ويضرب من يأتي امامه
سيف بصراخ وهو يلكم طبيب
=فين مراتي يا ولاد ال**** مبقاش سيف المنشاوي ان ما طلعته عليكم
كان خالد يقف مبتسما بغل ل كل من اذاه فوجد مؤيد يبعده ليلكمه سيف بقهر قائلا
=كله منك انت السبب انت اللي بعدت مراتي عني هقتلك يا مؤيد انت وياسين هقتلكم
ولكمه مرة اخري لم يري تلك الأعين البريئه التي تتابعه لكن رأها خالد الذي قال
=اهدي يا سيف دا مؤيد اخوها بردك
سيف بصراخ قاهر
=اخوها يخدرني وياخدها مني لييييه مراتي مش مجنونه انتم المجانين هيا عاقله واحسن منكم يا بهايم والله لو اطلعه علي كل المستشفي يا ولاد ال*** تاخدها مني ليه مش انت صاحبي
ياسين وهو يبعده
=ابعد يا سيف
لكمه سيف ومسكه يضربه بقهر وجنون صارخا
=هقتلكم ودتوها فين هي كانت هنا راحت فين ردوا عليا هقتلك يا ياسين وربي هقتلك
في لحظة كان يطبق يده علي عنق ياسين ودموعه تجري بعينه الحمراء وهي تتساقط دموعها بغزارة وتشهق بقوة وجدت خالد يدفعه قائلا بعصبية
=سيف دا اخوك اهدي
سيف بجنون
=اخويا ياخد حبيبتي مني ليه رد عليا كلهم عارفين معنديش اغلي منها ياخدوها ليه
وجذب شعره للخلف ولكم برواز موضوع علي الحيطة بقوة وهو يصرخ بقوة والذين يقفوا مرعبون منه فسمع صوت يعشقه حد الجنون برئ ورقيق
جاكلين بدموع تتساقط بعدم تصديق يحبها هو يحبها
=سيف
التفت بسرعة وضحك بسعادة فذهبت له ووقفت امامه مبتسمه بصفاء ووضعت رأسها علي صدرة وزاد بكائها وهو غير مصدق بين يديه هي وجدها تقول
=هو انا مجنونه
رفع وجهها بعدم تصديق لها قائلا
=كلهم المجانين الا انتي انتي حياتي كلها
جاكلين بضحكة سعيدة
=يعني بتحبني بجد
سيف بحزن عاتب
=لحد الوقتي مش مصدقه
جاكلين بإبتسامه
=هصدق لو وعدتني تقولها ليا كل يوم
سيف بإبتسامه
=لو عايزه كل دقيقه موافق مش هنام وهفضل اقولها
جاكلين بعبوس
=موعدتنيش علي فكرة وبتتهرب
سيف بعشق
=وعد هقولها بعشقك يا جاكي
وانحني لأذنها مكملا
=وهقول بطرق كتيرة حلوه بس قليلة الادب والناس هنا كتير مينفعش اقولها الوقتي
ضحكت بصوتها الذي يعشقه حد الثماله فقبل اذنها وحضنها بعشق
رسالة وصلت لكلا من مؤيد وياسين فنظروا لبعضهم بصدمة
"شهر او شهرين مش عارف الصراحه امته هيجيلي مزاج ارجع مراتك وهرجعها سليمه او بعد اما الرجاله يستمتعوا شويه مش عيب يخطفوا ويحرسوا وميستمتعوش تك كير اه صح متنساش تشك في سيف اللي ملهي في مراته ومش فاضي لشركم"
خالد ببرود وخبث
=يلا يا سيف شغلنا هنا انتهي
سيف بحب
=يلا يا حبيبتي
جاكلين وهي تشير للداخل
=هغير الأول
حملها بين يديه قائلا
=بلا تغيري بلا تنيلي يلا يا حبيبتي
ابتسمت بخجل وهو خرج به وكأنه لم يفعل شئ فقال خالد بمرح
=ورا يا بابا هشتغل السواق بتاعك النهاردة وكله بتمنه
ضحك سيف بسعادة لأول مرة منذ ذهابها وجلس في الخلف معها وخالد قاد بهم للڤيلا ونزلوا ثم عاد ل ڤيلته
في ڤيلا الفيومي
دخل بتعب ورمي جاكته وخلع جرافتته وجلس بتعب وهو يفك ازرار قميصه فوجدها تدلك كتفه بحب ورفعت يدها واعادت رأسه لينظر لها بحب فقبلت شفتيه ومسحت بإبهامها علي وجهه
حالا بإبتسامه
=وحشتني اوي اتأخرت النهاردة
خالد بنبرة هادئه
=اممم وحشتني اوي ببوسه بس واتأخرت ف لأني كنت مع سيف بنرجع جاكلين
حالا بنفس نبرته
=اتأخر عشان فعل خير امممم وبوسه واحده كمان لوحشتني لا يا حالا بخيلة اوي
وذهبت امامه وجلست بحضنه قائله
=شبيك لبيك حالا بين ايديك تطلب ايه
خالد بتفكير
=وعد انها متبعدش عني لو مهما حصل
حالا بنبرة مضحكة
=دا طلب صعب اوي عليا بس يلا وعد مش هبعد لو مهما حصل بعدين ياااه هبلة اللي تسيب خالد الفيومي نفسه شاب وسيم جدا وغني معاه فلوس يا بت يا حالا
خالد وهو يحرك رأسه
=اممم عشان وسيم وغني
حالا بتفكير
=اممم لا في حاجة كمان
خالد عاقدا حاجبيه
=وهي ايه بقا
حالا وهي تضع اصبعها اسفل شفاها
=اممم وحضن حلو اوي
رفع حاجبه بمعني حقا
=سبب مقنع.... بس
حالا وهي تكور وجهه
=لا وبوسته حلوه اوي
خالد بإبتسامه
=شايف ان المدام اتعودت عليا وبقت جريئه اوي
حالا بضحك
=شوور بقيت متعودة عليك وجريئه وهي مرات خالد الفيومي اي حد ولا ايه
خالد بهيام
=صح مش اي حد انتي خالص دي دون عن بنات مصر والعالم اللي قدرت تأسر قلب خالد الفيومي ووقعته في عشقها
حالا بإبتسامه عابسه
=بس عشق خالد الفيومي صعب اوي ومتملك
وقف وهو يحملها قائلا
=امممم وهيعرفك الصعوبه والتملك الوقتي علي اصوله
حالا بزهول
=انت رايح فين الغدا يا خالد
خالد بغمزه
=هغديكي احلي غدا الوقتي
حالا بنفي
=بس.......
قاطعها بتقبيله لها ليذهب الي غرفتهما ويشرح لها اصول عشقه بطريقته وتملكه ايضا
في المساء
كانت نورسين تتحرك بشراسه وتسب بالألفاظ اما ماهي فكانت تبكي بخوف
نورسين بصراخ
=انتوا يا بهايم ياللي حطني هنا افتحوا عاااااا
ماهي ببكاء
=انا خايفه ماسه زمانها بتعيط ووحشتني
نورسين بصراخ
=احنا في ايه ولا ايه يا بت انتي متهبلنيش نطلع وبعدين اولعي فيهم عااااااا طلعوووني
سمعت صوت بالخارج وفتح الباب فاتسعت عيناها بصدمه هامسه بإسمه
=خالد
جذب كرسي وجلس امامهم فصرخت بوجهه
=فكني يا خالد انت قاعد ببرود كده ليه اكيد انت اللي عملتها
خالد ببرود
=هششش ايوه انا اللي عملت كده
نورسين بتنهيد قوي يخرج ما بداخلها
=هتسبني امته يا خالد وبعدين ليه عملت كده فكني عايزه اروح لولادي
خالد وهو يشبك اصابعه
=بعد شهر او شهرين ذي ما مؤيد وياسين عملوا في سيف انا هعمل فيهم
نورسين بإنفعال
=وانت ايه اللي دخلك بينا احنا اخوات في بعض ومتنساش اننا مغلطناش
خالد وهو يحك ذقنه
=دخلني ذي ما مؤيد صاحب سيف انا صاحب سيف انا مليش اخ وحظ اخوكي بقي اخويا وانت عارفه خالد الفيومي
واكمل ببرود
=وتعرفي لو حد عمل فيا كده وبعد حالا عني
عقد حاجبيه بشر
=هقتله
اتسعت اعين ماهي بفزع اما نورسين فابتسمت بغل وبرود فهي ظلت معه اربع سنوات وحفظته جيدا لتردف
=فكني يا خالد واتقي شري ان كنت خالد فانا نورسين
وقف وحرك يده بشعره قائلا
=عارف نورسين المفتريه ساعات بحمد ربنا ان انا وانتي محبناش بعض كنت هنطلع يا قاتل يا مقتول يلا هابي نايت
وتركهم وخرج وهو يسمع صرخات تلك الشرسه فابتسم معتذرا بداخله لها لكن يستحقوا قرصة الاذن هذه حتي لا يبعدوا معشوق عن معشوقته اخطأوا حتي لو بالمنطق لم يفعلوا وهو لن ينسي شكل سيف وحالته في هذا الشهر
وصل لڤيلته ونزل من سيارته ليدخل وتشتعل اعينه بغيره عمياء غلفها ببرود
حالا بإبتسامه
=طيب يعني ينفع يا مؤيد تيجي ومتشربش
مؤيد بهدوء
=مره تانيه هو خالد هيتأخر
سمع صوت خالد الذي يرحب به
=اهلا اهلا بمؤيد بيه نورتنا بجد
وقفت حالا مبتسمه لمؤيد قائله
=طبعا البيت بيتك عن اذنكم هسيبكم براحتكم
وتركتهم وذهبت فجلس خالد ليردف مؤيد
=مراتي فين يا خالد
خالد ببرود
=بعد شهر او اتنين الله اعلم هتلقيها جايه حكاية ناقصه ايد او رجل او نفسها سيبها بظروفها
مؤيد وهو يجز علي اسنانه
=مش ناقصه برودك مراتي لو مرجعتش يا خالد وربي لهيحصل لمراتك زيها
خالد وهو يكور يده
=فكر تمس شعره من حالا يا مؤيد
مؤيد ببرود
=اقدر يا خالد بس الرجاله الرجاله يا خالد متلعبش بالستات وتدخلهم وسطيهم
خالد ببرود
=وجاكلين ايه راجل رد يا مؤيد
مؤيد بعصبيه
=اختي عمرها ما كانت لعبه يا خالد
خالد وهو يحك انفه
=تعالي نلعب لعبه نبدل الادوار..... يعني لو نورسين مكان جاكلين كنت هتسمح ليهم ياخدوها رد كنت هترضي ان سيف يفضل صاحبك طيب مفكرتش مرة لو فعلا جاكلين تهمك انها ممكن تقتل نفسها...... انا مكنتش مصاحب سيف زيك بس قرفت من صحوبيتك واخوة ياسين وانا مش هرجع مراتتكم الا اما تدوقوا نص اللي داقه سيف وهاخد حقه شوفت بقا انا مش صاحبه وحصلي كدة وانت الإسم ذي اخوه وصاحبه وعملت ايه...... يا شيخ يحرق الصحوبيه اللي كدة
مؤيد بحده
=لو انت حسيت للحظه ان نورسين اختك هتعزرني وكمان متنساش ان جاكلين اختي بالدم
خالد بضحكه ساخره
=اختك.... اختك سبحان الله اخوات بتطلع من العدم تبقي كل حاجه
كيف يخبره انه شعر اتجاهها بشئ وسيف الشاهد كيف يخبره انه ترك صديقه لأجلها دون معرفة انها اخته وكل كلمه من خالد كانت كالسهم وقف ولكم خالد بقوه وللصدمه لم يبدي خالد رد فعل وخرج مؤيد وهو يفكر بحديثه وجاكلين
مسح خالد الدم الذي نزل من جانب فمه سرعان ما اشتعلت عينه وهو ينادي عليها
=حاااالا حاااالا
خرجت مسرعه بفزع سرعان ما شهقت وعادت جريا فابتسم مجنونة الصغيره عاد بالثلج وهي تجلس بحضنه وتتمرد دموعها
حالا وهي تضع الثلج جانب فمه
=بتوجعك اوي...... ماشي يا مؤيد
تذكر حين اتي اشتعلت عينه وجذب شعرها للخلف فتأوهت بقوه ليقول بفحيح
=صح ازاي تقعدي معاه وتنطقي اسمه بأريحه كده كأنه ابوكي مش راجل غريب
حالا وهي تمسك يده
=خالد شعري اه خالد
خالد بعصبيه وغيره مجنونه
=تعرفي لو اتكررت يا حالا
حالا مقاطعه بدموع تنساب بغزاره
=قلة الثقه وحشه
افترس ملامحها بأعينه قائلا
=ومين سمعك الغيره اوحش
وظل يتأملها لوقت ثم ترك شعرها فوقف وفرت هاربه كمن يطاردها وحش فوقف وصعد خلفها ببرود ليجدها تنفجر باكيه وتدفن وجهها اسفل المخده تأملها بإبتسامه هائمه حقا تلك الفتاة فعلت به المعجزات تجعله بعيد كل البعد عن ما المفروض عليه
انحني وادارها بسهوله نظرا لأختلاف القوه البدنيه وحملها ليجعل ارجلها تحاوط خصره وجلس علي السرير لتردف وهي تحاول الفرار
=ابعد عني سبني يا خالد انت مش بتثق فيا ولا بتحبني اصلا كل ده حب امتلاك
ضم شفتيها بشفتيه يقلبها بعشق وهو يبعثر خصلاتها لينهل من شهدها بتمهل اما هي فحاولت ان تبعد وتدفعه لم يسمح لها حتي استسلمت وحين ابتعد وضعت رأسها علي قلبه الذي يدق بأسمها
خالد بهيام وهو يقبل رأسها
=مش اسمه حب امتلاك ولا اسمها قلة ثقه في حاجه اسمها هوس
رفع ذقنها واكمل وهو يأسر عينها بعينه
=انا مهوس بيكي يا حالا
وعاد يقبلها فما منها الا ان هدمت حصونها واستسلمت له ورفعت يدها لخصلاته تبادله
في ڤيلا المنشاوي
التقطت ابنها بين زراعيها وحملته ودارت به بسعاده فأطلق ضحكات طفوليه رائعه
معاذ بسعاده
=وحشتيني اوي يا مامي معتيش تبعدي بقي عني
جاكلين وهي تقبل سائر وجهه
=معتش هيحصل مش هبعد تاني يا قلب مامي
ضحك بطفوليه وكور وجهه بيداها الصغيرتان يقبل وجنتاها فابتسمت بل ضحكت
بعد وقت
كانت تنام بجانبه علي سريره الصغير بملابس المستشفي لتجده غط في نوم عميق فقبلت رأسه وداعب شعره
جاكلين بهمس
=احلي حاجه فيك انك شبه باباك اوي يا معاذ
رائحته داعبت انفها وانحني قبل جانب شفتيها فابتسمت ليحملها ويجلس علي كرسي وهي علي فخذه
جاكلين بخفوت
=سيف سبني يمكن معاذ يصحي
لم يجب بل بدأ بفك ازرار ذي المستشفي وهي تشهق وتنظر لأبنها وتهمس بأسمه بقلق بل بخوف وجدته يحررها منه ثم نظر لها فأحمرت وجنتاها بخجل
جاكلين وهي تدفن وجهها بعنقه
=سيف انا انا.....
واكملت بنبره شبه باكيه
=كل مره تعمل كده وتحرجني وتخليني قاعده بين ايديك.....
خجلت ولم تكمل فضحك وبعد رأسها وجعلها ترتدي قميص نوم موڤ ثم وقف وهو يحملها قائلا
=بس خلصنا
دفنت وجهها بعنقه ولم تتحدث فذهب لجناحهم وحين دخل انزلها علي الأرض وكان يقف خلفها اما هي فنظرت للغرفه واغمضت عيناها لتداهمها ذكرياتها منذ اول مره رأته وعذابه اغتصابه وعذاب ياسمين وحنانه بعدها حنانه الذين يزيل كل لحظة عذاب وبعدها اعترافه بكرهها
علت شهقاتها وهي مازالت مغمضه وكورت يدها فجرت الدموع بعينه وتذكرت هي عذابه تيم وبكائه وعذابه وفي الآخر موته بين يديها وجنانها وحنانه حين رأها
شعرت برأسه تدفن في عنقها من الخلف وتمردت دموعه قائلا بألم
=سامحيني انا أسف عاقبيني بأي حاجه الا انك تبعدي تاني المره دي هموت يا جاكي
ابتعدت عنه شعر بقلبه يتحول لفتات لكن وجدها تندفع لحضنه وتبكي بصوت عالي قاهر كأي طفله
جاكلين ببكاء وشهقات
=انا تعبت تعبت اوي يا سيف كفايه بقي والنبي معتش عايزه افتكر والنبي امحي الماضي ده بقي وقفل عليه
بعد وجهها وكوره وهو يقبل كل انش به لتختلط دموعهم فحضنته بقوه ودفنت وجهها بعنقه قائله
=انا بحبك اوي يا سيف
همس بأذنها بهيام
=وانا بعشقك يا...... معشوقة المنتقم
رغما عنها ضحكت بشده وهي تتمسح بوجهها في عنقه
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية معشوقة المنتقم) اسم الرواية