Ads by Google X

رواية صعيديه و لكن الفصل الثالث 3 - بقلم لوليتا التركي

الصفحة الرئيسية

 رواية صعيديه و لكن الفصل الثالث 3 - بقلم لوليتا التركي 

داخل دوار الحج نعمان 
رئيسه:كيفيك يا ابوي وكيف صحتك 
نعمان: نحمد ربنا يا بتي بخير كيف وادي عمك وياكي 
رئيسه:بخير يا ابا 
نعمان:وفاطمه كيفها اوعي يا بتي تجي عليها كفايه حزنها على امها
رئيسه:من غير ما تجول يا ابا دي بتي 
ماجده :وهى خلفتها ونسيتها يا حج 
نعمان:يتيمه يا ام فارس  
انا وكافل اليتيم كهاتين فى الجنه 

رئيسه:انا يا ابا براعي ربنا فيها ويعلم ربنا بعزها اكتر من ولدي هى ومصطفى
نعمان:اعملى خير تلاقي خير يا بتي 
رئيسه:الحمد لله يا ابا كل خير
نعمان:مبينش اكده بطلتيها من العلام 
رئيسه:ابوها اللي بطلها انا مليش صالح
فارس : ابوها مبطلهاش انتي اللي فضلتي تزني على ودانه لحد ما بطلت انا متاكد 
رئيسه بمكر:وانت عرفت من فين 
فارس: معرفتش من حد بس انا عارفك يخيتي 
نعمان:اهملكم اصلي العصر 
فارس:خدني معاك يا أبا 
_____________________

نور : يا بتي لا ما هى بتاجي حدانا وصاحبت امه وزينه
ايناس بضحك:يختي وليه حربايه معرفاش امك طايقها كيف
نور: والله ظلماها
ايناس: اسكتي انتي متعرفيش حاجه دي حربابه وبسببها فاطمه سابت المدرسه 
نور: هى قالت لامه ابوها اللي بطلها هى مكنتش موافقه ان فاطمه تسيب المدرسة بس ابوها مرضاش 
ايناس : ومالو وليه بصورم وصفرا 
نور: ما تشوفي مين بيرن عليكي كل شويه تييت 
ايناس : طيب اقفلي وهبقي ارجع اكلمك تاني 

لتاخذ نفس عميق وتجيب : الو
مصطفي بغضب: بتكلمي مين 
ايناس:نعم وانت مالك 
مصطفي اكثر عصبيه: هتكلمي مين مش هعيد حديتي تاني 
ايناس: ملكش صالح عايز اي 
مصطفي بزعل: معيزش حاجه سلام 

$$&&&&&&&&&&&&&&&&&&
يجلس عزت تحت ظل الشجره شارد الذهن 

فارس: اهلا يا عزت عامل اي 
عزت:..... 
فارس: يا عزت ليرفع صوته صارخا عزت 
عزت: درعتني يا اخي انت اهنه من ميته 
فارس: انده عليك متردش مخك فين
عزت:معاك اهه 
فارس: اى مجربناش نفرح بيك 
عزت: تخلص الامتحانات الثانوي ونحدد الفرح 
فارس : على خير ان شاء الله
عزت بتردد: بجولك اى اتحدت ويا اختك رئيسه تخف عن بت خالتى شوي مطلعه عينها وتعبانه وفاطمه يتيمه وغلبانه 
فارس بتنهيده وجع : والله يا اخويا اختي معرفهاش معجونه من اى الل جواها زرع شيطاني انت طوالي تجولي اكده وانا جولت لابوي وابوي كلمها 
وبتجول بعاملها بما يرضي الله 
عزت : والله يا اخويا ايناس خيتي كانت عندها وسمعتها وشافتها بتعاملها كيف مش هتبلي عليها 
فارس : ربك يصلح الحال اسيبك واعاود اشوف العمال فى الطحونه 
عزت: هانت ومصطفى يرجع ومهتقدرش تعاملها وحش 
فارس: يرجع بالسلامه واحشني والله 
عزت: ربنا يحفظه 
_____________________

داخل منزل مسعد 
تجلس رئيسه بجانب تهاني وتضحك 
رئيسه:جاكي ايه يا تهاني سيبها تذاكر العلام حلو يما كان نفسي فاطمه تكمل علامها بس ابوها مرضيش 
تهاني:  اه شوفتي بعينك مهتعرفش تعمل حاجه 
لا تعرف الشاى ناقص سكر ولا ميه ولا نار
رئيسه: ام عزت راضيه وصابره وعاجبها بتجول اهم حاجه راحت والدي 
خدي يا نور البلح والعسل ده جاي من نجع حمادي تعملي يوماتي سبع بلحات فى كوبايه لبن عشان متصفريش من المذاكره
نور بسعاده: تسلمي يا عمه تعيشي 
تهاني: وه يخيتي ليه تاعبه حالك 
رئيسه: ميجيش حاجه جنب خير ابوكي الله يرحمه الحج سعد وقف جنب ابوي يمه ونعمه الصحاب اختار جارك قبل دارك 
تهاني: الله يخليكي يخيتي 
رئيسه: هسيبك واعاود اجهز الوكل عشان فاطمه لساتها صغيره ومهضغطش عليها فى المقضي 

بعدما غادرت تهاني منزل مسعد متجهه الي منزل زوجها 
اردفت نور قائله لامها: يمه عمه تهاني هى سبب ان فاطمه سابت المدرسه وبتعاملها وحش 
تهاني : واه يبتي لا حديتك ده غلط فاطمه جارتي فى بيت ابوي وزينه ومحدش زيها 
نور: ما انا بقول اكده زيك بس ايناس بتقول بتعاملها وحش 
تهاني : لا يا بتي وامكن ايناس بتجول اكده عشان مجدراش تشوف حد مكان خالتها واذا كان تهاني بتتعارك ويا فاطمه هيبقي لمصلحتها عشان تعلمها تقضي وتبقي ناصحه مش تبقي بخره زيك
نور: امكن يمه انا بحب عمه تهاني وطيبه 
____________________________

صعيديه ولكن 
لوليتا التركي 

لايك وكومنت

  •تابع الفصل التالي "رواية صعيديه و لكن" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent