رواية وحش الدخلية انثى الفصل الخامس 5 - بقلم خلود عبيد
الفصل الخامس
فى وزارة الداخليه
= يا عم فرج دى عمرها ما حصلت الرائد نور اتاخر والساعة بقت 9.30
فرج= يا فهد باشا انت متعرفش اتاخر ليه بس انا خابر ليه
فهد = ليه بقى
فرج= ممنوع اخبرك يا باشا دى معلومات علياه
لياتى ادهم وعماد وعوض
ادهم= فى ايه يا فهد واقفين ليه كده
محمد بضيق= الرائد اتاخر على غير عاده
فهد = هى عمرها حصلت اتصل بينا وقال اجتماع طآرى
ادهم= يا عم خلاص يعنى الدنيا ما تهدتش
عماد= انتم محسسنى انه انسان آلى عادى يعنى يتاخر
زميل= مستحيل اى حد يتاخر الا الرائد نور ده الوحش يا ابنى انت وهو
ادهم = خلاص خلاص الغايب حجته معاه
فهد= عم فرج قول بقى فين الرائد نور انا متاكد انك عارف
ادهم= متخلص يا عسكرى فرج متقول
ارتعب فرج من ادهم فادهم لا يقل خطورة عن نور ولكن ليس بسلطتها العاليه
فرج يبتلع ريقه= راح يفك متفجرات وجاى طوالى
الجميع = نعم!!
ادهم= ما يخلو فريق المفرقعات يفكها هو مشمعنا الرائد يعنى
فرج= لاع يا باشا الفريق ما عرفش يفكها فاتصلوا على سيادة الرائد بالطريق وهو رحلهم طوالى وهو خبرنى ابلغ الفريق انه هيتاخر شويه وجاى
عماد =خلاص يا فهد يخلص ال فى يده ويجى يعنى ، بقولك ايه تعاله معانا الكافتريه نشرب حاجة
فهد وباقى فريق نور= لا رحوا انتم احنا هنستانا سيادة الرائد الواحد مش ناقص مصايب
ادهم بسخريه = مصايب!! يا اله عماد ياله ياعوض سبهم برحتهم
***************************
*وخلال خروجوهم راى عماد ....
عماد بنظرة تتطلع= بص بص يا ادهم شوف الصاروخ النازل من العربيه دى
لينظر ادهم كانت انثى جميلة شعرها قصير بفستان طويل نيلى وعلى عينها نظاره شمسيه سوداء كانت جميلة جدا
ليصفر عماد باصابعة لتنتبه الفتاة له بنظرها ثم تهم بالدخول للوزارة
عماد بصوت عالى = يا قمر
ادهم بضيق= عيب يا عماد انت مفكر نفسك فين
عماد بمرح= ايه عم انت مش شايف دى فرسة
عوض= عيب يا عماد دى حرمة بردك
عماد= اسكت اسكت انت ، دى موزة اخر حاجة
******************************
فى مكتب تقف نور مرتديه زى الرسمى للظباط وامامها 6افراد من فريقها بانتباه امامها ايديهم بجانبهم
نور= انتم كنتم من احسن الفرق الدريتها وبتتطلع ليكم بمستقبل باهر
الجميع= شكراا يا فندم
نور= انهارده اخر يوم اكون القائد بتاعكم والمهمة الفاتت اخر انجازاتى معاكم من بكرة هتتوزعوا على مدريات الامن ال انا متاكدة هيجروى عشان ياخدوا منكم بسرعة
=انا عايزه الكل يفهم ويعرف حاجة مهمة حياتك مش ملكك وقبل متجازف بحاجة فكر باهلك مفهم امك ابوك اخوك مراتك ابنك وبنتك
اذ كنت هضحى بعمرك عشان وطنك ومصلحه شعبك فكر باسرتك المحتجاك اكتر المجرمين مفيش اكتر منهم وكل ما بننهى مجرم بطلع عشرة لكن الظابط الشريف بقى عملة نادرة خفظوا عليها
=الغرور والتكبر ابعد عنهم كل متفتكر نفسك كبرت فكر نفسك ان " الله اكبر "
الظلم وحش وخصوصا لو كنت انت الظالم وانت بتقنع نفسك انك صح لا عمر "الظلم " ما يبقى الصح ابدا
دى تعلماتى ليكم ونصايحى البوجهها ليكم اتمنى ترفعوا رئسى دايما و تكونوا من مصنع الرجاله البخرجهم للوزارة دايما
اتفضوا انصراف الجميع
= ليلقوا تعظيم السلام = تمام يا افندم
نور= فهد! محمد ! استنوا انتم الباقى ينصرف ربنا معاكم يا رجال
ليغادر الجميع
تجلس نور على معقدها خلف مكتبها
اتفضلوا اقعدوا
نور= انا اخترت اكفاء لظباط الفرق لمهمة جديد وانتم معايا ها فى مانع
= لا يا فندم
نور تنظر لمحمد = المرة دى مفيش مخلفه لتعلمات او الخروج عن الخطة مفهوم
محمد بخجل وخوف= مفهموم يا فندم
نور= غلطتك كانت لا تغفر بالنسبة ليا بس للاسف الخطة الاساسه للمهمة من الاول انت فيها عايزك متخيبش ظنى تانى
محمد = حاضر يا فندم
وتلتفت لفهد وتعيد النظر لمحمد = المهمه دى سرية وهيكون معانا فريق المقدم ادهم جلال
تعجب محمد وفهد ولكن لم يتحدثوا
لتكمل نور= المهمة دى مهمه جدا عشان كده فى تدريبات جديدة غير تدربيات اى فريق ليا
ليتكلم فهد = يعنى ياافندم انتى القائد للمهمة دى
لتنظر له نور وقد فهمت ما يرمى له فهد = المهمة دى ملهاش علاقة بالرتب لو ليها انا ممكن اخد الترقيات الموقفها ونشوف مين الاعلى برتبه
يتنحنح بحرج= اسف يا فندم ما اقصدش
نور= المهمه سريه جدا ومن قيادات عليا وتدربياتها خاصه ونوع جديد عايزه تركزكم وانتبهكم يكون عالى وفى استعداد دايما
نور= تقدورا تنصرفوا الاجتماع بعد نص ساعة فى مكان التدريب
انصدموا والقوا التحيه وغادروا
******************************************
=ها يا عسكرى فرج سيادة الرائد جه
فرج= ايوة يا افندم وهو منتظركم فى موقع التدريب
لينظر لبعضهم باستغراب
عماد= موقع التدريب ليه !!
فرج= مخبرش هو قال خليهم يجو على موقع التدريب
ادهم= ياله يا جماعة
عماد= اخيرا هشوفك يا وحش
**************************************
ليدخلوا موقع التدريب ليجدوا فهد ومحمد واقفين بانتباه بزى اسود لاشئ ظاهر منهم سوى رائسهم
وهناك شخص ملثم باسود كامل لا يظهر منهم الا عينه حاده جدا مرعبه عسليه مائله للبنى ولكن ترعب فهى تشبه عينى الصقر واقف فى منتصف حلبه التدريب
*ليشير لعماد ليقترب للقتال
صدم عماد ولكن متعجب من هذا الشخص الذى يعتبر بالنسبة له هزيل فعماد ذو جسد صلب ضخم البنيه طويل القامة ام الذى امامه طويل ولكن اقصر منه ببعض السنتيمترات ورفيع بالنسبه له
تقدم عماد ، وادهم وعوض واقفوا بجانب فهد ومحمد النتبهين بشدة
بدا القتال
فى الاول كان الملثم يكتشف حركات عماد وجعله يفهم انه مسيطر ولكن لم يدم وانقلب السحر
كانت الملثم يستخدم طريقة "الايكيدو " وهو استخدام انسجام الجسم
يقوم بحركة " جينج دايراكشن " الاتجاه المضاد تمام وتسمى (عمليه الالتفاف ) حول الخصم
ثم تحول الى الجودو بسرعة غير محسوسه منسجم بين "الايكيدو " و" الجودو " بطريقة جيجور كانو
وفى نقطة مقرب له عماد وهمس باذنه ( ده عشان تانى مرة تعاكس وحدة ست )
صدم عماد فقد انهك جسده غير براعة وسرعة خصمة وخفته وضرباته المؤلمة القويه وثباته الجبار المتمركز باساس الحلبه
وبضربه قاضيه من حركة الجودو " نقاط الايبون " القاضيه
ليسقط عماد على ارض الحلبه منهزم متالم
ويشير لعوض ان ياتى
ويقف عمادبجوار ادهم متامل على نفسه
ادهم بهمس = ايه يا عم وفى بينكم تار بايت
عماد بلهس وتعب=والله ولا اعرفه بس اظاهر الموزة بتاعه الصبح تبعة
ضيق ادهم نظر وعاد ينظر للحلبه ليتفاجئ بان عوض الاكبر جسد بينهم والاعلى بالقوة البدنيه على وشك الهزيمة
فاستخدم الملثم بالبدايه طريقة " السومو " رغم انه رفيع ويمزجها بالكارتيه و طريقة " الكندو " فنون عسكريه يابانيه
ويمكن بهذه الطريقه كسر مفاصل الجسم او خنق المنافس اسلوب " التاى جتسو كاى "
ليقف الملثم ويكون المنافس انسحاب للتعادل
ويشير الى ادهم
لم يتعب الملثم رغم براعة عماد وعوض وفروقهم الجسديه عنه المفروضه له متعبه ولكن بقى ثابت كالجبل لم يتغير
وكان ادهم يراقبه عن كثب يحاول ان يعرف ثغراته ولم يجد بسبب تنوعه للرياضات القتاليه العرف بعضها والبعض الاخرى لا
لتشير لادهم بالتقدم وتبدا المنافسه
كان الملثم بثبات يتلقى الضرب ولا يقاوم وفجاة استخدم طريقة " تاتتو " ولكن بيده دون سكين وفكانت مؤلمة لاذعة لادهم
ليتحول لطريقة " النينجوتسو " قتال النينجا وكان الملثم طرق دفاعة عن النفس ثابته دفاعيه لا هجوميه بتادا الى جانب الثيات المثقل لديه
ليوقف القتال بانسحاب له
فانه لا يريد لقائد ان يشعر بخزى امام فريقه او اى شخص
اما هزيمة عماد فهى تلقين درس له فقط
ليقف الجميع بانتباه ويقف امامهم الملثم
بصوت ناصع شديد مائل للخشونة والقوة
= احب اعرفكم بنفسى الرائد نور الوحش
وتقوم نور بنزع القناع الاسود ليصدم
ادهم وعماد وعوض
ويهتز عماد مائل للسقوط = يا نهار اسود بقى وحش الداخليه انثى !! وحدة ست !!
ها ايه رايكم وعلقة عماد يستهاهلها ولا لا ويا ترى رد فعلهم ايه
تفاعلوا وانزل حلقة كمان الساعة 10
ارجوكم بلاش نقطة او حرف الالبوم بيتحذف الروايه السابقة ليا ( اشواك الماضى ) اتحذف منها ورجعت نشرته بسبب كده
قدروا التعب لو سمحتم
•تابع الفصل التالي "رواية وحش الدخلية انثى" اضغط على اسم الرواية