Ads by Google X

رواية وحش الدخلية انثى الفصل التاسع 9 - بقلم خلود عبيد

الصفحة الرئيسية

 رواية وحش الدخلية انثى الفصل التاسع 9 - بقلم خلود عبيد 

وحش_الدخلية_أنثى
(الفصل التاسع )

*بعد الغداء اخذت نور الاطفال للمرح والتنزه فى حديقة الحيوان وحديقة الالعاب والتنزه فى الحدائق العامة حتى اوقفها كلمةاسلام
اسلام = ماما ثوفى تيارة (ماما شوفى طيارة ) وعلى ملامحه الفرح والسرور
لترفع نور ببصرها الى السماء لتجد طائرة ورقيه ملونة وعلى اطرافها القصاص المتتايره بها يلعب بها الاطفال ممسكين بطرف الاخر بحبل 
للتتامل وتسرح وترجع بالذكريات 
هنا الاطفال يمرحون بالطائرات الورقيه وياخذونها على انها لعبه مسليه ولكن هناك فى الاراضى المحتلة بجانبها فلسطين هناك الاطفال والكبار اصبح يستخدموها كسلاح للتحريرهم والتعبير عن عدم الاستسلام حتى لو بقوا بدون سلاح ورصاص سيحاربوا المغتصب والمحتل 
*يستخدم المقاومون الاحتلال الطائرات الورقيه بوضع مواد قابلة للاشتعال ولترتفع بالهواء ثم يقطعوا الطرف الاخر لتتطير الى الجانب المحتل لتزعر هؤلاء الجبناء قتلة الاطفال واسر الشباب والرجال

*يزعمون الديموقراطيه والانسانيه بخداعهم ويلبسون قناع البراءة على انهم يقدمون المساعدات واللآغاثات للنازحين والمتعرضين للكوارث "اى كوارث وهم اكبر كارثة " 
* "ثعالب " و"ذئاب بشريه " فقد عاشت (نور )بينهم منذ ثلاث سنوات فى احد المهمات عن ( شهاب المنياوى ) فهى تجيد اللغة العبريه كان عليها ان تدخل الى مركز الموساد لتجلب تلك المعلومات عن صقفاتهم المشتركة ، كانت متخفية لتعرف كيف هم عالم ماكر خادع وكانت تعاملتهم تدل علىكم الرقى والحضارة المزيفة التى تخدع أى بشرى غير فطن لسلوكهم وكان نجاتها منهم كاد ينتهى بكارثة لولا المساعدة بعض المقاومين وتدخل لمعبر رفح بسريه ولكن فاقت على صدمة انها كانت حامل وفقد ابنها أخر امل لها ليشد بها عزمها على الانتقام وتحقيق العدل وخصوصا من المعلومات التى حصلت عليها ومصائب "المنياوى " 

*يستخدم المقامون اللعاب الاطفال والالعاب الناريه لتعبير عن مقاومتهم وحربهم المستمرة وعدم استسلامهم

**لتعود نور الى الواقع وتبتسم لاسلام على برائته (ابتسامة امل وعزم على تحقيق الهدف )

*****************************************************
* فى اليوم التالى فى مجموعة شركات الشمسى السابعة صباحا

=ايه يا عم ده كلها رسايل ومكالمات
-ما انتى بتستعبطى يا نور فى ورق وصفقات لازم تتمضى ، مش كفايه جايبانى من الصبح كده على ماله وشى 
نور= ايه راحة عليك ولا ايه يا ابو الفوارس كبرت وعجزت 
فارس= فشر ده انا كلى شباب وحياة
نور = طب ما تتجوز بقى 

*ليسكت فارس وبحزن= تفتكرى حد يقدر يا اخد مكان فرح الله يرحمها
نور= فارس مرت 20سنة على موت عمتى لازم تبدا حياتك انت شلت الشركات والمصنع مكانى ولخمت نفسك بيهم ، عايز تعيش تايه
فوق يا فارس عمتى الله يرحمها عمرها ما كانت هترضي تضيع عمرك كده ، ان كنت خطبتها وحبتها ده كله ده امر ربنا وعمرها كان كده اخرج يا فارس من زوبه الماضى بقى
فارس= زوبه !!! بقيتى سوقيه يا نور ، المهم خدى امضى الاوراق دى

*لتاخذها نور وخلال لحظات تكون قراتها ومضتها وتسال = ها معاشات الناس بتوصلهم يا فارس
فارس= بتوصلهم بقالك عشرين سنة كل متقبلينى تسالينى عنهم 
نور = كفايه عليهم انهم فقدوا اهلهم فى حريق الفيله لازم اطمن ان حياتهم مرتاحة على الاقل
،ها والملجا والمستشفى على الحاجات البيعوزها بتوصلهم
فارس = اه يا نور كله تمام
نور= ماشى مش هوصيك عليهم بقى ، الفترة الجايه مش هبقى فاضيه فتمشى الامر انت بقى 
فارس= حاضر يا نور ربنا يعينك
نور= يا رب
***********************************************************
*فى لتاسعة صباحا فى حجرة الاجتماعات بوزارة الداخليه

*اجتمعت نور بفريق المهمة (ادهم محمد فهد عوض وعماد)
نور= معلش يا محمد وقفت اجازتك بس وجودك مهم فى التدريبات دى وخصوصا المعسكر
محمد= مفيش مشكلة يا افندم ، الحمد لله المدام بقت بخير
نور = تمام 
نور وتنظر لهم وهم جالسين حولطاولة الاجتماع = فى كلمتين عايزة اقولهم ليكم قبل المهمة وتدريباتها 
"الانسانيه " الكلمه دى ازرعوها فى دماغكم اوى عشان متبقاش فرد من الشرطة مستغل اوتستخدم سلطتك فى الشر 
المهم دى ممكن نواجه عناصر فى حدود 14 او 15 سنة ود ه لازم تتعامل مع الموقف لو قتلت العنصر تبقى فقد انسانيتك واداميتك كمان ولو سبته ممكن يبنئ منه مجرم او يقتلك انت 

عوض= امال نتعامل معاه ازاى يا فندم
نور= بالحكمة وتدارك للموقف وتستخدم جسمه كاهداف غير حياويه (اصابات بعيده عن الاماكن المميته بالجسم ولكن تشل حركة المهاجم ) انا اول مجرم قتلته كان عمرى 14 سنة فى هجوم تكتيكى عنيف وكان لازم اتصرف شوف لو كان سبته كنت انا المت غير انه كان واخد حكم اعدام بالاساس

عمادفى نفسه= اه طبعا 14 سنة ، يخربيتك من صغرك مفتريه ، انا بعد العرفته عنك بقيت اخاف اعدى من جنبك

*واخذت نور تشرح لهم اهم بعض الاسترايتجيات للمهمة وتحذيرات اهم

******************************************
فى الخارج امام باب حجرت الاجتماعات

= ها يا عم فرج سيادة الرائد جه 
فرج= جه يا باشمهندس ومستنيك خصوصا
=طيب الوضع متعصب او حاجة
فرج=مخبرش بس مدام اتاخرت مش هيخلى نهارك يعدى بالساهل
ليبتلع ريقه =الله يبشرك (ويدخل)

**********************************************
= حماااااااااتى عاملة ايه
نور= اه ال اخرك يا زفت
=والله الطريق كان زحمة
نور= زحمة برده ،ولا انت عطيت فى سنتر نت شويه تلعب وراحت عليك
يمثل البراءة = انا ابدا ، دايما ظلمانى يا حماتى 
نور= حماتك فى البيت مش هنا يا زفت
*نور تنظر للاخرين الذين كانوا يتابعون بصمت ودهش فالشاب الذى دخل كان قصير 160سم ورفيع جدا يرتدى سويت تشيرت وبنطلون لاكرا ضيق ومرتدى حقيبه مدرسيه على الظهره

نور= احب اعرفكم احمد الفأر لقبه "سنقر " مبرمج كميوترو مشفر للاجهزة الالكترونيه وهاكر تبع المهمة
سنقر بفرح يقدم نفسه مبتسما = اهلا انا احمد نادونى بسنقر احسن عندى 22سنة وخاطب بنت الرائد نور سلمى
نور بضيق= انت يا زفت هو انت جاى تقدم على وظيفة ومحتاج وسطة اتكتم احسنلك
سنقر= حاضر هاسكت اهو ، بس انتى وحشتينى والله
نور= وحشك وحش
سنقر بضحك= ما انتى الوحش هههههههههههههه
نور= احماااااااااااااد 
لينتبه احمد = اسف 
نور= كل واحد فيكم معاه موبايل او ساعة اوى نوع من الاجهاز هيستخدمها فى المهمة يعطيها لسنقر
عماد = ليه ؟؟
نور= هاوف ، هو نهار مش فايت انا عارف عشان يشفرهم ضد التجسس فهمت
عماد =اه فهمت 
*ليخرجوا هواتفهم ويخلعوا ساعات اليد واعطاهم له 
*ليلخذهم سنقر ويفتح اللابتوب ويوصله بالموبايلات اما الساعة فاخذ يفتاحها ويضع احد الاجهزة التتبعيه الصغيرة بها

سنقرلنور وهوممسك احد الموبايلات = هما دول اللل
لتقاطعة نور= اه هما واتكتم قلت ( كانت نور تتجسس بالاساس على هواتفهم منذ زمن لتراقبهم وهم لم يكن احد على درايه بذالك )
نور= فى فرد كما فى المهمة وده الشخص البيحدد الاماكن وتتطورات الامور فى المهمة
فهد= هى المهمةعبارة عن ايه يا فندم
نور= لما التدريبات تخلص وتكونوا جاهزين كل حاجة هتعرفوها
عوض= طيب مين الفرد الناقص 
لتشير الى سنقر ليخرج للابتوب عليه علامةالثعلب من الخارج ويضعه على الطاوله
نور مشيرة الى اللابتوب = هو ده الفرد الناقص " التعلب " شخص سرى انا شخصيا معرفهوش يعنى بيمدنا بمعلومات وطرق التكتكيه للمهمة ويكلمنا عن طريق اللاب ده 
عماد بنبهار= بتتكلمى جد ، زى افلام الاجنبى وثلاث فتيات
نور بسخريه= افلام اجنبى ، اهلا حضرتك هنا الواقع ، اميز وادق افراد الداخليه فى المهمه دى فاهم
عماد بتوتر بسيط= اه فاهم
سنقربمرح =خلصتهم يا حماتى
نور =انت يا زفت قولت حماتك فى البيت هنا سيادة الرائد يا حيوان ، ولا انت مش عايز تتجوز
سنقر= لالالا مش عايزة اتجوز ايه ده انا اموت 
نور= امال روحت المنصور من ورايا ليه (سلمى بتدرس فنون جميله بجامعة المنصورة )
سنقربندهاش =انتى عرفتى ؟؟
نور= امال اه دى بنتى ولا انت ناسى
سنقر= هوانتى لسه حطها تحت المرقبه ، ده انتى معلمها فنون الدفاع عن النفس لدرجة انى بخاف منها
نور= سنقر رحت ليه ولا انت مش عايز الخطوبه ، لو عليا نا مش عايزة الجوازة دى 
سنقر= ااصل بصى هى زعلت منى عشان مردتش عليها وانا رحت اصلحها
نور= متتكررش تانى ، لاجل الجواز لغايه اما تخلص جامعة خالص 
سنقر بخضة = لا يتاجل ايه انت قولتى اما تاخد الماجستير وانا خته اهو ،انا كده هاعنس
عماد فى نفسه = يعنس ايه ابو22 ده ،ده انا 31 ولسه بقول الواحد يعيش يومين لسه شباب
سنقر = اهون عليكى كفايه انها من ريحت الحبايب
نور بنرفزة = احمددددددددددددددد
ارتعد سنقر فعرف لا تناديه " احمد " الا فى وقت الغضب الشديد

**لتنظر له نور فتجده يفرك اصابعة و ذلك فى لغة الجسد ( يعنى عدم الراحة ) ونور خبيره بلغة الجسد واستيرايجيات الجسم وتحركاته فهى درستهم بفرنسا منذ اربع سنوات ،، فعرفت انه يخفى شئ اهم 

*لتضيق نظرها وتنظر له بعين ثاقبه 
وتنظر له وتقول = هو ظهر ؟
ليندهش سنقر باعين منفتحه على وسعها ويعرف انها كشفته ولن يفلت بفعلته 
سنقر يبتلع ريقه= اه من اسبوعين 
لتجلس نور مقابله مسلطة نظرها الثاقب كأعين صقر جارح عليه= فين؟؟
سنقر= فى مطار بيروت 
نور= رايح فين وجاى منين ؟؟
سنقر= معرفش !!
نور= نعم!!
سنقر= مظهرش غير فى كاميرا مراقبه واحدة بس 
نور= جوزات السفر والرحلات 
سنقر= مش مسجل على اى رحلة ذهاب او حتى عوده 
نور= ولا حتى بشخصيه مزيفه 
سنقر= ابدا شفروا ومحوى اى حاجة
لتخبط نور بيدها بقوة على الطاولة = اسبوعين !! وجاى تعرفنى دلوفتى 
سنقر= اللواء عدلى قال نتأكد الاول 
نور بغضب = بقى اللواء عدلى يعرف الاول ، فى ايه يا احمد هو انا مشغالك ليهم ولا ايه
سنقر= اسف يا نور انتى عرف الوضع
*لتهب نور واقفه بغضب= انا هاسافر اسكندريه حالا
سنقر بتوتر= احجهزلك طيارة
نور بنظره قاتله= وانا امته بركب زفت وانا داخل مصر انت عارف باخدها بالعربيه
سنقر بنفسه= نهاره وليله اسود الهيظهر فى طريقك 
سنقر= اسف كنت عايز راحتك
نور بنظر تهكميه = ما هو واضح بقيت بتخبى عنى يا احمد يا فأر يا الله مربياك على ايدى 

سنقرينزل رائسه بخزئ واسف 
*ف نور عرفت احمد منذ سبعه سنوات عندما جاى لها اخباريه عن هناك من يحاول يخترق موقع الوزارة وحددوا لها موقعة وذهبت للقبض عليه لتجده شاب فى 15من العمر يلعب فى احد سنتر للانترنت وكان يلهو فقط فى تحد ى لازملائه وعرفت اوضاعة الاجتماعيه ان والديه منفصلين حيث ان والده مطلق والدته وهى من تعوله وهو اصبح خارج عن سيطرتها وترك المدرسه ايضا لتنتشله نور من الضياع وتعرف انه من ذو القدرات العاليه لقدرته على اختراق احد مواقع المشفره المهمة وترسله الى المانيا ليدرس هناك تحت مسؤليتها الخاصة وتخرج ومنذ عامان شاهد سلمى واحبها وقرر ان يخطبها ولكن اشترطت نور انه يجب الاول حصولة على الماجستير اول وهوالان يعمل كا اهم مبرمج لاجهزة التجسس والكمبيوتر والالكترونيات فى الداخليه رغم صغر سنه الا انه اصغر هاكر لديهم

نورللجميع = كده الرائد دياب هبدأ معاكم التدريبات لوحده من النهارده و انا هتابع (وبصوت عالى ) واضح 
لينتبه الجميع = واضح يا فندم

وتغادر
ويقف سنقر ولكن سرح لياتى له عماد ويسأله 
عماد لسنقر= هو ازاى الوحش يبقى حماتك هى عندها كم سنه 
ليفيق سنقر من سرحه وبدون مباله = تبقى بنت عمها ، والمربيها يعنى زى امها حاجة كه 

ويغادر دون كلمة اخرى ، تارك الجميع متعجبين من الحديث الاخيربينهم

لو سمحتوا تفاعلوا كده ما ينفعش التفاعل بيقل هى الروايه وحشه ولا ايه اروجوكوا قوالوا رايكم وانتقادكم عادى يعنى

 •تابع الفصل التالي "رواية وحش الدخلية انثى" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent