Ads by Google X

رواية اللقاء الثاني الفصل التاسع 9 - بقلم منة محمد

الصفحة الرئيسية

  

 رواية اللقاء الثاني الفصل التاسع 9 - بقلم منة محمد 


العربيه وقفت في مكان غريب جدا وضلمه واسامه اخد بسمله ومشيوا بحذر لحد ما حد مسك رجليها صرخت واسامه اخدها في حضنه وهي حبت خوفه عليها اوي لحد ما بصتله بنظرات كلها حب وهو خاف يضعف قدامها بعد عنها وكملوا مشي لحد ما حاجه طارت ع بسمله فصرخت ودخلت تاني في حضن اسامه الي مسك ايدها بقوه بين ايديه لحد مانور كشاف جامد ضرب في عيونهم وبسمله بصت لـ اسامه بعيون بتصرخ بخوف واسامه من خوفه عليها اخدها وراه
رجل ما : من انت
اسامه بهدوء: ارغب في مقابله السيد مايكل

الرجل اتكلم في السماعه البلوتوث : مرحبا ايها الرئيس هناك شخص ما يبحث عنك
الراجل بص لـ اسامه وهز له دماغه بعد ما اغلق الموبيل انهم يدخلوا ع جوه المطعم


مايكل بصله بسؤال : كيف اكتشفت انني مايكل لا احد يعرف هذا مطلقا
اسامه: اكتشفت عندما رايت الوشم ع رسغك
مايكل بص للوشم وقاله : انت حقا تمتلك قوه ملاحظه قويه وهل انتي بسمله رئيسه شركه حورس
بسمله ابتسمت بسيط وقالت: سررت بمقابلتك وكنت ارغب في مناقشه مبيع شراء فندق الجوهره معك
مايكل بضيق : انا لا ارغب في سمعاك ولا اريد التحدث معكي بخصوص الفندق نحن عقدنا صفقه مع مشتري اخر انا هنا لاكل
اسامه جات عيونه ع اليفطه المرميه ع الارض وقاله: لاكون صادق معك انا متفاجئ قليلا لاكتشافي انك تحب وجبه الكسكسي رغم انك مليونير
مايكل : القاهره بلد حقا غريبه المطاعم القديمه الي تم افتتاحها من حوالي 30 او 40 سنه تختفي ثم يبنون غيرهما حتي تتمكن من ايجاد نفس المحلات هنا ويمكنك ايجادها في كل مكان في العالم
اسامه: لقد تغير الكثير بعد الثوره العديد من تلك المتاجر اغلقت
مايكل: اعلم المثل المصري الشهير ان العالم يتغير كل عقد لكن يتغير كما لو كنت مازلت في السرير
بسمله : انت بحاجه لاعطائنا فرصه لمناقشه حقوق شراء الفندق
مايكل بحده : اعذريني لقد اخبرتك بالفعل عقدنا صفقه مع شركه خالد مندور
بسمله: لكن شركه حورس توطت في هذا العمل قبل شركه المندور لن يكون عدلا ان لم تعطينا حتي فرصة
مايكل: توقفي لن استمع لكي اكثر
اسامه: سيد مايكل ساساعدك تستمتع بوجبه الكسكسي الذي اعتدت انت تتناوله هنا في المقابل هل يمكنك اعطاء بسمله فرصه تتحدث بشان الفندق
مايكل: هل تريد ان تعارك ذكرياتي
اسامه بمكر : لا يوجد شئ لنخسره هل هناك

تمت المساومه واسامه اخد بسمله من ايدها وخارجين من المكان الشبه مهجور ومره واحده لقاها ماشيه بالعافيه
اسامه وقف وسألها: مالك
بسمله بأبتسامه: ولا حاجه
اسامه بص ع رجلها: لحظه واحده انتي رجلك بتنزف
بسمله: مش مهم يله وقفلنا تاكسي
اسامه: لاء استني هنا لحظه
اسامه جري ع اقرب صيدليه وجاب قطن ومعقم ونخ ع ركبه حطلها : معلش بتحرق
بسمله اتوجعت : كله بسببك
اسامه: اسف اصل انا مش ببص ورايا وانا بجري
بسمله: بس مكنتش رحله ممله بفضلك اخدنا مقابله مع مستر مايكل
اسامه حطلها بلستر وبصلها بحب وهي بصتله بعشق كبير واخدها وصلها لحد بيتها ونزل معاها وبص حواليه
بسمله: ايه في ايه
اسامه بمرح: ولا حاجه الامر عادي اكتر مما توقعت فكرتك عايشه في قلعه طلعت شقه
بسمله ابتسمت: هي قريبه من الشركه وكويسه بالنسبه لي وبعدين الشقق الكبيره محتاجه جهد وتنضيف
اسامه بتعجب: لهو انتي بتنضفي بنفسك
بسمله: احيانا وكفايه كده كلام في حياتي الخاصه هتعمل ايه دلوقت
اسامه: مش فاهم
بسمله: يعني وعدت مايكل بجد هتقدر تلاقي صاحبه الكسكسي دي
اسامه: والله احنا نحاول واتمني نلاقيها والا هنبقي في مشكله

بسمله: طيب ما نطلب من اي حد يعمله
اسامه: ده الي هو ازاي اظن سمعتي انه له طعم خاص هو عارفه بلاش نجاذف لنخسر
بسمله: والله انت متهور
باسامه بضحكه: اظن دي طبيعتي الي انتي عارفاها
بسمله: وانت زي الطفل بسيط
اسامه: وانتي دمك شربات
بسمله: اصل انا بنت زي السكر وباخد القلب وبسلب العقل اه سلملي ع مراتك سلام
………………………………………..
في شقه ابراهيم
اسامه ع الموبيل: انتي لسه صاحيه
زينب بقتضاب : ايوه
اسامه: سمعت انك اتصلتي اسف كنت مشغول جدا
زينب: انا عارفه انك مشغول ومضغوط في الشغل جامد واليوم بيبقي صعب ومافيش وقت معاك انا مقدره كل ده وبدعيلك ربنا يقويك
اسامه: انتي كويسه ولا اتصلتي بيا فيه حاجه
زينب: لاء اتصلت اطمن عليك عادي
اسامه: وانا لسه ابراهيم مبلغني انك اتصلتي
زينب: خلاص انسي
اسامه: سمعت انك سبتي شغلك جليسه اطفال هو الولد رجع بيته
زينب: ايوه

اسامه: كويس واظن كده مش هتشوفي ابوه تاني
زينب: عشان كده اتصلت
اسامه: انا مش عايزك تفهمي كلامي غلط بس بقولك عشان انتي بجد تهميني الراجل ده معروف انه بتاع ستات ومتعدد العلاقات
زينب : واي اشاعه عايز تبدء منها من شغلك في شركه الست دي ممكن اسالك وترد عليا بوضوح هتعمل ايه لو طلبت منك تتجوزها وانها متمسكه بيك


اسامه :ده لا يعني ليا اي حاجه انتي محتاجه تثقي في نفسك
زينب: انا هثق فيك حتي لو مش هقدر كليا بس هتظاهر بكده
اسامه: انا بجد اسف اني فتحت في الموضوع بس انا بثق فيكي
زينب ردت بضيق: اسامه متاخدش مشاعر الغير بستخفاف هقفل
اسامه : تمام
……………………………..قصص منه محمد كاتب…………………..
قاعده تلعب ع الموبيل وهو جه ومسكها من قففاها زي القطه
رؤف: كادي عايز اكلمك في موضوع
كادي بصتله: خير يا بابتي
رؤف: في حاجات مش عجباني فيكي وعايزك تصلحيها
كادي: زي ايه يا باباتي
رؤف: زي انك قاعده لا شغله ولا مشغله و عارفه لو هربتي دلوقت هتكون نهايتك قومي روحي لـ اختك واسأليها ان كان فيه مكان شغل ليكي وهسيبك بعدها تاكلي وتعيشي في البيت بس الاول تكسبي مالك الخاص وتصرفيه
كادي بصاله مكشره وساكته
رؤف صرخ فيها: انتي مسمعتيش ليه ساكته زي الصنم

الداده: اهدء يا رؤف بيه خد الموضوع براحه
رؤف: انتي تسكتي واسمعي لو عطيتها مليم هتتعاقبوا انتم الاتنين
كادي قامت وقفت بغيظ: وانا مش عايزه منك اي حاجه
رؤف: انتي رايحه فين
كادي: الله مش قلتلي اروح لبسمله لكن يا بابتي محتاجه اشتري لبس جديد يليق اشتغل سيده اعمال
وبالفعل اشترت فستان جديد وشوز بكعب عالي وطلعت ع الشركه وطلبت شغل من بسمله


بسمله بصتلها شويه وقالت: فيه مكان فاضي في كافتريا الفندق
كادي: بجد بتطلبي مني اشتغل جرسونه اخد طلبات واخد مرتب صغير
بسمله: ناس كتير يتمنوا يشتغلوا الشغلانه دي ولو حاولتي تتكسلي هرفدك في الحال
كادي بستعطاف: بسمله انا اختك الصغننه
بسمله : واخفي هويتك محدش يعرف انتي من عيله مين او انا ابقي اختك هتطردك
كادي دبدبت ع الارض بغيظ: بسمله متبقيش شريره ممكن تعمليلي معروف انتي تبلغي باباتي اني كنت مذهله في الشغل ومدهشه بشكل لايصدقه عقل وهو هيديكي الف لايك لـ اي شئ تقوليه
بسمله: يعني انتي مش عايزه تشتغلي صح
كادي : عليكي نور وفي المقابل هحفظ سرك لنفسي
بسمله بتعجب: اي سر
كادي : بسمله انا عارفه ان فيه حبيب ظهر في حياتك
بسمله: متحاوليش تخدعيني ده مش هياكل معايا
كادي: اسمعي هظبط شعرك لبسك مكياجك كل حاجه عليا وتحاولي تظهري له سحرك كانك بتقوليله انت متقدرش تهرب مني ولا تفلت من تحت ايدي

بسمله: ياريت تجبهولي انا متشوقه اشوفه
كادي: انا متاكده ان فيه واحد
اثناء كلامهم الباب خبط وبسمله قالت بصوت عالي: ادخل
اسامه دخل لما سمحتله بسمله بالدخول لقاهم قال برسميه: ممكن ارجع بعدين
بسمله :لاء تعال خلصنا كلامنا كادي مش كنتي ماشيه
كادي بصتله بأعجاب شديد وقالت: اهلا شكلنا اتقبلنا قبل كده انا اخت بسمله الصغيره
اسامه هز لها دماغه بحترام: اهلا وسهلا
بسمله : يله عندنا اجتماع من فضلك امشي وابدئي الشغل من بكره
كادي لـ اسامه: تمام اشوفك بعدين
اسامه : اختك ظريفه جدا
بسمله: دي مجننه العايله بتحب المشاكل
اسامه : رجلك عامله ايه
بسمله إنبسطت جدا بأهتمامه: ده مجرد خدش بسيط بس ايه الي جابك هنا
اسامه بسعاده: عرفت الست صاحبه اكله الكسكسي
بسمله ابتسمت بسعاده كبيره : بجد هي فين
اسامه ابتسم علي ابتسامتها : عزلت في قريه ولازم اروحلها
بسمله: قصدك نروحلها
…………………………….
تاني يوم اسامه اجر عربيه وماشي في طريقه بسمله اتصلت بيه يجيلها عند شقتها

اسامه لقاها بره نزل وقرب منها: استنيني كتير
بسمله : لاء لسه طالعه تحب ندخل
اسامه بستفهام : ندخل فين
بسمله ضحكت: تفطر اظن انت هتسوق وقت طويل
اسامه : مش فاهم
بسمله بغيظ: هو انت هتفضل مش فاهم كده ع طول يله يا اسامه نمشي
اسامه سبقها وفتحلها الباب الوراني وهي راحت قفلته وفتحت الباب الي جنبه وركبت
اسامه: بسمله هانم احنا مسافرين اليوم قريه
بسمله بسخريه: بجد يعني مش رايحين المالديف
اسامه : افندم
بسمله ضحكت: ايوه عارفه اننا رايحين قريه بسيطه وهنقابل صاحبه المطعم الست العجوزه بس مالك انت مش مرتاح لاني مسافره معاك
اسامه برتباك: لاء هو مش كده بالظبط بس شايف انه مكنش ضروري تيجي


بسمله : وانا قلت لك انت اعمل شغلك وانا هعتبره عذر اخد راحه بس كده ممل شغل موسيقي
اسامه : دي عربيه انا ماجرها مفهاش سيديهات بس معايا واحد في الشنطه وري
بسمله: خليك انا هجيبه
الاتنين بيلفوا في نفس الوقت وشفايفهم قربت اوي من شفايف بعض اسامه ارتبك وبعد وهي كمان
………………………..قصص منه محمد كاتب………………….
في الجنيه في منزل خالد واقف بيعمل بابريكو
خالد بصوت عالي :يله ياولاد سيبوا اللعب واغسلوا ايدكم مش هتاكلو لو اتأخرتم

هادي جري عليه بفرحه: زينب قالت انها مشتقالي هي كمان
خالد: بجد
هادي: بابا ممكن استعمل موبيلك تاني واسال عنها واقولها ممكن تيجي
خالد :طبعا اتصل وكلمها براحتك
هادي جاله مسدج وقال: دي بتتصل
خالد اخد منه الموبيل لكن لقاه مجموعه صور انغام قاعده مع واحد في اوضاع حميميه جريئه
انغام جات عليه : ياساتر خلصت العصير بالعافيه
خالد قفل الموبيل بسرعه ولف ومثل الابتسامة وسألها :وفين امي
انغام : قالت ملهاش نفس تاكل دلوقت وطلبت من الشغاله تعملها اكل تاني
خالد :خلاص كلي انتي منابها
انغام :تمام
خالد ابتسامته اختفت واتحولت لشر وقرر يمسك عليها الخيانه ويدفعها التمن اضعاف ويوريها ايام سوده فاق ع عياط هادي
خالد راح عليه لقاه زهرته مكسوره وزعق: ايه الي حصل مين الي عمل كده
بنته الصغيره قالت : اختي الكبيره عملتها
البنت الكبيره بحقد: الكوره راحت بطريقه غلط كسرت الزهره معملتهاش قاصده
خالد بشخط فيها: بس لازم تاخدي بالك هو بيحب الزهره دي


البنت الكبيره بتهكم كله حقد وغيره : زهره !هو ولد وانا مش بحبه متعيطش عشان دي يا تافهه
هادي قام بكل غيظه زقها رجعت ع وري وهي قربت وضربته بالقلم
انغام شهقت: عيب كده

خالد: انتي عملتي ايه يا قليله الادب
البنت طلعت تجري واختها وامها وراها وخالد ضم ابنه يراضيه
……………..قصص منه محمد كاتب……………….
اسامه وقف بالعربيه وقالها شكلنا كدا وصلنا هنزل اسال في المحلات دي
بسمله بتثاوب: اه تمام
اسامه سال ورجع ملقاش بسمله في العربيه بيضرب بعينه لقاها بتلعب مع الاطفال في الترعه وهي شاورت له وهو راح شاركهم اللعب وفضل يرش ميه عليها وبعدين راح اشتري جيلاتي ليها وللاطفال وكان وقت جميل عاشوا سوي وبعدها وصل لبيت صاحبه المطعم وخبط ع الباب
اسامه خبط اكتر: فيه حد هنا
الست فتحت وبصتله اوي: انت مين؟
اسامه: احنا جاين من القاهره حضرتك الست خضره المشهوره بطبق الكسكسي في مطعم بحري
الست: ايوه انا بس ايه الي جابكم لحد هنا يابني
اسامه بدء يحكلها عن صفقه المطعم وانه حلم بسمله وحكلها عن مايكل
الست ابتسمت بسعاده : ايوه افتكرته كان راجل اجنبي بيحب يزورنا كل فتره وكنت قربت انساه
اسامه: فعلا ده كان زعلان اوي لان المطعم اتقفل
الست خضره : جوزي تعب وانا كبرت ومبقتش قادره اشتغل زي الاول عشان كده قفلنا المكان بس انا مبسوطه اوي ان الراجل لسه فاكر اكلي
بسمله : عارفه انها خدمه مش سهله بس انا هطلب منك اطباق زياده وهدفعلك كويس
الست : انا يابنتي بعمله طول حياتي ده ولا حاجه اصل جوزي بيحب ياكله من وقت للتاني وانا عندي الدقيق والسمنه بس مقدرش اعمله النهارده لازم اغربل الدقيق وارجع احطه ع ميه سخنه وارجع احطه ع البخار يستوي ع نار هاديه يوم كامل وبكره الصبح يكون جاهز عشان يبقي طعمه حلو
اسامه: بكره

الست :ايوه يابني بكره
بسمله : بس مايكل مسافر بكره
اسامه: ايوه طيارته تسعه الصبح تقدري تمشي الاول وانا هساعدها وبعدها اخد القطر واسافر الصبح بدري وحاولي تقابليه لما ترجعي القاهره
بسمله : معتقدتش هنستفاد كتير من ده انا هفضل هنا لحد بكره وبعدها نرجع سوي انا شفت اوضه فاضيه ممكن ننام فيها الليله
اسامه : وانا شايف انها فكره مش كويسه فاريت تحرميني من افكارك
بسمله: ليه بقي مالها فكرتي
اسامه بصلها اوي: ازاي يعني انا وانتي في اوضه واحده مش عايز حد يتكلم عنك
بسمله بخبث:هو انت خايف من الاشاعات ولا مش مرتاح وانت حواليا
اسامه: بصراحه الاتنين
بسمله اتكلمت قدام شفايفه: واضح انك نسيت عشنا مع بعض اربع يام في اليونان وكنا سوي في نفس الجناح ومحصلش حاجه وقتها بجد هيبقي يوم ممتع هروح اتفرج ع البلد
استوب ياتري هيحصل ايه بين اسامه وبسمله في القريه
خالد ناوي ع ايه لانغام ونتفرج ع خيانه زينب لاسامه وهي متلبسه بالجرم المشهود

 
google-playkhamsatmostaqltradent