Ads by Google X

رواية مملكة احفاد الطوبجي الفصل التاسع 9 - بقلم اميرة اسامه

الصفحة الرئيسية

  

رواية مملكة احفاد الطوبجي الفصل التاسع 9 - بقلم اميرة اسامه


وصل الشباب علي الضهر دخلوا كلهم علي القصر و الجارد نزلوا الشنط و دخلوها.
كان راجح وروح صاحيين والبنات أجازه من الشغل عشان عارفين انهم راجعين .وطبعا ميار مكانتش موجوده كانت في بيتهم من يوم ما مشيت وهي مستقره هناك وتقريبا من بعد ما جلال عرف انها بتحبه ومشيت بسببه وهما متقابلوش او محصلش فرصه انهم يتكلموا
دخلوا الشباب وسلموا علي روح و راجح والبنات غابوا عن القصر حوالي خمس ايام لكن أفتقدوهم جدا.
قعدوا كلهم مع بعض يرتاحو من السفر و حكالهم داوود علي المقلي اللي مراد وزيد ومنذر عملوا فيهم.

داوود…..بس هو ده كل اللي حصل ونزلنا بقي بعد الفجر وقولتلهم نمشي خلاص مفيش داعي نستني لحد الضهر
روح….كده يا مراد دي عمايل بردوا والله زعلت منك
مراد…..بإبتسامه لا مقدرش علي زعلك يا روح وبعدين كنت بربيهم شويه ولادك هاريين اللي خلفونا مقالب فا قولت اوريهم المقالب اللي علي حق يمكن يتربوا
روح…..تقوم توديهم شقه مسكونه بزمتك انت عاقل
راجح….و هيجيب منين العقل بس وبعدين ما كلهم تربيتك وطالعينلك يعني هما هيجيبوا من بره.
امير….والله يعمي رعبنا
راجح…..علي الله بس تكونوا اتربيتوا وبطلتوا مقالب.
شمس…..بضحك اهو انا فرحانه فيك انت وجلال اوي
جلال……طب ليه كده بس
امير……فرحانه فينا احنا
شمس…..بضحك اه فاكرين المقلب بتاع الكرسي اللي عملتوا فيا واحنا قاعدين في الجنينه
جلال……بضحك انتي لسه فاكره ده انتي قلبك اسود اوي
امير…..اه صحيح فاكر المقلب ده دي عيطت عياط يومها
شمس….وقفتوا قلبي والله وقولت القصر مسكون بس ربنا ردهالكم من غير أي مجهود مني
جلال…..علي الاقل ده كان مقلب مش بجد لكن احنا كنا في شقه مسكونه بجد.
شمس…..احسن
مراد……لا بس سيبك انتي جوزك كان بيعاكس العفريته
شمس….رفعت حاجبها وبصت لسالم بيعاكسها ازاي.
الشباب كلهم ضحكوا.

سالم…..بإبتسامه انتي هتصدقيهم دول مجانين في حد يعاكس عفريته بردوا
زيد….حصل والله كان بيعاكسها
جلال …..بضحك اه والله كلنا ميتين في جلدنا وده عمال جمل وفرس وكان ناقص يقوم ياخدها بالحضن.
شمس …بصت لسالم بغيظ ماللي فيه طبع
سالم…..بضحك انتي هتصدقيهم دول كدابين محدش ياخد علي كلامهم
شمس…..لا مصدقاهم
زهره….اديك جيبته لنفسك يا فالح
سالم….علي طول ظالميني كده
مريم….بضحك احنا كانت عيننا في السفريه عشان مخدتوناش معاكم
نادر….اه والله دي عينهم رشقت رشقه بنت جزمه
فرح……بس سيبكم بقي من العفاريت والكلام ده والله القصر من غيركم وحش اوي وكنت مفتقداكم كلكم.
مراد…..والله انتوا وحشتونا اوي
ياسين……انا هلكان مش قادر
ملك….طيب اطلع خد شاور ونام شويه.
ياسين……ما انا هقوم الوقت ميار عامله ايه صحيح
ملك….الحمد لله بخير
كاريمان…..يلا حمد الله علي سلامتكم والحمد لله انكم بخير
الشباب…..الله يسلمك
منذر….ايه يلا بينا

روح….يلا بينا ايه انت هتمشي
منذر….اه عايز انام مش قادر
روح….الجو حر بره ومش هتقدر تسوق وانت راجع تعبان اطلع نام فوق وابقي امشي بليل
كاريمان….كفايه بقي كده مزهقتوش مني
روح….لا طبعا مزهقناش اطلع يلا يا منذر ارتاح انت والولاد ولما تصحوا نتغدي مع بعض وابقي امشي براحتك
زيد….بإبتسامه هما العيال بيبصولنا كده ليه ومستغربينا
فيروز…..بضحك ايوه صح فيروز وعدي مركزين معاكم خالص وساكتين
مراد…..ولا يا عدي مالك
بصله عدي وابتسم وبعدين خبي وشه في حضڼ زهره.
زهره…..بإبتسامه مكسوف
قاسم….وحشني اوي
جنه….وانا لا
زهره…..ياساتر علي الغياره بتاعتنا
قاسم…..بحب ضمھا وباس راسها وحشتيني يا قلب بابي طبعا
جنه…..وحضرتك وحشتني اوي البيت رجع يبقي ليه صوت تاني
راجح….ربنا يديمها نعمه علينا يا حبيبي وتفضلوا منورين الدنيا
جلال….الباشا رايق يعني ومزاجه حلو لازم يعني نغيب كام يوم عشان نوحشك
راجح…..ومن امته وانتوا مش واحشني يا ابن الكلب انتوا بس لو تعقلوا كده وتبطلوا مقالب وتبطلوا تعصبوني هفضل رايق ومزاجي حلو علي طول.
جلال….ماعاش ولا كان اللي يعصبك يا باشا ده انت الحته الشمال

مراد….بضحك اعترف ياض عايز منه ايه
جلال…..بضحك لا والله مش عايز هو عارف انه حبيبي
داوود…..صحيح يا راجح اخبار الشغل ايه
راجح…..كل حاجه ماشيه كويس متقلقوش والشهاده لله ملك كانت قايمه بدوركم كلكم علي اكمل وجه ولولا انها موجوده مكانش الشغل مشي كأنكم موجودين
ابتسم ياسين وبصلها وغمزلها.
ياسين……مشرفاني
ملك…..بإبتسامه اي خدمه
مراد…..لا ملك ماشاء الله عليها ميتخافش عليها ابدا
فرح…..وانا كمان كنت بساعدها علي فكره
ملك…..صراحه انا طلعت عين فروحه معايا هي وتقي
راجح…..وتقي وفرح بردوا والله تعبوا اوي وفي كام مهمه كده طلبتها منهم و طولوا رقبتي
مراد…..الله ينور يا بنات.
كاريمان…..وشمس و مريم وميار بردوا والله يا منذر شايلين الشركه والمصنع علي راسهم والحمد لله كله تمام.
منذر…..لا انا كنت مطمن وعارف انهم قدها وكنت متابع الشغل مع شمس من هناك
شمس…..اطمن كل حاجه ماشيه زي ما انت قايل و مقولكش بقي علي مريومه وشطارتها بجد
مريم……بإبتسامه تبا لتواضعي
ضحكوا كلهم عليها
منذر…..سمعت انك كنتي خاربه الدنيا يا مريومه
مريم…..لا والله كل الحكايه اني فهمت الشغل كويس مش اكتر وبصراحه شمس مكانتش بتسيبني

منذر…..الله ينور عليكم يا بنات
راجح….امال ايه فاكرين ان ما يجيبها إلا رجالها بنات الطوبجي بمېت راجل ياولا منك ليه.
مراد….طبعا واحنا متجوزين اي حد ولا ايه.
خلود بإبتسامه جميله وهاديه.
خلود….طيب ممكن بقي يلا تطلعوا تنامو كلكم وترتاحو وانا هقوم الوقت اعملكم كل الاكل اللي نفسكم فيه اكيد كنتوا مقضينها اكل من الشارع
مراد…..صراحه هو كرم مكانش مقصر معانا بس بردوا اكيد اكلك وحشنا يا خلود
يوسف….اه والله اوي.
خلود…..خلاص يلا اطلعوا ولما تصحوا هتلاقوا احلي اكل
جلال…..خلود حاجه حلوه بقي مع الاكل
خلود….بس كده عيوني
طلعوا الشباب وطلع البنات معاهم يحضرولهم الحمام بتاعهم
دخل زيد وصبا علي اوضتهم حط زيد الشنطه علي السرير
صبا كانت واقفه بصاله زي الاطفال وعامله نفسها زعلانه منه
زيد….بصلها وابتسم وهو رافع حاجبه ايه القمر بتاعي هيفضل ساكت ومقموص كده كتير
صبا…..اه ومتتكلمش معايا
زيد….طب ليه بس انا عملت ايه
صبا….سيبتني كام يوم من غيرك
زيد…..هو انا مش قولتلك لو عيزاني ارجع هرجع حالا وانتي اللي مش رضيتي ما انا لو كنت واحشك زي ما بتقولي كنتي ما هتصدقي وتقولي ارجع بس انتي مصدقتي خلصتي مني

صبا…..بصتله لا والله عايز تطلع نفسك برئ وانا الحق عليا
زيد…..بضحكه جميله ضمھا ليها وباس راسها بحب صراحه اه
صبا…..انت صعبت عليا و عارفه لو كنت قولتلك ارجع كنت رجعت بس مرضتش
زيد….رجع شعرها لوراء وايده كانت ضامه وسطها بحب طيب ومرضتيش ليه
صبا….قولتلك عشان صعبت عليا كنت خارج من تعب انت ومنذر والفتره اللي فاتت كلها كانت صعبه وطول الوقت شايل الشغل كله فا كان لازم تفصل
زيد….طيب امال زعلانه ليه بقي
صبا….عشان وحشتني اوي
زيد…..بحب انتي اللي وحشتيني اكتر وبعدين هي الهرمونات دي بقي هنخلص منها امته
صبا….بإبتسامه هرمونات ايه
زيد ….الحمل شويه تزعلي وشويه صعبان عليكي انتي عايزه مني ايه يا مجنونه
صبا…..عيزاك تكون مبسوط حتي لو مش معايا وفي نفس الوقت مش قادره اكون بعيده عنك وعلي فكره دي ملهاش علاقه بالهرم نات خالص يعني لما اولد بردوا هفضل زي ما انا.
زيد….بردوا
صبا….اه عاجبك ولا لا
زيد…..عاجبني طبعا وانا اقدر اقول غير كده
صبا…..بحب طيب يلا ادخل خد شاور وانا هحضرلك غيار واظبطلك السرير عشان تيجي تنام
زيد…..طب وانتي مش هتنامي معايا
صبا….بإبتسامه أتلم لا مش هنام وخلص بسرعه عشان انزل ولا عايزين افضل هنا
زيد….طب وايه يعني

صبا…..اخلص وبطل جنان كلهم صاحيين تحت خليني انزل للبنات عشان دول ما بيصدقوا وهيعملوا عليا حفله لو فضلت معاك هنا
زيد….بضحكه جميله خوافه
صبا….اه انا خوافه ويلا قدامي علي الحمام
زيد…..طيب متزوقيش طيب
صبا….بإبتسامه ماشي مش هزوق يلا روح.
ابتسم زيد وسابها ودخل علي الحمام جهزتله الغيار ووقفت تفضي الشنطه و ظبطت السرير
وفضلت قاعده مستنياه يخرج وهي من جواها طايره زي الاطفال وكأن اللي رجع ده مش بس جوزها ده الامان في حد ذاته
……………….
في غرفه مراد وتقي .
من اول ما دخل وهي تقي ماسكه فيه و رايحه جايه وراه زي الطفله.
وقف مراد وبصلها وابتسم
مراد…..انتي بتقومي بدور خيالي ولا ايه
تقي…..بإبتسامه خجوله يعني
مراد…..بحب وحشتك
تقي…..بإبتسامه بريئه عينها بسرعه لمعت بالدموع هزت راسها من غير ما تتكلم.
مراد…..ابتسم وسحبها لصدره طيب تعالي بس من غير دموع
مسكته تقي من القميص بتاعه بقوه وهي بتاخد نفس طويل ومغمضه عينها.
فضلت ساكته وهو ساكت و ضاممها لصدره بحب كلم دقيقه مش راضيه تسيبه
مراد…..بإبتسامه شقيه هو انا واحشك اوي كده

كملت في صمتها وهي مبتسمه و دموعها نازله وقلبها بيدق بسرعه
سحبها مراد ورفع وشها وابتسم اول ما شاف دموعها.
مراد…..مش قولنا بلاش دموع وبعدين انا عايز اعرف بټعيطي ليه
تقي….بإبتسامه جميله مش بعيط
مراد…..امال ايه الدموع دي
تقي…..كنت واحشني اوي وكنت مفتقداك
مراد…..دول كلهم كام يوم
تقي…..انت عارف اني من غيرك ببقي عامله زي الطفله اللي تايهه في الدنيا لوحدها.
مراد…..وانا عمري ما اقدر اسيبك لوحدك ابدا ولولا اني كنت عايز اعمل مقلب في العيال دي كان زماني واخدك معايا.
تقي…..عارفه المهم قولي اتبسطت
مراد….سيبك مني انا الوقت انا عايز اطمن عليكي
انتي ومش عايز اشوف دموعك دي تاني ابدا ولازم تعرفي حاجه مهمه اني عمري ما هسيبك ولا اقدر اسيبك اصلا
تقي…..عارفه والله يا حبيبي كل الحكايه انك كنت واحشني بجد ومش عارفه انام وانت مش جنبي
مراد…..اسمعيني يا تقي انا عارف انك بتحبيني وعارف كمان انك متعلقه بيا اوي يمكن دي حاجه تفرحني بس انا يا حبيبي عايزك تكوني اقوي من كده عايز اشوف تقي في موجود مراد او عدم وجوده قويه مش ضعيفه
تقي……انت ليه بتقول كده انا طول ما انت جنبي انا قويه وعمري ما هكون ضعيفه
مراد……و حتي لو مش جنبك يا تقي لازم تكوني قويه
تقي…..وايه اللي هيخليك مش جنبي انت عمرك ما هتبعد عني صح
مراد…..لا يا حبيبي عمري ما هبعد عنك بس مش يمكن بعدي عنك يبقي ليه علاقه بالقدر ويبقي ڠصب عني

تقي….بعد الشړ عنك متقولش كده يا مراد انا مليش غيرك
مراد…..المۏت مش شړ يا تقي كل الحكايه اني مش عايز اشوفك ضعيفه ولا عايزك تستمدي قوتك من اي شخص في الدنيا خلي قوتك ديما تكون جايه منك انتي من تقي
تقي…..لا قوتي هي انت يا مراد ومش هستمد قوتي غير في وجودك وبلاش تقول الكلام ده عشان خاطري
مراد….بإبتسامه حب سحبها لحضنه مفيش فايده فيكي متجوز طفله.
تقي…..بحب بحبك يا مراد
مراد….وانا بمۏت فيكي انتي والمفعوص اللي في بطنك ده
تقي….بضحك مش يمكن تكون مفعوصه
مراد…..والله لو هتبقي شبهك انا موافق صحيح هو احنا هنعرف امته البيبي ولد ولا بنت
تقي…..المفروض نعرف بس انا مرضتش اروح غير لما ترجع عشان تيجي معايا.
مراد…..خلاص نظبطها مع بعض ونروح المهم طمنيني بتاخدي ادويتك ولا لا وكنتي بتاكلي كويس ولا عايزه تتعلقي
تقي…..بإبتسامه لا والله كنت باكل كويس اصلا روح ماسكه العصايه للكل
مراد…..روح دي مفيش منها اصلا
تقي….ايوه والله صح بصراحه تعبانه معانا كلنا ولو طالت تأكلنا بأيدها مش بتتأخر
مراد…..ربنا يديها الصحه وميحرمناش منها ابدا
تقي….يارب ممكن يلا بقي ادخل خد شاور ونام شويه
مراد…..طيب ممكن تطلعيلي غيار
تقي…..طبعا ممكن يلا ادخل وانا هجيبلك الغيار
مراد…..ماشي يا روحي

……………
في غرفه ملك وياسين.
خرج ياسين من الحكام بعد ما خد شاور وراح قعد علي السرير بإرهاق وهو مش لابس التيشرت
خدت ملك التيشرت من ايده بسرعه ولبستهوله.
ملك…..انت خارج كده يا ياسين التكييف شغال
ياسين….حران اوي والله
ملك…..يا حبيبي انت لسه خارج من الشاور حران ايه بس هتاخد برد
حطت التيشرت في رقبته ولبسته مسك ياسين ايدها بحب باسها
ابتسمت ملك ولعبت في شعره
قرب ياسين من بطنها باسها بحب
ملك….ايه مين فينا اللي وحشك اكتر
ياسين…..انتو الاتنين والله بس انتي اكتر شويه
ملك…..كداب اوي بكره يشرف او تشرف وانا اتركن علي الرف
ياسين….انا اركنك انتي مقدرش انتي عارفه انك حبيبه قلبي
ملك…..ياسلام علي الكلميتن اللي كانوا واحشني
ياسين…..لو علي الكلام فا انا عندي شويه كلام انما ايه ما تيجي نقولهم
ملك…..بضحك انت فيك نفس وبعدين انت مش شايف منظر عينك حمراء ازاي ده انت ثواني وهتنام علي نفسك
ياسين…..بضحك باين عليا اني كداب صح
ملك…..بضحك اوي يعني

ياسين….انا صحيح مش قادر ھموت وانام وجسمي مكسر بس علي فكره عيني حمراء مش من النوم والله
ملك….امال ايه منظر عينك ده
ياسين…..مش عارف ده من بعد ما سافرت وهي كده ممكن بقي من البحر لانه كان مالح كده
ملك…..ايوه بس مش كده دي بجد حمراء اوي طيب هي بټوجعك
ياسين….اه شويه فيها حړقان بسيط
ملك….ده علي منظرها ده كويس ان الحړقان بسيط خلاص ريح انهارده وبكره نروح لدكتور يكشف عليك ويكتبلك علاج دي ملتهبه جدا
ياسين…..ملوش لزوم انا هبقي اخلي اي حد من الجارد يجيبلي اي قطره من الصيدليه
ملك….هو ايه اللي اي قطره ما تبطل إهمال في نفسك شويه هنروح لدكتور طبعا بكره
ياسين…..بكره هننزل الشغل وممكن يبقي صعب
ملك….مفيش الكلام ده مجاتش من ساعه يعني وبعدين لو علي الشغل سمعت بنفسك من بابا ان كل حاجه ماشيه تمام يعني ڠصب عنك هتروح معايا
ياسين….ماشي يا ستي هروح انتي تؤمري .
ملك….ايوه كده يلا نام بقي شويه عشان ترتاح
ياسين….طيب مش هتيجي نتكلم شويه
ملك…..بضحك نام يا ياسين انت مش فيك نفس بلاش يبقي شكلك وحش
ياسين……اتلمي يابت مش واثقه في امكانيات جوزك ولا ايه
ملك….بضحك لا خلاص قلبك ابيض بس نخلي الكلمتين دول بعدين لما تنام وترتاح
ياسين…..خلاص اللي انتي
شيفاه بس انتي اللي قولتي اهو انا جاهز علي فكره
ملك….بضحك عارفه عارفه

ياسين….بضحك بت انتي بتاخديني علي قد عقلي
ملك….مقدرش يا قلبي بس يلا عشان عينك بتقفل هااا بلاش تقاوح
ياسين…..بضحك يلا يابت اخرجي بره وسبيني انام سديتي نفسي
ملك…..ماشي هخرج بس اوعي تقول الكلمتين مع العفريته القمر في الحلم
ياسين….بره يابت ناقص تلبيش جته انا افضلي فكريني لحد ما هيبقي لا في كلام و انا تعبان ولا في كلام وانا بصحتي
ضحكت ملك وسابته وخرجت بعد ما قفلت النور.
………..
في غرفه نادر ومريم
خلص نادر شاور وفضل مستني مريم تديله الغيار وينادي عليها وهي ولا هي هنا.
نادر……مريم يا مريم انتي يابت
راحت فين دي بت يا جعفر سكت شويه وملقاش رد مسك الفوطه لفها علي وسطه عشان يخرج يشوفها ماشي يا مريم الكلب
خرج نادر لقاها قاعده علي السرير فاتحه الشنطه وكل اللي فيها غلي السرير.
نادر……انتي بتهببي ايه يا اخرة صبري مش بنادي عليكي
بصتله مريم بلا مبالاه من كلامه
مريم……هو انت مجبتليش معاك حاجه حلوه
بصلها نادر وهو رافع حاجبه
نادر….حاجه حلوه
مريم….اه حاجه حلوه بسبوسه هريسه مشبك اي حاجه.
نادر…..ايه يابت جو المصايف ده

مريم….بضحك هو انت مش كنت في مصيف ازاي متجبليش بجد
نادر….قومي يا مريم قومي بدل ما اديكي بحاجه في دماغك اللي فعالم موازي دي
مريم…..مش قايمه غير لما تطلع الحاجه الحلوه اللي جبتهالي
نادر….اطلع منين ما انتي مخرجه امعاء الشنطه كلها اهي ومفيش حاجه
مريم…..مليش دعوه طلع الحاجه الحلوه من مكان تاني انا عارفه انك مخبيها.
نادر…..مكان تاني ايه يا بت انا حاوي قومي يا مريم الله يهديكي ولمي الهدوم دي كلها هنام ازاي بسوق الكانتو اللي عملتيه عالسرير ده
مريم….افهم من كده انك مجبتليش حاجه حلوه
نادر….ماشاء الله نبيهه من يومك يابت ما انا من الصبح بقولك مش جايب حاجه
مريم…..تصدق انك مش جدع
نادر….رفع حاجبه انا مش جدع
مريم….اه مش جدع المفروض كنت جيبتلي حاجه حلوه مش كفايه سافرت من غيري
نادر…..يابت سيباني خارج ملط وبنادي عليكي بقالي سنه وانتي قاعده وعلي قلبك مراوح
مريم…الله مش بدور علي حاجه حلوه
نادر…..بتدوري فين ما الشنطه كلها خرجتيها قدامك ده انتي لو ضغطتي شويه علي الشنطه هتزهق منك وتعملك مشبك عشان تعتقيها لوجه الله
مريم…..يعني مجبتليش صح
نادر…..يا اختييييييي يابت انا سيبتك كام يوم بقيتي غبيه امته
قامت مريم من عالسرير وبصتله
مريم…..ماشي يا نادر مش عابزه منك انت وشنطتك حاجه بس ابقي افتكرها هااا
نادر…..عارفه يا مريم انا اكيد عملت ذنب كبير في حياتي عشان ربنا يبعتك ليا

مريم….بشهقه تقصد ان انا تكفير ذنوب يا سي نادر
نادر….بس بقي بلا سي نادر بلا سي زفت قاعده وعامله زي المدمنين اللي بيدور عالجرعه بتاعته.
مريم……شكرا انت عايز ايه الوقت
نادر….بإبتسامه ذهول انا لا خالص مش عايز
مريم….امال مالك قالبها تحقيق ليه وبتنادي عليا ليه
نادر….ابدا كنت بجرب اسمك احسن اكون نسيته اليومين اللي بعدتهم عنك.
مريم….نسيت اسمي شكرا
نادر…..هو ايه اللي شكرا شكرا بت اخرجي من الاوضه مش ناقص صداع.
مريم…..طب انت واقف من غير هدوم كده ليه التكييف شغال وهتاخد برد
نادر…..بضحك لا يا شيخه لسه فاكره امال انا قاعد بنبح في صوتي ليه من الصبح يا جعفر افندي.
مريم…اااااه انت عايز هدوم
نادر…..والله الجلطه والشلل هيبقو علي ايدك يا جعفر
مريم….بضحك ما انا مش فهماك اعمل ايه طيب
نادر…..ما عشان دماغك في المشبك و الهريسه هتفهميني ازاي
مريم….طب وسع لما اجيبلك غيار بسرعه
نادر…..ما تروحي وانا سادد عليكي الطريق اوي كده
راحت مريم جابتله غيار بسرعه ورجعت
نادر…..هاتي خدهم من ايدها ودخل لبس وبعدين طلع لقاها لسه قاعده بتنكش في الشنطه وضهرها ليه.
قرب نادر منها ومسكها من قفاها

نادر….تعالي بقي كده عشان انا شكلي مش هخلص منك
مريم….بضحك في ايه انت ماسكك حرامي
نادر….لا ماسك مدمنه بتدور علي حاجه حلوه انتي مهبطه يابت
مريم…..بضحك لا والله بس كان نفسي في المشبك اوي
نادر……بإبتسامه جميله بجد نفسك فيه
مريم……بضحكه جميله اه والله اوي كنت فكراك جايب معاك
نادر…..طيب حقك عليا والله انتي عارفه اني مليش فيه ومجاش في بالي بس ليكي عليا اجيبلك احلي مشبك يا ستي
مريم…..بإبتسامه حب إن شاء الله نبقي نروح مع بعض ونجيب من هناك. يلا بقي نام
نادر….انام فين انا لو نمت وسط الهدوم دي هصحي الاقي نفسي متعلق في شماعه
مريم….بضحك لا خلاص استني هشيلهم في الشنطه.
وقفت مريم تلم في الهدوم بسرعه.
مريم….يلا يا حبيبي نام
نادر….بقولك ايه انا عطشان اوي
مريم…..حاضر
راحت مريم علي تلاجه صغيره في طرف الاوضه فتحتها وجابت منها ازازه مايه وراحت ادتهاله وشرب منها وحطها جنبه.
مريم…..يلا انا هنزل عايز حاجه.
بصلها نادر وابتسم وفضل ساكت ثواني
نادر…..وحشتيني علي فكره وكنت حاسس اني مفتقد حاجه مهمه اوي في حياتي
مريم…..بإبتسامه انت كمان وحشتني علي فكره بس ايه حاجه دي انا حاجه

نادر….يعني ده اللي فهمته من كلامي يا جعفر امشي يامريم امشي انا غلطان انتي مينفعش معاكي رومانسيه انتي لازم تتعاملي علي انك جعفر وبس.
مريم…..بضحك قبل ما تخرج طب علي فكره بقي جعفر بېموت فيك وكان مفتقد الهزار والكلام معاك
نادر…..امشي يلعن ابو حلاوتك يا جعفر
ضحكت مريم وحدفتله بوسه وخرجت بسرعه
ابتسم نادر وكلم نفسه بصوت مسموع.
نادر….احلي جعفر ده ولا ايه
حط راسه علي المخده ونام وهو مبتسم.
……….
في غرفه شمس وسالم.
شمس…..وهي رافعه حاجبها هاا عايز حاجه تاني قبل ما انزل
سالم….رفع حاجبه هو كمان وابتسم في ايه مالك يا ريا رفعالي حاجبك ليه
شمس…..انا حره يا بتاع البنات
سالم….يابت بنات ايه دي عفريته هتغيري من عفريته
شمس….. ما المشكله انك مش بتعتق جربت الانس ودخلت عالجن
سالم…..بضحك انا يا شموسه هيوقعونا في بعض ده انتي روحي
شمس…..بإبتسامه بجد
سالم…..طبعا بجد مش عارفه انك روحي ولا ايه.
شمس…..بصتله بطرف عينها طب انا احلي ولا العفريته
سالم…..بضحك انتي عبيطه يا شمس بتقارني نفسك بالعفريته العفريته طبعا

شمس……نعمممم طب انا غلطانه اني واقفه اخد وادي معاك في الكلام
سالم….بضحك مسكها من ايدها استني بس بهزر والله ده كان هزار والله مش اكتر عشان اخرج نفسي من الصدمه والخۏف اللي كنا فيه.
شمس…..صدقتك انا كده
سالم…..اه طبعا صدقتيني يابت دي عفريته هي اه موزه وقمر بس
زقت شمس ايده وهي باين عليها الغيره فضل سالم يضحك ومسك ايدها بقوه مرضيش يسيبها وفضل يضحك علي منظرها وهي غيرانه.
شمس….بإبتسامه ڠضب سيب ايدي هزعلك
سالم……خلاص والله يابت انا بحبك والله
شمس ….طب احلف
سالم…..وحياه شمس عندي بمۏت فيكي
شمس…..وانا بمۏت فيك يا رخم
سالم….طب ما تجيبي بوسه
شمس……قربت خدها منه
باسها بحب وبعدين ضمھا وباس راسها.
سالم…..والله بحبك يا شموسه وبحب غيرتك اوي
شمس….وانا بحبك اكتر ويلا بقي نام وسيبني بدل افضل جنبك هنا
سالم…..طب خليكي يا سلام
شمس….ما بتصدق انت يلا نام انا نازله.
سالم….طيب انزلي بس مترجعيش تزعلي بقي لما تدخلي وتلاقيني انا والعفريته قاعدين قاعده رومانسيه مع بعض
شمس…..طب جرب كده عشان اخليك انت وهي تندموا والله اقرأ عليها قران واحرقهالك واحړق قلبك عليها

سالم….بضحك عڼيفه اوي
شمس…..اوي جرب كده تيجي عليا وهتشوف وش تاني
سالم….بردو هحب الوش التاني بتاعك
شمس…..بإبتسامه طب يلا نام انا ماشيه
سالم…..ماشي يا قلب سالم شويه كده وصحيني
شمس….حاضر يلا باي يا قلبي
سالم….باي
………………..

 


google-playkhamsatmostaqltradent