رواية النصيب الفصل العاشر 10 - بقلم نور محمد
البارت_العاشر(الـنـصـيـب)
وبعد ساعه حبيبه بصتله بكسوف وضربته بخفه في صدره وقال بكسوف وضيق مزيف: علفكره انت واحد غشاش اوي علشان كل مره بتستغل ضعفي قدامك باشكل ده و
سكتت لما حازم قرب منها وقبلها بعمق في خدها وقال بحب وخبث: بس ياقلبي عيب الكلام ده انا جوزك ومفيش اسغلال بينا ده شئ طبيبعي وبعدين انتي مش هتضعفي كده قدامي غير لانك بتحبيبني زي ماانا بحبك اوي كمان ياحبيبه قلبي مش كده
حبيبه دفنت وجهها في حضنه بكسوف ووجه احمر وحازم بصلها بحب ولسه هيقرب منها تاني سمع صوت جرس الباب فبعد عنها بنزعاج وحبيبه ضحكت بخفه وقالت: اكيد ده بابا ومعاه طنط يارا كمان هقوم اشوفهم انا بقى و
قاطعها حازم اللي شدها عليه بقوه وقال بغيره وغضب: تقومي فين بشكلك ده انتي عبيطه يابت والا ايه خليكي هنا واقفلي الباب عليكي كمان وانا طالع اشوفه
حبيبه هزت رأسها بطاعه وكسوف وحازم قرب قبل جبينها بحنان ولبس هدومه بستعجال وقال:انا هطلع اشوفه ومش هتأخر عليكي ماشي ياقلبي
حبيبه بكسوف وهمس: ماشي
حازم بصلها اخر نظره وطلع من الغرفه وتوجه للباب وحبيبه فضلت مكانها في انتظاره بس انتفضت فجأه من مكانها على صوت حازم اللي هز اركان البيت كله وهو بيشتم حد تاني بصوت عالي وغضب رهيب
فبلعت ريقها بتوتر وقلق ولبست هدومها بسرعه وهي بتقول: ياستار حصل ايه بس استرها يارب؟!
خلصت لبس وفتحت الباب الغرفه وجرت على حازم لقته ماسك في شاب تاني ونازل فيه ضرب لدرجه انه كان هيموته في ايده فجرت عليه حبيبه برعب لما اخدت بالها انه نفسه الشاب اللي ضربه حازم اخر مره قدام المدرسه بتاعتها لما قرب وحضنها وقتها قدام حازم
فمسكت في ايده وهي بتقول برعب: يالهووي سيبه ياحازم الولد ما*ت في ايدك فوووق بقى وسيبه كفايه كده ابوس ايدك
... الروايه حصريه بقلم نور محمد
حازم في وقتها كان الغضب عاميه حرفيا ونازل ضرب في الشاب ده بدون رحمه وحبيبه ماسكه فيه بقوه ورعب وهي بتقول بدموع وخوف:حازم سيبه بقى وحياتي عندك كفايه كده سيبه
حازم سيطر على اعصابه بصعوبه ودفع الشاب ده بعيد عنه بعنف وقال بغضب واعصاب مشدوده:غور ياض من قدامي قبل مااتغابى عليك اكتر من كده قال جاي يطلب ايد مراتي مني لانه فاكرها تبقى اختي
تهند بصوت عالي وبعدها صرخ فيه بقوه وقال:اخت مين ياروح امك دي تبقى مراتي انا سامع مرااتي..مرات حازم جمال ابو الوفى يعني دي مش خط احمر بس لا دي اللي يقرب منها هيبقى فيه د*م وقطع جثـ*ـث وقتها فاهم يابن الـوسـ****
الشاب وقف قدامي ومسح الدم اللي نزل من جنب شفته بألم وقال بتحدي:تمام ماشي ياحازم بيه ماشي يامدام حبيبه بس وديني لاندمك انت وهي كمان وبكره هتشوف انا هعمل فيكم ايه؟!
حازم بصله بشر ولسه هيقرب منه لقاه جرى من قدامه برعب من العماره كلها وحازم تهند بعمق علشان يخفف من غضبه شويه ووجه نظره لحبيبه وقال بضيق وحده:وانتي تعرفي الشاب ده من فين ياحبيبه ابن مين ده وجاي بقلب جامد يطلب ايدك مني كده ازاي؟!
حبيبه بلعت ريقها قدامه بتوتر وخوف وقالت: ده.. ده الاستاذ عمر بيدرس لنا في المدرسه وقبل كده قالي انه معجب بيا وحابب ياجي يتقدم بس قال بعد مايرجع من سفره هياجي يقدم رسمي و
قاطعها حازم اللي قرب منها بغيره وغضب وقال هو بيجز على اسنانه بحده: يعني هو وقف معاكي واتكلمتوا سوى كده عادي وده طبعا بدون علمي ياستاذه حبيبه مش كده؟!
حبيبه تراجعت للخلف بخوف منه وقالت بتوتر وارتباك: لا هو بس انا والله انا ماعملت حاجه ده هو اللي قال كده و
سكتت وانتفض جسدها في مكانه من صوت حازم العالي وهو بيقول بحده وغيره عاميه: وانا مالي بالي هو قاله انا اللي يهمني هو انتي انا مش منبه عليكي كلام مع أي شاب في المدرسه ممنوع حتي لو كان مدير المدرسه شخصيا حصل او لا؟
حبيبه هزت رأسها بدموع وخوف وقالت بصوت مرتجف: حصل ياابيه بس..
صرخ فيها حازم بغضب وحده:مفييش بس انا اللي اقوله يتنفذ بدون نقاش علشان انا مش عاوز اقلب على الوش التاني قدامك ياحبيبه وانتي عارفه انك غير أي حد تاني عندي ومش عاوز ازعلك مني تمام
حبيبه هزت رأسها تاني بطاعه وقالت بخوف:حاضر ياابيه مش هعمل كده تاني والله
حازم فضل يتنفس بصوت عالي علشان يهدى خالص وبعد دقايق اعصابه هديت شويه فبص على حبيبه وقرب منها وحضنها بحنان وقال:انا اسف سامحيني غضب عني مش بقدر اسيطر على اعصابي وخصوصا لو الموضوع كان يخصك انتي ياحبيبه لانك اغلى شخص في حياتي كلها ياحبيبه قلبي
حبيبه مسكت في هدومه بقوه وفضلت تعيط لانها فعلا خافت منه اوي بس رغم خوفها الكبير منه هي برضو مش بتلاقي مصدر امان يحتويها زيه في الدنيا كلها وحازم حاوطها بزراعيه بحنيه وحب وفضل يمسح على حجابها بحنان لغايه ماهديت خالص ولسه هتبعد عنه
سمعوا سوى صوت الباب وهو بيتفتح وجمال دخل من الباب وهو ساند يارا بحرص وقلق
وهنا حبيبه بعدت عن حازم بسرعه وجرت عليهم بقلق وسندت يارا مع جمال وهي بتقول: طنط يارا الف سلامه عليكي انتي كويسه دلوقتي
يارا بصتلها بتعب وهزت رأسها بخفوت وجمال قال هو موجه نظره تجاه حازم بضيق: حازم تعال شيل مراتك للاوضه جوه علشان هي لسه تعبانه وانا كمان تعبان ومش قادر اشيلها
حازم بصله ببرود بس قرب منهم وحمل يارا بحرص وحنيه وتوجه بها لشقته فوق بس حبيبه جرت خلفه وقالت: حازم دخلها غرفتي احسن علشان اخد بالي منها هنا لو سمحت و
قاطعها حازم بضيق وجمود: لا ياحبيبه شقتها موجوده وانا اللي هاخد بالي منها متقلقيش عليها انتي بس
حبيبه بصتله بحزن ويارا بصتله بتعب وألم كبير في رأسها وبعد دقايق وضعها حازم بحنان على السرير في غرفه النوم ووقف قدامها ببرود وقال: انا هخرج احضر لك الاكل علشان تأخدي علاجك وهفضل في الصاله بره لو احتجتي حاجه نادي عليا تمام
يارا هزت رأسها بتعب وحازم خرج وحضر لها الاكل ودخل اكلها بنفسه وبعدها عطى لها علاجها وسابها لوحدها وخرج من الغرفه
وبعد ساعه رن فون يارا فمسكته بنعاس وقالت برقه: الوو مين معايا
رد عليها المتصل بمشاكسه وقال: انا اللي ضاع من عمري سنين بس دلوقتي لقيته لما سمعت صوتك انت ياجميل
يارا ابتسمت اول ماعرف انه احمد من طريقه كلامه وقالت بضيق مزيف :لا فعلا ظريف اوي ياستاذ احمد بس ده وقت حد يرن فيه على حد في نص الليل وكمان جبت رقمي منين؟
رد عليها احمد ببرائه وصدق:بصراحه انا سرقته من فونك وانتي في العمليات علشان كان نفسي اسمع صوتك تاني ورنيت علشان مش قادر انام من قلقي عليكي اعمل ايه يعني وانتي بقيتي شاغله بالي ديما ياغزال
يارا قلبها دق من كلامه اللي حسته طالع من قلبه فعلا لها وابتسمت بسعاده بس تظاهرت بالعكس وقالت بغضب مزيف:انا تمام الحمد لله يااحمد متقلقش عليا بس لو سمحت مينفعش ترن عليا تاني في الوقت ده علشان عيب وكمان متنساش اني ست مجوزه فميصحش تعمل كده تاني تمام
ابتسم احمد لها على الجهه الاخرى ورد باعجاب وانجذاب لها:تمام اسف مكنتش اقصد حاجه انا بس كنت حابب اسمع صوتك واطمن عليكي ياله تصبحي على خير ياطنط يارا
يارا بضحك واعجاب:وانت من اهله ياستاذ احمد
قفلت معاه واحطت ايدها على قلبها اللي كان بيدق بعنف ومشاعر عمرها ماشعرت بوجودها قبل كده في حياتها
... روايه النصيب حصريه بقلم الكاتبه نور محمد
وعلى الجهه الاخرى في غرفه حبيبه
كانت حبيبه نايمه بعمق وهي بتحلم بفارس احلامها الورديه اللي هو طبعا حازم وهي سارحه معاه في عالم اخر من السعاده
بس فجأه رن فونها ففتحت عنيها بنزعاج وبصت في الفون بستغراب لما لقته رقم غريب فقفلت الفون تاني وحطته جنبها وقبل ماتغمض عنيها سمعت صوت رساله وصلت لها على الوتس ففتحت الفون تاني وهنا اتصدمت بشده
لما لقت قدامها صور لها وهي بلبس البيت وكانت صور ملفته بشده وجذابه جدا وبعد دقيقه وصلت رساله تاني مكتوب فيها:ايه رأيك ياقلبي في الصور الجامده دي عجبتك مش كده ياحبيبه
حبيبه بلعت ريقها بخوف وبعتت له:انت مين وجبت الصور دي منين؟!
بعت لها بسرعه وقال:انا حبيبك الاستاذ عمر ياقلبي اللي لعبتي بيه وضحكتي عليه لما سئلتك عن حازم قولتيلي انه اخوكي الكبير بس ودلوقتي اتكشف منه انه طلع جوزك مش اخوكي طيب تمام ياحبيبه انا هندمك عمرك كله على اللي عملتيه فيا ده وهتشوفي انا هعمل فيكي ايه بس ممكن اغير رأيي واسيبك في حالك لو سمعني كلامي وبقيتي شاطره معايا
حبيبه دق قلبها برعب من كلامه ودموعها نزلت من شده الخوف وبعتت له:اسمع كلامك في ايه؟ انت عاوز مني ايه؟!
ابتسم عمر على الجهه الاخرى بخبث وبعت لها:بكره تاجي المدرسه وانتي مطلقه من حازم ياقلبي يعني مش معاكي وقت غير الليله بس لازم تتصرفي وحازم يطلقك الليله وبكره هتاجي معايا لشقتي اخد اللي عاوزه منك وبعدها همسح كل حاجه من عندي وهسيبك كمان في حالك ها فكري كويس لو مش عاوزه تتفضحي قدام الناس كلها وحازم يخلص عليكي بايده ياقلبي يبقى تسمعي كلامي ماشي يابيبه ياله سلام
حبيبه وقع منها الفون بصدمه ورعشه وهي تايهه ومرعوبه اوي منه ومش عارفه تتصرف ازاي في المصيبه دي طيب هتروح تطلب الطلاق ازاي من حازم دلوقتي وهي متأكده انه مستحيل يطلقها لو قالتله ايه؟!
طيب تروح تقوله الحقيقه كلها بس برضو لو قالتله الحقيقه ممكن حازم يتعصب عليها اوي لو عرف هي عملت ايه؟!
فضلت مكانها والحيره والخوف بياكل فيها لغايه ماحسمت امرها ولبست طرحتها وطلعت شقه حازم علشان تتكلم معاه ووو
يتبع.. بقلم نور محمد
النصيب
تتوقعوا حبيبه هتتصرف ازاي دلوقتي ولو انتوا مكانها تعملوا ايه؟! 🤔🤭 كله يشارك برأيه في الكومنت علشان انزل اللي بعده علطول 🫣💥
@إشارة
•تابع الفصل التالي "رواية النصيب" اضغط على اسم الرواية