رواية قاسي لكنني عشقته الفصل العاشر 10 - بقلم روما رمضان
في بيت ريم
بتكون قاعده هي عيلتها ريم ايه رايكم اكلم مدير و اقوله اني تعبانه مش هعرف اجي حسين بس يبنتي انتي بالك يومين بس في شغل هتاخدي اجازه في تالت مينفعش ريم لا لا متقلقش مدير كويس سيف بمرح يبنتي اعترفي بقا و قولي انك مش بتاعت شغل و كلام دا ريم بغضب مصتنع بس ياض انت ملكش دعوه حنان خلاص اللي انتي عايزه بتقوم ريم و بترن علي عمر
عند عمر في البيت بيكون بيفطر هو و لينا بيسمع صوت فونه بيرن بيبص بيلاقي ريم بيستغراب عمر بيرد عمر بمرح افندم ريم بخجل احم انا اسفه اني رنيت صبح كده بس بيقطعها عمر بإبتسامه ولا يهمك كنت صاحي عايزه ايه ريم احم هو يعني ااه عمر بضحك في ايه يبنتي مالك متوتره ليه ريم بخجل لا لا مش متوتره انا بس عشان طب بص هقولك بصراحه ماما انهارده تعبانه و هروح معاها عند دكتور و قبل ما تقول حاجه هقولك ياسيدي اولا بابا مش في البيت ثانيا اخويا في شغل و مفيش غيري يرضيك بقا اسيب ماما لوحدها لا مينفعش انت عايز الناس تقول عني ايه سابت امها تروح لي دكتور لوحدها لا طبعاا يرضيك طبعا لا اكيد صح صح عمر انت روحت فين مش بترد ليه عمر بصدمه ايه يبت دا بلعه و اتفتحت ولا ايه هو انتي سبتيلي فرصه ارد حتي ريم بخجل احم ما انا قولت اقولك يعني عمر بمرح ماشي يستي روحي مع امك دكتور عشان الناس متكلش وشك صح ريم بضحك صح عمر خلاص روحي بس مفيش غياب بكره ريم بمرح اشطاا يا زميلي عمر بصدمه اشطاا يزميلي ريم بضحك الله يبني مش انت قولت صحاب ولا رجعت في رايك عمر بضحك لا يستي صحاب ريم خلاص ماشي هقفل انا عشان الحق اروح مع ماما سلام عمر سلام بيقفل عمر و بيبتسم علي مجنونه دي و بعدين بيروح يكمل فطار مش بيلاقي لينا بيستغرب عمر راحت فين البت دي لينا من وراه انا اهو يا ابيه قولت البس و احضر شنطه هدومي عمر بإبتسامه ماشي يا قرده هلبس و نمشي بيلبس عمر و بياخد لينا و يروح علي القصر
عند ريم بعد ما قفلت مع عمر فضلت تضحك و بعد كده قالت لي امها سلاموز يا موزه هنزل لي بت حور تحت لما امير يجي ابقي قوليلي و بتنزل ريم لي حور حنان يلهوووووووي علي المجنونه اللي خلفتها سيف بضحك هي مجنونه بس حسين بس منوره بيت سيف بضحك و مين يشهد للعروسه و بيضحكو
عند المجهول
المجهول: صفقه دي لو تمت رعد السويفي هينتهي
الراجل: متقلقش يباشا كله تمام متخافش
المجهول: غلطه واحده برقبتك ماشي
الراجل برعب: تمام يباشا
عد رعد في القصر
بيصحي رعد قبل رهف بيبص رعد علي رهف بتكون لسه في حضنه بيفضل سرحان فيها و في شكلها طفولي و ركز علي شكلها و شفايفها و ااه من شفايفها بيوطي رعد و قب*لها من شفايفها براحه علشان متصحش و بعد فتره بيبعد عنها رعد و بيبص عليها و بيحس بالذنب باللي عملوه و بعد شويه بيلاقي رهف بتتحرك بيعرف انها هتصحي بيغمض عيونه و يشوفها هتعمل ايه بتصحي رهف بتلاقي نفسها نايمه في حضن رعد رهف يلهووي انا جيت هنا ازاي ايه دا و بعدين بتبص علي رعد و بتسرح في شكله بشرته البيضه و بتنزل علي عينه و ببيكون مغمض عيونه بتبص علي رموشه الكثيفه و عيونه اللي فتحها هتظهر لونها البني و انفه الصغير و شفايفه مرسومه بدقه بتقول رهف في نفسها ياااااا يا رعد لو مكنتش زير نساء و يريت لو كنا اتقبلنا في وقت احسن من دا يا رعد و بتبوسه من خده بيشعر رعد بانفسها القريبه منه و بيتفاجئ اكتر لما بتبوسه من خده و لسه رهف بتقوم بتلاقي اللي يشدها و بتبقي فوقه و طبعااا بيكون رعد رهف بخجل انت صاحي رعد بمرح اهوو صحيت بدلما تتحرشي بيا و انا نايم رهف بشهقه اتحرش بيك هييييه ايه اللي بتقوله دا رعد برفع حاجب علي اساس مش انتي اللي بوستيني رهف بكدب لا طبعاا مش انا رعد اممم بتكدبي بس انا لازم اردلك البوسه دي رهف بشهقه ايه يا اخينا انت و في لحظه بيعكس رعد الوضع بدل ما تبقي فوقه بقت تحته رهف بخجل ابعد رعد تؤتؤ لازم اردلك البوسه و مش بيديها فرصه و بيقبلها قبله عميقه من شفايفها بيبعد عنها رعد لما يحس انعا عايزه تتنفس رهف و هي بتتنفس بسرعه رعد ابعد لوسمحت رعد هششش و بيقبلها مره تانيه و بيتعمق اكتر في قبله و بيبعد و يقبلها في جميع وجها رعد بإبتسامه صباح الفل رهف بخجل و بتكون شبها طماطم احم ابعد بيبعد عنها رعد بتقوم بسرعه و تدخل الحمام بتقفل و تسند علي الباب و بيكون قلبها بيدق بقوه ايه دا اللي عمله دا قليل الادب و بتحط ايدها علي شفايفها و بتبسم و هي بتفتكر قبلته و بعدين بتفتكر امبارح و علامات روچ اللي علي رقبته رهف بدموع اوعي تفكري انه بيحبك دي مجرد رغبه عند رعد بيكون قاعد و هو بيبتسم و بيفتكر و هي بين ايده و قبلته لها رعد لنفسه شكلي كده وقعت في حبك يارهف و بيكمل لازم اغير من نفسي و اخليكي تحبيني يا رهف بعد شويه بتطلع رهف من الحمام و بتكون وشها عباره عن طماطم من خجل بيبص عليها رعد و بيبتسم علي شكلها طفولي رعد بضحك ريم و عمر هيجو يعيشو معانا هنا رهف بفرحه بجد لينا جايا رعد بضحك بجدد علي فكره قربه يوصلو يلا نفطر لحد مايجو رهف احم ماشي و بينزلو
عند ريم في بيت حور
ريم مالك يابت حور اسكتي واحد ابن جزمه خبطني بالعربيه ريم بشهقه يلهووي وانتي كويسه حور ما انا وي القرد قدامك اهوو ريم اماااال في ايه بقا حور دا واحد شكله قليل الادب مش يعتزر لا نازل يزعق ريم هيييه يلهووي وانتي عملتي ايه حور طبعاا هزقته و عرفته نفسه هو انا لي حد ريم بضحك ايوا صح نسيت انك حور ههههههه بعدين فون ريم بيرن بترد ريم و بيكون سيف يلا بت امير جه ريم اشطاا نزله اهووو باي حور ايه دا هتروحي فين ريم امير جه و هنخرج ايه رايك تيجي معانا حور لا يختيي ماما مش هتوافق ريم سبيها عليا حور بعد تفكير اشطاا يلا استوب بقا نعرفكم علي حور( حور بنت جميله جدا عندها 22 سنه متخرجه من كليه اداره اعمال زي ريم حور بشرتها قمحاويه و عيونها خضره و شفايفها وردي و شعرها اسود سواد الليل و قصير ابوها متوفي و عيشه هي و مامتها لوحدها اهل ابوها صعيدين و هنعرف مع الاحداث اهل حور)
بتخرج ريم ريم بضحد بقولك ياسوسو يا قمر انت سوسن مامت حور ايه يبت يا ريم في اي ريم بقولك يا قمر انا هاخد حور معايا هنخرج انا و هي و سيف و امير سوسن و مين امير دا ريم امير دا كان جارنا من زمان و كمان هو اخويا في رضاعه كان مسافر و لسه راجع سوسن بس بلاش تاخير ريم عيب عليكي يا سوسو يلا يبت حور قبل ما ترجع في كلامها و بتمشي حور و ريم و بينزلو لي سيف و امير سيف ايه دا حور هتيجي معانا هو دا الكلام حور بضحك ايوا بقا هنخربها هههه ريم بستغراب ايه دا فين امير سيف امير جاي اهوو بيجي امير بتبص حور و امير في نفس الوقت انت انتي.. يتبع...
•تابع الفصل التالي "رواية قاسي لكنني عشقته" اضغط على اسم الرواية