Ads by Google X

رواية حب المشاغبين الفصل الثاني عشر 12 - بقلم حنين هاني

الصفحة الرئيسية

  

رواية حب المشاغبين الفصل الثاني عشر 12 - بقلم حنين هاني

بيلا. شكلي حلو بجد
مراد. انتي قمر بجد
بيلا. شكرا وانتا كمان شكلك حلو
مراد. اي ده بجد يعني تقبلي تتجوزيني بقا وكده
بيلا. لا طبعا وسبتو ودخلت
مراد. اه يابنت. خدوي يابت

بيلا. نعم
مراد. انتي مش كنتي في اجازه ياميس
بيلا. ياسكر ودي عرفتها لوحدك ولا حد قالك عليها
مراد. هي اي
بيلا. ميس ده ياشاطر
مراد. ياختي انتي صدقتي بس عارفه سيبك من كل ده انا فرحان انك جيتي بجد شكرا لحضورك
بيلا. لا داعي للشكر انا اصلا مش جايه عشانك زسبتو ومشيت
مراد. اومال جايه لمين احيه لتكون جايه تشقط عريس خدي يابت وجري وراها دخلت بيلا وشافت مامت مراد عشان تروح ليها
بيلا. الف مبروك ياطنط وعقبال ماتفرحي باولادهم
فريده. ياحبيبتي الله يبارك فيكي واشوفك انتي كمان اجمل عروسه
بيلا. مرسي واعدت بيلا
مراد. انتي يابت انا مش ينادي عليكي
بيلا. بت؟ انا تقولي بت
مراد. اه بت يابت
بيلا. انتا عارف لو مسكتش هعمل فيك اي
مراد. ولا تعرفي تعملي حاجه
بصتلو وداست علي رجليه بالهيلز
مراد. اههههه يابنت اللذينه
بيلا. عرفت بقا بعرف اعمل ولا لا

جت سهيله مرات ريان سلمت عليها وخدتها مع البنات
مراد. اه يارجلي شرسه بس قمر
فريده. مش ناوي بقا تقولها ياحيوان انتا
مراد. اي ياحبيبتي مش كده وبعدين اي حيوان الي كل ماسكها ليادي
فريده. عشان غبي وعايز تضيعها منك
مراد. اهدي بس وثقي فيا
فريده. تصدق ياواد انا مقلقتش غير في ثقي فيا دي وسابتو ومشيت
مراد. الناس دي بتعاملني وحش اوي معقوله زهقت مني ده انا لسه صغير وشباب حته وبص في الفون ونبي قمر ياواد يامارو سيبك منهم غيرنين مني عشان حته جشطه وراح يرقص مع اخواتو وقضو يوم جميل الكل فرحان فيه بعد الفرح
مراد. تعالي اوصلك يامهلبيه
بيلا. مهلبيه؟
مراد. اه ملهبيه عشان قمر انهارده اما بعد كده بليله عادي يعني
بيلا. علي فكره انتا رخم اوي ومش عاوزه منك حاجه علي فكره
مراد. علي فكره مش بمزاجك عشان مفتاح العربيه بتاعك اتنشل والعربيه زمانها تحت بيتك يعني مفيش غيري هيوصلك
بيلا. انتا كمان شغال نشال
مراد. اه معلش اصلي مش كل يوم هشوف القمر منور كده لازم اسهر معاه لغايت ما الشمس تتطلع
بيلا. يعني عايز اي
مراد. من الاخر هنجيب اكل وهنعد في مكان هادي ناكل ونعد ندردش شويه
بيلا. ولو قولتلك لا

مراد. اصلا مش باخد رأيك وشد ايديها عشان يروحو العربيه
بيلا. انتا مجنون سيب ايدي هقع
مراد. مجنون مجنون المهم اني مبسوط بالجنان معاكي
سكتت بيلا وقد اي هي مبسوطه بالاهتمام بتاعتو وحنيتو وكل حاجه وشكل بدات تستسلم لقلبها ده لو كان موقعش في حبو اصلا
جب مراد الاكل واعدو في مكان فاضي واعدو يكلو وبعد ماكلو
بيلا. بقولك ايه
مراد. اي ياصحبي
بيلا. شبكلي ايدك كده ثانيه
بصلها مراد بستغراب وشبك ايده لقاها بتطلع علي ايده واعدت على العربيه
بيلا. معلش بس انتا الي عربيتك طويله شويه شويتين تلاته
مراد. هي بردو الي طويله
بيلا. اه طبعا
مراد. ماشي ياستي سكتت بيلا وسرحت بصلها
مراد. سكتي ليه انتي كويسه
بيلا. ايوه انا كويسه جدا
مراد. متاكده يابليه
بيلا. ده اكتر وقت متاكده فيه اني كويسه
مراد. طيب كويس وبيلف يجيب ميه ورجع علي صوتها
بيلا. كنت مخطوبه من سبع سنين كنت في سنه تالته في الكليه وكان في واحد زميلي في سنه رابعه كان في فنون جميله بردو وكان لسه جديد في الكليه شافني واعد فتره يكلمني لغايت ماقولت ليه بتحبني تعالي عرف بابا قالي بصي انا لسه هبدا حياتي من السفر يعني اقلل حاجه عاوز تلت سنين اجهز نفسي وانا سمعت انك من عيله غنيه شويه يعني ممكن اهلك ميوافقوش رديت عليه وقولتلو خدوهم فقراء يغنوكم وانا انسانه عمري مافكرت اني هعيش بالمستوي الي عايشه في عشان اقلل حاجه ممكن مكنش مبسوطه بالمستوي الي هكون فيه فعشان كده الماديات مش بتفرقلي عشان كده انا قادره اني ابدا معاك من الصفر عشان ساعتها شايفك راجل ومبحتش اللف والدوران اقتنع بكلامي وكلم بابا طبعا بابا لما ترف اعمامي حصل مشاكل كبيره جدا ازاي يكون عندك 10شباب اولاد عمامك حسب ونسب وعندهم وعايشين وانتي عاوزه تاخدي واحد جاي بطولو معهوش اي حاجه تاني ده طمعان فيكي وفي عزك طبعا مشاكل كتيره الموضوع اعد شهرين او اكتر عقبال ما بابا قابلو لما اقتنع اني موافقه ومش هيشغلني اي حاجه واني موافقه قابلو وسال عنو واتخطبنا وديما فرحان وقد اي كان بيعبر عن حبو ليا ديما لغايت مابقيت بعشقو من حنيتو عليا عده سنه واتنين وربنا كرمو فيها وبقا مقتدر انو يتجوز كنت اتخرجت وبعمل دكتوراه وكان فاضل علي فرحنا 7شهور بعد ماتخرجت انا بقيت اتعب حاسه بتعب غريبه وجع في قلبي كده ونغزه من كل حين لحين وانا مش عارفه السبب اي قولت لماما حسيت انها كبرت الموضوع وعاوزه اروح لدكتور قلب واشاعات وحاجات كتيره اوي وانا مكنتش فاضيه لسبب انشغالي في الدكتوراه حد من زمايلي قالي ممكن يكون الضغط بيواطا ولا حاجه روحت وقولت ممكن دخلت صداليه وطلع فعلا ان الضغط واطي طبعا انا لما عرفت قولت عادي ومتهممتش كمنت ماما وقولت انو ضغط واطي ومفيش حاجه وانا كويسه فضلت علي الحال ده 8شهور والوجع كل مره بيزيد وطبعا اكتر وقت تجهيزات الفرح كان باقي اسبوعين لغايت مره كنت في المول بجيب حاجه ومعايا احمد اخويا ومره واحده دخت ووقعت معرفش حصل اي بس صحيت لقيت نفسي في المستشفى وامي منهاره بمعنا الكلمه طبعا معروفوش يخبو عليا لاني كان لازم اعرف عرفت اني عندي ثقب في القلب وان الموضوع كان في مرحله اخيره عشان ملحقتش نفسي واني كنت فاكره اني موهمه نفسي طنت محتاجه عمليه زرع قلب ونسبه نجاحها في النازل طبعا انا رديت بقداء ربنا ليا واعدت في المستشفى لغايت ما يجهزو العمليه وكده اعدت في العنايه ايام وكل ده هو مش موجود بسال محدش بيرد لغايت قبل العلميه بيومين لقتيو جيه

سالتو انتا كنت فين انا بسال عليك من بدري
*فلاش باك*
بيلا. انا محتجاك جمبي يا يوسف
يوسف. بس انا مش هقدر اكون جنبك يابيلا انا مش هقدر اشوفك بتموتي قدامي مش هقدر استحمل
بيلا. يعني اي عايز تتخلي عني في عز تعبي
يوسف. بس مش هقدر اشوفك وانتي ميته كده صديقني مش هقدر ده غير ان نسبه نجاح العمليه مش مكمله يعني مش. هقدر افكر اشوفك بتموتي قدامي سامحيني وقلع الدبله ومشي
*اند فلاش باك*
اتصدمت ده اتخلا عني في عز تعبي تعبت اكتر للاسف بس بعد ماشوفت وجع اهلي عليا قررت اني في للحظه دي امسحو من حياتي ودخلت عملت العمليه والموضوع قلب بحاجات تانيه دخلت العنايه اعدت شهرين تحت الملاحظه لغايت مااتحسنت شويه والدكتور كتبلي علي علاج وممنوع الحركه ولازم اترتاح واعدت سنه في البيت مش بطلع خالص بقيت احسن ووكلمت الدكتوراه بتاعتي في السنه دي والحمدلله نجحت فيها وبقيت احسن من الاول ونسيتو لغايت الخبر الي جالي وكسر قلبي ميت حته بيلا ابوكي اتوفا عمل حدثه واتوفا كانت صدمه كبيره ليا بس كان لازم ابقي قويه طبعا حصلي مضاعفات تاني وبعد ما العلاج كان بسيط اتكتبلي علاج تاني ويتعبر لازم علي طول امشي عليه وعدت الفتره ورجع تاني عايز يرجعلي واعد خمس شهور يحاول معايا بس انا كنت نسيتو واتخطيتو تماما طبعا بعد خناقات بسبب الورث وبعد ماكلو خد نصيبو ازاي البنت تتجوز ونصابها يروح لحد بره لا لازم تتجوز حد من شباب عمامها بس انا كنت عند قراري وسنه تعدي سنه والمشاكل متسمره لغايت ماقررت اني عاوزه اعيش لوحدي كلمت ماما فضلت اقنع فيها وكلمت احمد وهو كان عاوز مصلحتي موقفش في القرار ده بس ماما كان صعبان عليها انها تكون لوحدها بعد ماحمد سافر بس انا كان ده قراري لغايت ماجيت وادي حكايتي
مراد. ياهه كل ده حصل واره بعدو بس عارفه انتي شجاعه وقويه اوي عشان مفيش حد يقدر يتخطا كل الي مرتيي بيه ده
بيلا. تعرف انا لما حكيت حكيت عشان حسيت اني لازم احكيلك ومعنا كده ان بقا ليك وجود في حياتي وستبو ودخلت العربيه
مراد. معقول يارب الي يكون في بالي استني يابت


 

google-playkhamsatmostaqltradent