رواية في قلبي زهره الفصل الثاني عشر والاخير 12 - بقلم سيمو
زهره انتي طب كيف وليه تعملي أكده اني مش مصدق عنيا قالها عامر بدهشه وهو شايفها قصاده ماسكه مسدس وحطاه علي رأس عمه
زهره بسخرية
لا صدق يا عمده والي لازمن تصدقه اكتر اني مش هطلع من اهنه غير لما اخد حق الي راح وابرد ناره واريحه في تربته
عامر باستغراب
انتي تقصدي ايه لتكوني فاكره أن عمي هو الي كرا علي قتل حسان طب ليه طيب وايه مصلحته في أكده
زهره
مش يمكن مكانش حسان هو المقصود
عامر وهو بيفتكر
وه. وه اني أكده فهمت وبص لعمه بحزن وقال
ليه يا عمي كنت ناوي تخليه يقتل زهره صوح يعني كنت عاوز تحرمني منيها وانت عارف اني متعلق بيها وعم احبها كد ايه وكل دا ليه عشان المال والسلطة طب كنت تقولي وانا كنت اهملك العموديه وكل حاجه واخد زهره ونمشي ليه تشيلني وتشيل نفسك دم بني ادم ملوش ذنب
زهره بدموع
حسان فداني بروحه واني عهدت نفسي اخدله بتاره منك يا منصور بيه واديني نفذت وعدي
عامر برجاء وهو شايفه هتطلق الرصاصه
زهره اسمعيني بلاش تودي نفسك في داهيه عشانه طب حتي فكري في عيالك هيعملوا ايه من غيرك اني هبلغ المركز وهما هيقبضوا عليه ويخدوه
زهره برفض
لا مستحيل أهمله لازمن اخلص الناس من شره وارجع حق الي راح
عامر.
صدقيني انا بيدي هسلمه للمركز بس بالله عليكي اسمعي الكلام وسيبي الي في يدك ديه
زهره سمعت كلامه هي أصلن مكانتش ناويه تموته بأنها ماقدرش بس حبت تخوفه وفعلا عامر اتصل علي المركز واخدوا منصور الي طبعا أنكر كل الي حصل لكن مع سوء حظه أن عامر كان مركب كاميرات في البيت وصورت حسان وكلامه مع منصور واتفاقهم سوا وكمان سجلت مكالمات منصور الراجل الي اتفق معاه أن يقتل زهره وبكده منصور اتسجن وزهره فرحه أن ربنا ظهر الحقيقه
....بعد كام يوم
جميله بتساءل
هو ليه عمي عامر مبقاش ياجي حدانا زي الاول ياما
زهره وهي بتسرح لها شعرها
وانتي ايه الي فكرك بيه دلوق
جميله
اقولك ومتزعليش مني
زهره بحب
واني من ميته بقدر ازعل منك يا نور عيني
جميله
اصلي كنت بشوفه كل يوم واقف قصاد البيت بالليل يقعد شويه وبعدين يمشي تاني
زهره بستغراب.
كل ليله وانتي شوفتيه كيف
جميله
في مره اني وعامر اخوي كنا بنلعب وعامر رمي الكوره في البلكونه ولما روحت اجيبها لمحت عمي عامر واقف قصاد شباك اوضك قعد شويه وبعدين مشي والمره التانيه كنت هقفل الشباك بتاع اوضتنا ولقيته قاعد بردك ومنها كل يوم كنت ابص كنت القيه قاعد عارفه ياما كان بيصعب علي قوي
زهره وهي تايها في كلام جميله
وكان بيصعب عليكي ليه
جميله
عشان الجو كان بيبقي برد وهو بردك واقف ممتحركش هو ليه مكانش بيدخل انتي زعلانه منيه ومش راضيه تدخليه البيت صوح ياما مش أكده
زهره بحزن
لا يا بنتي مش زعلانه
جميله
امال ايه ليه مش ليدخل وبيفضل برا اني اتوحشته حتي عامر اخوي بيبقي عاوز ينادم عليه بس بيخاف لتزعقيلنا أو تضربيه
زهره.
اني مقدرش اضربكم كل الحكايه أن فيه شويه زعل بينا وان شاء الله هيروحوا لحالهم متشغليش بالك انتي
جميله مشيت وزهره فضلت تفكر في كلامها متنكرش أن عامر وحشها ونفسها تشوفها من ساعه الي حصل وهي مشفتهوش كانت مستنيه انوا يكلمها لكنه مرنش ولا حتي جالهم البيت مكانتش تعرف انوا كل يوم كان بياجي عشان يشوفها
بالليل كانت زهره بتتقلب مش جايلها نوم افتكرت كلام جميله وقامت خرجت وهي بتدعي ربنا انوا يكون موجود عشان تشوفه وفعلا بصت من الشباك لقته وافق تحت شباكها بس مكانش واخد باله انتهزت الفرصه ونزلت
عامر لنفسه
وه يا زهره ولا مره تغلطي واشوفك طاله من الشباك وبقي يدعي يا رب اني بس عاوز املي عيني من طلتها انت الي عالم هي كيف واحشاني واني مش قادر علي بعدها بس خايف اقرب لتكسر بخاطر زي كل مره ولا قادر اوريها وشي من ساعه الي حصل من عمي يارب هون علي قلبي
زهره من وراه
يارب يهون علي كل القلوب يا عمده مش قلبك بس
عامر مكانش مصدق انها قصاده
وه زهره انتي صوح قدامي ولا اني من كتر الشوق بقي يتهيالي
زهره وهي تكتم ضحكتها
لا مش زهره اني عفريتتها الي طلعه تخلعك جرا ايه يا عمده انت من ميته بقيت أكده
عامر بحب
من يوم ما طليتي علي بعيونك الي كيف الضي من يوم ما قلبي دق علي نغمه صوتك يا ست البنات قرب منها وقال
عارفه اني مبقيتش عارف انام من يوم ما شوفتك بقيت عامل زي الي متعلق بالهوا لاني طايل سما ولا ارض في يدك ترحمي قلبي من عذابه ليه مستكترا علي الفرحه يا زهرتي ليه
زهره بحزن علي حاله
حقك علي قلبي يا قلبي اني كنت خايفه عليك من الذي عمك لو اتجوزتني كان هيحرمك من العموديه وياخد ارضك ومالك واني ميهومش علي تهمل حالك ومالك لجل خاطري
عامر
وه مين الي قالك أكده وبعدين اني لو خيروني بينك وبين البلد كلاتها اختار واخدك واهج ربك رزاق وكريم ومع ينساش حد
زهره
اني محقوقالك لاني سمعت كلام حنان هي الي طلعتها في دماغي مع انها عملتها قبل سابق وقالت لي انك بياع ومليكش امان واني مصدقتهاش يوميها لكن لما قالتلي أن عمك هو الي باعتها وانوا بيحذرني عشان ابعد عنك والا هيحرمك من مالك ومن العمودية ومش بعاده يحبسك ساعتها صدقتها وحاولت ابعدك عني وانساك لكن مقدرتش وبقت تبكي
عامر بحزن
ياااااه كل ديه كتماه ومخبياه عليا لو كنت قلتي ماكنش حصل الي حصل يلا الله يسامحه عمي ويجازيه علي الي عمله فينا وفي حسان الله يرحمه وبعدين اني برضوا غلط كان لازم افهم منك واحاول اخليكي تحكيلي مكانش لازم ابعد بس غصب عني انا كنت فاكرك زعلانه علي حسان ومشيلاني ذنبه كيف عمي عشان أكده زعلانه مني مكنتش فاكر انك مستنياني
زهره بحب
اني عمري ما اقدر ازعل منك اني كنت مستنيه تاجي واشوفك كنت كل يوم ادعي ربنا يرجعك ليا تاني وأملي عيني برويتك
عامر بفرحه
وه يابوووي علي الكلام الحلو الي يطيب القلب ديه دا اني الي عيني فرحتها بشوفتك النهارده كأنها شافت هلال العيد وعشان أكده اني خلاص معدتش قادر اتحمل احنا لازمن نتجوز اني بعشق يا زهرتي مش بس أكده لا اني عديت العشق بمراحل اني ميت عليكي يا بنت الناس كفياكي بعد عاد وخلينا نتكلم سوا عشان متفرقيش حضني واصل بعد أكده ها قلتي ايه يا زهرتي ابعت اجيب الماذون
زهره بكسوف
وه دلوق ميصحش يا عمده
عامر بحب
يابووووي علي قلب العمده الي عم يرقص علي نغمه شفايفك بالله عليكي لتقوليها تاني
زهره بضحك
هي ايه دي الي اقولها تاني
عامر بابتسامه.
قولي يا عمده ديه تاني طالعه من شفايفك كيف العسل والله
زهره قربت منه وقالت بدلال
بحبك عمددددده
عامر
واني بموت في تراب رجليكي يا احلي زهره في قلب العمده
تمت
اتمنا تكون عجبتكم ❤️
ممكن طلب صغننن 🫣🫣😁
ياريت اعرف رايكم فيها سواء برفض أو القبول
🥰🥰😉😉سيمووو
لقراءة و متابعة روايات جديده و حصريه انضم الينا هنا:- اضغط هنا
•تابع الفصل التالي "رواية في قلبي زهره" اضغط على اسم الرواية