Ads by Google X

رواية حب المشاغبين الفصل الثالث عشر 13 - بقلم حنين هاني

الصفحة الرئيسية

  

رواية حب المشاغبين الفصل الثالث عشر 13 - بقلم حنين هاني


مراد. لسه بتحبيه
بيلا. حبو اتشال من قلبي ساعت لما اتخلا عني في عز تعبي
مراد. يعني ممكن تحبي غيرو
بيلا. احب اه بس يحسسني اني غير اي حد وانو محسسني اني ملكه واستاهل كل ده
مراد. تاكلي ايس كريم
بيلا. اممم ماشي ومشيو وكلو ايس كريم وبعدين روحها

مراد. كنت مبسوط انهارده بوجودك جدا كان يومي بقا ليه مختلف خالص وجميل جدا معاكي الوقت بيعدي بسرعه
بيلا. هي كده الوقت الحلو بيخلص بسرعه
مراد. معاكي حق يلا اطلعي بقا تصبح على خير
بيلا. وانتا من اهلو باي وطلعت ومشي مراد
بيلا. اتمنا المره دي يكون اختياري صح ودخلت البيت واعدت تفكر
معقول انا ارتحت ليه اوي كده معقول حبيبتو
عقلها. بس هو مقالش انو بيحبك
قلبها. ماهي مش كلمه بتتقال اهم من بحبك الاهتمام الحنينه الامان مش مجرد كلمه وخلاص
عقلها. طيب افرض مقالهاش اي هتروح هي تقولو
قلبها. وليه لا ليه دايما في الحب لازم يكون في فرق مين يبدا
عقلها. افرض طلع مش بيحبها عايز تتطلع مجروح تاني
قلبها. مش مهم المهم اني احس بمشاعري اعبر عنها اقول اني عاشق انا بحب والحب عمرو مكان عيب ياريت المره دي تفهمني
بيلا. انا بحب والحب مش عيب اه بقا انا قفلت علي قلبي خمس سنين وقررت مفتحوش تاني ولا امن لاي حد بس هو مختلف بجد بيحسسني طول اني جميله واستاهل كل الحب الي في الدنيا كل حاجه فيه جميله بتخليني احب اكتر فتره صغيره عرفتو فيها اه بس اثبتلي ان الحب مش بالوقت هو بالمواقف وانا وقعت في حبو خلاص فون رن
احمد. عامله ايه ياحبيبتي وحشتيني اوى يابيلا
بيلا. الحمدلله ياحبيبي انتا عامل ايه وهتنزل امتا انتا وحشتني اوي انا وحيده من غيرك
احمد. انا خلاص كام شهر وهنزل بس حضريلي انتي عروسه بقا علشان انا هتجوز
بيلا. ياسلام تعالي وشارو علي اي واحده ونخطبها علي طول

احمد. لامنا هاجي اشقط واحده من عندك
بيلا. ياشيخ
احمد. انا خلاص قررت المهم انتي اخبارك ايه في حياتك
بيلا. امممم والله زي الفل
احمد. ماهو باين في صوتك احكيلي بقا ده شخص كويس الي شاغل بالك واي حكايتو
بيلا. هو لحقت احكي
احمد. عيب عليكي منا فهمت خلاص مدام فيها امممم يبقا في واحد خطف قلبك علي طول
بيلا. دي حكايه غريبه اوي بس حلو وبدات تحكيلو من اول ماتعرفت علي مراد في المكتب وبعد حكي طويل اوي
احمد. طيب هو ليه مثلا مقالش انو بيحبك مدام كل حاجه بتدل علي انو بيحبك
بيلا. عشان هو خايف مني اني اكون مش بحبو بس انا غيرت طريقتي معاه بقيت بحب اني اتكلم معاه بحس اني يومي مش بيكمل غير لما اسمع مكالمه منو
احمد. ياسيدي ياسيدي ده انتا وقعت خالص ياعم طيب اي رايك انو تحاولي تخليه بتكلم
بيلا. لا بص انا هسيبو لغايت ماهو الي يقولي عاوزه اشوف هو بيحبني قد اي بجد محتاجه اشوف ده منو ده هيفرق معايا اوي
احمد. خلاص ياصحبي خدي بالك من نفسك كويس يابت ولوعملك حاجه رني عليا وانا مش هنزلك كده كده
بيلا. رخم بجد يلا بقا عشان هروح انام
احمد. ماشي ياحبيبتي تصبحي على خير باي وقفل معاه وانتها يوم جميل
*بعد عشر ايام *
بيلا. عدا عشر ايام وهو مفكرش حته يرن عليا وبرن عليه فونو مقفول لدرجه دي هونت عليه ميكلمنيش خالص يمكن لما عرف حقيقتي واني تعبانه مشي هو كمان معقول يكون فكر كده انا مش عارفه انا مبفكرش في حاجه غير في طيب اوصلو ازاي هو وحشني اوي ياربيي اعمل ايه بقا وافتكرت ان رقم مامتو معاها
بيلا. طيب اعمل ايه ارن ولا لا ولو رنيت اقول اي

عقلها. لا طبعا مترنيش يعني هو كان سال فيكي
قلبها. طيب ممكن يكون حصل حاجه
عقلها. هيحصل اي يعني ماهو اكيد لما عرف الحقيقه قال هيكمل مع واحده كان عندها قلب ازي ووممكن في اي وقت تتعب ده غير صعب انو يحصل حمل اول خمس سنين يبقا هيعمل بيكي اي هو اكيد كان بيحبك بس الحب في حاجه زي كده مش بيكون كل حاجه
قلبها. غبي وطول عمرك بتفكر بغباء عشان هو مش كده اسمعي مني المره دي ورني عليها واخر مزهقت مسكت الفون ورنت
بيلا. مساء الخير ياطنط ازي حضرتك
فريده. الحمدلله ياحبيبتي وانتي اخبارك ايه
بيلا. الحمدلله مال صوتك كده
فريده. لا ياحبيبتي مفيش حاجه انا كويسه
بيلا. طيب معلش ياطنط هو مراد فين من يوم الفرح معرفش عنو حاجه خالص وبرن علي طول الفون مقفول ونسيت خالص اني معايا رقم حضرتك
فريده بعياط. مراد يابيلا عمل حادثه بعد مامشيي من عندك عربيه نقل دخلت فيه ومدمر ولسه محجوز في المستشفى والفون مكسور عشان كده ده احنا عرفنا لما شافو البطاقه
بيلا. اي طيب هو عامل ايه طيب في مستشفى اي
فريده. هو بقا كويس عن الاول بس لسه محجوز في مستشفى…..
بيلا. طيب ماشي ياطنط انا هروحلو وقفلت ونزلت علي طول راحت المستشفى
بيلا. لو سمحت في مريض هنا باسم مراد عبدالله ممكن اعرف رقم الاوضه
الممرضه. انا طبعا في اوضه467
بيلا. ماشي شكرا وطلعت علي طول وهي طالعه شافت ريان ويونس
يونس. بيلا انتي عرفتي منين

بيلا. من طنط هو كويس انا عاوزه اطمن عليه
ريان. والله هو بقا كويس دلوقتي بس مدمر بجد خشي هو لسه صاحي وسابوها دخلت
اول ماشوفتو حست ان قلبها اتكسر ميت حته
شكلو وهو رجليه متجبسه وايدو وراسو ملفوفين باشاش والجروح الي في وشو وجسمو وبدات عيونها تدمع
بيلا. انا ازاي سبتك ومحستش بيك وانتا كده ازاي معرفش عنك حاجه كنت فاكره انك سبتني وفكرت فيك بطريقه وحشه وانتا هنا مرمي في المستشفى انا اسفه وبدات تعيط هو كان نايم وصحي على صوتها
مراد بتعب. بيلا انتي هنا

 
google-playkhamsatmostaqltradent