Ads by Google X

رواية الضيف الخفي الفصل الرابع عشر 14 - بقلم فاطمة عيد

الصفحة الرئيسية

 رواية الضيف الخفي الفصل الرابع عشر 14 - بقلم فاطمة عيد

الفصل الرابع عشر:
استعدت ميرال للنزول وهي في غايه الغضب لتقوم بالنزول سريعا وينبهر هو بجمالها فكانت مختلفه قامت بقص شعرها لتجعله يصل الي رقبتها فقط وقامت بصبغه باللون الاصفر وكأنه خيوط من الذهب واروع ليقول هو بعد صمت دام طويلا: يعني انتي مخلينا نقلق عشان تعملي شعرك كده وتبقي شبه الكتاكيت
لينا:اهدي يابني مهي قمر اهي
ميرال بغضب:في اي الواحد ميعرفش يهدا شويه
فهد:خلاص ياستي انا اسف وكمان انا منزلتكيش عشان ازعجك انا محضرلك حاجه بسيطه كده
لتقول ميرال:اي هي
فهد:تعالي فالسفره
دخلت وراءه لتجد غرفه السفره مهندمه بطريقه مغريه وعلي الطاوله انواع مختلفه من المأكولات البحريه مزينه بطريقه احترافيه وايضا بعض الشموع لتضيف اجواء هادئه للمكان
ميرال:الله حلو اوي
فهد بمرح:عمايل ايديا وحياه عنيا 
ميرال:عملت كل ده عشاني ليه
فهد:كنت عايز اعتذرلك حسيت اني ضايقتك من غير مااقصد بس بجد لو وجودي مضايقك انا ممكن امشي
ميرال:انا مش عايزاك تمشي مش عشان عمك بس لا انا بجد مش عايزاك تمشي 
لينا:طب اجيبلكم المأذون ولا اعمل اي انا
ميرال:اتلمي يابت انتي اقعدو يلا عشان ناكل
فهد:لا لازم امشي وجودي هنا غلط هرجه الشاليه احسن 
ميرال:اقعد كل معانا وبعدين ارجع 
لينا:اقعد يافهد ونبقي نمشي سوا
ميرال:انتي رايحه فين
لينا باحراج وتوتر:عمر عايزني ...احم ..قصدي كابتن عمر
فهد:مين كابتن عمر
ميرال:هبقي اعرفك عليه لو حابب بس مش دلوقتي
فهد:انا زهقان بجد من كل حاجه مش عارف اكلم حد ولا بشوف حد ولا حد بيشوفني
ميرال:انا جبتلك فون اون لاين زمانه جاي وهجيبلك خط باسمي عشان تكلم اخواتك براحتك بس واتساب بس عشان ممكن يكون متراقب
فهد:مش عارف اقولك اي
ميرال:متقولش حاجه
مرت عشر دقائق وهم يتناولون طعامهم ف صمت ثم قالت لينا :طب يا جماعه لازم امشي عشان متأخرش
ميرال:مترجعيش متأخر 
لينا :متقلقيش
علي الجانب الآخر في ڤيلا ياسين الرفاعي كان في انتظارها وهو يقول :يلا يازينه كل ده بتجهزي
زينه بتوتر:انا جاهزة
لينبهر هو بجمالها فكانت جميله علي حق ظل ينظر إلي عينيها شديده الخضار بشده وقال عنيكي حلوه اوي
لتبتعد زينه وهي تقول:اتلم يا ياسين هزعل بجد
ياسين :خلاص مقدرش علي زعلك ياقمر
لتقول هي :اي رأيك فالفستان 
كانت ترتدي فستان بأكمام شفافه   باللون الوردي  وتركت لشعرها البني العنان 
ليقول هو:زي القمر بس ليه الفستان شفاف من الكم
زينه بغضب:مش انت اللي جايبه
ياسين بابتسامه:خلاص طيب بطلي جنان يلا عشان منتأخرش ع المأذون واعملي حسابك الفرح بعد اسبوع
زينه:انت بتجري كده ليه
ياسين:عشان مش محتاج الوقت محتاج قربك وبس فهمتي
في ڤيلا البحيري 
جلست ميرال علي الشاطئ وبجانبها فهد ليقول:انبسطي
ميرال بابتسامه: بصراحه مبسوطه اوي اول مره حد يعمل حاجه عشاني من فتره طويله اوي 
فهد:كنتي حابسه نفسك ليه بقا
ميرال:مش عارفه يمكن كنت بعاقب نفسي علي عمري اللي ضيعته مع ناس غلط
فهد:طب كنتي زعلانه مني ليه
ميرال: صدقني مكنتش زعلانه منك انا كنت زعلانه من نفسي ومش عارفه السبب
علي الجانب الآخر وصلت لينا الي الكافيه الذي طلب عمر مقابلتها فيه لتجده في انتظارها لتقول:ازيك ياكابتن
عمر:اهلا يالينا اقعدي وبلاش كابتن دي
لينا:طب اقول اي
عمر:ماتقولي عمر عادي
لينا بتوتر:حاضر ياعمر
عمر:مش عارف اجبهالك ازاي بس انا معجب بيكي جدا وحابب اتقدملك 
لينا :واي مانعك
عمر:عايز فرصه اسبوعين بس اعرفك فيهم كويس قبل مااتقدم
لينا بتوتر:انت فاجئتني ياعمر بصراحه
عمر بابتسامه:بس عارف انك بتحبيني زي مابحبك
لينا:قولت اي
عمر بغرور مصتنع:قولت بحبك
أما ف أحدي مكاتب المأذون الشرعي كان يجلس ياسين وامير وسامح أيضا وتمت إجراءات عقد القران 
ليقول المأذون:بارك الله لكما وعليكما وجمع بينكما بالموده والرحمه وبالرفاء والبنين
لينهض ياسين ويحتضن زينه بشده وهو يقول:بقيتي مسؤوله مني قدام ربنا من دلوقتي
لتدمع أعينها وتقول بهمس:بحبك
يتابع......

 •تابع الفصل التالي "رواية الضيف الخفي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent