Ads by Google X

رواية ليست ذنبي الفصل الرابع عشر 14 - بقلم عائشة الكيلاني

الصفحة الرئيسية

 رواية ليست ذنبي الفصل الرابع عشر 14 - بقلم عائشة الكيلاني 

ريان واقف بهدوء 
الظابط:ـ انت هببت اي دى جريمة ريان باشا يا صاحبي يا الى هتموتني ناقص عمرا هو مش في حاجة اسمها قانون طلامة اتصرفت جبتنا ليه ما كنت كملت بقا 
ريان ببرود:ـ مظبوط بس برضو بحب اخد حقي بايدي و بعدين هما كويسين لسه قافل عليهم دلوقتي و بعدين يا حسام احنا اتفقنا اننا نخليهم يعترفوا على كل حاجة 
حسام جن جنونه:ـ في المقابر يا ريان.. ... يا عسكررري افتحو الباب و طالعوهم دول يومهم اسود على جرائ..مهم 
العساكر دخلوا طالعو هيثم و حمزة و حطوهم في البوكس ملحوظه ريان كل دا كان مبا..لغ الشرطة و مقعدوشو كتير يعني 
حسام:ـ سبهم ليا دى لعبتي ريان صاحب عمري انا مش عايز اشوفك تانى ليه لاني كل ما بشوفك بعرف ان في مصيبة انا مش عايز اخسرك 
ريان:ـ لا كتر خيرك ولا كمان مش عايز اشوف وشك بتفكرني بايام ما يعلم بيها الا ربنا إنا عارف مستحمل نفسك ازاي 
حسام:ـ هى المدام تعرف انك مجنون ولا اتغشت في هدوك قول قول احنا عشرة عمرا برضو 
ريان:ـ و انت مالك بى المدام افندم 
حسام بدهشة:ـ اي دا انت بتغير ريااان بيه الشاذلي بيحب و بيغير جديدة دى عشت وشفت اليوم الى جت فيه الى هتخد حقنا كلنا سلام بقا اروح اشوف الى في البوكس دول و اشوف عملت فيهم اي 
ريان ودع صديقه و مشي و هو حاسس براحة نفسية طبعا حمزة عمل جري..مة لانه كان عارف و عمل مصا..يب تانية كتير يستاهل عليها اعدا .م و هيثم كمان دا لازم ين..عدم 
في القصر 
نور قعدة قدام المرايا و سرحانة 
ريان قفل الباب نور فاقت و بصت له بانتباه:ـ خضتني يا ريان و بعدين انت كنت فين و مش بترد على تلفونك ليه قلقتني عليك و بعدين اي سبب الفرحة الى على وشك 
ريان مسك ايديها قبلها:ـ انا وعدك ان حقك هيجي صح وعدك ان كلهم هيتعقبو حقك رجعلك يا حبيبتي 
نور بصتله بصدمة:ـ حقي و هيت.عقبو... نهار اسود ق.تلته يا ريان 
ريان بصلها بغيظ:ـ هو دا فكرتك عني قات.ل لا يا ستي انقبض عليهم مع ان كان نفسي امواته..م و اولع فيهم كدا تقدري تنامي و انتي مطمنة و مرتاحة 
نور قامت:ـ انت بتتكلم بجد 
ريان:ـ انا عمري هزرت معاكي 
نور حض..نته بفرح :ـ انا مش مصدقه نفسي انا بحبك اوى حاسه اني طيرة من الفرح مش مصدقه والله ما مصدقة ربنا ما يحرمني منك يا حبيبي 
ريان ابتسم بفرح لفرحتها و ضمها له اكتر:ـ ولا يحرمني منك يا حبيبي 
ريان بعدها عنه مسك ايديها و نزلوا ركب عربيته بعد شوية وصلوا لى الخيل 
نور بفرح:ـ لا مش لدرجة خيل انت بتهزر و بعدين مش خايف لحد يشوفنا يا فندم 
ريان اقترب منها و ساند ايده على العربية:ـ محدش هيتكلم لان العزبة دى كلها تابع الشاذلي و ثانيه مفيش حد هنا غير انا و انتي يعني لوحدنا 
نور بصتله و بعدته عنها بضحك:ـ شكلي اتغشيت في العيلة دى  طب اي هتفرجني على المكان ولا هنقضيها رغي هنا 
ريان مسك ايديها و بقا يفرجها على المكان نور كانت حاسه نفسها انها اسعد واحده في الدنيا كانت حاسه بسعادة و فرح عمرها ما حسيتهم قبل كدا اتفرجو على العزبة و ركبوا الخيل 
بالليل اخيرا رجعوا القصر 
نرمين:ـ حمدالله على السلامة كل دا تأخير كنتو فين يا ريان و قافل تلفونك ليه قلقتني عليكم يا ابني 
نور سبت ايده بهدوء:ـ عن اذنكم 
نور طلعت و هى متعصبة من نرمين و تصرفاتها 
ريان بصلها بهدوء:ـ يا عمتي يا نرمين هانم انا مقدر خوفك عليها بس مش كدا مش بالطريقة دى انتي محسسني انى مليش لازمة و بتحققي معايا و اكني عيل صغير مع زمان مكنتش كدا 
نرمين بصدمة:ـ هو انا لم اخاف عليكم ببقا محسساك انك ملكش لزمة انا يا ريان دا دفعت عمري كله علشانك و اكنك ابني ابني الى مخلفتوش انا قلقت عليك زمان حاجة دلوقتي حاجة انت لوحدك و حمزة مش هيجبها لبرا اكيد مش هيسبكم عايزني اعمل اي لم اعرف ان في خطر على حياتكم اقف اتفرج عليكم هاا عايزني اشوفكم و انتوا بتموتو قصاد عيني انطق يا ريان انت ابني بعمل كدا علشان تعبت انت عوضي عن كل الى شوفته انا مليش غيركم عايزني بعد كل دا اسيبكم تروحو من ايدي 
نرمين طالعت على اوضتها بغضب و حزن لان كل مدا نور بتبعد عنها اكتر صحيح عايشين في نفس البيت لكن نور بعد ما عرفت بنرمين و هى معملتها ليها اتغيرت اكنها بتعقبها نور مش في دماغها لكن قلب الام بقا و ريان طبعا مش عارف يرضيهم ازاي نرمين مش بس عمته دى مامته التانية 
اتنهد بحزن و طالع على فوق 
نور بصتله بابتسامة:ـ حبيبي عايز اقولك على حاجة هتفرحك. جدا 
ريان:ـ قولي يا حبيبي 
نور حاو.طت رق.بته و قالت بهمس:ـ انا حامل يا ريان 
ريان بصلها بصدمة لكن فاق و قال:ـ الطفل دا لازم ي.موت....

 •تابع الفصل التالي "رواية ليست ذنبي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent