Ads by Google X

رواية ليست ذنبي الفصل الخامس عشر 15 - بقلم عائشة الكيلاني

الصفحة الرئيسية
الحجم

 رواية ليست ذنبي الفصل الخامس عشر 15 - بقلم عائشة الكيلاني 

نور بصتله بصدمة لدرجة انها مش قادرة تتكلم دقات قلبها بقت سريعة نظرتها له بقت نظرات عتاب و خذلان بعدت عنه:ـ ليه.. ليه يا ريان مش عايزو ليه.. ليك حق واحدة زايى متنفعش تكون ام حقك بس ليه علقتني بيك ليه عشمتني ليه خلتني احلم و احلم ليه عيشتني في وهم انت كداااب يا ريان و كل حاجة تجاهي كدب و لعبة معاك حق 
ريان بصلها بصدمة و قال بغضب:ـ انتي بتقولي اي اي دخل حبي ليكي بطفل انا مش عايز عيال مش عايز انا حرا ساامع 
نور بصتله بنفس الصدمة:ـ انا عايزاه يا ريان انا مستحيل اموت ابني مهما كان التمن بحبك بس بحبه هو اكتر 
فلاش 
الدكتورة بهدوء:ـ انا اسفة على الى هقولو بس لازم حضرتك يكون عندك علم 
ريان:ـ مش فاهم.. نور جرلها حاجة 
الدكتورة :ـ المدام نور للاسف مينفعش تخلف تانى و ان دا حصل للاسف ممكن نفقدها دا احتمال كبير للاسف ضغط الدم مرتفع جدا و دا الى سبب ليها الإج .هاض دا غير ان عندها مشكلة في الر..حم انا اسفة بس حكايه الخلفة و الاطفال تشلهم من دماغكم 
باك 
ريان:ـ انتي عرفتي منين انكي حامل 
نور:ـ و دا يهمك اوى.. عرفت من دا اتفضل عرفت الصبح قبل ما تجي كنت هقولك بس مصحتش الفرصة 
ريان بهدوء:ـ طب اجهزي علشان نروح لدكتورة يلا 
نور بصتله بغضب لفت الطرحة و نزلت خرجوا من القصر ركبوا العربية بعد وقت طويل 
الدكتورة بهدوء:
"أنا آسفة على اللي هقوله، لكن لازم حضرتك تكوني عارفة الحقيقة. للأسف، حالتك الصحية دلوقتي مش هتسمحلك تحمل تاني. ضغط الدم عندك مرتفع جدًا، وده بيشكل خطر كبير على حياتك، وده ممكن يؤدي لم.ضاع.فات خطيرة، زي الإجهاض أو مشاكل  أما بالنسبة للرح.م، عندك مشكلة صحية فيه قد تؤثر على قدرتك على الحمل بشكل آمن. الوضع الحالي صعب جدًا، وكل ده بيؤثر على  الحمل مرة تانية، فيه احتمال كبير إننا نفقدك أو تحدث مشاكل صحية معاك 
نور قامت بصدمة و عصبية:ـ انتي بتقولي اي هاا هو اكيد متفق معاكي تقوليلي الكلام دا صح دا مستحيل انتي بتخرفي 
ريان بحادة لاول مرة:ـ نورر 
الدكتورة:ـ انا مقدرة عصبيتك و صدمتك بس الجنين هيموت هيموت انا رايى تجهضي دلوقتي احسن قبل ما الحمل يشكل خطر عليكى صدقيني يا مدام نور دا في مصلحتك 
ريان بهدوء:ـ تمام يا دكتورة احنا جاهزين و تقدري تحددي يوم عايزين نتخلص من الطفل في اسرع وقت ممكن 
الدكتورة بهدوء و حزن:ـ الى حضرتك تشوفه 
نور كانت في عالم تاني بتبصلهم بصدمة و اكنها بتقول معقول دا الانسان الى حبيته كانت بتسمعه و هى مش مصدقة الى بيقولوا 
نور:ـ طب طب اكيد في حل ماهو مش طبيعي انى اموت ابني اكيد في حل انا عايزة الطفل دا يا دكتورة عايزاه انتوا ليه عايزين تحرموني من الحلم دا ليه حرام عليكم حرااام 
نور جريت على برا و ريان وراها سندت راسها على ازاز العربية بعد وقت في القصر 
نور بعصبية و تهديد:ـ اااسمع بقاا يا ريان انا اقبل منك اى حاجة الا انك تحرمني من ابني و لو دا حصل صدقني هق.تلك نفسي 
ريان مسكها من دراعها بغضب:ـ انتي بتقولي اي انتي سااامعة نفسك انتي بتعملي فينا كدا ليه انا مش عايز اطفال لا دلوقتي ولا بعدين و الطفل دا هين.زل خلاص خلصنا 
نور بصتله بحزن و دموع متحجرة:ـ انا مش مصدقه.. انت اتغيرت اوى انت بقيت قاسي كدا ازاي ولا دا كان موجود و انا الى كنت معمية عنك و عن قسوتك عايز تقت.ل ابنك يا ريان ط طب ليه بتعقبني فيه ليه انا عايزاه يا ريان ابوس ايدك بلاش تحرمني من الحلم دا بلاش تخدو مني بلاش تخليني اخاف منك 
نرمين خرجت على صوتهم:ـ في اي صوتكم عالي ليه مالكم يا ريان اي الى حصل يا نور 
نور بصتله بوجع:ـ اسالي ابن اخوكي البيه المحترم عايزني امو..ت ابني عايز يحرمني من حلم حياتي عرفتي دلوقتي مالي يا هانم 
نور بصتله تانى:ـ انا مش همو. ت ابنييي مش هعمل الى في دماغكك سامع و لو دا حصل يبقا تطلاقني من دلوقتي الى بينا خلص انتهاء 
نور جريت على فوق و هى بتحاول تدري دموعها 
نرمين ربعت ايديها بهدوء:ـ هى حصلت اي الى حصل انت عمرك ما كنت اناني اي الى جرالك ما تتكلم يا ريان حصل اي و ليه مش عايز الطفل ههه يبقا احساسي صح مش كدا اتسليت شوية و زهقت 
ريان بصلها بصدمة و سخرية:ـ انا بقيت بحسها بنتي مش مراتي عكس حضرتك عموما الموضوع مش زى ما احساسك بيقولك الموضوع ان نور حياتها في خطر الحمل دا لو فضل هنخسرها للابد متقفلة من كل النواحي عايزني اعمل اي اسيبها تموت الله اعلم الطفل هيعيش ولا هيموت اصلا الخطر محاوطها من كله.. 
حط ايده في شعره بعصبية ممزوجة بوجع و حزن:ـ انا ميين يفهمني ولا يحس بيا مكتوب عليا اسمع الناس و اساعد و احل مشاكلهم و انا مش لقي الى يسمعني انتي عمرك ما حسيتي ولا هتحسي بيا انا مراتي بتموت بتمووت عايزني اعمل اي احقك حلمي و حلمها على حساب حياتها التمن هيكون نور في الاخر عادى لم نج.هضه بس المهم انها تكون معايا انا مش عايز غيرها و اه يا عمتي انا اناني انا بنادم اناني 
ريان خرج من القصر ركب عربيته و مشي كان الغضب و الحزن عميينه 
في القصر في اوضة ريان 
نرمين:ـ ممكن ادخل 
نور:ـ اتفضلي 
نرمين قعدت و قالت:ـ كله نصيب و محدش بيخد كل حاجة و دا نصيب 
نور:ـ انى اموت ابني بايدي كدا يبقا نصيب و بعدين هو مش المفروض انى اوافق على الإجه.اض ولا هو عافية انا مش هاذي ابني ولا هسمع كلامه حتي لو وصلت على طلاقي انا بحبه و اكتر من نفسي اه لكن اخسر ابني مستحيل.. هو مش انا بنتك يا امى 
نرمين بصتلها بدموع و وجع:ـ انتي روحي 
نور اتجهت ليها و قعدت تحت قداميها:ـ لو بتحبني صحيح خلي ريان يرجع في كلامه انا عايزة الطفل دا يا ماما ارجوكي ساعدني و بعدين مش يمكن كلام الدكتورة دى يكون كدب مش يمكن نصابة 
نرمين نزلت دموعها:ـ يا حبيبتي الامومه مش انجاز ولا فقدانها نهاية الطريق ارضئ يا نور ارضئ بى الى مكتوب يا حبيبتي صدقيني الامومه مش كل حاجة ولا اي الفايدة لم تجيبي طفل يكون لوحده في الدنيا 
نور بدموع :ـ مانا هموت كدا كدا دلوقتي أو بعدين هموت و بعدين يا ماما دى دكتورة مش معقول هناخد بكلامها انا عايزة الطفل يا ماما ارجوكي ساعدني علشان خاطري اول و اخر طلب بس متخليش ريان يعمل الى و دماغه ابوس ايدك 
نرمين دموعها نزلت بقهرة نور حطت راسها على قداميها و بقوا بيبكو هما الاتنين 
بعد وقت ريان رجع 
ريان:ـ عارف انكي صاحية و برضو الى قولت عليه هو الى هيتنفذ 
نور قامت بهدوء و قربت منه:ـ و انا موافقة يا حبيبي الى عندك اعملوا بس ذنبه في رقبتك 
ريان بصلها و مردش عليها 
نور رجعت نامت و هى بتفكر 
تانى يوم صاحي ريان:ـ نور.. نور حبيبتي 
دخل التواليت مكنش فيه حد دخل البلكونة نفس الكلام نزل تحت فضل يدور عليها فجأة فتح الفون 
رسالة نور:ـ ريان متحاولش تدور عليا لاني مستحيل اذي ابني مهما حصل انا ام و متنزلة عن عمري ليه.. انا مشيت لانى تعبت و الحكاية بوخت و كمان انت ملكش ذنب تعيش في نكد انا مشيت اخد ابني و هنبدا من جديد هتوحشني اوى بحبك يا حبيبي 
ريان كان بيقرا و هو مصدوم عينيه احمرت من الغضب ووو ..... 
انت تطلاقها اوفر ليك و لجميع 😂 
 

 •تابع الفصل التالي "رواية ليست ذنبي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent