Ads by Google X

رواية انتقام خاطئ الفصل السادس عشر 16 - بقلم نيفين بكر

الصفحة الرئيسية

  

رواية انتقام خاطئ الفصل السادس عشر 16 - بقلم نيفين بكر

 
                
💢💢💢💢💢💢💢💢💢
في الجامعة
تقف هايدي وجني والاء 
ايييه ي بت كل الموزز دي 
جني.. بت انتي وهي اتلمي
ايوة ي ختي عشان انتي عندك موز واحنا لاء 
ياساتر عليكوو
هاا هتنزلو معايا النهاردة هشتري حبه حاجات 
ان شاء الله 
تاتي اليهم فتاتان
ازيكوو عاملين اييه
الحمد لله كويسين 
انا سلمي ودي سهي وانتوا
هايدي ...انا هايدي ودي الاء ودي جني 
اهلا بيكو ان شاء الله نبقي اصحاب 
هايدي اكيد
يلا عل السكشن دلوقت وف البريك نتكلم 
اوك
ويذهبا سويا
💢💢💢💢💢💢💢💢💢
عند فهد 
ملك هاتي ملف ....
ملك حاضر ي فندم 
دخلت ملك فينظر لها نظرة مطوله 
ملك احم اتفضل حضرتك 
انتبه فهد علي حاله فتنحنح وقال.....؟  تمام تعالي ي ملك
عوزك تشوفي الحسبات دي وترجعيها 
اخذت  ملك منه  الملف فقال 
فهد ..انتي رايحة فين 
رايحة المكتب اراجع الملف 
لا تعالي اقعدي هنا..
قالها وهو ينهض  من عل مكتبه ويتجه الي الاريكه الجانبيه وهو ويقول ....،اتفضلي 
جلست ملك امامه عل استحياء لتراجع الملف اما عنه فقد كانت تتجول عيناه عليها شعرها ملامحها البريئه 
شفتيها عيناها الذي كان يحيره لونها
ملك... انا خلصت ي فندم حضرتك الحسابات مظبوطة
فهد ....
ملك... مستر فهد حضرتك مش معايا 
فهد ...هاا احم اها تمام 
في حاجة تاني عوزني اراجعها
لا 
طيب بعد اذن حضرتك
فهد...ملك في حاجة وراكي النهاردة بالليل
ملك....لا ليه 
يعني ممكن اعزمك عل العشا 
ملك . اوك بس ممكن مانتاخرش 
لا مش هااخرك
ماشي بعد اذنك
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
في شركة يوسف الجندي بمكتب مي
كانت شاردة ....يدخل عليها والدها 
ايه ي مي ي حبيبتي في حاجة مضيقاكي
مي....لا ي بابي مفيش 
يوسف....طيب اتفقتوا عل ايه في معدات المصنع 
مي....ان شاء الله هنسافر الشهر الجاي
يوسف...ان شاء الله ي حبيبتي 
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
في فيلا فايز كانت تجلس روجيدة وفايز وفتحي 
تدخل عليهم عبير
وتلقي عليهم التحيه ويبادلوها
عرفتو اخر الاخبار 
روجيدة.. هااا قولي 
عبير..فهد بيه ادي لملك شيك ب 20الف ج دا غير كل يوم يوصلها وهي مروحة انا لسة شيفاهم قبل مااجي عل هنا 
فتحي.. انا عندي فكرة عشان نخلص منها وكمان المناقصة الجايه تكون لصالح فايز بيه 
وكل دا هيعتمد عليكي انتي ي عبير 
عبير..ازاي 
فتحي..انا هقولك أزاي 
.............
فهمتي 
ايوة فهمت 
اهم حاجة ماتخليهاش تشك فيكي سامعة 
تمام تمام سامعة وهقولك علي اماكن الكاميرات 
عشان تخلي بالك منها كويس 
عبير ...تمام 
روجيدة...دا فهد طيب وجني وعمر انا عوزة ادمرهم كلهم 
فايز...واحدة واحدة ي مدام روجيدة ما تقلقيش 
جني بنخطط لها في حكاية لو مشت زي ما انا راسمها 
هتقضي عل فهد وعمر وجدهم دا غير ان عمر ليه حساب بايت مع ابن عمي.....
روجيدة ...بفرح ياريت دا يبقي ليك الحلاوه 
نظر لها نظرة فايز وانا مستني الحلاوة 
لتشعر بعدم الراحة لكلامة 
طيب انا انا هقوم واي جديد بلغوني
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
في بيت ملك كانت تتجهز 
سارة شكلي حلو كداا 
زي القمر والله 
ملك....بجد ولا البس حاجة تانيه 
سارة.....يا بنتي دا رابع طقم تغيريه والله حلو عليكي 
ممكن بس ميكاب بسيط 
ملك....لالا عشان مايقولش حاجة
سارة.....هيقول اييه ي هبلة حطي عل بسيط انتي ماشاء الله عليكي مش محتاجة 
حبيبتي ي سوسو
رن هاتف ملك 
ملك بتوتر هو هو ي سارة.
بت اجمدي كداا هاا يلا رودي 
الوو 
.....
طيب تمام انا نازله 
تهبط ملك درجات السلم 
وتصل للسيارة التي نزل منها السائق ليفتح لها الباب
ركبت ب خجل ثم قالت 
مساء الخير 
فهد...مساء النور 
وانتطلق بهم السائق 
وصل بهم للمكان الذي قال عليه فهد 
نزل والتف للجانب الاخر فتح لها الباب 
ملك شكرا 
فهد..اتفضلي 
واخدها وجلس عل طاوله طلبا الطعام
فهد ...اول مرة اشوفك لبسه فستان
ملك بوجه يسوده حمرة الخجل 
انا اول مرة اشتري فستان لبسي كله كان بناطيل وشيميزات
فهد.....بس حلو عليكي 
ابتسمت هي بخجل ..متشكرة
فهد ...انتي قولتيلي مامتك وباباكي متوفين
، انت حاليا قاعدة مع مين
ملك ...انا قاعدة لواحدي ...
فهد.....لوحدك ازي مفيش ليكي قرايب
ليا اكيد بس من بعيد ليا خال مسافر تركيا مايعرفش عننا اي حاجة حتي ما يعرفش ان ماما الله يرحمها اتوفت
فهد...ياااه صعب انك تعيشي لوحدك 
ملك.....لا اتعودت وبعدين انا ليا صحبتي دي بعتبرها هي ومامتها كل عيلتي
اتي النادل ووضع لهم الطعام وانصرف
كلي الاكل هنا تحفه 
ملك ...فعلا المكان هنا راقي وشيك
ظلا بدون كلام للحظات حتي قطعته ملك
جني اخت حضرتك عجبتها الحاجات 
فهد..ايوة 
ملك..هي في كليه اييه
فهد...بتدرس ف السن اول سنه في سنك تقريبا 
ربنا يخليها لحضرتك واضح انك بتحبها اوي
فهد ....جني دي مش اختي دي بنتي لما ماما اتوفت كانت صغيرة
انا وجدي وعمر حاولنا نعوضها عل الحرمان داا
هي هتتجوز بعد شهر ان شاء الله 
الف مبروك ي فندم عقبال حضرتك 
لينظر لها بدون كلام 
احم ....
انتي تعرفي طبعا اني كنت متجوز وانفصلت 
ملك....اها عرفت 
لتتسرع في الكلام ...هو ايه سبب الانفصال
ليمسك ب كوب ماء ويرتشف منه القليل 
وهو ناظر لها...
عشان الخلفة هي عوزة اطفال وانا مش بحب الاطفال 
وال هرتبط بيها لازم يكون تفكرها زي..
هاا اتكلمي 
ملك....اتكلم ااقول ايه
لو حد عاوز يتقدملك بس مش عاوز اطفال ردك هيكون ايه
ملك ....مش عارفة بصراحة 
فقال دون مقدمات .....ملك انا بعرض عليكي الجواز بس شرطي ان مفيش اطفال قولتي ايه .....
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
وصلتي ل هنا ما تبخليش 
وقولي رايك 💗💗💗




        

google-playkhamsatmostaqltradent