Ads by Google X

رواية انتقام خاطئ الفصل السابع عشر 17 - بقلم نيفين بكر

الصفحة الرئيسية

  

رواية انتقام خاطئ الفصل السابع عشر 17 - بقلم نيفين بكر

 
امتابعة لما حدث ...
فهد..انتي تعرفي طبعا اني كنت متجوز وانفصلت 
فامات وقالت.... اها عرفت 
ثم قالت دون تفكير  ...هو ايه سبب الانفصال
اخذ  بكوب الماء وأرتشف منه القليل 
ثم وضعه مرة اخري وقال بهدوء
عشان الخلفة هي عوزة اطفال وانا مش بحب الاطفال 
وال هرتبط بيها لازم يكون تفكرها زي تفكيري 
ملك .......
.فهد....هاا اتكلمي 
ابتلعت وهي وقالت ...اتكلم ااقول ايه...
لو حد عاوز يتقدملك بس مش عاوز اطفال ردك هيكون ايه
فقالت بتلجلج.......مش عارفة بصراحة 
اجلي صوته وقال وهو يمسح علي ملامحها بعيناه 
..ملك انا بعرض عليكي الجواز بس شرطي ان مفيش اطفال قولتي ايه .....
لم تتكلم هي وكأنها اصابها الخرص فقال هو 
انا ممكن اسيبك تفكري وتاخدي وقتك 
وماتقلقيش لو رفضتي مكانك في الشركة زي ما هو 
فقالت بارتباك  ......انا انا اسفة.... بس ممكن اروح 
فقال ليهدءها............. انتي لسة ما كملتيش اكلك 
ملك....انا شبعت  ممكن لو سمحت ...
اوك... قالها وهو ينهض  ثم اوضع علي الطاوله بعض من النقود  ثم جهعلها تتقدمه  ويرحلا 
طوال الطريق لم تتكلم بكلمه فعلامات الصدمة تسود وجهها 
لم يخرجها من شرودها الا صوته
فهد ...ملك احنا وصلنا 
ملك... هااا اها حاضر. شكرا لحضرتك
وهمت بالنزول امسكها برفق من معصمها 
فهد....ملك ياريت تفكري وتبلغيني رايك بسرعة
اومأت هي   راسها بدون كلام ونزلت من السياره  متجهه الي بنايتها 
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
في فيلا سليم 
كانت جني تتصفح في هاتفها 
طرق  علي الباب عدة طرقات 
اتفضلي ي دادا 
فتح عمر .الباب وقال ..انا مش دادا انا عمر 
ابتسمت ابتسامتها العذبه وقالت له وهي تتقدم صوبه..... عمر اتفضل 
.جيتي امتي 
فقالت.......من شويه هايدي والاء وصلوني ومشيو
عمر...جببتي ايه 
جني بفرح وبعفويه جبت حاجات كتير اووي جبت دريسات وشنط وميكاب ولانجيري وحاجات كتير 
عمر بخبث ...طيب ما توريني 
امسكت بكفه واجلسته ووضعت امامه كثير من المشتريات وقالت بسعاده الاطفال 
.... اتفضل ايه رايك 
فقال لها ...لا حاجات حلوة الصراحة فين بقي ال لانجيري 
اتسعت عيناها ووضعت يدها علي فمها ..اها ي قليل الادب انت عاوز تتفرج عل الحاجات  عشان كداا
جذبها عمر اليه واجلسها عل رجليه ولف ذراعه علي خصرها  بتملك وهمس باغواء  أمام شفتيها وقال 
اها انا قليل الادب وبموت في قله الادب وهشوف الانجيري ال انتي جبتيه 
جني بخجل. وقد احمر وجهها كله .. ..عمر عيب كدا 
فقال بمراوغه ...هو ايه ال عيب 
جني ..ال اتت بتعمله 
عمر..هو دا عيب اومال لما اعمل ..
وقربها اليه وتمتم بكلمات جعل الدم يتدفق الي وجهها  ووضعت  يدها عل فمه وقالت  



عمر بس  بقي عشان خاطري
فقال بعشق وهيام ...ابس ايييه بس انا عاوز اشوف الحاجات ال مراتي هتلبسها لي 
فقالت وهي علي وتيرتها الخجله  ....عمر عيب والله كدا ما تكسفنيش
فقال... جني ...بصي بقي انا هسيبك بس تيجي ليلتها وتعملي مكسوفه 
هزعل واجيب ناس تزعل اها انا بقولك اهو 
عضت جني عل شفتيها 
فنظر  اليها عمر وقد اثارته حركتها فقال 
...عنك انا اعضلك عليها وقربها اكثر
  وقرب وجهها منه اختر لياخذ شفتيها بقبله عميقه 
مهلكه  اذابتها، كانت بين يديه كا لعصفور الذي لا حول له ولا قوة .. ظل يقبلها قبلات متفرقه عل وجهها كله 
لم يبتعد عنها الا عندما سمع طرق علي الباب 
فوجدها هائمه مستسلمه 
فقال هو ينهت  من فرط احساسه جني الباب الباب ي جني فوقي 
انزلها وباعدها واتجه صوب الباب  ليفتحه فوجدها نعمات فقال 
...... دادا اتفضلي 
نعمات ..اسفة ي بيه بس سليم باشا كان بيسال عل جني 
حاضر ي دادا هي بس كانت بتوريني حاجة وهتنزل علي طول اتفضلي انتي 
حاضر ي بيه 
عاد اليها  وقال  ...جني انا نازل وانتي حصليني ها ثم طبع قبله رقيقة للغايه بجانب شفتيها وتركها وغادر 
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
في بيت سارة
داا كل ال حصل 
وبعدين وانتي رايك اييه
ملك بحيرة..... مش عارفة هو اداني مهله افكر 
سارة بحنق......تفكري في اييه انتي عبيطة
دا بيحكم عليكي انك تعيشي من غير اطفال طول عمرك
وعل فكرة هو مش عاوز يخلف عشان مفيش حاجة تربطة بالانسانه ال هيتجوزها 
داا لسة منفصل وبيفكر في الجواز عل طول 
وانتي مش هتبقي الاخيرة....اعقلي ي ملك وفكري كويس 
ملك ...حاضر انا هقوم انام بقي
ماشي ي حبيبتي تصبحي عل خير
وانتي من اهله 
ذهبت  ملك الي شقتها 
وفتحت الباب وتوجهت صوب  غرفتها وفتحت خزانتها لتخرج لها  قميص فلمحت  الدوميه  التي اشتراها لها فهد فأخذتها وضمتها الي صدرها 
وقالت  في نفسها 
لييه يارب السعادة مش مكتوبه عليا حتي ال حرك مشاعري عاوزني بس مش عاوز اطفال مني 
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
ومرت عدة ايام
جني في الكليه 
ها ي بنات نازلين معايا النهاردة 
هايدي.. طبعا ي بنتي 
أتت عليهم  سلمي من الخلف وقالت بمرح 
رايحين فين ي بنات
الاء... نازلين نشتري شويه حاجات اصل عقبال عندك فرح جني بعد ٢٠ يوم 
سلمي وهي تتظاهر الفرحة....اووووه بجد الف مبروك 
بس احنا لازم نحتفل ..
هايدي..نحتفل ازاي 
سلمي...انا هقولكووو ايةرايكوو نطلع رحله القاهرة 
هايدي...رحله ايه دي 
سلمي..رحله هتبقي بنات ف بنات انا هنظمها ما تقلقوش 
جني ..انا برة الرحلة دي اكيد 
سلمي.....برة ازاي دا احنا عاملين الرحله دي  عشانك عشان تودعي العزوبيه ههههه
جني....ي ستي مش هينفع لا جدو ولا ابيه ولا عمر هيرضوا 
الاء...طب والعمل 
جني..اطلعوا انتوا 
الاء وهايدي ...خلاص بدال انتي مش رايحة احنا كمان مش رايحين
سلمي.. بصي انا هظبط الرحله وانتوا حلوها واهو تبقي تشتري حاجات ليكي من هناك القاهره فيها محلات تحفه
وتتركهم وذهبت 
جني......انتوا روحوا انا مش هعرف اروح هيقولوا لا وخصوصا عمر
الاء ...انا عندي فكرة انتي تقولي انك هتيجي تباتي معايا انا وهايدي.. عشان عشان ايييه عشان اييه اها عشان مامي تعبانه ووبابي مسافر وانا قاعدة لواحدي اييه رايك
جني ...يعني اكذب
الاء..ايوة كدبه بيضا نخروج ونتفسح وبعدين هو يوم واحد القاهرة مش بعيد دي 3ساعات 
جني..مش عارفة 
هايدي ..انا رايي لا عشان مايحصلش مشاكل 
الاء..اسكتي انتي عشان خاطري ي جنجون والنبي انتي لما هتتجوزي استاذ عمر هيحبسك مننا ومش هنعرف نقعد معاكي زي الاول 
جني ....
الاء..يلا ي بنتي وافقي 
جني...طيب وامري لله
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
في الشركة 
عند ملك كانت مهتمه بنقل الملفات عل الكمبيوتر 
حتي جاءها صوت
انتي 
رفعت لها عيناها فوجدتها سيده جميله في اواخر العشرينات انيقه جدااا 
افندم 
فقال هي ..... فهد موجود
ايوة ي فندم ااقولوا مين 
فردت عليها بعجرفه قائله 
لا انا هدخلوا خليكي انتي مكانك وذهبت فتحت الباب 
ملك وهي تنهض مسرعة..حضرتك... كدا ماينفعش 
نهض فهد عندما راها قاىلا بترحيب 
روجيدة اهلا اتفضلي 
ملك... المدام فتحت الباب من غير ما تستاذن 
اقتربت منه وهي تبتسم ثم طبعت قبله عل خده وقالت... له فهودي وحشتني 
ثم تابعت بدلال اغاظ ملك 
فهود البنت دي بتمنعني ان ادخلك
وقفت ملك مصدومة من جراءتها 
فهد..لا هي ماتعرفكيش ... اتفضلي انتي ي ملك 
استني.....  قالتها روجيدة ونظرت لها نظرة استعلاء هاتيلي عصير
فهد ..بعد ازنك ي ملك اطلبي من عم محمود يجيب عصير 
ح حا ضر ي فندم
خروجت  وهي تتاكل من الغيرة
ملك ..ست باردة وقليله ادب
هي مين دي 
قالتها عبير 
الست الغتته دي
مين 
روجيدة
اوبا مراته 
قصدك طالقته تفرق عل فكرة
سيبك انتي انا هروح اطلب عصير (للحيزبونه دي 😂😂😂حلوة حيزبونه ي بنات صح )
ماشي روحي 
ذهبت ملك للبوفيه اما عبير فكانت تعبث بالملفات حتي وجدت ضالتها اخذته ووضعته تحت بلوزتها لتخفيه 
جاءت ملك ..هاا خلصتي 
ملك.. ايوة عم محمود هيجبلها العصير وهدخلهولها 
عبير ...ملك ممكن فونك لو سمحتي اعمل مكالمه ضروري لا فوني فصل شحن 
ملك.......اوك ثواني 
واعطتها ملك الهاتف 
اما عبير فدخلت الحمام وبداءت في تصوير الملفات 
من فون ملك وارسلت الصور عن طريق الواتس آب 
لهاتف  فايز 
وسجلت رقم فايز بالبوص
وعادت  مرة اخري عند ملك 
وجلست وتكلمت معها ثم تظاهرت بالاعياء فقالت 
ملك حبيبتي ممكن حبه مايه انا حاسة اني دايخة 
فقالت ملك..... حاضر  ماكنتي كويسة 
مش عارفة حاسة بدوخة ممكن الضغط واطي ولا حاجة 
ملك..وهي تربت علي كتفها..... طيب ارتاحي وانا هجيبهالك هخليعم محنود يجبلك مايه بسكر  وذهبت ملك لتأتي  لها بالماء اما هي فوضعت الملفات مكانها وكأنه لم يكن 
.............
عند شريف ...
لم يتصل بها شريف وتركها كما طلبت ولكن الحزن ياكله فهو احبها جدا هي اول من دق القلب لها 
وقد فعل ما يجب عليه فعله فهو ارد ان يتغير 
فغير ارقامه وعنوان بيته اراد يتغير كي يستحقها 
.......... 
اما عند مي فكانت ايضا حزينه هي تعلقت به ولكنها خائفه 
هي اول مرة تطلق سراح مشاعرها لم تنجذب لاحد من قبل الا له وهو المعروف بسوء الخلق وب علاقاته المتعددة ولكنها احبته 
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
في فيلا سليم 
كان سليم وجني في غرفة المكتب 
دخل عمر ....
عمر ...انا مسافر ي جدي ماموريه وراجع بعد ٥ ايام 
ان شاء الله ي ابني ربنا يسلمك طريقك 
غمز عمر ل جني وقال..... جني ممكن تحضرليلي الشنطة 
فقالت بخجل وهي تنظر لجدها...... حا حاضر احم بعد اذنك ي جدي 
اتفضلي ي حبيبتي 
وصعدت  جني. 
فتظاهر عمر بنسيانه محفظته في الغرفه وقال للجد ...هطلع اشوف المحفظه يمكن نسيتها فوق وبالمرة اشوف  الحاجات ال هاخدها اي عشان ممكن تحط حاجات مش عاوزها 
سليم. وقد فهم عليه.......اقعد هنا ي ولد عيب كدا اصبر مابقاش في كتير 
عمر...احم جدي لالالا انت قصدك ايه 
انا بس عاوز ااقولها كلمتين
سليم ..عمر عيب
عمر.. اييه ي جدي والله هقولها كلمتين مش هتشاقي 
سليم...ماشي ٥ دقايق وبس لو اتاخرت هطلع اجيبك من قفاك 
حاضر ي جدي ثم قبل رأسه  وصعد عمر مهرولاً 
كان باب غرفته مفتوح وهي تضع اشياءه بالحقيبه 
ها خلصتي 
قالها  بعدما دخل واغلق الباب 
التفتت له وقالت بخجل 
عمر افتح الباب جدي تحت وعارف اني هنا 
أقترب منها   وقال بمرح 
انا بس هسلم عليكي
جني بخجل..... عمر عشان خاطري 
بت اسكتي هما ٥ دقايق وهيخلصوو
عم...وكما كل مرة يبتلع كلامها ويغيبها عن ارض الوقع عندما يبث لها شوقه وحبه من خلال قبلاته الملتهبه
أبتعد عنها بعد مدة وهو يعتصرها من خصرها وهي تتوسد صدره 
وقال بنبره تقطر عشق ولوع 
انا  بعد الايام بالساعة وبالدقيقة لليوم ال هتبقي فيه ملكي بتاعتي جني انا بعشقك بعشقك حد الهوس والجنون 
جني..عمر وانا كمان والله اوعدني اوعدني عمرك ما تبعد عني 
ابعدها قليلا لينظر الي ملامحها التي يعشقها ويحفظ كل تفصيله بها 
ابعد عنك ايه ي بنتي انتي الهوا ال بتنفسه انتي عارفة دمي متكون من اييه من كرات دم بيضا وكرات حب اسمها جني 
جني وهي تميل لتتوسد صدره 
..جبيبي ي عمر 
...حبيبك انا قولتلك ٥دقايق بس صح
جاءهم صوت الجد جعلها تنتفض وتبتعد بخجل 
جني ..جدووو داا دا دا 
اها يا  حبيبتي داا اييه بقي 
فقال عمر بخجل هو الاخر ...احم خلاص ي جدوو انا سلمت عليها 
هنا تدفقت  حمرة الخجل لوجه جني 
انا هروح اوضتي 
سليم ...اتفضلي
فرت هاربه من امامهم ثم وجه الجد كلامه ل عمر قائلا 
وانت تنجز بقي وتخلصنا  وابقي خلي شويه ليوم الفرح ولا هتكسفنا 
فقال عمر..... اكسفكوو دا ايه ي جدي احم حفيدك سبع 
ماشي لما نشوف ي سبع
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
عند انتهاء وقت العمل 
فهد ...ها خلصتي 
ايوة ي فندم 
ملك ما بلاش كلمه فندم دي 
لا ازاي حضرتك 
بقي انا ااقولك بلاش فندم تقولي حضرتك
طبعا حضرتك ما يصحش 
ملك فكرتي 
لا لا لس لسة 
طيب تحبي نطلع نتغدي 
ملك ...
ملك رودي تحبي تتغدي معايا ولا هكون بضايقك
لا ابدا مفيش مضايقة
طيب يلا جهزي حالك 
حاضر
واخذها وذهبا لتناول الغداء
وهم عل المائدة 
بصي ي ملك انا عارف الشرط ال قولتوا مفيش وحدة هتقبل بيه بالساهل الا لو واحدة بتحب 
وانا قريت في عنيكي داا ومش هنكر انا كمان بدات اتشد ليكي 
انتي بنت هاديه وجميله وذكيه 
وعشان كدا فاتحتك في الموضوع لكن لو انتي مش حابة خلاص مش هنفتحه ابدا وكاني ماقولتش حاجة وبردو مش هتقوليلي افندم 
ضحكت ملك عل طريقة كلامه 
حضرت... 
فنظر لها بمعني تاني  وقال  لا انتي صعبه
ملك ..لا زي ما تقول حضرتك اللسان اتعود
ماشي خدي وقتك 
ملك..احم هي روجيدة ايه ال جابها المكتب 
نظر لها وهو يبتسم 
وقال 
أعتبرها غيرة ولا استفسار
لم تتكلم ملك ولكنها عضت عل شفتيها بحركة عفويه ولكنها اثارت شيئ داخله
بصي روجيدة عمرها ما زعلتني دااا غير اني انا اللي  طلقتها وهي ماكانتش حابه تنفصل 
وكانت جايه ليه قالتها...... بتسرع 
تمام كانت جايه عشان اشغلها فلوسها معايا 
وهي ماتعرفش تشغلها؟؟
قال وهو مبتسم...... لا في حاجة تاني عوزة تعرفيها 
هزت ملك راسها بلا
طب يلا بينا 
.......... 
في غرفه جني 
هايدي. الاء يعني عمر سافر 
جني بحزن ..ايوة سافر
طيب سلمي كانت بتقول جمعت البنات 
جني بقلق..... بصراحة انا خايفة انا عمري ما كدبت عليهم 
ي ستي كدبه بيضة هنتفسح ونشتري حاجات وهو يوم بس
وانا هنزل دلوقتي اكلم جدك تعالي معايا ي هايدي 
جني...... استني ي الاء بجد انا مرعوبه 
لا ماتقلقيش يلا 
عند الجد 
جدوو حبيبي 
ايوة ي بنات 
معلش ي جدو ممكن اطلب منك طلب
خير . ي حبايبي 
الاء....جدو مامي تعبانه وبابي مش في البيت ممكن حضرتك تخلي جني تيجي تبات معايا 
سليم....والله تتصل ب خاطبها واخوها 
الاء....ي جدو انت الخير والبركة
سليم....بردو تقول ل خاطبها هي اكتر واحدة عرفاه
واخوها مش هيقول حاجة طالما عمر وافق
طيب ممكن تقنعه معانا 
ماشي 
اتصلي عليه 
الوو ايوة ي عمر عامل ايه ي حبيبي 
بقولك جني استاذنتني انها هتبات مع الاء عشان مامتها تعبانه وانا وافقت بس هي خايفة تكلمك
عل الجانب الاخر يجز عمر عل اسنانه 
بيات اييه بس ي جدي الا ما عملتها وهي طفله هتعمله وهي عل وش جواز 
معلش ي عمر عشان خاطري
طيب ي جدي خليها تكلمني 
جني ب لجلجة... الوو ايوة ي عمر 
عمر بيات اييه ي هانم..... ماشي لما ارجعلك بتحرجيني مع جدك عشان عارفة اني مش هقدر ااقوله لاء
فقالت بخفوت..... لا مش كدا 
اومال اييه 
ماشي ي جني هي ليليه واحدة بس وكل ربع ساعة تكلمني ي اما قسما بالله هسيب الماموريه واجيلك اكسر دماغك 
حا حاضر 
اكمل  معه الجد...... خلاص ي حبيبي ما تقلقش
حاضر ي جدي سلام
💢💢💢💢💢💢💢💢💢
فصل كبيييير اوهو اتفاعوو معايا وقولولي توقعتكووو
💗💗💗💗💗💗💗




                                  

google-playkhamsatmostaqltradent