Ads by Google X

رواية غفران قلب الفصل السابع عشر 17 - بقلم نيفين بكر

الصفحة الرئيسية

  

رواية غفران قلب الفصل السابع عشر 17 - بقلم نيفين بكر

   
احمد دون ان يتكلم مال عليها والتهم شفتيها بين شفتيه بقبله محمومه طويله 
كان يقبلها  برقه وبنهم شديد،.. نعم كانت قبله مختلفه طعمها .احساسه بها مختلف..
عن اي قبله قبلها لامراءة من قبلها فكل شئ يخص مهجتة مختلف ...
ظل يقبلها بتلذذ وكانه وجد ضالته 
اما عنها فتشبست بياقته وكانها  طوق النجاه من الغرق 
لف ذراعه حول خصرها ليسندها  وهو يرفعها عندما حس بوهنها 
وهو مازال يأثر شفتيها بين شفتيه 
بعد مده ..اطلق سراح شفتيها بصعوبه واسند جبينه عل جبينها كانت هي  مغمضه عيناها ببراءة شديده  ووجهها احمر وشفتيها سكنت ولكنها منتفخة قبل جبينها وقال 
انا اسف مااقدرتش امنع نفسي...
فتحت عيناها علي اتساعهم  وتملصت من بين ذراعه حتي انزلها .. وقالت .....
انت انت ازاي تعمل كداااا وانفجرت في البكاء 
احمد ..مهجة انا ....
مهجة ببكاء..... انت ايه انت مفكرني من البنات اللي تعرفهم مش كداا عشان كدا سمحت لنفسك تعمل معايا كداا 
احمد ..مهجة اسمعي.... .
مهجة ..لا مش هسمعك وياريت تلتزم حدودك معايا 
وهمت لتفتح الباب ولكنه جذبها اليه بقوة وقال بلهجة متوسله 
مهجة متهربيش مني انا ماصدقت لقيتك 
انا عارف فكرتك عني  اي بس والله انا عمري ما فكرت فيكي بحاجة وحشه مهجة انا بجد جوايا ليكي حاجة حلوة حاجة طاهرة ....
التفتت هي اليه ولم تتكلم اما هو فتابع بعد ان اخذ نفس عميق ....
انا عاوزك تدينا فرصه بجد انا محتاجك في حياتي تنوري العتمه اللي فيها مهجة انا عمري ما صدفني الاحساس دا ابدا مع اي حد انتي مختلفه في كل حاجة 
كانت تنظر له ولم تتكلم كل ماتشعربه هو الصدق الامان 
نبرته نظرته كل شئ به اختلف نعم هو صادق ولكن ماذا عليها ان تفعل ..
احمد قولتي ايه 
مهجة بخجل ..باشمهندس 
احمد .....لا قولي احمد 
مهجة بحخل اكبر ..احمد انا 
احمد هاا انتي ايه ...انا عارف انك بتبادليني نفس شعوري 
مهجة ..انا مش 
مش ايه مهجة من فضلك خليكي صريحة مع نفسك قبل ماتكوني صريحة معايا 
مهجة ...انا مش هنكر بس انا خايفه 
من ايه 
من اهلك... من الناس... منك 
ممكن توضحي ...قالها وهو يسحبها لتجلس وجلس بجوارها .
بعد ان جلست ....اقصد اني بنت بسيطة كل حلمي اني كنت الاقي حد يخاف عليا بيت يحتويني  اني اتعلم واشتغل واحقق ذاتي...... 
عمري ماكان ليا علاقه بحد كان محيطي كله ابويا وامي ولما ماتوا بقيت اتنقل من كل بيت شويه لحد ما استقريت في بيتكم ....
تقصودي بيتك ....
مهجة. .......لا عمري ما فكرت انه بيتي ولا هيبقي بيتي  طول عمري حطه دا ف دماغي مااتوهمش حاجة عشان ماتوجعش بعد كدا 
احمد انت لما كنت بتعاملني وحش انا ماكنتش بزعل منك  بالعكس  عارف ليه 
ليه 
عشان ديما ابقي فكرة اني غريبه 
مهجة..... عمرك ماكنتي غريبه حتي قسوتي عليكي او معاملتي الجافه دي كانت عشانك كنتي معشش في دماغي كل حاجة فيكي بتشدني كنت خايف من فكرة اني احبك ....
وانا اللي كنت عايشها بالطول والعرض كل يوم مع وحده 
ممكن تديني فرصه اصلح كل داا واثبتلك اني جدير بالحب داا 
مهجة ..احمد انا انا مختلفه عنك انا من طبقه وانت من طبقه انا مش شبهك انا...  
اسكتها وهو يضع يده عل شفتيها كي لا تكمل 
ممكن تسكتي شويه وتخليني اتكلم 
اومأت وتوردت وجنتيها بخجل من فعلته 
تابع هوو ..ايه اللي انتي عوزاه ويثبتلك اني بكلمك بصدق 
اظن اي راجل بيثبت بالارتباط 
انا هتقدملك رسمي النهاردة هطلب من بابا يسافر لخالك 
الصعيد  ايه رايك !!!
مهجة .......
احمد ....رودي عليا 
مهجة ..موفقه بس بشرط 
تنهد هو وقال .  ...اشرطي زي ماانتي عاوزة واي حاجة انا موافق عليها 
يبقي في فترة خطوبه الاول 
موافق ...
وومفيش اي تجاوزات 
موافق رغم انه هيبقي صعب بس هحاول 
وقبل اي حاجة تصلي ومفيش سهر 
اخمد وبابتسامه وسعادة ...طبعا موافق 
ويلا بينا عشان نقولهم عشان نلحق نسافر 
عل طول كدااا 
طبعا خير البر عاجله ....واخذها وذهب لابيه كي يخبره 




                                  


google-playkhamsatmostaqltradent