رواية همسة الرعد الفصل السابع عشر 17 - بقلم الكاتبة المجهوله
همسة الرعد
فصل 17
فتحت عينيها ونظرت بجانبها لم تراه ،،،،نادت علية ولاكن لا رد
حاولت أن تتحرك ولكن منعها وجع رجلها ،،،،،، نادت بأعلى صوتها على اسمه ،،،،،، وفي دقيقة كان يفتح باب الغرفة
رعد: صباح الخير
همس: مسا الخير يا رعد
رعد: طيب مسا الخير يا قلبي ،،،،، امتا صحيتي
همس: دلوقتي
رعد:طب الدكتور اشوي وهيجي ليفحصك
هزت رأسها للأسفل
وبعد مدة ليست بقصيره
رعد: اه يا دكتور
الدكتور: متقلقش طبيعي هتوجعها لأنها صرلها مدة متمشيش عليها ،،،،،والوجع يومين وهيخف هي مش هتقدر تتحرك من الوجع ،،،بس بعد يومين هتمشي بس هتكون خايفة انتا دورك توقف جنبها
رعد: تمام يا دكتور متشكر
الدكتور: سلام
دخل غرفته بعد ما اوصل الدكتور للخارج
همس: هااا قالك ايه
رعد: مقليش حاجة
همس: طب هقدر امشي
رعد: ايوه بس يومين ليخف الوجع
همس: وبعدين
رعد: بعدين شو
همس: بعد ما همشي على رجلي هتعمل ايه
جلس بجانبها وأبتسم ،،،،، هنعمل ايه يا همستي
همس: انتا قولي
رعد: هنرجع مصر
همس: بس
رعد: ايوه انتي عايزه حاجة
همس: لا مش عايزه ،،،،هنرجع امتا
رعد: بكرا الصبح ،،،،،انتي نامي دلوقتي
همس: مش عايزه انام ،،،،، انا جعانة
رعد: طب الصينية الأكل جمبك
همس: اووبس مشوفتهاش ،،،،،، ظلت دقيقة تنتظر أن يطعمها بيده مثل دائما ،،،،ولكنه خيب ضنها
رعد: طب كلي بتستني ايه
همس: هو انا استنيت انا عايزه انام
رعد بضحك: مجنونه والله ،،،، يعني ازا مطعمتكيش
مش هتاكلي
همس: هههه بتضحك ع ايه هااا مش شايفة انو في موضوع بضحك يعني ،،،،انا اصلا مش جعانه عشان كده مش هاكل
قبل وجنتيها بحب ،،،خلاص متزعليش والله كنت بهزر معك
بس انتي مش وش هزار
همس: طب متهزرش
رعد: طب يلا هطعميكي ،،،،،بدأ يطعمها بيده ،،،،،واعطها مسكن ل تنام مرة أخرى لكي لا تشعر بتعب رجليها
رعد: انتي دلوقتي هتنامي لأنك اخدتي المسكن
همس: اه بس كتير نمت انا
وضع نفسه بجانبها وحاوط خصرها بيده
رعد: معلش يا قلبي
همس وهي تضع نفسها بداخل أحضانه كأنها خائفة من أن يتركها
متسبنيش يا رعد
اقترب منها وقبل وجنتيها بحب كبير
مش هسيبك والله يا همستي ،،،،نظر إليها
ورأها ذهبت في النوم ،،،،ابتسم بخفة عليها
وقبل وجنتيها وجبينها بحب اكبر ،،،،،واغمض عينيه
يستسلم للنوم هو الآخر
فتحت عينيها على يده التي تلمس وجنتيها
ابتسمت ابتسامة بانت غمزاتها
قبلها على تلك الغمزات
صباح الخير
همس : صباح الخير احنا هنسافر امتا
رعد: دلوقتي
حملها على يديه ووضعها داخل الحمام
رعد: انتي هتعرفي ولا انادي وحده من الخدم
همس: لا هعرف
وبعد وقت كانو الاثنان جاهزون
رعد: متجوز قمر والله
همس: قمر مين صاحبتك
رعد: بتصدقي خسارة حد يجاملك انتي بجد
همس: انتا دائما بتقول كده وترجع تجامل
رعد: واحد اهبل اصل انا بنسى كتير
همس من بين ضحكها،،، بتقول ع نفسك غبي ليه
رعد: اضحكي اضحكي يلا
همس: طب والله احلى اهبل
حملها رعد بين يديه طب يلا هنتأخر ع معاد الطيارة
وبعد مرور ساعتان وصلوا الاثنان إلى فيلة رعد
حملها بين يديه وهو يدخل الفيلا
رعد: موجوعه اكتير
همس: اااه يا رعد
رعد: يلا هتاكلي وبعدها تاخدي المسكن هتبقي احسن
هزت رأسها
سميحة : اهلا يا حبايبي نورتوا
رعد: نورك يا داده بس تطلعي الاكل على الغرفة
سميحة: من عنيا يا ابني
أخذ رعد همس وبدأ يطعمها وبعدها أعطاها المسكن ل تنام
همس بتعب : رعد
رعد: ايوه يا همستي
همس: احضني بس ل انام
رعد: امرك يا هانم وضع نفسه بجانبها وحاوط خصرها الصغير بيده وشدها إليه وقبل وجنتيها وهي استسلمت للنوم وهو بعد
وقت ليس بكثير تركها ونزل لتحت
سميحه: مالها همس يا ابني
رعد: مفيش يا داداه تعب بس وصلوا اصحابة للفيلا
اسد: طب مش كنت تجيبنا معك احسن
رعد: اسمع انا مش فايقلك انا عايزكم تساعدوني
محمد: انتا أمر واحنا نفذ
رعد: عايزكم تتكفلوا بموضوع الفرح
عمر: فرح مين
رعد: فرحي
امير: قول والله
رعد: امير مش فايقلك قولتوا ايه
اسد: اكيد موافقين بس انتا حدد اليوم
رعد: الاسبوع الجاي
اسد: أعتبره صار
رعد: تسلمولي
عمر: طب يلا مش عايز تروح تشتري بدلة
رعد: سيبوا الاشي هاد عليه
محمد: طب يلا يا شباب احنا نقوم يا دوب نلحق اصلا
رعد: شكرا يا شباب بس همس متعرفش حاجة
امير: لا شكر ولا اشي يوم فرحنا هتتكفل فيه كله
رعد: حاضر
ذهبوا الشباب ل يفعلوا تجهيزات فرح صاحبهم
وبدأو يجهزوا كل شئ بوقته،،،،،اما رعد اختار له بدلة واختار ل همس فستان لها ،،،، وبدأ يشجعها على الحركة كانت خائفة بالاول بعدها تشجعت بدأت تمشي ولاكن بخطوات بطيئه
وبعد ايام اليوم هو الذي ينتظره رعد
وأصحابه فرحانين ل صديقهم
في الصباح
رعد......
...............................................................................
همسة الرعد
•تابع الفصل التالي "رواية همسة الرعد" اضغط على اسم الرواية