Ads by Google X

رواية الضيف الخفي الفصل التاسع عشر 19 - بقلم فاطمة عيد

الصفحة الرئيسية

 رواية الضيف الخفي الفصل التاسع عشر 19 - بقلم فاطمة عيد

الفصل التاسع عشر:
عادت لينا الي المنزل وهي في غايه الحزن وكانت توجد اثار الدموع علي وجهها رأتها ميرال من بعيد بهذه الحاله ركضت نحوها وقالت:لينا مالك حصل اي
لينا:عمر سابني 
ميرال بدهشه:ليه
لينا ببكاء:معرفش انا اول ما قالي مش هينفع نكمل مع بعض سيبتو ومشيت وهطلع الم الحاجه بتاعتي وارجع شقتي فالقاهره
ميرال:لا مش هسمحلك تمشي وتسبيني لوحدي اطلعي فوق ارتاحي وانا هروحله دلوقتي قبل ما صبا توصل 

اخذت مفاتيح سيارتها وانطلقت نحو الچيم الخاص بعمر دخلت وهي في شده الغضب ليقول هو :اهلا ميرال
ميرال:ممكن افهم انت ولينا سبتو بعض ليه 
عمر:انا نفسي معنديش اجابه بس زهقت أو حاسس اني مش مستعد واني لما فكرت اني هتغير عشانها كنت غلطان
ميرال بغضب:اسمحلي اقولك انك مش راجل ايوه مش راجل عشان تضحك علي بنت في سنها وتضحك عليا انا شخصيا وصدقت حبك ليها اللي كان مزيف
عمر:مش مزيف صدقيني بس انا مش عارف اكمل معاها مش مرتاح من غير سبب
ميرال:كان لازم تفكر مليون مره قبل ما ترتبطت بيها وقبل ماتقرر تسيبها كان ابسط حقوقها انك تعرف وتعرفها اي اللي مش مريحك سلام ياكابتن ومتقربش ناحيت لينا تاني
عادت الي المنزل لتجد فهد يجلس في الحديقه وهو شارد لتقول : سرحان ف اي 
فهد:ابدا زهقان بس
ميرال بابتسامه :معلش فتره وهتعدي ولو تحب ممكن نخرج بكره الناس هنا بدأت تقل لان المعظم بيجي مصيف بس قليل اوي لو لقيت حد حياته كلها هنا
فهد:طب اشمعنا انتي هنا علي طول
ميرال:عشان ده مكاني بجد في رابط قوي بيني وبين المكان ده 
فهد:يمكن
ميرال:هو انا ممكن اطلب منك طلب
فهد:اكيد اتفضلي 
ميرال:ممكن تدخل الشاليه ومتخرجش منه النهارده
فهد:طب ليه
ميرال:اختي وجوزها جايين النهارده وهما لسه ميعرفوش انك هنا وحابه اعرفهم بطريقه كويسه
فهد:ماشي هدخل اهو
ميرال :هتدخل دلوقتي
فهد باقتضاب: ايوه
دخلت هي الأخري لتبحث عن صديقتها
أما في ڤيلا الأنصاري .....
عزيز:يعني اي اتجوزت يابهيم انت
الحارس:ده اللي عرفناه يابيه مش بس كده لا ده جوزها ظابط فالمخابارات
عزيز:انشالله يكون جوزها مدير الأمن بنفسه هات العنوان وتعالي معايا ولو مطلقهاس بهدوء هقتله
سمعت بخيته حديثهم من بعيد وقامت بأخضار جميع اغراضها انتظرت تحركهم وغادرت هي الأخري الي بلدها 
لتقول في نفسها:يعز عليا فراقك ياولد بس انت حفرت قبرك برجليك 
التقطت هاتفها وقامت بالاتصال لتقول:نفذ يا صبري 
صبري (أحد راجالها):هو فين ياكبيره 
بخيته:هو ف الطريق لمكان معرفهوش اعرف بطريقتك 
صبري:امرك ياكبيره
اغلق الخط وفتح جهاز الGbs وحدد مكان عزيز واتجه نحوه
وبعد مرور نصف ساعة اقترب صبري من مكان عزيز وقام بإطلاق طلقه واحده في رأس عزيز وهرب قبل أن يلحق به رجال عزيز
وبعد مرور عده ساعات  قام بالحاق ببخيته وجلس بجوارها في أرضها الزراعيه ليقول:نفذت ياكبيره
بخيته:لو كان راح للظابط وعداه مش بعيد ينكشف السر وكل حاجه تضيع مني لكن بعد موته كل حاجه بقت بتاعتي صحيح يعز عليا فراقه لكن كده كده بعد جنانه ده كان مسيرنا نتفارق بس يمكن ساعتها كنت اموت معاه أو اتحبس

في ڤيلا البحيري وصلت صبا هي وزوجها واستقبلتهم ميرال برفقه لينا بحراره شديده لتقول ميرال:هاتو الشنط يلا
صبا بدهشه:فين البواب والخدم
ميرال:اجازة كلهم اجازة 
مؤمن :تمام هدخلهم انا
ميرال:فالڤيلا يامؤمن
صبا:بس الشاليه جهز
ميرال:في ضيف موجود فالشاليه حاليا ادخلوا وهفهمكم
دخل الجميع الي الڤيلا وسردت لهم ميرال كل ما حدث
صبا:دي عامله تعمليها تجيبي راجل غريب يستخبي عندك وكمان تضربي امير بالنار
ميرال:مين قالك موضوع امير
مؤمن:امير نفسه
ميرال:جماعه الضيف ده امانه عندي مش اكتر وبعدين هو مدخلش بيتي هو قاعد ف مكان تاني وبعدين انتي مش هتحاسبيني ياصبا
صبا:مش هتتهدي ابدا صح ما انتي لو كنتي اتجوزتي كنتي لقيتي حاجه تشغلك
ميرال:علي فكره انا ممكن اقولك الف كلمه توجعك لكن كلامك موجعنيش انتو مرضي بجد كل حاجه جواز جواز جواز كأن الناس اللي متجوزتش ناس جربانه بقولكم اي انتو جايين شويه وهتمشو يبقي نبقي لطاف مع بعض وعلي فكره انتو كمان ضيوف وانتو عارفين ده كويس كنت فاكره انكم ضيوف غالين بس طلعت غلطانه عن اذنكم
قالت كلماتها وصعدت غرفتها تبكي بشده ولحقتها لينا 
أما صبا ومؤمن جلسو في صمت دام دقائق ثم قال لها مؤمن:مكنش ينفع اسلوبك معاها ده
صبا:يعني انت مش زعلان علي امير
مؤمن:امير كسرها زمان وكان هيكسرها دلوقتي وانتي كسرتيها ياصبا
صبا:بس مكنش قصدي
مؤمن:مهو مينفعش نقول اللاعمي هو انت اعمي ونزعل من رد فعله ميرال زي كده هي مختارتش حياتها هي مجبره عليها ومجبره علي الضيف ده عارفه ليه
صبا بانتباه :ليه
مؤمن:اولا لأن قدرها اختار أن شخص زيه يقع في طريقها ثانيا هي معرفتش ترفض عشان هي بتحب المتر منتصر ثالثا أن ضيفها ده اللي احنا منعرفش اسمه اتنصب عليه من اقرب الناس لي خطيبته وصاحبه اكيد ده موقف يخليه يصعب عليها هو صح متهم لكن بريئ 
صبا:بس
مؤمن:مفيش بس ياصبا يلا نطلع نرتاح من السفر وبكره تعتذري لميرال وعلي فكره هي قويه وجدعه وكلامك هو اللي كان عيب وانا مش هسمحلك تقولي كده تاني ياحبيبتي مش هسمحلك تكرهي اختك فيكي
يتابع..........

 •تابع الفصل التالي "رواية الضيف الخفي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent